Jump to content
FAS Goran
the_reaper

O akumulatorima...

Recommended Posts

Gde to iskopa? Koliko para? Mozda ce i meni trebati na jesen novi, posto mi Exide ulazi u 7. godinu.

Znam da mi je komsija imao na Corolli oko 10 godina fabricki accu, ali me ubi ako se secam koje je marke bio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yuasa pravi baterije za elektricne automobile i hibride. Da li je aku japanski?

 

Prave za sve živo pa čak i za avione. Yuasa-u je čak imao u vlasništvu jedno vreme Exide. Inače su prvi napravili accu bez održavanja još početkom 80-tih itd. Koliko znam pored fabrika u USA imaju i po svetu pogone. Odakle stižu teba videti na accu.

Ogrmna je razlika za cikluse startovanja, jer Exide navodi da standardni imaju oko 4000 ciklusa. 

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, posto sam iscitao celu temu u potrazi za odgovorom na pitanje koji akumulator staviti u auto, da doprinesem i ja diskusiji korisnim linkom:

 

http://www.24batteries.com/en/car-battery/

 

Inace mi je u Stilu crkao akumulator od cak 80Ah, sto je svakako bilo previse. Narucen je Energizer Plus od 70Ah i 640A, mozda malo preko limita, ali svakako ne previse. Treba naravno imati u vidu da ni preporucene dimenzije akumulatora nisu uvek tacne, vec uvek treba premeriti prostor. Nidza je ovde potvrdio da u Stila staje i akumulator od 74Ah dug skoro 30cm - ovaj u mom od 80Ah je za par centimetara kraci, nisam ga jos izvadio pa ne znam cija je proizvodnja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta mislite da li u Punta 1 moze da stane akumulator od 54 Ah? Jeftinije mi da kupim taj nego od 45 Ah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lybra 1.9JTD, crko fabrički akumulator posle 11 godina :))))

U Auto Miki kupljen Magneti Marelli 70AH - 9.000din.

24+8 meseci garancija.

 

Dao sam im moj stari i vratili su mi 500 kinti, fazon eko popust.

 

Napomena - Lybra ponovo pali kao mina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je neko kupovao akumulatore Biloxxy iz Metroa? Koliko sam razumeo to je njihova robna marka. Cene su zaista pristupacne pa me to malo brine :)

Inace koristio sam Exide excel akumulator, ovo mu je ja mislim 5ta godina stim da imam problema od 2ge godine sa njim. Radi perfektno a onda se isprazni. Nakon dopune radi 6-12 meseci ok a onda opet ista prica.

Proslu zimu nema sanse da ostane pun ako se auto ne vozi svaki dan. Stajao auto u garazi. Na prolece i leto se situacija malo bolja ali...nije to to. Nepouzdan je totalno i pre neki dan sam ga ja punio  i skapirao da mu je jedna celija zavrsila karijeru :)

Izgleda da mi nece uspeti plan da nov akumulator kupim pred zimu :(

Inace taj Bugarski iz Metroa je oko 3500rsd a Exide je 5700. Dosta velika razlika u ceni a specifikacije navodno iste, mada ja nesto ne verujem tim Bugarima :D

Ako i jedan i drugi traju 2 godine sto bi bacao pare na ovaj skuplji?

Nemam pojma, nisam pametan :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare ces baciti jedino ako kupis jeftiniji, jer ces morati pre da ga menjas. Uvek kupovati bolji akumulator, cak i kad planiras da prodas auto - par hiljada razlike, a cesto auto se auto za prodaju zadrzi duze nego sto je planirano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servisno uputstvo

 

 
Kontrola napona u stanju mirovanja ima smisla samo u jednom slucaju: kada na akumulatoru - najmanje 12 sati- nije bila vršena nikakva aktivnost u smislu punjenja ili pražnjenja akumulatora (iskljucena je bilo kakva potrošnja u vozilu,
 odnosno prethodno testiranje sa opterecenjem). Samo u tom slucaju  moguce približno predvideti o kakvim se neispravnostima  radi. U stvari, na naponu u stanju mirovanja se ispoljavaju iste neispravnosti kao i kod vec uočenih merenjem
 gustine elektrolita. 
Kriticni simptomi su:
·stanje napunjenosti (ispražnjenost) na temperaturi 20 C 
12,53 V do 12,87 V - za pun akumulator
12,31 V do 12,52 V - delimicno ispražnjen akumulator 
ispod 12,30 V - prazan akumulator
·sulfatizovan ili veoma prazan akumulator sa naponom u stanju mirovanja manjim od 12,00 V

 

 

