Jump to content
FAS Goran
the_reaper

O akumulatorima...

Recommended Posts

Pa koji akumulator bi vi preporucili za punta?Naravno,tih dimenzija,psoto ima one plastike,pa ne moze veci da stane...ja bi najradije stavio neki bar 55-60Ah,ali dzabe...ne moze ni onaj standardni od 45 da stane...

A i za una,el sad sigurno da kupim isti ovakav,on jos uvek radi bez greske,ali kad crkne,el sigurno da se kupi isti takav,da nije neko poceo da ih kopira i sl?Ovaj je star sigurno bar 5god...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U vreme kada sam kupovao akumulator nisam znao za ovaj forum i kupih Bosch. Sada znam da ta plasika oko akumulatora može da se skine i stavi veći. Tako ću uraditi sledeći put. Biće veći i verovatno Exide. Ako ga i oni ne pokvare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bane, misliš sledeće zime, vidimo se u radnji :rofl:

Ja sam čuo da ne valja da se uzima preko 10% jači od propisanog, znači za punta kom je prepisano 42 može 45,46 max. Ne razumem se, mislim da se tu radi o alternatoru koji neće moći da napuni mnogo jači...?

Treba voditi i računa o dimenziji ili skinuti tu plastiku, kao i o činjenici da je ovaj "kontraš" što se tiče gde je plus gde minus.

Koliki napon treba da ima ispravan akumulator?

Meni ima 12.1 u mirovanju, na 9.5 pri verglanju padne, na 13.7 je dok je auto upaljen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde možete da pogledate koji su akumulatori preporučeni za vaš auto:

http://www.exide.it/trvideocat/Default.asp

Kliknite na britansku zastavu, pa na auto u gornjem levom uglu i na kraju na Exide u donjem levom uglu.

Na sledećem ekranu unesite podatke za auto i dobićete preporuke za odgovarajuće akumulatore :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ovome ispada da je moj akumulator 12V 63Ah 610A SILVER DYNAMIC slab za Stila JTD 115 KS :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja prvi put cujem za ovo da ne valja mnogo jaci...koliko ja znam to Ah je kapacitet,i moze kolko hoces,a bitno da voltaza ostane ista...

A kad bi skinuo tu plastiku,kako bi ga onda pricvrstili?Ja i cale smo kevu ubedjivali ceo dan za to,ali dzabe...ona oce sve original,i morali da damo vise para za manji akumulator :realmad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternator ne može da ti napuni akumulator mnogo većeg kapaciteta ;)

^ ja ne mogu da nadjem 1.3 mjet ovde :wallbash:

Manufacturer - Fiat

Model - Punto (188)

Engine - 1.3 JTD 16V

PREMIUM EA530 53 Ah 540 CCA DX 207 175 190

EXCELL EB500 50 Ah 450 CCA DX 207 175 190

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 1.9JTD i D motore treba da se uzme akumulator min. 500A ne bitno koliko Ah daje jer jacina akumulatora za suvi start je 500A a konstantna izlazna jacina u je 50Ah. Za Dizel motore potrebna jacina struje je min. 40A da bi mogao da vergla ali neka stabilnija jacina je cca 50Ah. Da bi taj accu mogao da funkcionise u nekom odredjenom periodu, jacina za suvi start akumulatora ne bi smela da bude ispod 500A jer ta jacina sa vremenom opada kao i kapacitet akumulatora, sto dodatne stvari kao sto su ostavljena svetla u kabini ili pozicije, 4 migavca... sa cestim verglanjem i kratkim relacijama mogu skratiti.

Ja sam uzeo Exxxxxxxide Premium 53Ah 540A (mogao sam i 57 jer ima mesta u kucistu) i on se sa dorim grejacima pokazao fenomenalno(brzo pali). Pre EXXXIDA sam imao Black horse od 72Ah i nekih 540A i on je trajao ekoliko godina(vise puta sa upaljenim svelom kabine preko cele noci).

