Jump to content
FAS Goran
Miuca

Recirkulacija vazduha

Recommended Posts

Evo ovako. Konacno sam uhvatio subotu da utvrdim zbog cega mi je zapusen dotok spoljnog vazduha. Ispostavilo se da elektro motor koji je zaduzen za otvaranje/zatvaranje klapne spoljnog vazduha ne radi posao. Vozim model Bravo-e sa klimom i prekidacem za recirkulaciju vazduha. Koliko sam ja shvatio kada je prekidac ukljucen dovod spoljnog vazduha bi trebalo da je zatvoren i obrnuto. Rasturio sam ladicu ispred suvozaca da bih stigao do elektro motora koji otvara klapnu. Za one koje to zanima dole su slike kako prici motoru, prirucni alat kojim moze da se skine (al jaaako ne pristupacno), i rasklopljen elektro motor.

E sad, imam pitanje za bilo koga ko moze da mi pomogne. Prekidac u ukljucenom polozaju daje struju motor se ne pomera. Skino, rasturio, ocistio male cetkice, prikljucio na ispravljac motor radi, vrti u jednu stranu, kontra povezano ne vrti u drugu stranu. Vratio sve na mesto, povezao, ukljucim prekidac i on lepo otvori klapnu, medjutim to je sve sto odradi mogu da ga ukljucujem i iskljucujem do sutra vise ni makac. Skinem opet, motor radi, vratim, opet isto na prvo ukljucivanje sad je zatvorio ali dalje opet nista, ukljucujem iskljucujem prekidac i nista.

 

Par stvari mi tu nije jasno, da li motor treba da ima kontra obrtaje ili uvek vrti u jednom smeru ? Da li prekidac u ukljucenom polozaju uvek daje struju ? Nije mi jasno sta ga zaustavlja kad otvori klapnu ? Nije problem da pazarim drugi motor (ako nadjem negde) ali da ne bude da prekidac zeza jel kazem nabodem motor na struju i on vrti normalno.

Ako je rikno elektro motor da li neko zna gde ima da se kupi drugi ?

Slike ako nekoga zanima gde je motor i kako se skida.

 

DSC0011.jpgDSC0012.jpgDSC0013.jpg

DSC0014.jpgDSC0015.jpgDSC0016.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako krenes logikom,pustis struju motor napne mehanizam i zatvori dovod vazduha spolja,isklucis struju treba da otvori,posto ima samo dve zice malo je verovatno da je dvosmerni,pre ce biti da neka opruga treba da vrati mehanizam u pocetni polozaj.Znaci pogledaj gde bi moglo biti mesto za neku oprugu na klapni koja sve vraca u pocetni polozaj.Malo si ispreturao delove na slici rasklopljenog motora pa ne vidim kako tacno radi,ima li neki mikro prekidac koji ga iskluci kad dodje u zadnji polozaj i sl.Motor je ispravan cim radi,znaci trazi uporiste za oprugu ili neki mikroprekidac na poklopcu koji je povezan saglavnim prekidacem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na slici su se zupcanici malo ispomerali kad sam rasklopio ali nikakva nauka, obican niz od tri zupcanika koje aktivira spirala na osovini elektromotora. Nema nikakav mikroprekidac a sam prekidac daje struju dokle god je ukljucen, cini mi se da se zaustavlja kad naidje na otpor, mada mi to nije logicno pregoreo bi motor.

To za oprugu nije losa ideja, pogledacu, mada nisam primetio nista slicno zato mi je i dilema sta ga vraca u kontra polozaj kad iskljucis prekidac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda zupcanici sluze upravo tome da vrate mehanizam na mesto,tj.da opruga moze da sabije nazad motoric.Probajkad je aktivirana recirkulacija da isklucis pa da rukom gurnes klapnu nazad.Ako ide relativno lako znaci da su zupcanici postavljeni u korist opruge.Onda trazi mesto za povratnu oprugu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas sam to hteo da ti kazem. Sad sam proverio. U oba polozaja poluga cvrsto stoji, znaci ja rukom ne mogu da je pomerim tako da tesko da fali opruga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukratko motor je dvosmeran ako sam dobro shvatio,

 

screenshot_01.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ! To resava dilemu principa rada. Meni je onda crko jedan od smerova jer kad mu obrnem polaritet ne radi.

