FantomX 5 Posted September 24, 2011 Pa brate, made in EU moze da bude i Poljska, mozda su i prelepili Made in China Sa takvim stvarima se ne treba igrati, ne kupuje se akumulator svaki dan ko paklo cigara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
aleksa_indjija 4 Posted September 24, 2011 (edited) Pa brate nisam ga ja kupio,nego ga dobio uz auto.Pa me SAMO interesovalo jel neko imao bilo kakvog iskustva sa tom "markom"!? Edited September 24, 2011 by aleksa_indjija Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanVrsac 0 Posted October 28, 2011 (edited) Kakvo imate misljenje o Energizer akumulatoru? Edited October 28, 2011 by neshaoct prebačen post Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 19, 2011 Evo ja da pitam nešto Krenuće sad ova tema da cveta kako idu temperature na niže Ja imam Bosch silver S40, kupljen u novembru 2008, znači ima tačno 3 godine odnosno ovo će mu biti četvrta zima. Počeo je da zeza. Zezao je on jednom u 1000 paljenja i prošlu zimu pa i letos. Verglne jednom, onda pauza, onda zavergla još malo i upali.Sad je to postalo učestalo kako idu ove zime. Posle vožnje odmah pali normalno. Desilo mi se doduše jednom posle sat vremena vožnje po gradu zbog gužve, nakon samo 10 minuta odmora da je jedva upalio, malo pre stajanja sam bio odšrafio muziku pa ga je možda popila.Elem, donese meni danas drug iz Batery shopa u Cvijićevoj neki tester. Nešto više od unimera. Nakon što je auto stajao celu noć i pola dana, tester je pokazao slab napon i 40% kapaciteta. Upali ali otežano. Tester kaže "batery good, recharge". To mu kao dođe baterija dobra, ali nije napunjena. Tako ga ja danas nakačih na punjač pa do sutra uveče.Jel moguće da taj tester stvarno zna tako nešto? Otkud on zna da je "batery good" ako zna da je 40% puna? Moguće da mi muzika i farovi zbog kratkih relacija ne dozvole da se akumulator napuni, ali kako onda posle relacije od par kilometara par minuta posle pali ko mina a par sati posle otežano?Mislim da nema ništa od toga ali ajde da probam, pitam i preksutra prenesem iskustva. Do daljnjeg ću pojačalo držati bez napona tj isključeno pa da vidim...I kakav je to akumulator bez održavanja kad isto ima kiselinu tj vodu unutra? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted November 19, 2011 Verovatno napon nije bio ispod 12 V, čim je pokazao ''good batery''? Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 19, 2011 Bio je tačno 12V. Meni nije jasno koliko treba da bude, kaže mi ortak treba preko 12, kako preko 12 kad je to akumulator od 12V?Šta znači onda ima 12V ali je 40% pun? Kako aparat zna da je batery good tj da nije dopunjen a da nije u stvari loš tj isprazni se od zime? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted November 19, 2011 (edited) Dovoljno pun akumulator ima napon i do 12,9 V. 12 V je neka donja granica normalne upotrebljivosti, zato se i označavaju sa 12 V.Akumulator je neupotrebljiv više ako stoji duže od 2 dana sa naponom manjim od 10,8 V, jer nastupa, tj. završava se proces, sulfatizacija na pločama. Edited November 19, 2011 by kvaka Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 19, 2011 Hvala, a kako aparat zna da je akumulator 40% pun? Morao je da mu ukuca jedan podatak napisan na akumulatoru, valjda nešto oko jačine struje, red veličine 200 i nešto... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted November 19, 2011 (edited) To je isto vezano za napon, nezavisno od jačine akumulatora, kapaciteta...Je l baš bio 12 V ili možda 12,2 V? Edited November 19, 2011 by kvaka Quote Share this post Link to post Share on other sites
JLZ 0 Posted November 20, 2011 (edited) Evo ja da pitam nešto Krenuće sad ova tema da cveta kako idu temperature na niže Ja imam Bosch silver S40, kupljen u novembru 2008, znači ima tačno 3 godine odnosno ovo će mu biti četvrta zima. Počeo je da zeza. Zezao je on jednom u 1000 paljenja i prošlu zimu pa i letos. Verglne jednom, onda pauza, onda zavergla još malo i upali.Sad je to postalo učestalo kako idu ove zime. Posle vožnje odmah pali normalno. Desilo mi se doduše jednom posle sat vremena vožnje po gradu zbog gužve, nakon samo 10 minuta odmora da je jedva upalio, malo pre stajanja sam bio odšrafio muziku pa ga je možda popila.Elem, donese meni danas drug iz Batery shopa u Cvijićevoj neki tester. Nešto više od unimera. Nakon