Jump to content
FAS Goran
the_reaper

O akumulatorima...

Recommended Posts

8 hours ago, horvat said:

Kad ga napunim punjacem bude dobro, pa onda za 2-3 nedelje vec tanko

Punjenje akumulatora ok ?

Celija nije, video bi odmah po naponu kada napunis punjacem. Ako bi vec menjao tj otpisao taj koji imas, otvori ga i vidi mu stanje destilovane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i nece bas. U stanju mirovanja sve ok, a pod opterecenjem druga prica…

 

Punjenje je dobro naravno. Taj sto imam nema cepove, tako da ne mogu da ga otvorim. Barem ne na normalan nacin :D

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel si mu merio sa upaljenim farovima, maglenkama, radiom, dogrejao na 95 stepeni da upali hladnjak i sa klimom upaljenom? vidi u tom trenutku kolko pokazuje na klemama , taj ako se ne otvara to je to , takav je nije predvidjen za dolivanje i sl.  uzmi mu nov i lagano, imas kod nas  ciak ili tako nesto njihov brend je fiamm ili sl. oni otkupljuju i uracuna ti u cenu a na njihov brend 3 godine garancija. Toplu bi isto preporucio ako je to onaj crveni znam da je dosta dugo radio na bivsim kolima mada opet ne znam stvarno koji od brendova je dobar svi mi deluju identicno sem vrste naravno gel, startstop i sl. Hoce naravno 2.2 da povuce nije tu samo motor u igri ima i drugih stvari , jaca klasa auta vise potrosaca .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pa i nece bas. U stanju mirovanja sve ok, a pod opterecenjem druga prica…
 
Punjenje je dobro naravno. Taj sto imam nema cepove, tako da ne mogu da ga otvorim. Barem ne na normalan nacin default_D.gif
 
 
Sent from my iPhone using Tapatalk
Koliko pokazuje voltažu bez potrošača sa ugašenim motorom, još bolje kad je raskačen, jer 12.7v je pun a 11.7v je prazan, 12.1v je 50%.
Koliko pokazuje napon kad je motor upaljen sa popaljenim potrošačima i sa ugašenim?
Nemoguće da je voltaža ok a da se prazni i da je slab.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce je. Kada je npr. auto ugasen, pokazuje 12.5V a na verglanju padne na 9.2. Pad na verglanju je normalan, ali 9.2 je prenisko ipak. Takodje, varira mi sve to sto merim, ovo pricam samo neke primere. Bilo je npr. i 12.25V na kontaktu, pa 10.1 na verglanju. Meni deluje da je prosto nekvalitetan. Npr. kad sam bio na merenju, pokazao je dva potpuno razlicita rezultata napunjenosti, u razmaku od samo 3 minuta. Auto je stajao ugasen i na prvom i na drugom merenju. A razlika fazon duplo. Ne mogu da dokucim sta mu je, ali cu ga zameniti cisto da me ne nervira vise. 

 

Porucio sam Toplu EFB 60ah 640a. Cena 11.500. Oko 2000 vise nego npr. Exide Premium 64ah. Mogao sam i Exide EFB za iste pare, al rekose mi da je muka sa Exide-om prilikom reklamacije, dok sa Toplom sljaka lepo taj post-prodajni deo... 

 

Evo rezultati merenja onim rucnim uredjajem: 

 

image.thumb.png.c2bdf9496bffec1e96986fc32f4ddfd8.png

 

Merenja su obavljena u razmaku od 2-3 minuta max, u oba slucaja isto sve, ugasen auto skroz. I nije tek frisko bio ugasen nego je stajao u dvoristu par minuta pre merenja. Potpuno mi nejasno sta se desava sa njim...

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tebi je taj akumulator na 50%, to ti garantujem, (to ti pokazuje i ova desna slika na kojoj piše staze of charge 67%) čitajući merenja sa tih listića, gustina elektrolita na 1210 a varira od 1100 potpuno prazan aku do 1285 potpuno pun.
Tako da je do akumulatora, plus ove vrućine, teško da bi izdržao leto jer bi ga visoke temperature dokrajčile bez obzira na tvoja dopunjavanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je to onda. Hvala na objasnjenju.

Inace u pitanju je Power-Max iz Andreje, kupljen krajem prosle godine…


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

rekose mi da je muka sa Exide-om prilikom reklamacije,

Ja imam pozitivno iskustvo sa reklamacijom Exide akua - tipa u cetvrtak uvece je crkao, u subotu sa ga odneo na reklamaciju, u utorak su mi javili da je reklamacija uvazena i da dodjem po novi. Aku je bio star 30meseci a garancija je valjda 36meseci. To je bilo pre 3.5god, mozda se do sad nesto promenilo. Andreja akumulatori je prodavnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce naravno, to mi je prodavac rekao, a ko zna odakle mu info. 

