Jump to content
FAS Goran
the_reaper

O akumulatorima...

Recommended Posts

I meni je fabrički aku samo odjednom otkazao bez ikakvog razloga i ''predskazanja''... bukvalno sam tih dana stalno vozio auto palio ga i po 20ak puta dnevno i ni u jednom trenutku nije ni zanemoćao, a kamoli dao neki znak da je oslabio... leto je inače bilo. I krenem do nekog grila po ručak, stanem ispred, preuzmem hranu i da zaverglam - neće ni na čuje. Sačekam malo, pa probam opet i ništa. Upalim na gurku, dođem ispred kuće, stoji pola sata upaljen da se napuni akumulator, ugasim ga i opet - ni da zavergla.

Bukvalno odjednom u sred leta. Nije bila ni zima pa da kaže čovek da je zbog toga... nije ni stajao već naprotiv dosta se vozio... tada uzeh austrijski Banner kome baš pre neki dan isteče garancija od 2god... sad ćemo da vidimo koliko će da potraje, a ja iskreno verujem da će trajati bar još 2. Ne zbog mene i uštede para ili nešto, nego što prosto verujem da je aku zaista dobar i da može da izgura bar 4-5god.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto vidim kao prednost Exidea ja njegova klasa. Siguran sam da su u Srbiji npr Bosh/Varta i sl nize klase/kvaliteta nego u Sloveniji, Nemackoj ...

Mislim da nigde vise nisu ta klasa:

Varta kao firma vise ne postoji. Postoj brend Varta, a firmu je pre nekoliko godina kupila americka kompanija Johnson Controls Inc. Oni su inace najveci proizvodjaci akumulatora na svetu. Varta brend je u Evropi najpoznatiji brend akumulatora. Bosch nema svoju fabriku i za njega proizvodi takodje JCI i Bosch akumulatori su apsolutno identicni sa Vartom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a brend Johnson Controls Inc. za akumulatore i baterije je Energizer :thumbup: za evropsko tržište proizvode se u Slovačkoj :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigao Exide aku.

Za 3 godine garancije i proizvod od 53Ah i 540A [bitno za dizela, narocito zimi] treba] 7257,00rsd. :D

Poredjenja radi Bosh/Varta, od oko 50-53Ah i oko 400-450A su 6500,00rsd.

Videcu kako ce sluziti. Za par dana kada se budem navozao uradicu merenje pri paljenju i na radu, cisto da znam.

image2394.th.jpg image2395.th.jpg

Vidi se tacno kako ima 3 boje kao indikatore njegovog stanja.

Dimenzija je takva da pase ko "guza na nosi" u svom kucistu.

Veci ne moze, jaci ne treba. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extra - :thumbup: jesi ti išao po njega u vitez ili je došao sam sa sajta andreje :question: i za koliko vremena ... pozz :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce porucio, AKS danas dostavio.

Vitez nije imao na stanju, a i cekao bi dan duze, + bi morao ici po njega.

Ovo je na kucnu adresu.

Samo da dodam da je garancija 3 godine, pri cemu se pred kraj druge godine treba otici u bilo koji ovlasceni servis [ima ih dosta u BG], gde oni samo izmere, potpisu i tako se produzi na jos godinu dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Covek se uci dok je ziv.

Naucio od iskusnijih! [hvala mikisxy :unworthy:]

Po kupovini i postavljanju novog akumulatora, koji je, ajde ovako da kazem, samo fabricki pripremljen, najbolje je da 1-2 sata auto radi u mestu, ili da se toliko provede u voznji.

Na taj nacin ce se on naapuniti "do vrha".