Kontrola gustine elektrolita treba se vršiti u svim celijama, jer se jedino na taj nacin mogu dobiti potpuno sigurni rezultati  koji ce precizno pokazati pravo stanje. Na primer: ·stepen ispražnjenosti akumulatora – u slucaju da je gustina u svim celijama
 približno ista (odstupanje gustine do maksimalno 0,003 g/cm3) -prema sledecoj, približnoj klasifikaciji:
 1,240 do 1,290 g/cm3 = pun akumulator
1,200 do 1,240 g/cm3 = delimicno ispražnjen akumulator
ispod 1,200 g/cm3 = prazan akumulator

·prepunjavanje akumulatora – u slucaju kada je gustina u svim celijama veca od 1,300 g/cm3

Share this post


Link to post
Share on other sites

riknuo exide od 62 ah nakon 5 meseci, jedan dan poceo slabije da vergla, i ujutru mrtav....ima struje, ali nece da pokrene alanser....ja kod majstora, sve ok sa autom, crko akumulator od 10 000 din.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dakle u mom ljubimcu je od danas Exide EXCELL EB500 50Ah.

...

S obzirom da ce ovaj forum trajati jos 100 godina, :unworthy: evo merimo vreme trajanja ovog Exida, osim ako ne ode pre toga sa autom u tudje vlasnistvo. :whistle:

Samo da pomognem onima koji sad biraju akumulator.

Prosla je godina i nesto, druga zima je u toku. Pali bez problema na ove minuse (pu, pu, pu, da ga ne ureknem).

:thumbup:

 

 

 

Hvali, hvali pa se posle pokaj zbog toga...

 

Prodao me pomenuti akumulator u najgorem trenutku, u nedodjiji na sred puta u inostranstvu. Radio je najnormalnije, palio kao mina i crkao kao sijalica bez i jednog simptoma. Upalio sam auto najnormalnije, vozio sam se nekih 30-ak km i stao pored puta na jedan minut. Sednem u kola, lampice svetle, a od verglanja nista, ni najmanji zvuk da se cuje. Proverim kleme i kao ih ocistim, iako su bile ciste, proverim osigurace, sve OK. Magicno oko na akumulatoru svetli zeleno. Pomislio sam ode komp, anlaser ili tako nesto. Apsolutno nisam ni posumnjao da je akumulator. Zovem mog majstora (Gorana), on mi kaze akumulator. Iako u njega imam veliko poverenje, nisam mogao da progutam tu informaciju, jer nikad nisam doziveo da akumulator crkne tako. Naravno, on mi objasni da novi akumulatori sad tako crkavaju. Da skratim pricu, nadjem pomoc sa obliznje pumpe, provere mi akumulator i punjenje, potvrde da je crkao acc, zamene sa nekim Korejancem CKF, KCF ili tako nesto, koji su imali. Naravno, osisaju me kao dezurnu ovcu koja se nasla u nevolji za 100-tinjak evrica i to je to.

 

Do sada sam koristio Black Horse i neki za mene no name npr. da se zvao "Start" koji je stigao sa kolima. Svaki je trajao 5+ godina, uz napomenu da mi je auto garaziran. Exide je eto potrajao 2 godine i nepunih 8 meseci, pa slobodno mogu da ga nazovem najgorim djubretom od akumulatora sa kojim sam se ja do sada sreo.

 

Mnogi kupuju akumulatore, tako sto odu u prvu radnju i kazu daj sta bilo. Ja sam pazljivo iscitao iskustva ovde na forumu, poredio, istrazivao, kako bi kupio najbolje i najsigurnije resenje, a dogodi mi se bas ono sto sam hteo da sprecim.

 

A jbn magicno oko na Exidu i dalje svetli zeleno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta je bre ovo :question:

Da nisu na trzistu pocele da se valjaju neke "Exide" kopije?

Ja sam za sebe vec 2 puta (za oba vozila) kupovao preko "Andreja d.o.o" iz Temerina, koji su zvanicni zastupnik "Exide" za Srbiju (http://www.andreja.co.rs). Svaki je trajao minimum 6 godina, slicno i kod drugara koji su ih uzimali na preporuku... Kupovao sam ih zbog kvaliteta, znatno vece startne struje u odnosu na konkurenciju i iz razloga sto ovde nije bilo plagijata kao za neke druge poznate brandove...

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj je kupljen preko "Andreja d. o. o." iz Temerina. Dakle, ne bi trebalo da je kopija. Kad pomenu drugare... Najgore sto ja delujem kao epidemija, kad kupim ja nesto sto procenim da valja, mnogo ljudi prati moje stope. Tako da sam veoma moguce zeznuo mnogo ljudi oko sebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliki im ja sad garantni rok za akumulatore, jesi li pokusao nesto uopste? Jos mi je cudnija prica kolege sa pocetka strane, koji kaze da mu je zveknuo posle 5 meseci ???