Konkluzija:

Bitne su obe snage a ne samo Ah i gledajte da se ne stekate za akumulatore jer moze da vam se desi da vas accu ostav u sred nicega pa da kukate!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta znači jači akumulator? Znači da je fizički veći te su mu olovne ploče u ćelijama veće površine. To znači da je njegov kapacitet veći a takođe da je sposobniji da u startu da više struje (a to je važno za verglanje). Alternator se opterećuje kontrolisano i ne možeta ga tek tako opteretiti jer ima regler a takođe je projektovan da izdrži znatno veće struje punjenja. Kolko sam do sada merio na raznim kolima, obično su te struje od 2,5A do 8A. Najslabija karika na alternatoru su diode a i one izdržavaju daleko veće struje. Veći akumulator će se svakako duže puniti ali i duže prazniti. Dakle, trajaće duže njegovo punjenje. I ne stavljamo mi dva-tri puta veći akumulator već jedva 10% do 20%. Otprilike treba da se puni umsto 5 sati oko 6 sati , a struja recimo umsto 3A da bude 3,6A . Ništa značajno samo ako može fizički da stane. Nekada davno, na starom Kadetu sam imao čak 50% veći akumulator i radio je godinama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exide je za sada odličan akumulator... Ja sam se oduševio, kada sam posle bosch silver 4(starog godinu dana) stavio exide.

Bosch više nije mogao da vergla kada temperatura padne ispod 2-3 stepena.

Ne znam da li je neko postavljao tabelu startne struje, ali recimo na +20 stepeni moj auto povuče oko 400A startne struje. Ovaj EXIDE koji imam sada u kolima je 74Ah i 680A. Na istoj temperaturi akumulator ima 100% svoje snage i kapaciteta.

Kada je spoljna temperatura 0 (nula)stepeni, akumulator gubi oko 20-25% svoje snage. A startna struja se povećava oko 40-50%.

Što znači da na spoljnoj temperaturi +-0 stepeni, moj akumulator ima oko 550A, a za start je potrebno otprilike isto toliko, 550A. Sto znači da je to već granica "normalnog paljenja". A sada vi zamislite na -10 stepeni kada opada snaga akumulatora za oko 50% a startna struja anlasera se povećava na za oko 80-100%...

To ovi Bosch akumulatori što se prodaju kod nas ne mogu da izdrže. Ali zato Exide može... A postoje i akumulatori (mislim da je proizvođač PRIMA ili tako nešto) koji imaju 70Ah, a oko 1000A, ali zato koštaju kao dva ili tri Exide-a... :)

Bosch mi sada sliži za čamac, pošto nisu hteli da mi uvaže reklamaciju...

Pozdrav...

Edited by etibor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta znači jači akumulator? Znači da je fizički veći te su mu olovne ploče u ćelijama veće površine. To znači da je njegov kapacitet veći a takođe da je sposobniji da u startu da više struje (a to je važno za verglanje). Alternator se opterećuje kontrolisano i ne možeta ga tek tako opteretiti jer ima regler a takođe je projektovan da izdrži znatno veće struje punjenja. Kolko sam do sada merio na raznim kolima, obično su te struje od 2,5A do 8A. Najslabija karika na alternatoru su diode a i one izdržavaju daleko veće struje. Veći akumulator će se svakako duže puniti ali i duže prazniti. Dakle, trajaće duže njegovo punjenje. I ne stavljamo mi dva-tri puta veći akumulator već jedva 10% do 20%. Otprilike treba da se puni umsto 5 sati oko 6 sati , a struja recimo umsto 3A da bude 3,6A . Ništa značajno samo ako može fizički da stane. Nekada davno, na starom Kadetu sam imao čak 50% veći akumulator i radio je godinama.

Nije sve u velicini, ima malo i u tehnici!!!

Black horse, baner pa cak i obican exxxide jacine kao moj exxxide premium s 30%veci a imaju manje kapaciteta ... jer su u samom startu slabiji...