što je auto stajao celu noć i pola dana, tester je pokazao slab napon i 40% kapaciteta. Upali ali otežano. Tester kaže "batery good, recharge". To mu kao dođe baterija dobra, ali nije napunjena. Tako ga ja danas nakačih na punjač pa do sutra uveče.Jel moguće da taj tester stvarno zna tako nešto? Otkud on zna da je "batery good" ako zna da je 40% puna? Moguće da mi muzika i farovi zbog kratkih relacija ne dozvole da se akumulator napuni, ali kako onda posle relacije od par kilometara par minuta posle pali ko mina a par sati posle otežano?Mislim da nema ništa od toga ali ajde da probam, pitam i preksutra prenesem iskustva. Do daljnjeg ću pojačalo držati bez napona tj isključeno pa da vidim...I kakav je to akumulator bez održavanja kad isto ima kiselinu tj vodu unutra?Akumulator možeš ušuškati sa stiroporom.To što ti zavergla jednom, pa zaustavi može biti i da anlaser doprinosi. Požali se električaru, pa vidi šta on kaže.Hladnoća usporava hemijske reakcije pomoću kojih baterija stvara struju. Kasnije dobro pali jer se baterija zagreje. Po paljenju automobila ne bi trebalo odmah paliti velike potrošače nego dopustiti da se baterija dopuni. Tako produžavaš radni vek baterije.Ko hoće da se smori čitajući o baterijama, izvol'te Edited November 20, 2011 by JLZ Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 21, 2011 Hvala svima, i ja sumnjam na alnaser tj biksnu na istom koja zimi pokazuje više...evo rezultata.Akumulator sam punio 24h, merili smo ga nakon samo pola sata "hlađenja", kažu da treba 2,3 sata da se "hladi", pokazao je 14.12V umesto 12.1V koliko je bilo dan pre na autu pre paljenja. Napunjenost 100%, provodnost 86%. Kažu da je minimum za provodnost 70%.Stanje "good & nešto" gde je to nešto tipa "montiraj i teraj" ne sećam se tačne poruke.Dok smo sišli do kola i montirali ga pao je sa 14.12 na 13.95 V. Provodnost je porasla na oko 90%. Imam stalni potrošač - alarm, možda sa potrošačem pokazuje drugačije.Upalio sam auto pa smo testirali. Napon punjenja tj alternatora je bio 14.2 ali je pao do 13.8 i onda je šetao od 13.8 do 14 V. Isto sa upaljenim i ugašenim farovima.Kaže mi ortak da nije dobro da varira toliko, ali se on ne razume do kraja jer još uči zanat. Moguće i da mi je alternator kao i alnaser za remont. Kaže da dođem u radnju da iskusniji pogledaju.Šta vi mislite? Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 21, 2011 Evo današnjeg iskustva.Sinoć je auto logično upalio kao mina, odmah po montiranju akumulatora, zatim sam imao jednu relaciju kraću od 2-3 km, temperatura napolju cenim oko nule ili ispod. Stajao je 3 sata, opet upalio kao mina, aj nazad 2-3 km.Parkiran je oko 23h uveče. Danas u 10 ujutru je upalio kao mina.Znači da sigurno nije alnaser, možda jeste alternator, a možda i ništa, jednostavno ga ubijaju te kraće relacije, ne stigne da se dopuni i to postane hronično, tj opadne vremenom na ispod 50%.Javljaću vam rezultate, možda sam se spasao bespotrebne kupovine akumulatora, pa možda to i drugima bude značilo, ne mora zima plus teže paljenje odmah da znači trči po novi akumulator, već prvo testirajte.Ko želi da testira, može to da uradi unimerom, a ovaj profi aparat imaju u Batery Centar , Cvijićeva 18.Imaju i profesionalne punjače, usluga je čini mi se 500 kinti.P.S. ako akumulatoru napon padne na 10 ili niže volti, punjač ga ne prepoznaje, džabe stoji i celu noć, mora prvo da se "kipuje" na drugi akumulator, da mu ovaj digne napon pa tek onda da se puni. U svakom slučaju zgodno je da prvo izmerite napon barem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted November 21, 2011 Bitno je da ne pada napon alternatora ispod 13,8 V.Akumulator će imati duži radni vek, ako se ne dopušta da napunjenost pada ispod 70%. Onaj ko koristi kratke relacije, normalno, akumulator mu kraće traje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 22, 2011 Evo i drugo jutro je upalio kao mina, tačnije malčice duže je verglao nego leti, ali to je već druga tema, ali nije verglao otežano niti sa pauzom Šta mislite koliko je potrebno vožnje da se akumulator dopuni, znači upalim auto bez potrošača, posle pola minute upalim farove i eventualno muziku ali sada bez pojačala, po potrebi grejač zadnjeg stakla koji naravno ugasim posle par minuta...i vozeći tako sa farovima upaljenim i malo muzike i ventilator kabine na 1 ili 2, koliko okvirno kilometara treba da bi se napunio na 100% ?