Jump to content
FAS Goran
the_reaper

O akumulatorima...

Recommended Posts

On 1/5/2020 at 6:09 PM, totti said:
Šta se misli pod prijavljivanjem novog aku dijagnostikom, tj šta se desi ako se ne prijavi? Pošto iz mog iskustva se ne desi ništa .

A ovaj Axic... valjaju mu Monbati i Biloxiji, a Tigar ne valja


Kazu da nije punjenje kako valja i da mu se skracuje vec jer ga kompjuter ne registruje kao nov akumulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aku se ne prijavljuje dijagnostikom, već ga kao novog prepoznaje board kompjuter. Meni je prikazao pitanje: da li je akumulator nov? Jednostavno sam izabrao DA iz menija i to je bilo to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali nije na svakom autu tako. Za Audija sam procitao na vise mesta da kod zamene nema to da te pita. Moras da zakacis dijagnostiku i da ga "uparis".

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguće, srećom na ovim našim "narodskim" kolima postupak je jednostavniji!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros iz čista mira, bez ikakvih znakova upozorenja napustio nas je naš drug Biloxxi, uzet u Metrou pred zimu 2016-e. Uz potvrdu simptoma našeg cenjenog kolege @Ivan-a jasno je bilo da je gecrk, zamenjen proizvođačem kao i prethodni, samo ovaj put 70Ah. Nikad dopunjen, svih ovih godina parkiran na otvorenom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne. Desilo se po nekad kad je bas jak mraz a trebam da krenem negde ujutru pa me mrzi da cistim ali sam posle i to batalio, plus 98% graCka voznja :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, djomla said:

. Nikad dopunjen, svih ovih godina parkiran na otvorenom. 

Da si ga ponekad dopunio verovatno bi trajao još koju godinu.Meni je tab izgurao uspešno i ovu zimu.Isto parkiran napolju al kad osetim da slabije vergla odma ide na punjač nekolko sati.

Za rezervu dok se puni imam staru vartu otpisana od komšije al još uvek ima struje da pali benzinca .Dizela mozda ne bi upalila.Problem su uglavnom kratke relacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapiram da bi uz dopunjavanje izgurao još, no i ovo je ok. Zaboravih cenu, možda nekom bude od koristi, ovaj od 70Ah i 580A u Metrou je 5544 din. 77Ah 680A je okruglo 6 tisuća.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pred zimu i u toku zime ako se voze kratke relacije, a pogotovo ako stoji po više dana, treba malo priključiti punjač.
Znatno produžava vek, iako nekada to punjenje traje manje od pola sata, bitno je da aku dosegne maksimalan napon.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, djomla said:

Jutros iz čista mira, bez ikakvih znakova upozorenja napustio nas je naš drug Biloxxi, uzet u Metrou pred zimu 2016-e. Uz potvrdu simptoma našeg cenjenog kolege @Ivan-a jasno je bilo da je gecrk, zamenjen proizvođačem kao i prethodni, samo ovaj put 70Ah. Nikad dopunjen, svih ovih godina parkiran na otvorenom. 

Da li je utvrdjeno, jel u pitanju virus ili su jednostavno godine ucinile svoje?;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/27/2020 at 4:52 PM, djomla said:
Kapiram da bi uz dopunjavanje izgurao još, no i ovo je ok. Zaboravih cenu, možda nekom bude od koristi, ovaj od 70Ah i 580A u Metrou je 5544 din. 77Ah 680A je okruglo 6 tisuća.

Nije brate ok nego su nas kroz godine navikli. Pre su akumulatori trajali opusteno 10god. a i vise. A sada si eto zadovoljan ako je izgurao 35 dana preko garancije :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, notalone said:

Da li je utvrdjeno, jel u pitanju virus ili su jednostavno godine ucinile svoje?

Mislim da su godine odradile svoje, da nije kriv virus :)

 

6 minutes ago, MS PK said:

Nije brate ok nego su nas kroz godine navikli

Moguće, moguće. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dešava mi se da kada vozim auto pa ga ostavim jedno tri, četiri dana, posle toga neće ni da zavergla. Nov akumulator sam kupio pre jedno 3-4 meseca, mada ne sumnjam na njega. Da li se ovom metodom može ispitati da li akumulator vuče struju?

 

Za ispitivanje praznjenja ti je potrebno da na unimeru namestis opseg za merenje jednosmerne struje do 10 A ( pise ti A sa linijom i isprekidanim crticama ) i da prikljucak crvene pipalice stavis u prikljucak posebno oznacen sa 10 A. Dobro kad si pripremio unimer onda mozes poceti sa merenjem e sad tu ima caka posto se struja moze meriti kada je vezan redno onda uradi sledece. Otkaci plus klemu na akumulatoru s tim da minus klema ostane vezana na minus akumulatora. Tad ukljucis unimer podesis kako sam ti rekao gore i stavis crvenu pipalicu stavi na plus od akumulatora a crnu pipalicu na plus klemu koju si otkacio. E sad u zavisnosti od toga da li je auto stariji ili noviji tip, kod starijih modela u mirnom stanju bi trebalo da pokaze 0 A jer nema toliku instalaciju i onda ne bi trebalo da ima veliko praznjenje ( ne bi trebalo da vuce struju ) a kod novijih modela je nominalna vrednost praznjenja 0,09 A i to je normalno praznjenje sto se ni ne primeti ali ako je npr 0,94 ili 0,35 ili 1,29 A to je vrlo ozbiljno praznjenje e probaj tipa proveri dal ti vuce radio ili kabinsko svetlo ili svetlo na vratima.