 

No, svakako ne mislim da je greska bilo Topla, bilo Exide, pogotovo u EFB varijantama. Eto ja sam uzeo Toplu ovaj put, pa cemo videti kako ce me sluziti :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da izaberete najbolji akumulator?

 

229440-akumulator.jpg

 

Bez kvalitetnog i pouzdanog akumulatora nema ni sigurne i bezbrižne vožnje. Praktično, nema ni vožnje jer ako je akumulator neispravan ne možete ni startovati motor. Ipak, pokretanje motora nije jedina funkcija akumulatora pogotovo u današnje vreme savremenih automobila koji imaju veliki broj elektronskih i pomoćnih sistema. Takvim sistemima neophodna je i velika količina struje zbog čega je važno kupiti akumulator sa najboljim karakteristikama za određeni tip vozila.

 

Opšta je ocena da vremešnijim automobilima nije potreban posebno jak akumulator pošto imaju manje elektronike u odnosu na modernija vozila. ''Samim tim u takvim četvorotočkašima manje se i troši akumulator jer se upotrebljava uglavnom za startovanje motora, paljenje farova, muzičkog uređaja, sigurnosne opreme i sličnog…S druge strane, novija vozila ne mogu se zamisliti bez elektronike - od ABS kočnica, vazdušnih jastuka do kontrolne jedinice motora. Reč je o uređajima neophodnim za bezbedno upravljanje automobilom. Zbog toga ovim automobilima je potreban akumulator jačeg kapaciteta'', naglašavaju u Black Horse FAS, jedinom domaćem proizvođaču akumulatora. Savet svim vozačima je da pre kupovine istraže sve brendove i vrste akumulatora i naprave analizu njihovih karakteristika s obzirom na potrebe svog vozila.

 

Veličina akumulatora

Prvi kriterijum prilikom kupovine akumulatora je veličina. Akumulator koji kupujete mora da ima odgovarajuće dimenzije za automobile koji vozite. Na sreću, većina vozila mogu da prime akumulator različitih dimenzija.

 

Rezervni kapacitet (RC)

Veoma bitna karakteristika akumulatora jer predstavlja vreme tokom kojeg akumulator može stvarati struju u slučaju kvara alternatora pre nego što izgubi kapacitet neophodan za pokretanje motora.

 

Struja hladnog starta (CCA)

Struja hladnog starta je vrednost u amperima koju akumulator može podržavati 30 sekundi pri temperaturi od oko -18˚C dok se napon akumulatora ne smanji do neupotrebljivog nivoa.

 

Amper i Amper-sati

Amper je merna jedinica koja označava količinu elektrona odnosno jačinu struje koja protiče kroz strujno kolo. Dok Amper-sati (Ah) označavaju kapacitet akumulatora za čuvanje energije. ''Akumulator bi trebalo da ima više Ampera nego Ah, jer to označava struju koju akumulator može da prenese preko anlasera u zamajac motora i tako upali auto. Za starije automobile dovoljan je klasični akumulator niže snage poput  64 A i 77Ah - apostrofiraju u Black Horse FAS.

 

Start-stop sistem

Moderni automobili koji imaju start-stop sistem moraju da koriste odgovarajuće akumulatore za sve zahteve takvog sistema, a to su akumulatori sa oznakom AGM ili EFB. Klasični akumulatori ne mogu se koristiti u automobilima koji imaju start-stop sistem.

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, da li je problem sto je stavljen ProAtomic 74 ampera visine 19 u Fiat Stilo? Rikno mi Akom nakon 4 god, dva puta punjen i danas ni kontakt. I u brzini i hitnosti uzmem ovaj ni ne gledajuci visinu. Sve je leglo na mesto ALI naravno ne mogu da zavrnem onaj deo sto sa donje strane pricvrsti aku i traku preko. Fali par mm-a da nalegne sraf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kvazarija, skini traku sa drzaca akumulatora i zasrafi regularno.. zaokruzio sam ti dje se skida plasticna kopca.

supporto batteria.jpg

prva slika je nosac akumulatora od pande, evo i slike od stila...

supporto batteria stilo.jpg

Edited by Zan Batist

Share this post


Link to post
Share on other sites

E jbg ja vec isekao onaj konac sto je prosivena traka i odvojio traku od tog metalnog drzaca. Usrafio redovno i ne pomera se ni makac akumulator, malo je vislji ali ne udara odgore nigde koliko vidim. Jedino sto nemam sada traku preko njega. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je izgleda fora kacenja kao na Bravu? Sraf je odozdo u kucistu, a na njega ide matica i dalje traka preko akumulatora.