Sad ostaje jos samo da negde nadjem drugi el. motor. Jel ima neko ideju gde moze da se nadje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ne gresim. Zar ne bi trebalo, ako radi u jednom smeru da radi i u drugom. To ide preko istog namotaja statora . Ili ima mozda dva strujna kruga na statoru?

Nema tu dva para zica (izvoda), pise da okretanjem polariteta vrti u drugom smeru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toliko se vec ne razumem u elektriku :) Ali ono sto znam to je da ga probam na ispravljacu, u jednu stranu vrti, a kad obrnem polaritet ne vrti. E sad sta je to vec ne znam.

Moram da vidim sa nekim lokalnim elektricarem mozda moze da mi to resi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10426

Ja imam isti problem. Kako je vezana sajla koja vuce klapnu na motor? Sa slike to bas ne mogu da provalim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakaci digitalni voltmetar na krajeve i mora da ima +12v a kad pritisnes prekidac menja se u -12v,ili sve to obrnuto,u zavisnosto kako si prvo merio.Ako dobijas te vrednosti onda razbucaj motorce da vidis sta ima unutra :shock: Ne znam tacno o kakvom se motoru radi,da li je step ili obican.Nije zgoreg prvo ga rastaviti i videti zasto ne vrti na drugu stranu i onako ne gine drugi ako ne uspe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam ja kontaktiraj me na 064/1999-066 pa ce mo se dogovoriti za cenu za clanove popust

Share this post


Link to post
Share on other sites

...postavio ''sapet''

'' Fiat Brava 1.2 2000.godiste. Prilikom ulaska u tunel (Zeleni Venac) zatvarao sam dovod vazduha (za hladjenje) spolja. Nakon vadjenja filtera i njegovog mehanickog ciscenja javio se problem. Cim pritisnem dugme za zatvaranje dovoda vazduha spolja cuje se TAK - TAK, 3-4 puta dosta glasno. Iskljucim, a ono opet. Danas, sam ponovo skidao filter i uklj-isklj dovod. Vidim da klapna zatvori dovod, pa sama padne. Kada sam vratio filter ponovo se cuje.

Da li je neko imao slican problem ili zna o cemu se radi.

Hvala. ''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam dal se Nesha malo igrao sa seckalicom ili si ti ovo malo konfuzno opisao,ali ako sam dobro shvatio klapna ima pobudu u oba smera,ali nece da se zadrzi u zadatoj poziciji.Verovatno je u pitanju sistem zupcanika i onoj kutijici kuju nam je covek lepo uslikao kako izgleda posle ubistva macolom od 10kg :lool: Trebalo bi rasklopiti mehanizam i videti zasto omanjuje,mozda preskace na samoj osovini klapne,u svakom slucaju ceka te malo zavlacenja po budzacima :cool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam juce do coveka da preuzmem el.motorce. Inace postoje dve varijante. Moj motor nije dvosmerni, ima samo dve zice i koliko sam ja shvatio radi tako sto stane kad naidje na otpor a kako obrne u drugu stranu nemam blage veze.

Druga varijanta je dvosmerni, covek mi pokazao i taj. Malo je veci ima tri zice i kod mene definitivno ne pashe, verovatno je rec o novijem modelu.

A sto se tice kolege kome klapna ne zadrzi polozaj. 90% je slomljen neki od zupcanika u motorcetu, ili mozda samo jedan zub od zupcanika pa kad naidje na njega vrti u prazno i/ili ne zadrzi polozaj. To se meni desilo, motorce sam popravio al sam uspeo da slomim zub na jednom od zupcanika i isti slucaj.

E sad nagadjam da je kod tebe noviji dvosmerni motor, tako da nisam 100% siguran koliko je identican iznutra. Mada sto kaze covek, cekic 10kg i cas posla se otvori :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam zamenuo motoric, napatio sam se kao niko. Stari sam skinuo tako sto sam prednji saraf odvio, a zadnja dva nosaca na motoru slomio. Na drugom motoru sam napravio proreze na zadnjim rupama (nosacim) i tako namontirao, napred regularno vratio saraf. A sipkicu sam jedva namestio. Ali radi :):):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam našao primerne teme pa da pitam ovde. Kako kod Brava II izvaditi u konzoli digitalne klime ovaj senzor temperature kabine. Vidio sam sa svetlom unutra da je dosta prašinjav pa kontam kako ga treba unutra očistiti da bi bolje merijo temp. kabine ?

 

 

25551515_1894556220857474_1782147655_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...