Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Novi Bravo se bolje prodavao od Stila. Po ovoj statistici ispada da nije...Evo nešto podataka, parcijalnih:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=49818

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=39772

Ima toga još u tom podforumu.

Generalno, ne treba očekivati da Fiatovi modeli budu ni prvi ni drugi po broju prodatih u Evropi, jer bi onda Fiat bio najveći proizvođač automobila u Evropi, a znamo da nije. Zato nema mesta čuđenju što ima drugih modela sa znatno većim brojem prodatih jedinica u određenom segmentu.

Isto tako, A i B segment je glavni za Fiat grupaciju. Ne i C segment u koji spada Stilo, ili spada novi Bravo...

Punto, Grande Punto, Panda, Fiat 500, Lancia Musa, Lancia Y...od njih Fiat zarađuje. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je moguce da je novi Bravo (po ovim podacima) ovako pukao sa prodajom? Jeste da ga je zakacila SEKA, tj. kriza ali to nije nikakvo opravdanje, ispade prosecno malo jace od 63 000 godisnje. Evo izvoda iz ovoga sto je Nesa naveo, samo za IT:

U poslednjih 12 meseci u C segmentu, u Italiji je najprodavaniji bio Golf sa 36.422 primeraka, druga je Giulietta sa 25.944 komada. Fiat Bravo je prodat u 15.092 primeraka u poslednjih godinu dana u Italiji.

Pa znao sam da se Stilo slabo prodavao, ali u poredjenju sa Cromom i Bravom moze jos i da se nazove bestsellerom :laughing: . I sta je sa ovih 6 Bravo u 2006. neki test modeli ili zajebancija... Valjda je on krenuo da se radi 2007?

Svaka cast za trud i podatke.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polako ljudi...čitajte temu. ;)

Nije realno očekivati da se model u 2011. prodaje ne znam kako dobro, jer je to 4. godina nakon njegove premijere. Nije mu to udarna godina, tada se već počinje raditi na njegovom nasledniku. Životni vek modela u C segmentu je 6, 7 godina. Pogledajte kako je išlo npr. sa Giuliettom i koja je razlika prve godine, ili prve dve godine prodaje.

Takođe, ono je samo Italija, tj. podaci prodaje za samo jednu jedinu evropsku državu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto tako, A i B segment je glavni za Fiat grupaciju. Ne i C segment u koji spada Stilo, ili spada novi Bravo...

Punto, Grande Punto, Panda, Fiat 500, Lancia Musa, Lancia Y...od njih Fiat zarađuje. :thumbup:

Punto 2 je napravljen u 3.000.000 primeraka,a pravio se od 1998 do 2012 godine,isti period su pravljeni i Reno Klio 2 i Pezo 206.

Reno je napravljen u 5.500.000 primeraka,a Pezo u 8.000.000 primeraka! :crazy:

Sto se tice ostalih za koje znam: Fiat 500 je trenutno na 800.000 primeraka

odlazeca Panda ima 2.000.000 komada

Fiat Palio je na 850.000 komada

Sve u svemu ,mogu i bolje! :smoke:

Mene zanima,ako neko zna kolika je prodaja nove Delte? :guitar:

p.s. mozda bi trebalo da se otvori posebna tema o "brojkama"

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://bestsellingcarsblog.com/2012/06/11/europe-1983-2010-historical-data-available/

Odavde sam iskopao podatke i ima da se skine u Wordu celokupna prodaja po godinama i modelima. Fiat da malo smelijim dizajnom i širom paletom karoserija može da sigurno poboljša svoju poziciju. Bravo jedna karoserija, pokojna Croma jedna karoserija itd . Svi konkurenti nude 3,4,5 vratne modele, karavane i CC kabriolete itd. Mogu da razumem kriza ali malom paletom proizvoda sužava se krug ljudi koji kupuju kola (mislim na normalna tržišta) i proizvodnja pada. Onda je puno manji prostor za manevar. Mala kola i najmanji profit. Početni bum sada traje max 2-3 god i onda pad prodaje, znači česti restajling je potreban. Puno ulaganja u razvoj koji mogu samo najjači i NAJSMELIJI da isprate. Evo Korejska vozila. Ko je znao pre 20 g da imaju auto industriju. Gde su sad. Na vrhu. Njihov dizajn govori sve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat grupacija ima nekada i preveliku ponudu svojih modela u istim segmentima tržišta. U ovom koji pominjemo:

Novi Bravo, Lancia Delta, Alfa Giulietta

A, opet...ne možeš da nemaš svoje modele kada su u pitanju najprodavaniji segmenti evropskog tržišta, oni koji donose najveće cifre. Još malo razdvojiti, jasnije opredeliti šta je cilj svakog od brendova u okviru grupacije. Da ne smetaju, nego da se dopunjuju. Problem je što npr. Delta suštinski i jeste novi Bravo, u unutrašnjosti naročito jer je bukvalno uzet enterijer od Brava, a to ne bi trebalo tako da bude. Ok, ima tu materijala u ponudi kojih nema kod novog Brava, ima ručnih šavova, ali to nije dovoljno.

