Jump to content
FAS Goran
the_reaper

O akumulatorima...

Recommended Posts

@Che Guevara

Radio pobrljavio, nema sta drugo (ima liniju na stalnom naponu). Mozes da izmeris struju auta u mirovanju, treba da vezes unimer na red sa klemom (ne paralelno), npr. sa radiom i bez njega. Normalna struja u mirovanju, sa zakljucanim autom treba da bude par desetina mA.

Iako je fabrika propisivala nesto slicno, tanusan je taj akumulator za 1.9 (permutovao si gore merne jedinice ;)). Pogotovo ako nema zivota u njemu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne stizem danas kod električara, samo skinuo "radio pločicu" sinoć, pa je jutros upalio bez problema. Verovatno crpi struju i sama "radio kutija", al će valjda aku izdržati dok ne odem..

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Che Guevara said:

Ne stizem danas kod električara, samo skinuo "radio pločicu" sinoć, pa je jutros upalio bez problema. Verovatno crpi struju i sama "radio kutija", al će valjda aku izdržati dok ne odem..

Potpuno ali potpuno istu priču sam imao pre 3-4 meseca sa aku i radiom.Bio kod dva -tri majstora.Te jedan ne može sad,  drugi ostavi auto pa ću da vidim, treći na neviđeno -kolko je star aku-mora novi  i ja rešim problem tako što izvadim pločicu radija i od onda nemam problem, al nemam ni muziku. Sad si me tvojim postom zaintigirao, pa ako te ne mrzi javi šte je bio problem i kako je rešen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lako to sve proverite kada izmerite struju u mirovanju. Mozete i sami, samo vezete unimer na red (ne paralelno kao u slucaju merenja napona), zakljucate auto (kao kada je sve regularno) i pratite sta se desava. Ako postoji neko enormno ocitavanje (vece od pomenutih par desetina mA), vadi se osigurac po osigurac i prati kada ce doci do pada Amperaze. Ovde vam je olaksavajuca okolnost sto ne morate da istrazujete po osiguracima, vec sumnjate na tacno odredjen uredjaj koji mozete i ceo da iskopcate i ocitate sa i bez njega.

47 minutes ago, Che Guevara said:

A inače znači bi valjalo jači aku (70ah+) za 1.9 mjt iako je propisano 60ah...

Vidi, tih 60Ah i 540A je bila jos u startu "fabrika" za JTD. Gomila nas, a i ja sam iz dva puta na bivsem autu stavljao 70+ Ah, matori na 2.0 HDi takodje. I to je bas lepo radilo i trajalo po 6+ godina. Najveci benefit je bio upravo u ovakvim uslovima, zimi mi je cak i na ispod -20 jedne godine, verglao i palio kao od sale. Kacili smo ovde i snimke, ja sam se zezao da mozes da vozis i na anlaseru :) .

Exide je na te Ah, imao 760A udarne struje npr., sto je bitno za dizela i bas drasticna razlika. Problem je u zadnje vreme sto i ti vrhunski brendovi nisu to sto su bili ili na nase trziste stize neki skart. Tako da em platis, em crkava vrlo brzo nakon isteka garancije, da covek vise nije pametan. Konkretno sa Exide, mene su bas lepo posluzili i "X-tra+" i "Premium" - a vec vidima da njihova unapredjena serija "Premium Carbon Boost" ljudima pravi probleme maltene vec krajem garancije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan 

Ako baš bude moralo da dodje do zamene, znači za akumulatore važi isto "pravilo" kao za kućne aparate - ne kupuj marku, nego najdužu garanciju!?

 

@notalone

Javljam kad stignem do majstora, stvarno ne mogu sam da sve to proverava, em je to strano za mene - em sam planirao da mi pogleda i alnaser...

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Ivan said:

a vec vidima da njihova unapredjena serija "Premium Carbon Boost" ljudima pravi probleme maltene vec krajem garancije.

Ne znam na koju unapredjenu seriju mislis, ali ja sam uzeo pre 2 meseca najnoviji crni Premium 64Ah pa cu videti kako ce se ponasati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio je Premium, pa je neku godinu kasnije izbacen Premium Carbon Boost (Ca-Ca tehnologija izrade ploca).

2 hours ago, Che Guevara said:

znači za akumulatore važi isto "pravilo" kao za kućne aparate - ne kupuj marku, nego najdužu garanciju!?

Sve vise ljudi kupuje po tom principu, nazalost... I po pitanju kvaliteta generalno, a i onoga sto stize na nase trziste. Ni visa cena vise nije nikakav garant, mislim da je najgora situacija upravo sa akumulatorima i kocionim sistemima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam Reactor-om ruskim jako zadovoljan, on je taj neki sa Ca Ca tehnologijom, dal 40m garancije. S tim da ce se sad testirati izdrzljivost nevozenja auto nekih mesec dana pa il ce da vadimo budalu iz auta il ce ga slepamo :lol:

 

Pre sam imao Banner, isto bio zadovoljan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/16/2021 at 12:27 PM, notalone said:

Potpuno ali potpuno istu priču sam imao pre 3-4 meseca sa aku i radiom.Bio kod dva -tri majstora.Te jedan ne može sad,  drugi ostavi auto pa ću da vidim, treći na neviđeno -kolko je star aku-mora novi  i ja rešim problem tako što izvadim pločicu radija i od onda nemam problem, al nemam ni muziku. Sad si me tvojim postom zaintigirao, pa ako te ne mrzi javi šte je bio problem i kako je rešen!

Majstor napunio akumulator (bio skroz prazan) za 24h, stavili i auto upalio iz prve. Izgasimo, provera - nema nikakvog odliva/crpljenja struje iz aku, upalim auto i vratim pločicu - radio radi najnormalnije!?  Esad ko će ga znati...

 

Elem, rekao mi je da ova Varta zna da se isprazni sama od sebe i da je 60ah malo maalo za moj 1.9 dizel, sve to kaze iz njegovog iskustva kao električara. 

 

Ostalo da vozim dok opet ne bude imalo problema sa aku, pa da vidim neki jači. Kod njega ima neka dva od 75ah čini mi se, italijanski i ruski, jedan malo ispod 10k, jedan malo preko, garancija 40 meseci za oba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topla je meni gurala punih 9god na dizelu, gradske voznje! I pored toga, svakom bih rekao da kupi najjeftiniji sa najduzom garancijom, u tvom slucaju eto taj Ciak ili neki drugi. Razlika u ceni ti je skoro pola tog akumulatora a garancija ista :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Zemo @MS PK . I ja slično razmišljam, mada...

Ciak 44 Ah 360A... 4700din
Topla 44 Ah 420A... 6600

Razlika 2000, a garancija 3 god.

Imam punjač pa ga mogu dopuniti.. A koliko će trajati, to baš niko ne zna...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/20/2021 at 3:16 PM, MS PK said:

Ja 60ah vozim 2god vec, sve gradska voznjs, bez problema.

Na -5 palio na čvrgu, ali poslednjih dana na +5 pali iz drugog puta... Bice da ja imam onaj problem sa hladnim startom tipičnim za 1.9 motore, pa zbog dužeg verglanja aku oslabi vremenom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve pokušavao, čekao grejače, sve lampice, pumpu... neće na prvu kad je temperatura napolju u plusu. Na minusu pali na prvu, znači akumulator i alnaser nisu problem.... Da ne spamujem više ovu temu, izvinite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...