Treba izbegavati cesta paljenja, i pustanje muzike na ugasenom autu u periodu dok se nije napunio tj dopunio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajmo ljudi da ne otvaram posebnu temu : zanima me koliko paljenje na kablove prazni odnosno uništava akumulator :question: pogotovo koji se ne vozi često i uglavnom na kratke relacije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za pomoc kolegi ili prijatelju to ne treba da te brine. Za paljenje nekog drugog auta kome je akumulator prazan potrosis vise struje nego kad palis svoj auto. Zato sto njegov prazan akumulator ako je ispravan povuce prilicno struje kroz te kablove, mozes osetiti da su kablovi topli tom prilikom. Stete nema, jer ako je akumulator ispravan on ce se vrlo brzo dopuniti u nekoliko kratkih voznji. Kada palis drugi auto preko kablova, ostavi auto upaljen par minuta dok je spojen na kablove a na samom verglanju dodaj malo gasa da se i alternator ukljuci u posao i potrosena struja ce biti minimalna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala, to me je i zanimalo jer komšije uvek vide moj auto na istom mestu i onda me cimaju da im upalim auto to mi se dešava vrlo često ali ako je veća dizelka ja im kažem :harhar: a što se samog paljenja tiče tako nešto sam i ja mislio - samo neki ljudi kažu da treba ga terati preko 2000 obrtaja kao tek tad se pali aleternator :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosto i jednostavno: akumulator "ne zna" da li struju daje "svom" motoru da zavergla ili nekom drugom. :question: (Namerno pod navodnicima, jer je stvar potpuno trivijalna.) Tako, paljenje drugih motora "na kablove" je potpuno isto kao i paljenje svog motora.

Stoji činjenica da se u tom kratkom vremenskom periodu istovremeno i nadopunjava drugi akumulator, ali ta struja ne prelazi 10% - 15% struje koja se povuče radi verglanja.

Dakle, sedneš ujutru u auto, upališ, nečega se setiš, pa ugasiš auto. I onda posle 3 minuta ponovo verglaš i upališ. To je potpuno isto kao i da si jednom upalio svoj auto i posle 3 minuta komšijin. Nikakva priča o "uništavanju" akumulatora nije tačna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polako ;) ...ono što je važilo za Yuga ili Ladu (ili uopšte automobile bez mnogo elektronike) ne važi za današnje automobile.

Npr. samo jedan podatak...čim upalim Stila...njemu treba 6 minuta rada da samo vrati struju koju sam potrošio time što sam jednom zaverglao. A, zamisli ako nekim slučajem dva puta zaverglam (nije se dešavalo), ili jednom ali duže...

Stilo ima tri table sa osiguračima (motorni prostor, kabina, gepek), pa možete naslutiti koliko je tu elektronike.

Kod Intera...palili smo skoro jedan Stilo dizel preko kablova. Nakon što je upalio, radio je bar pola sata u mestu...i sijala mu je lampica za servo (koji nije radio).

Nakon tih pola sata ugasili auto...da zavergla...i on mrtav. Pa, onda pali ponovo preko kablova...i opet servo nije hteo da radi i čovek je tako odvezao auto.

Merili napon koji je na akumuatoru dok je auto radio i bio je oko 14V...što znači da alternator puni. Međutim i pored toga što motor preko alternatora pravi dovoljno struje za sve potrošače, plus da puni akumulator...el.servo i dalje nije hteo da radi.

Rešeno sve sutradan stavljanjem drugog akumulatora.

Nije baš sve tako jednostavno...komp čim registruje pad napona više nego što mu je u programu dato...a, registrovaće ukoliko je sam malo slabiji akumulator preko koga se pali drugi auto...komp po unapred definisanom programu gasi ABS, ASR i el.servo jer je to zaštitna mera kako bi ostalo dovoljno struje za verglanje, itd...itd...

Dakle...neće biti smak sveta ako se pali preko kablova, ali je kod današnjih automobila veoma, veoma važno da akumulator na kolima sa kojih se pali bude u idealnom stanju. :thumbup: ...kao i da onaj akumulator koji je prazan u drugim kolima bude bar u kliničkoj smrti...tj. da može da se oživi. U suprotnom...i nakon što se upali, veliki potrošači neće raditi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko ne pominje,kad se skine aku (kad se elektronika resetuje), sta posle mora sve da se ponovo "ukuca" (sat,code,sifra i sl), i sta se desilo sa kablovima kad nece da upali a sa drugima hoce?

poz

zaboravih,sta mu je onaj okrugli providni prozorcic?ima li stete ako se puni vise od 24h,izgleda zena zaboravila da ga izvuce iz struje :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedni su kablovi bolji od drugih, bez obzira što isto izgledaju. Oni lošiji nisu mogli da propuste kroz sebe dovoljno struje...

