Jump to content
FAS Goran
the_reaper

O akumulatorima...

Recommended Posts

Izgleda da je vreme da se promeni akumulator u Seicentu.Ima malo mesta pod haubom namenjenog za akumulator pa bih molio za preporuku koji brend staviti,koje dimenzije uzeti i kolika amperaža je opimalna?Hvala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas izadjoh iz bolnice posle skoro 10 dana. Rekoh,ajde da upalim auto,kad vec ne mogu da vozim. Zaverglao je i upalio iz prve,ali nisam bas zadovoljan. Sporije je verglao,pa cisto da pitam,oce li me taj aku ostaviti zimus jedno jutro?Da jurim da kupim drugi dok je vreme?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesu li ti pale kazaljke na boardu dok si verglao?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesu li ti pale kazaljke na boardu dok si verglao?

Nista ne obicno nisam primetio dok je verglao,samo,eto,mozda malo sporije,upalio je lepo. Nije prijavio nikakvu gresku,a toga sam se bojao. Provozala ga sestra malo,bez svetala naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja mislim da jos nemas razloga za brigu. Mada jeste stajao 10 dana, ali jos nisu ni blizu niske temperature.

Kada bas odsvira svoje, na Stilu u toku verglanja padnu skazaljke i ostane da blinka kilometraza, sledeca faza su fantomske greske, neukljucen servo... Mada i tad mazgetina upali bez problema na minusu.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne,ne,nista od toga...Upalio je i provizan je malo. Bojao sam se raznih gresaka,ali nista od toga,sto mo je drago. Pa ako bas bude potrebe,zamenicu aku.

Hvala. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U svakom slucaju cu sutra do komsije da mi cisto izmeri punjenje i da vidi stanje akua...cisto da budem siguran,a ako budem morao,zamenicu ga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sale, evo ti odakle da počneš.

Servisno uputstvo

 

 
Kontrola napona u stanju mirovanja ima smisla samo u jednom slucaju: kada na akumulatoru - najmanje 12 sati- nije bila vršena nikakva aktivnost u smislu punjenja ili pražnjenja akumulatora (iskljucena je bilo kakva potrošnja u vozilu,
 odnosno prethodno testiranje sa opterecenjem). Samo u tom slucaju  moguce približno predvideti o kakvim se neispravnostima  radi. U stvari, na naponu u stanju mirovanja se ispoljavaju iste neispravnosti kao i kod vec uočenih merenjem
 gustine elektrolita. 
Kriticni simptomi su:
·stanje napunjenosti (ispražnjenost) na temperaturi 20 C 
12,53 V do 12,87 V - za pun akumulator
12,31 V do 12,52 V - delimicno ispražnjen akumulator 
ispod 12,30 V - prazan akumulator
·sulfatizovan ili veoma prazan akumulator sa naponom u stanju mirovanja manjim od 12,00 V

 

 

Kontrola gustine elektrolita treba se vršiti u svim celijama, jer se jedino na taj nacin mogu dobiti potpuno sigurni rezultati  koji ce precizno pokazati pravo stanje. Na primer: ·stepen ispražnjenosti akumulatora – u slucaju da je gustina u svim celijama
 približno ista (odstupanje gustine do maksimalno 0,003 g/cm3) -prema sledecoj, približnoj klasifikaciji:
 1,240 do 1,290 g/cm3 = pun akumulator
1,200 do 1,240 g/cm3 = delimicno ispražnjen akumulator
ispod 1,200 g/cm3 = prazan akumulator

·prepunjavanje akumulatora – u slucaju kada je gustina u svim celijama veca od 1,300 g/cm3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto servisno 

 

Napon sistema za punjenje je kod vecih vozila podešen na vrednost od 14,00V (minimalna još dozvoljena 13,90V), pa do 14,40V.