Čini mi se da isto puni na ler gasu i na višim obrtajima ili grešim? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted November 28, 2011 (edited) Evo i ja da podelim iskustvo. Zadnjih nekoliko nedelja se akumulator "ponašao" tako da nisam baš bio siguran da li je ili nije na izdisaju. Ali juče ujutro: woam, woam, woam - i tišina !Pošto imam punjač napunio sam ga, toliko da je upalio, ali nisam ni hteo da razmišljam da li treba da kupim novi. Juče je bilo +1 0C a januarskih -10 0C tek dolaze.Kupio sam Energizer, 60 Ah. 7.300,00 din u Beo Car-u u Gandijevoj. Prodavac je rekao da na Vartu i Black Horse ima dosta reklamacija a na Energizer nijedna. Nije da verujem prodavcu preterano (jer je jasno koji je njgov cilj) ali, eto u nedostatku boljeg saveta poslušao sam taj. Videćemo kako će se ponašati.Nego, u kolima je bio neki Daewoo (!) i to bez oznake amperaže. Na njemu je pisalo samo da je 12 V (a koja druga voltaža može biti ?) i model "55530". Imao je "prozorčić", kao što piše u uputstvu. Da li je moguće da je to možda bilo na prvoj ugradnji ? Uzgred, prozorčić je pokazivao "zeleno" ali slaba vajda od toga kad ne može da zavrti motor. Edited November 28, 2011 by Mihailovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Manfred 2 Posted November 28, 2011 Moguce, ja sam pre mesec dana zamenio fabricki akumulator iz stila koji je 2004. godiste... Bio je Magneti Marelli Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted November 28, 2011 Nema šanse da je Daewoo. I kod mene je bio Marelli, 56Ah. Radio posle vađenja iz Stila u jugu kod švece neko vreme bez problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 28, 2011 Evo ja da se javim da otkad sam napunio akumulator na punjač NI JEDNOM nije otežano upalio a bilo je hladnih noći i kratkih relacija...čak mi je u servisu stajao na parkingu 4 dana, od četvrtka do danas i upalio je kao mina!Ja sam sebe sačuvao nepotrebnog troška (da ne čuje zlo).. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 29, 2011 Šta mislite koliko je potrebno vožnje da se akumulator dopuni, znači upalim auto bez potrošača, posle pola minute upalim farove i eventualno muziku ali sada bez pojačala, po potrebi grejač zadnjeg stakla koji naravno ugasim posle par minuta...i vozeći tako sa farovima upaljenim i malo muzike i ventilator kabine na 1 ili 2, koliko okvirno kilometara treba da bi se napunio na 100% ?Davno negde pročitah za Stila....treba mu 6, 7 minuta rada da napuni ono struje što je izgubio startovanjem motora. Samo, Stilo ima malo više elektronike od Punta, ali opet...najvećeg potrošača imaju oba, el. servo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 30, 2011 Jel to rad u leru, tj da li se pri višim obrtajima više puni ili samo malo više, do neke granice? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemmen 0 Posted November 30, 2011 verujem da mi je crkao black horse oznake 55w 12v td ako sam dobro video...e sad,zanimljivo je da je kupljen 12.12.2007 vreme mu je i bilo...razmisljam o exide premium ali me zanima da li je neko upucen da li u bg-u ima negde da se prodaju akomulatori na foru doneses stari pa doplatis za potpuno nov sa garancijom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 30, 2011 Pročitaj moje postove malo unazad, možda i nije crkao, ne košta te da proveriš Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 30, 2011 Jel to rad u leru, tj da li se pri višim obrtajima više puni ili samo malo više, do neke granice?E, to nemam pojma. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 30, 2011 Ja kad sam proveravao akumulator, video sam da kad malo dodam gas onda malčice i skoči napon, ali nisam ga turirao niti išao u visoke obrtaje pa da vidim da li skače na neke abnormalne vrednosti Mislim da ide do neke granice na recimo 2000 obrtaja je max napon i to je to, pre svega jer ne bi valjalo da se akumulator na 6000 obrtaja lupam puni sa 20 V, a i koliko se sećam elektrotehnike, tu se gleda površina elemenata i brzina okretanja, brzina posle neke vrednosti valjda ne znači i jači napon zbog površine elemenata..ili se varam... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted November 30, 2011 Alternator ne bi trebao da puni preko 14,4 V. U suprotnom šteti akumulatoru Quote Share this post Link to post Share on other sites