KA3AHOBA90 0 Posted September 28, 2008 Kako bre da isprazni?????Akumulator je nov................kupio sam ga pre par meseci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted September 28, 2008 Takve stvari nebi smele da se desavaju akumulatoru starom par meseci!Ili je dugo, dugo stajao na nekoj polici, nekog magacina, ili ti auto negde vuce struju ili ti alternator ne puni. To je neka moja laicka procena. U svakom slucaju, nista od toga nije dobro. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chila 0 Posted September 30, 2008 Kao sto rece chikavili par meseci star akomulator ne bi smeo tako da se ponasa.Na garantnom listu ti pise datum proizvodnje akomulatora,pa proveri koliko je bio na polici! Ako ti negde vuce na masu najlakse ces proveriti tako sto odlabavis + klemu i skines je pa je polako priblizis stubicu,ako vuce na masu onda ce zasmercovati i cuces tiho pucketanje,naravno prethodno moras da iskljucis sve potrosace! Posto si napisao da mu je bilo potrebno malo punjenja,moguce je da ti ne puni alternator. To mozse isto sam da proveris sa svetlima,ali ti je svakako najbolje resenje da odes od auto elektricara da ti sve to ispita,10 min posla, i vidis sta je.Ako je akomulator,trk po nov,imas garanciju i boli te uvo. Ovo sve za slucaj da jos uvek imas isti problem,ako ne onda sam dzaba pisao!Kad smo vec kod toga,mislim nov akomulator,jel to samo zabluda ili stvarno ne valja startovati auto na nov akomulator,tj. novi akomulator treba staviti na vec upaljeni auto i malo ga ostaviti da ga alternator dopuni? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 30, 2008 ...Kad smo vec kod toga,mislim nov akomulator,jel to samo zabluda ili stvarno ne valja startovati auto na nov akomulator,tj. novi akomulator treba staviti na vec upaljeni auto i malo ga ostaviti da ga alternator dopuni?Da, ne valja, već se auto upali na stari, i dok auto radi zameniš akumulatore..i ostaviš auto da radi sa novim akumulatorom bar pola sata u leru, ili ga provozaj tih pola sata... To sve radiš da bi alternator ''razbudio'' taj nov akumulator koji je stajao na polici... :cool Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki-ascona 0 Posted September 30, 2008 Posto je nov ja bih to reklamirao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dragon 17 Posted September 30, 2008 E jbg, sto ranije nisi napisao. Ja promenio veceras na ugasen auto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chila 0 Posted September 30, 2008 Ja sam tako uradio sa mojim kad sam menjao,tj. uvek tako radim pri zmeni! Skoro sam menjao akomulator pa mi se ljudi smejali,kazu samo stavis,par puta blicnes svetlima radi budjenja i palis,100 ljudi 100 cudi,ali ja sam ipak stavio naovi akomulator na upaljen auto, mozda ?????—???????’??90 nije pa je zeznuo akomulator? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dragon 17 Posted September 30, 2008 Ja sam na proslom autu isto stavio na ugasen i niakakav problem nisam imao. Veceras sam ga pustio da radi 15 tak minuta, par puta upalio svetla... Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted September 30, 2008 To sve radiš da bi alternator ''razbudio'' taj nov akumulator koji je stajao na polici...Ne mislim da postoji bilo kakvo budjenje. Novi akumulator je prvo pun, a onda blago ispražnjen ako duže stoji. To blago pražnjenje je isto kao i svako drugo, dakle i posle njega auto se može normalno upaliti, sa budjenjem ili bez. Nema štetnih efekata. Sa pola sata vožnje i struje punjenja od nekoliko A, dobiće se nekoliko Ah kapaciteta, što je ispod 10% ukupnog kapaciteta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 620 Posted September 30, 2008 Koliko je meni poznato, bilo koji moderan auto uopšte nije pametno puštati da radi bez akumulatora.Kako po malo poznajem elektroniku, ja bih uvek menjao akumulator na ugašen auto. Nove automobile ne treba paliti ni na kablove - iako znam da su ljudi to bez ikakvih problema uspevali. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 30, 2008 ...ima princip pri skidanju akumulatora dok auto radi...Ne skidaš kleme po sistemu koje se prve uhvatim, već kad skidaš prvo plus, pa minus, a kad stavljaš radiš obrnuto...Ili je možda prvo minus, pa plus, kad skidaš... :? Već sam zaboravio...Uglavnom, ima neka fora... Akumulator ti ionako treba da zaverglaš...posle se samo puni... :cool Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted September 30, 2008 Samo puni, ali i pegla napon, kao kondenzator. Vrlo je moguće da bi neki od osetljivih potrošača ispustio dušu bez njega... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 30, 2008 ...nema on tu šta mnogo da pegla...Ionako ljudi naknadno ugrađuju kondezatore ako imaju npr. neku jaču muziku... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dragon 17 Posted October 1, 2008 Kad skidas, najpre minus pa plus, a posle obrnuto. To je sigurno tako. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted October 1, 2008 ...nema on tu šta mnogo da pegla...Ako uzmeš osciloskop i vidiš kakav napon dolazi sa alternatora sve će ti odmah biti jasno. Za muziku idu kondenzatori, ali pozadi, kod samog pojačala, zbog dužine vodova od akumulatora i velike potrebne struje koja pravi značajan pad napona i moduliše napajanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 620 Posted October 1, 2008 Itekako bi morao da pegla napon. Kondenzator se u slučaju jake muzike stavlja iz drugih razloga.Mene je svojevremeno električar savetovao ni na jugiću to da ne radim.Uostalom, čemu rizik? Postoje uređaji za punjenje akumulatora, ima ih svaki električar i gotovo svaki majstor, a potrebno je samo u slučaju da dobijete akumulator koji je dugo stajao - što takođe nije dobro za akumulatore sa elektrodama od olova ili srebra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki-ascona 0 Posted October 1, 2008 Akumulator je nov................kupio sam ga pre par meseci. Sad se ponavljam, al' moram : Da bi garancija na aku vazila, mora auto da bude ispravan. A to opet utvrdjuje prodavac koji ispita eventualne skrivene potrosace i kako puni alternator, kao i stanje elektrolita. Vazno je da prodavac stavi nov aku na auto i onda moze uvek da se pozove na garanciju. Posto sam skoro kupio nov aku, meni su cak trazili da na svakih 6 meseci dodjem kod njih da iskontrolisu stanje elektrolita i sve gore pomenuto, bas da bi sve bilo u redu i za mene i za njih. Quote Share this post Link to post Share on other sites
STILISTA 2 Posted November 24, 2008 Juce sve bilo u redu!Jutros udjem u kola,dam kontakt i jedva zavergla i upali.posle sljake udjem u kola a auto poludeo,poceo da blinka ko nezdrav a da zavergla ni da pisne.Akumulator nema godinu dana Black Horse 70mAh.Dodjem sa drugarom upalim auto na kablove odem do njega i izmerimo struju sa alternatora i ona Ok 14 voltiDodjem kuci ostavim auto i sad sve OK pali ko da nista nije bilo a od potrosaca nisam nista ostavio da radi pa znam da nije odvuklo struju.Ostaje mi sutra da vidim dal ce da kresne a ako nece ondak je akumulator.Al cu da poludim na reklamacijama sa cekanjem!Jel se desilo nekom slicno sa svezim akumulatorom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted November 24, 2008 Jesi proverio kleme, i mase? Quote Share this post Link to post Share on other sites
STILISTA 2 Posted November 24, 2008 nisam al hocu !ne verujem da je to odjednom u pitanju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted November 24, 2008 Dodjem sa drugarom upalim auto na kablove odem do njega i izmerimo struju sa alternatora i ona Ok 14 volti To si dobio napon punjenja.Sta imas kad je auto ugasen,i u toku verglanja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dragon 17 Posted November 24, 2008 Vidi kleme. Ja promeno akumulator, dobro stegao kleme. Posle posla okrenem kljuc i posle jedne seunde - nista, nece ni da zavergla. Zovem elektricara, on kaze verovatno skriveni potrosac. :mad: Elem, nekako navatam taksistu sa kabovima i dodje covek, uhvatim se za moju klemu i ona mi ostane u ruci. Tek tad sam video da ima neka plastika na klemi koja ne dozvoljava da se stegne do kraja, a posto je "plus" na novom aku bio malo tanji od starog, drzalo se slabo i od vibracija popustilo. Sklonim onu plastiku, zategnem kako treba i sve OK.Dizel ima dosta vibracija, tako da je moguce da je klema popustila i nema dobar kontakt. Ili nesto sa tim Horsom nije u redu, sto se desava, bez obzira sto je star samo godinu dana. Quote Share this post Link to post Share on other sites
STILISTA 2 Posted November 24, 2008 Dodjem sa drugarom upalim auto na kablove odem do njega i izmerimo struju sa alternatora i ona Ok 14 volti To si dobio napon punjenja.Sta imas kad je auto ugasen,i u toku verglanja?e to nisam odradio!sta dobijam time? da se vidi dal negde odlazi napon? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted November 24, 2008 Ne,dobijes napon u mirovanju baterije koji treba da bude oko 13v a kad alansujes ne sme da padne ispod 10v ako je kapacitivnost iole OK. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted November 24, 2008 iole opremljen auto elektricar ima aparat za merenje kapaciteta akumulatora i to se obicno ne naplacuje.sto bi pravio zuljeve po mozgu dal je ovo ili ono? Quote Share this post Link to post Share on other sites