Kod startnih olovnih akumulatora prosecno dnevno pražnjenje iznosi od 0,3% do 5%. Dobar sistem za punjenje u vozilu uspeva
 da u toku vožnje tu ispražnjenost nadoknadi, bar u vecini slucajeva. Do vece ispražnjenosti akumulatora, koja se tretira kao
 neispravnost, najcešce dolazi zbog nepredvidljivih razloga kao što su:
?greška na instalaciji automobila (proboj instalacije, diode...)
?prikljucen potrošac dok automobil miruje (upaljena svetlja)
?slabo punjenje, ispod 13,9 V (greška na regulatoru napona automobila)
?samopražnjenje zbog prljavštine na poklopcu akumulatora
?predugo skladištenje akumulatora bez dopunjavanja (dopunjavanje je potrebno na svaka 3 do 6 meseca).
Za olovne akumulatore se uglavnom zahteva potpuna napunjenost jer svaka duža ispražnjenost ostavlja posledice koje uticu
 na smanjenje startne sposobnosti i na rok trajanja akumulatora: u nekim slucajevima dovodi i do uništenja akumulatora
 (sulfatizacija).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene interesuje da li mogu da ostetim/oslabim akumulator ako ga dopunjavam sa nekvalitetnim punjacem, tj. nekim jeftinijim modelom?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sve koje znam imaju jeftinije modele punjača i pune bez problema. Mada sa tim se nikad ne zna.

 

Nastavak

Osnovni zakon koji važi za punjenje akumulatora: punjenje prekinuti ili završiti kada temperatura dostigne 450C

 (maksimalno 550C) ili kada je dostignuta konacna gustina elektrolita 1,280 g/cm3 / 200C (minimalno 1,265 g/cm3) 

koja pokazuje da je akumulator potpuno napunjen. U toku punjenja, bez obzira

na vrstu punjaca, preporucujemo kontrolu gustine i temperature.

Preporucujemo da se punjenje ne vrši kod akumulatora kod koga su vidljivi sigurni znaci kratkog spoja. Kod takavih

 akumulatora dešava se da zbog napona punjenja koji je veci od napona punjenja u vozilu, dode do jakog zagrejavanja i gasiranja

 iz zdravih celija. Takve celije tokom punjenja gube veliku kolicinu vode, pa se tako pojavljuje opasnost da dode do eksplozije!!!

Pojavljuje se i pitanje smisla punjenja sulfatizovanih akumulatora zbog vrlo slabe pocetne struje punjenja (vrednost struje punjenja

 manja od 5% vrednosti nazvanog kapaciteta akumulatora). Takav akumulator obicno je veoma teško napuniti normalnim

 postupkom punjenja ((gustina elektrolita se ne poveca do normalne vrednosti (pažnja! – nije retkost da akumulator nakon 

neuspešnog punjenja još dugo pokazuje napon u stanju mirovanja kao da je potpuno pun)). Cesto se dogada da su pojedine celije

 napunjene do odredene gustine, manje od normalne, a da se ostale ne pune. To daje sliku akumulatora kao da je u kratkom spoju.

Ukoliko je vršeno punjenje prepunjavanih ili zbog ciklicnog dopunjavanja dotrajenih akumulatora, koji su se ispraznili zboga

 raspadanja pozitivnog sloja, celije mogu dobiti normalnu gustinu. U toku punjenja ili tek nakon završenog punjenja

 (zbog gasiranja u zakljucnoj fazi punjenja) kao dodatan znak neupotrebljivosti akumulatora pojavljuje se zagadenost elektrolita

 – braon boja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMam pitanje-od nedavno vozim stila,1.9 JTD i hteo bih pre zime da dopunim akumulator ali sam negde citao ili mi je neko rekoa da ne mogu sam nego da majstor mora da ga skine jer ako ostane bez struje....bla,bla....e sad pomagajte :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se ne desi ? Pa mora iznova da podešava sat.

Slobodno skidaj akumulator, nosi ga na dan dva.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta sve nece smisliti samo da uzmu pare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desilo mi se da destilovana voda iz akumulatora curi kroz onaj otvor gore(ne puno ali iszgleda da sam preterao sa sipanjem destilovane vode)pa mi je nakapljalo ispod akumulatora i ima dosta taloga malo prljavstine malo te bele smese koja se stvorila od tog curkanja.Jel ima neka tecnost sa kojom da skinem to ili samo sa obicnom vodom.krpom tesko da moze malo sam pokusao ali ne vredi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li su inžinjeri odradili svoj posao ? Tj da li je riknuo posle isteka garancije ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako sam znao da ce neki Ivan ... :D

Uzet je 22.10.2012. a proizvodnje se sad ne secam. Ima garanciju tri (3) godine i jedino je to sto me tesi kad pomislim sta me sve ceka ! :banned:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako sam znao da ce neki Ivan ... :D

Konjiiiii (mislim na accu). Samo vas posmatram ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...