Meni je na bivsem Stilu (pre restyle) koliko se secam bila starija verzija kucista akumulatora, sa metalnom sipkom (sa 2 navoja) preko akumulatora.

Weight reduction, bro :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene na Delti je ta traka predvidjena za ove vislje akumulatore... Kada sam uzeo auto, bio je neki akumulator koji je nizi (verovatno 175mm) i traka je imala lufta. Posle sam uzeo Exide Premium 64ah i sve lezi savrseno a traka lepo drzi Akumulator... ;)

 

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, 

 

Imam ovaj akumulator i ovaj punjac, proveravao sam u servisu i majstor mi je dao preporuku da bi trebalo da ga punim nekih 5 sati, po proveri onim malim aparatom health mu je nekih 85%.

E sad, ja sam ga nakacio i posle nekih 15 minuta je pocelo krckanje u akumulatoru.

Posto nikada do sada nisam punio, iskljucio sam da ne bih nesto upropastio.

Moze neki savet, da li odviti cepice ili sta vec raditi?

Hvala

 

20230303_184126.jpg

20230303_184140.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krckanje?

Ako je kuvanje dakle takav zvuk nastavi to je normalno i odvrni čepove ako možeš. Možeš onda videti stanje tečnosti i eventualno dopuniti dest. vodom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, izvinjavam se zbog interpunkcija, krčkanje je u pitanju ili kuvanje.

Da li prilikom punjenja da skroz uklonim čepove ili samo da ih popustim?

Ne znam koliko se vidi ali je nivo prilicno visoko, jedino je na zadnjoj rupi nesto niži

 

20230303_200625.jpg

Edited by rage_man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlično je. Nastavi tako sa skinutim čepovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari, veceras izgleda napokon vrisnuo akumulator, izdrzao je zimu, vise nego sto sam ocekivao nakon praznjenja u decembru i punjenja. Elem, u pitanju je bio originalni EXIDE Mopar 60Ah 500A 12v Heavy Duty, Start Stop. Gledam ponovo neki Exide da uzmem (Ili neki drugi ako savetujete), ali nema ih bas sa istim specifikacijama, pa rekoh ovde da se posavetujem. Racunam da bi ovaj EXIDE Start-Stop Akumulator 12V 60Ah 520A EFB trebao da odgovara? Naisao sam i na  EFB EL 600 60Ah 640A D+ ali me buni sto na sajtu na kom se prodaju akumulatori za ovaj 12V 60Ah 520A EFB ne stoji da je preporucen za Fiat motore, dok za EFB EL 600 60Ah 640A D+ stoji za gomilu Fiat automobila, medju kojima je i moj. Cena za oba je ista. Svaki savet je dobrodosao. Takodje, da li je neko mozda kupovao akumulator preko prodaja-akumulatora.rs? Vidim da reklamiraju da ga donose na kucnu adresu i montiraju.

Edited by Misha87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon 1800 Km vožnje sa jednom kratkom pauzom parkiram auto.

Nakon 10 dana pokušam da upalim ono ništa! Kontam otvarao sam i mrdao po autu puno puta pa se je ispraznio mada već ima 5 godina. Sreća pa imao onu starter bateriju iz lidla kupljenu pre dve godine. Otpakujem je i upalim.

Vozim do Austrijske granice  da kupim vinjetu i ugasim auto. Opet neće upaliti. Dakle umro je orginal Mool akumulator.

 

Po dolasku u Srbiju odmah kupim Vartu 70 Ah AGM. Gledam i ne vidim BEM kod i qr kod. Pitam prodavca on ne zna o čemu pričam... Ma daj samo da dođem kući....

Pošto se zamena treba prijaviti u ECU potreban mi je taj kod. Zovem par servisa sa garantnog lista i 70% ih ne zna o čemu pričam.

Uvoznik pogleda kod sebe na stanju i svaki ima nalepnicu sa tim kodom ali nema od 70Ah.

Zovem. šaljem mailove ali kod još nisam dobio. ...

Ostavio sam kod od starog akumulatora samo sam promenio tip sa EFB plus na AGM i šta mu Bog da... Skratiće mu se vek ali šta da radim? 

Sve osim Start stopa radi a i on bi trebao da radi nakon nekog vremena.

 

Dakle platim 18000 i kupim Vartu i dobijem je bez  koda koji se koristi već 15 godina a što je najžalosnije 70% osoblja koje radi sa akumulatorima ne zna šta ja tražim i o čemu pričam.

E o ovome se radi

1638966328752.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...