53Ah-540A a ovi veliki su 55Ah(420-480Ah) a ima i slabijih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oktopod - Tačno kao što je na klipu. Šta mu ja radim posle duužeg nevoženja po ovom hladnom vremenu?Prvo ga zaverglam 2-3 sekunde, on se muči, teško vergla, pa prekinem verglanje. Odmah zatim opet kontakt, verglanje i ili odmah upali, ili daleko lakše zavergla a ne upali; ja opet prekinem verglanje, i sledeće verglanje i paljenje ide gotovo trenutno.

Kapiram ja sve, niske temperature, "istrošen" akumulator, dok traje neka ga, posle u njega ide Exide Excell EB440 44Ah 400A ili eventualno EB500 50Ah 450A.

Mogu da stavim akumulator koji prati fabričke dimenzije 175x175x190, ali u tim dimenzijama nema baš neki izbor snažnijih akumulatora. Zato će mi krajnja solucija biti možda ovaj Exide EB500 50Ah 450A sa dimenzijama 207x175x190. Pošto u autu već imam Magneti Marelli ovih dimenzija, neće biti problem da ga stavim.

Inače, slažem se, ne treba zakidati na akumulatoru, mnogo je za*ebano kad te izda Bogu iza tregera...uh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo i ja da pohvalim moj fabrički Exide koji se bori sa 7 zimom vrlo uspešno :thumbup: čak i pored stajanja od par dana, nekad čak i 10-tak dana stajanja na ovim minusima :unworthy:

http://www.akumulato...nica-14065.html - nego pojavio se ovaj novi 47Ah/450A jeftiniji je 1000 din od "brata" od 53AH/540A nije zbog cene nego možda je on optimalniji za 1.3Mjet :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Kao što rekoh, ne bi bilo problema kada proizvođači ne bi LAGALI. Njihove specifikacije više liče na listu želja.

Pored nazivnog kapaciteta akumulatora ta druga mera se zove CCA ili "cold cranking current" i obično je u A(EN) izražena. Pokazuje kolika je max startna stuja na -18C u trajanju od 10sec. http://www.battery.co.za/LocalAutoSpecs/b-definitions.htm Deluje impresivno!! A koji akumulator to može? Naravno svi pišu...

- Dok sam do pre 10tak godina ima startni uređaj za kola i kamione (sa trafoom na struju za 12V i 24V i sa šantom za merenje struje) imao sam priliku da merim: komšijin kombi 2,4D klasičan dizel D2 povuče 260A a zatim opadne na 180A a vergla duže sa 150A. Jugić povuče 80A do 120A pa opadne na 40A do 60A. Govorim o dužim verglanjima kada nisu mogli da upale pa sam im pomagao. VW buba vergla dugo sa 50A. Mislim da su današnji benzinci tu negde ali zato novi dizeli vuku više. Ipak sve to nije tako strašno, nego akumulatori ne valjaju. Vidite i sami kako su neki do skoro jako dugo trajali. Slučajno?

- Dakle, da se na mučimo sa ciframa. Meni se dopada iskustvo koje je ima "phantom" ali bi voleo da znam koji je to bio Exide? Mi izgleda ne shvatamo koliku moć imamo kao kupci i korisnici - ako u ovakvoj razmeni utvrdimo da nešto ne valja i to razglasimo, pa opadne prodaja, siguro će reagovati i uvoznik i prozvođač. Napravimo našu crnu listu loših akumulatora !

Share this post


Link to post
Share on other sites

više puta sam napisao koji je akumulator kod mene ( a isti ima i TOGO ali ga on mnogo više vozi & češće pali...) EXIDE 50Ah 350A 12v Fiat-Lancia :unworthy::thumbsup:

