Jump to content
FAS Goran
the_reaper

O akumulatorima...

Recommended Posts

Koji biste mi akumulator preporučili za Punta 1.2 16v, 6 brzina, Sporting, 59KW? Ovaj stari je dotrajao pa bih morao da ga zamenim novim. Da li neki od 45AH ili možda jači?

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam Magnum 55ah, tada je bio najeftiniji od 55ah ... Morao sam da isečem deo kućišta da bi stao. Celu stranicu što je prema hladnjaku i faru, sada mogu bilo koji aku da stavim.

Bitno je, ako ne stavljaš fabričku dimenziju i kapacitet, da ne preteraš, jer alternator neće moći da postigne da ga dopunjava. 55ah je po meni max

https://www.kemoimpex.com/auto-delovi/akumulatori/12v-55ah-l-magnum

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj je sa 8 ventila, do sada sam ga 3 puta registrovao...

 

sza007.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mlnmnc imaš u Metrou Biloxxi 3999 onaj od 45Ah i 400A udarne struje, vidi samo da bude neki sa najsvežijim datumom proizvodnje i isteraće 3 godine bez problema. Mada imamo već temu o akumulatorima

 

 

Edited by neshaoct
popravio link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji akumulator za Grande 1.4 16V sa klimom?
Auto sam kupio sa Bosch cini mi se 53Ah, nisam siguran da li je po fabrickim specifikacijama adekvatan pa valja pitati.
Unapred zahvalan na odgovorima.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabrika kaze ovako (eLearn) - naravno, ne moras se drzati toga kao pijan plota ;) :

 

Untitled.thumb.png.0944ac854df5cd3e86de803cdff47402.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako sam dobro razumeo tabelu,moze se ici od 50 do 60Ah , u tom rasponu...ne videh da je i jedan obelezen sa jednom * za verzije sa klimom?

 

Edit: ipak jeste, sad videh

 

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, Ivan said:

Fabrika kaze ovako (eLearn) - naravno, ne moras se drzati toga kao pijan plota ;) :

 

Untitled.thumb.png.0944ac854df5cd3e86de803cdff47402.png

A koji je za Punto Evo 1.3 od 62 kw, sa start-stopom? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Urra kod tebe mora AGM koji su predviđeni za automobile sa start-stop sistemom. 

 

@rage_man vidi zbog dimenzija onog kućišta akumulatora koji možeš da ubaciš. Da ne bude kupio nov a ne može da ti stane. :D

 

 

Inače kod mene u Puntu 1.2 16v Monbat izdržao 26 meseci, taman kad je istekla garancija počeo da zeza. Otišao do Metroa i kupio Biloxxi od 45Ah 400A, 4400 dinara a stari Monbat ću na nekom otpadu prodati za 500, 600 dinara. 

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Axic naravno premericu stari, mene je vise interesovalo da pri kupovini novog ne preteram sa Ah, inace je 90% gradska voznja.

Da li je 55Ah neka sredina?

 

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Urra said:

A koji je za Punto Evo 1.3 od 62 kw, sa start-stopom?

Proveri šta piše na akumulatoru (AGM ili EFB), pa na osnovu toga traži. Imaš diskusiju o tome stranicu, dve ispred na ovoj temi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rage_man

Otprilike taj raspon, zavisi i od ponude proizvodjaca koga gledas. Iz glave znam da recimo Exide Premium CB ima 47, 53 pa 61Ah. S tim sto moderni akumulatori imaju znatno vece udarne struje (sto je naravno samo plus). Recimo za taj od 53Ah, udarna struja je 540A.

1 hour ago, Axic said:

@Urra kod tebe mora AGM koji su predviđeni za automobile sa start-stop sistemom.

Ne mora da znaci, vozila sa Stop&Start koriste EFB akumulatore ako su mikro-hibrid1 (uglavnom vecina narodnih sa S&S) ili AGM akumulatore za mikro-hibrid2 (sa sistemima regenerativnog kocenja). AGM akumulatori su primetno skuplji, sa drugacijom tehnologijom, zbijenijim plocama izmedju kojih je sloj od fiberglasa, a omogucavaju do 5 puta brze punjenje i do 3 puta vecu izdrzljivost. AGM akumulator se mora zameniti sa AGM, a EFB moze sa EFB ili AGM.

Na sve to, pojedina vozila imaju i BMS jedinicu (Battery Management System) za kontrolu punjenja takvih akumulatora na minus klemi, pa se dodatno mora ukljuciti i dijagnostika i prijavljivanje novog accu :) .

Raspitivao sam se malo generalno i za sebe posto imam Stop&Start, ali jos uvek nista prakticno jer je auto stigao sa maltene novim Magneti Marelli S&S akumulatorom, od 60 i kusur Ah.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan predajem se :lol: od sada kad neko pita bilo šta vezano za akumulatore neću više reč da prozborim s tobom, povlačim se. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

Ne mora da znaci, vozila sa Stop&Start koriste EFB akumulatore ako su mikro-hibrid1 (uglavnom vecina narodnih sa S&S) ili AGM akumulatore za mikro-hibrid2 (sa sistemima regenerativnog kocenja). AGM akumulatori su primetno skuplji, sa drugacijom tehnologijom, zbijenijim plocama izmedju kojih je sloj od fiberglasa, a omogucavaju do 5 puta brze punjenje i do 3 puta vecu izdrzljivost. AGM akumulator se mora zameniti sa AGM, a EFB moze sa EFB ili AGM.

Sa kakvim predznanjem se ide u kavanu!

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nove tehnologije, sta cu, moram - jedino ako neces da te po radnjama vozaju sa poluinformacijama.

16 minutes ago, bane1321 said:

Zar nije obratno? EFB je, koliko se secam, za mojega Resoa bio skuplji od AGM!

Moguce da zavisi i od proizvodjaca ili amperaze, generalno je AGM tehnologija za najzahtevnija vozila.

Konkretno Exide, 60Ah - AGM su bili 2000 din skuplji od EFB kada sam zvao (slagacu te za tacan iznos, ali reda velicine 16.000 din vs 14.000 din). Slicno je vazilo i za vece amperaze. Svakako su oba tipa primetno skuplji od klasicnih akumulatora, za vozila bez Stop&Start.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj zez, zato sam I ispravio post. EFB je jeftiniji od AGM, moj je upravo EFB! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta se misli pod prijavljivanjem novog aku dijagnostikom, tj šta se desi ako se ne prijavi? Pošto iz mog iskustva se ne desi ništa .

A ovaj Axic... valjaju mu Monbati i Biloxiji, a Tigar ne valja

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzet Exide 60Ah 540A 3 god garancije, 7100 din za gotovinu u Kit komercu

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...