Giulietta je auto za sebe i to tako i treba da bude. Ali, to je uslovljeno novom platformom za C segment jer je ona prvi model u okviru grupacije koji je pravljen na njoj. Sada će i naslednik Brava biti pravljen na istoj platformi kao i Giulietta, itd, itd...Uglavnom, nije samo dovoljno gledati cifre prodatih pojedinalčnih modela, nego malo širu sliku u okviru Fiat grupacije, i u odnosu na konkurenciju. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat grupacija ima nekada i preveliku ponudu svojih modela u istim segmentima tržišta. U ovom koji pominjemo:

Novi Bravo, Lancia Delta, Alfa Giulietta

Pa jedino u toj klasi i klasi Punto,Ypsilon,Mito sva tri brenda istovremeno imaju svoje predstavnike,u ostalim klasama su busni ko svajcarski sir. :smoke:

Alfa proizvodi dva modela,lancia takodje 2 plus ona dva americka mutanta,tako da su daleko od prevelike ponude,pa bre Alfa i Lancia trenuno nemaju jednu jbn. limuzinu u ponudi... :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pričamo o vremenu od pojave Stila...bar sam tako shvatio.

U A, B i C segmentu (najprodavaniji u Evropi), Fiat grupacija ima:

Fiat Punto Classic

Fiat Punto Evo (Grande Punto)

Fiat Panda

Fiat 500

Fiat Seicento (bio do skoro)

Lancia Y

Alfa Romeo Mito

Alfa Romeo Giulietta

Lancia Nuova Delta

Fiat Nuova Bravo

10 modela u 3 segmenta. Samo Fiat 500 ima još ko zna koliko manje ili više masovnih varijanti.

Plus Abarth divizija.

Godišnji izveštaj za 2011. godinu:

http://www.fiatspa.com/en-US/investor_relations/financial_reports/FiatDocuments/Bilanci/2011/Fiat_AnnualReport_2011_ENG.pdf

Nije sporno da fale modeli kod Alfe i Lancie. Lancia ''ima limuzinu'', Thema. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i da Fiat razbija sve sa Crysler-om na američkom tržištu.

FIAT

maj 2012............maj 2011.........povećanje.............jan-maj 2012.............jan-maj 2011...........povećane

4009.....................1759................128 %....................16 702......................3 141......................432 %

Chrysler cela grupacija

150 041.............115 363................30 %....................689 257....................519 538...................33 %

Može i Fiat saChrysler-om da razbiva.

Fiat_Chrysler.png Fiat_Chrysler_2.png

Bolje gazduju u americi nego kod kuće. Ček bolje nego i Mercedes svojevremeno.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešo iskopaj koliko registrovanih Stila u zemlji Stilandiji ima, to bi bilo najzanimljivije. A bogumi i najteže naći.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko vidim ,samo onako na brzinu,fiat ima relativno dobru prodaju malih graskih auta.Panda,punto i fiat 500.Oduvek je znao da napravi male aute i to je to.Sve preko 4 metra je izgleda fijasko sto se tice prodaje.Da ne bi punta i njegove prodaje od 2000te,stilo bi bio kamen oko vrata fabrici.Novi bravo,ma koliko izgedao lepo-prodaja katastrofa.

Nazalost,cini mi se da italijani kasne.Grande punto,bravo,isti modeli vec 6 godina.Ja ne vidim naslednike???Cene neprihvatljivo visoke.KOrenaci izbacise za to vreme 2 verzije i30 i 2 ceeda.I to sa kakvim cenama.

Astra j,koja je generacijski vrsnjak novog brava,na pojedinim akcijama je bila 9990 evra,focus isto 1.6(jes da je sa 75 ks valjda) isto ispod 10000.

Evo gledam cenovnik bravo 1.4 13990 evra.Bila je neka akcija skoro za 11990 cini mi se.Pa toliko kosta novi i30.Bravo je star 6 godina.

Kao sto rekoh,bolje da se drze ispod 4 metra,jer to najbolje rade,ostalo je fijasko....

Neko pominje lanciu i alfa romeo.Nazalost mislim da su njihova vremena prosla i da ce zavrsiti kao Saab.Prodaja ce im biti na nivou statisticke greske nekog jakog kineskog proizvodjaca za koju godinu.RiP...

Edited by sasha015

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Uh, 95% napisanog je paušalno.

Ne mora se ići mnogo daleko po internetu, ima na ovom forumu postavljen i petogodišnji plan Fiat grupacije sa okvirnim rokovima kada izlazi jedan, drugi, treći, peti model. Još kako se radi npr. na nasledniku modela Bravo, napravljene su potpuno nove platforme za B i C segment, već pomenuta Giulietta je prvi auto na toj novoj osnovi, itd...

Novi Bravo ide za 11.490 eura, eno banera na početnoj strani foruma.

Veći automobili nikako ne mogu biti fijasko kada su proglašavani automobilima godine u Evropi. Pogledaj samo koji sve automobili u okviru Fiat grupacije u C segmentu su imali tu titulu koja se uziuma kao relevantna od strane svih proizvođača automobila.