Akumulator_Exide_50_Ah_350_A_12v_Punto_1_3_M_JET.jpg

nego Bane neodgovori ti na moju dilemu iz prethodnoh mog posta :whistle:šta bi ti stavio u "našeg" Punta od Exide aku: Premium od 53Ah, 47Ah ili Exelent od 50Ah :question:

cene su im slične kao i jačine struje - dakle nek presudi iskustvo i procena starijih :coffee::welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja sam skoro zamenio akumulator. uzeo sam proatomic 40ah, na njega sam naleteo a da može da stane u plastiku. Veliki je problem vožnja sa upaljenim svetlima. 100 puta sam čuo od majstora da to nema veze što su upaljena svetla jer kad auto radi on i dopunjuje akumulator i daje struju sijalicama. tačno je to, ali onu struju koju alternator proizvede on je deli sijalicama i akumulatoru, a ako vozite relaciju po gradu od 15-20 minuta, paljenje više puta dnevno, kao sada niska temperarura akumulator se postepeno prazni dok ne iznenadi jednog jutra. u ovim uslovima svaki će biti loš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elem, pokojni akumulator pise nesto FIAMMA ili tako nesto je zamenjen. kupio sam u Tempu Banner 47Ah sa 4 kleme, pise i nesto +30%, zamenjen i radi. Jedva sam ga ubacio u onu kutiju, tacnije morao sam da je polomim sa jedne strane, pa cu morati i da je skinem. Ali bitno je da sve radi kako valja.

Sto se tice garancije, rekli su mi da samo donesem racun na infopult :wallbash: i to je to. Nikakav dodatni papir.

Da li sam pogresio?

Edited by radoznali

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne verujem da si pogresio, ja sam uzeo od 40ah samo zbog toga da bi lepo stao u kutiju, da ne bih odmah nesto lomio, jer sam auto skoro kupio. to za garanciju samo uz račun ima logike jer po novom zakonu o zaštiti potrošača uz račun ostvaruješ garanciju od dve godine bez ikakvog garantnog lista za bilo koji deo koji kupiš, nov ili polovan, osim potrošnog materijala.

Ja ipak mislim da ne bi trebalo preterivati sa jačinom akumulatora u puntu benzincu, ako je po fabričkom 42ah, može se staviti 40, 45, pa i 50ah ali više od ovoga bi bilo preterivanje. video sam akumulatore i od 36ah ali mislim da je to veoma malo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

akumulator je jos 8-9 meseci u garanciji. Nosio sam 3 puta da ga pune,drzi struju 3 dana i posle togaopet prazan... proveren auto da li vuce struju i sa autom je sve ok... Nece da ga zamene za nov,kazu da je ispravan,u servisu BLACK HORSE-a su jako drski i bezobrazni... Ako neko ima iskustva u vezi sa tim problemom tj. u vezi zamene akumulatora bio bih mu zahvalan na savetu tj pomoci... :coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je sa autom sve ok moraju da ti daju nov ako imas uredno popunjenu garanciju. Uostalom ako su radnici bezobrazni trazi nekog sefa ili neko drugo odgovorno lice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ovakvim slucajevima savetujem da trazis nekog shefa i da najpre kulturno probas da resis problem. Budi ljubazan ali odlucan u nameri da ti priznaju garanciju i ponudi da oni na licu mesta provere da li tvoj auto negde vuce struju ili ima neki kvar zbog koga ne puni akumulator. Ako utvrde takav kvar, neka ti to pismeno potvrde i neka to neko potpise i overi pecatom.

Ako to ne mogu, ne rade, nece ili ne umeju, neka ti kazu sa kojim servisom saradjuju i ciji pregled priznaju.

Ako su na sve predloge gluvi, reci da ces zvati trzisnu inspekciju, pa neka ona predlozi kako da resite problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pravili su mi problem zato sto auto vuce 0,02a ... pokusavao sam da mu objasnim da je to normalno jer toliko vuce sat ili kompjuter... isao sam u 4 servisa i svi su mi rekli da je auto ok! meri li. su opterecenje akumulatora i kazu da ne valja... ali u black horse servisu to negiraju... Ja stavim akumulator ok 45a iz juga koji je star skoro 3god , vozio ga 20 dana i normalno se ponasa u mom autu... vratim napunjen svoj akumulator ne moze da sastavi na 2-3 dana a da ne crkne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...