Mozda bih trebao ove godine da menjam accu na Stilu, trenutni bi vec usao u 7. zimu. Mislio sam da promenim i da probam "Yuasa" (zaobisao bih ove "brendirane" koji se uglavnom prodaju kod nas), takodje sam cuo brojne pohvale za njih, bila je skoro i neka akcija... Tj. dvoumio bih se izmedju "Exide" (samo plusevi do sada sa moje strane) i "Yuasa", ali vasa iskustva su u najmanju ruku upozoravajuca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto bi menjao ako ti jos uvek radi? Koliko vidim garancija za Exide Excel je 30 meseci, taman toliko mu je i trajao - nista gore od toga. Mislim da se treba rukovoditi pre svega garantnim rokom. Varta ima 40 meseci za Silver seriju, Energizer 36 za Plus seriju - sve preko toga je dosta skuplje, a ispod 3 godine je vec rizicno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto bi menjao ako ti jos uvek radi?

Pa napisah "mozda" - krenuo je malo da posustaje prosle zime, mada sam i dosta vozio po lokalu tada. A npr. nisam ga ni kacio na punjac od kako je kod mene (6 god).

Mada i JTD je proverena mrcina, pali bez problema i na ispod -20 C posle par dana stajanja, jedino sto tada anlaser sporije vrti.

I sa ovim do sada sam prezadovoljan sa "Exide" i na Stilu i na Xsari, ali ove price ljudi iznad u najmanju ruku nisu afirmativne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

 

ako može konsultacija.

 

Punto mk2a je u pitanju juče sa posla došao normalno.

 

Jutros okrenem ključ popale se lampice sve deluje normalno, kad sam okrenuo drugi put na tren je kao zaverglao, počeše malo da skaču kazaljke i ništa.

 

Pošto sam kasnio na posao samo sam video da su kleme dobro pričvršćene, ali nisam stigao da ih očistim.

 

Ako sam u pravu i u pitanju je akumulator koji kupiti (Exide ili nešto slično), kako da budem 100% siguran da je akumulator?

 

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno je najlakše rešenje uzeti od komšije? Može i merenje napona i gluposti, ali ovo mi deluje kao najbezbolnija opcija.

Što se akumulatora tiče, ugalvnom se svi slažu da je Exide najbolji, ali i najskuplji. Ja sam uzeo u februaru Bosch i radi pristojno za sad, videćemo kada dođe zima šta že biti

Share this post


Link to post
Share on other sites

...počeše malo da skaču kazaljke i ništa.

 

Bukvalno isti simptom se desio i kod mene, samo minut posle gasenja. Najlakse da proveris sa drugim (pozajmljenim) akumulatorom i da proveris da ti nije rikunuo alternator, pre nego sto kupis nov akumulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima :) nov sam na forumu mada  imam isti problem :D

 

Punto 1.9d, Vartin akumulator blue dinamic 52ah, crkao posle 2.5 god. Doduse, ispraznjen je 2put totalno od strane caleta i mene(ostavljen radio celu noc) :laughing:,

Treba u pon da kupim novi, pitanje je samo da li opet Varta ili Exide prempium il excell koji vec :D

Ne znam da li je ova varta dobra jer ove god sam ga punio i praznio bar 4 puta dok nije crkao totalno, punim ga ceo dan 2 paljenja auta i gotov. Mislim da nije alternator jer mi ne svetli lamipca za akum. kad auto radi.

udavih :laughing:  sve u svemu Varta il Exide ?? hvala unapred :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmisli i o ovome

Jurim za ortaka akumulator pa naletim na ovaj

 

YUASA akumulatori, serija Professional, tip akumulatora od 12V i 75Ah sa 680 CCA startne struje i sa desnim polovim izvodom. Serija Professional range nudi direktan ekvivalent originalne ugrađene baterije i nudi mir koji dolazi sa reputacijom Yuasa za pouzdanost.

Svi akumulatori od ove serije imaju duži vek trajanja i preko 25% više performanse u poređenju sa konvencionalnim akumulatorima, nudeći kapaciteta od 26 do 110Ah koji pokrivaju preko 90% automobila i kombija.
 
Ključne prednosti:
- Do 25.000 startovanja motora;
- Bez održavanja;
- Idealan za vozila sa standardnom opremom;
- Kalcijum tehnologija.
 

Ono što mi je upalo u oko je do 25 000 startovanja, dok Exide Premium EA722 72Ah 720A ima samo 10 000 garantovanih startovanja.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas sam i ja slicno razmisljao iznad, Yuasa ili Exide...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...