Kroz taj prozorčić gledaš u kakvom ti je stanju akumulator, tj. dokle god vidiš zelenu oznaku, sve je ok. Ali, to je ionako samo za onaj iz prve ugradnje. Kasnije se kupuje najpovoljnija varijanta i na obraća se pažnja ima li tu identifikaciju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pocinje da me zeza aku na masini... desilo mi se pre mesec dana :okrenem kljuc ono kao da zaglavi, vratim kljuc , pokusam ponovo on upali... dodjem kuci pogledam , fali dest vode, dospem....vozim mesec dana , sve ok. danas probam on isto, kao da zaglavi, posle normalno upali.... Mislim da je aku !!!! ili mozda nije? mozda je neki potrosac pokupio malko vise struje ili tako nesto...?

ako jeste aku, koji da stavim ? Fiat bravo 1.2 16v u Trofeo opremi (ful)...?

kakva je procedura zamene akumulatora? da li postoje neke zackoljice pri menjanju, cisto da nesto ne zeznem :thumbsup: hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tvom opisu meni se cini da ti je otisao ulozak brave.

I meni se desi to tipa jednom u 6 meseci,ubacim kljuc,dam kontakt i kad hocu da zaverglam ne desava se nista.

Onda vratim kljuc u pocetni polozaj i sve ispocetka i upali normalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma 99%posto akumulator,ako tesko zavergla,pa stane,a i ako kad upali tesko zavergla,a uplai on je!P.S.Naravno ako prvi put zavergla ,pa stane,pa onda vratis kljuc i ponovo i upali bez mucenja ko od sale nije on!

Share this post


Link to post
Share on other sites

e ovako momci, mozda sam bio malko nejasan...

ne zaglavi mi kljuc, normalno dam kontakt, malo sacekam i pocnem da palim : pri pokusaju da zavergla ( cak to i uradi malo ) zaglavi kao da stane, ja vratim kontakt ( kad bi drzao mozda bi odglavio i upalio)...posle par sekundi upali normalno.... (aku mi je ostao bez vode pre mesec dana kada mi se to desilo prvi put, dolio sam vodu i nije se desavalo do pre 2 dana)... juce i danas normalno pali, a vozim ga non-stop...

ima li veze sledeca stvar:

kada dam kontakt, upali se radio (tako podeseno) i ne secam se mozda su svetla ostala upaljena pa mozda povuce struju i za radio (mada mislim da je to smesna struja ) i za svetla pa u momentu nema za paljenje...tada se uplasim :thumbsup: pa pogasim svetla i radio i palim....on upali :thumbsup: ...mozda su i neki gremlini ko ce ga znati... pozzz

Fiat bravo 1.2 16v u Trofeo opremi (ful)...?

Mislim da se jedina prava full oprema na Bravu 1.2 16v zove "bokija". :D

I ja mislim da nije do aku.

ja da skinem onu TROFEO oznaku, samo mi kazi gde da kupim tu novu BOKIJA? ima li je u AP sportu? :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko moze da mi kaze koje su dimenzije akumulatora kod punta 1.9jtd od 63kw...merio sam moj akumulator koji sad imam u kolima i dimenzije odgovaraju modelima od 52Ah(Exide, Energizer)a to je ono 205mmX175mm...a na pretragama akumulatora po modelu automobila za moj punto izbacuje modele od 60-ak Ah i dimenzije od 245mmX175mm...

Jeste da sam merio akumulator po mraku i da nije bilo dovoljno svetla, ali mi se cinilo da veca dimenzija akumulatora ne moze da stane...kakva su iskustva drugih...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da u toj dimenziji koje ti je sadasnji aku. neces naci sa vecim kapacitetom. Ja sam zimus trazio da uzmem jaci(iako mi u knjizici pise bas taj od 52Ah) ali u toj maloj dimenziji se ne pravi jaci od toga. Pretrazi na netu ponudu aku. ali to ti je to. Od 56Ah ili 60 su vecih dimenzija i nece moci da ti stanu u kuciste. Ova informacija ti je 99% tacna, al ti za svaki slucaj proveri. Ja sam uzeo energizer, 3 god. garancije, za nekih 5000 u martu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

znam da ovi sa 1.9 d imaju veću kutiju od ove moje male, ali sam bio ubeđen da vi sa 1.9 jtd imate još veću kutiju za akumulator :whistle: mada sam video jednog Stila da radi sa aku od 44ah !!! :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...