 

Fiat Punto 2, 2002, 16v

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj je savet uvek prvo premeriti punjenje alternatora. Em je banalno za proveru (nista se ne raskacinje i ne resetuje BC), em je poprilicno cest slucaj. Iza toga proveriti iznad opisano, tj. da li neki od uredjaja vuce struju, vezivanjem unimera na red u kolo i ocitavanjem struje u mirovanju kada je auto zakljucan. Kao i pokusati sa punjenjem akumulatora na punjacu - iako je nov, mozda je ubiVen od stajanja u magacinu, kratkim relacijama, nevozenjem, stajanjem na suncu...

Ako je sve to OK, moze da se desi i da je problem sa automatom/anlaserom.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Ivan said:

Moj je savet uvek prvo premeriti punjenje alternatora. Em je banalno za proveru (nista se ne raskacinje i ne resetuje BC), em je poprilicno cest slucaj.

Kako to da proverim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upalis auto sa potrosacima (muzika, svetla, klima), zakacis unimer i pogledas voltaze.
Idealno je da bude ~14V.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/26/2020 at 8:53 PM, Ivan said:

Netacno :D . Kod mene je aktivan sa svakim paljenjem auta na kljuc (a prva stvar koju uradim je uvek gasenje sr*nja od S&S).

Na Giulietti npr. cini mi se da ostaje u stanju kao kada je auto ugasen.

Meni danas na servisu kod Gorana,receno da fali neki senzor na akumulatoru i zato mi ne radi S&S,nisam se mnogo potresao...tj ni malo.Neka ga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mitros

Rado cu ti proslediti to sto ti fali, samo da se ratosiljam gov*eta :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/19/2020 at 7:47 PM, Ivan said:

Bas lep autic, vidis da je bilo dobro sto si propustio prethodni ;) . Vozim nesto vrlo slicno (doduse za broj veca turbo-benzina), verovatno mi se zato toliko i svidja :) . Steta samo sto su izbacili onaj tamni umetak sa prednjeg i zadnjeg branika kao na Puntu Evo.

Imas ih i sa panoramom, 17'' felnama, diskovima pozadi, koznim profilisanim sedistima sa grejacima i elektricnim podesavanjem lumbalnog dela, senzorima za kisu, wooferom, airbagom za kolena vozaca, Stop&Start itd... Tempomat, naslon za ruku i neke pomenute stvari vidim da postoje, odlicna oprema svakako :thumbup: .

Sto se VIN tice, u nekom trenutku su poceli da ubacuju i te slovne oznake u deo iza ZFA. Tako da ti treba i neka od zadnjih verzija ePer, koju ces teko naci online na netu. Jbg, nije nam na forumu vise nas drugar Milance iz Bogunovica, proverio bi ti to cas posla...

Kod Punta Evo i moze da se natrci na Sportak. A ovo je Punto (MY2012, znam da sam dosadan :D), kao sto rekoh pred kraj produkcije su krenuli da ga sakate i bas retko izadje ovako nesto, obicno budu klotare.

Danas bio kod Gorana,nisam ocekivao da ce reci da ne mora da se radi veliki servis,jer je lanac bas dobar.Uradio mali servis i morala da se zameni desna viljuska i karter.Malo me zacudilo kad mi rekose da nema bocne air bag ove? Ima one iznad soferke u cosku,ono kao zavesice.Bas mi krivo,pored toliko opreme da nema bocne A/B.Pitao sam da provere ako moze kolko je star akumulator,napisase 2008 i stavise znak ?,pa se pitam jel moguce da je 12 god star ili je to mozda 2018.Takodje ne radi S&S jer fali neki senzor na akumulatoru,kao sto sam malopre napisao .Senzor je 35e,ali mi i ne treba.Sad se pitam ako mi ne radi S&S,moram li kupovati taj akumulator kad bude trebalo.Citao sam da su to drugaciji akumulatori za auta koji imaju S&S. I drugo,ako je sad dobar lanac i ne treba veliki servis,kad bi ga trebao ponovo prekontrolisati.

Edited by mitros

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li bi trebao nov akumulator da se prazni posle nekoliko dana nevoženja na kratkim relacijama?

Primer, danas sam ga vozio 10 minuta, pa posle nekoliko dana opet.

Edited by mlnmnc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...