Hyundai, tj. njegovi modeli...ili Kia, ista je stvar. Pogledaj troškove postprodaje kod njih, i uporedi to sa VW, Opelom ili Fiatom, odnosno sa njihovim troškovima postprodaje.

Loše je kada se premijera novog modela od pre par nedelja odmah trpa kako su eto kao Korejanci za to vreme (poslednjih 6 godina) izbacili dve generacije jednog modela. Pogledaj petogodišnji plan i vidi vremenski rok za izlaženje naslednika npr. Brava. Videćeš da je 2007. izašao model, krajem 2013. (poslednji kvartal) izlazi naslednik...i, hoćeš li onda isto tako potrčati da kažeš kako je Fiat za 6 godina (od 2007. do 2013.) izbacio dva svoja modela u C segmentu... :whistle:

Usput, normalno je da pomenuti Hyundai izbacuje dva modela brže od ostalih jer mu je i30 prvi u tom segmentu, mora da ih štancuje, mora da se koliko toliko pozicionira putem hiperprodukcije.

Ali, nije normalno da prva generacija modela i30 na EURO NCAP testu dobije isto zvezdica kao i Fiat Stilo...6 godina ranije. Naravno, to je zvezdica manje od Fiat Nuova Bravo koji je vršnjak sa prvom generacijom i30.

Čak, izrazitija je potreba za novim modelom u B segmentu nego u C, ali...ne znam sada napamet kada je planiran naslednik Grandea. On je dve godine stariji od novog Brava, ali...i znatno više izmenjen tokom proizvodnje. Ali, najlošija je situacija sa Lanciom, koja faktički ima samo jedan novi model, odnosno Y. Međutim, i tu je odavno rečeno šta će raditi i povučeni potezi:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=51274

I opet, naravno da VW grupacija i ostale pomenute imaju više prodatih komada jer one i jesu veći proizvođači od Fiata. Čemu onda tolika ''oduševljenost'' podatkom da je 2+2=4 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikad neću da zaboravim Anjelijeve izjave, citiram U svetu će ostati sedam veliki proizvođača automobila i među njima biće i Fiat. Kasnije se korigovao i rekao Biće dva proizvođača i među njima neće biti Fiat. 80-tih godina Fiat (bez Alfe) koliko se sećam borio se sa VW za prevlast na evropskom tržištu i tada je držao oko 20 %. Tada je na čelu bio Vitorio Gidela. Posle njegove smene kao da je došao neki sa aktovkom punom luka i bureka sa naših prostora i srozavao brend lošom strategijom.

Što se tiče vagena skoro imaju identične ponude u svim segmentima VW, Audi, Seat i Škoda (američki sistem) i jedni drugima konkurišu ali sve ostale oduvaju. Koliko vagen kuka na Superb ali oba se dobro prodaju. Imaju dobru i široku ponudu u svim segmentima. Par platformi (šasija) isti motori a lim samo menjaju. Ko nema para kupi Škodu, ko hoće prestiž ima Audi itd. Dok Fiat Stilo jedna platforma, Lybra nešto drugo a Alfa treći svet sve to nenormalno puno košta. Razvoj, alati, obuka radnika i veoma malo prostora da zbog male proizvodnje delova utiče na kooperante i smanji im cene. Niža cena delova=niža cena kola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto 2 je napravljen u 3.000.000 primeraka,a pravio se od 1998 do 2012 godine,isti period su pravljeni i Reno Klio 2 i Pezo 206.

Reno je napravljen u 5.500.000 primeraka,a Pezo u 8.000.000 primeraka! :crazy:

Da li je u brojku uracunata thalia (verovatno jeste) i Pezo 206+ i 206 sedan koji se pravi u Iranu?

Nešo iskopaj koliko registrovanih Stila u zemlji Stilandiji ima, to bi bilo najzanimljivije. A bogumi i najteže naći.

Nije to bas lako, dobiti te podatke. Skoro je udruzenje uvoznka dobilo od MUP-a podatke o broju novih registracija jer su sumnjali da pojedini uvoznici laziraju prodaju, i to samo grupne podatke, za ceo brend (bez razvrstavanja po modelima i bez odnosa novih u odnosu na polovna uvezena vozila).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto 2 je napravljen u 3.000.000 primeraka,a pravio se od 1998 do 2012 godine,isti period su pravljeni i Reno Klio 2 i Pezo 206.

Reno je napravljen u 5.500.000 primeraka,a Pezo u 8.000.000 primeraka! :crazy:

Da li je u brojku uracunata thalia (verovatno jeste) i Pezo 206+ i 206 sedan koji se pravi u Iranu?

Moguce da je Thalia uracunata u tu brojku,ali i bez nje je razlika ogromna,a udeo Pezoa 206+ ,pa i sedan verzije je potpuno zanemarljiv u ukupnoj brojci.

Edited by aleksa_indjija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pustite Dačića da formira vladu pa navalite, dobićete podatke.

Bio sam na sajtu rep. zavoda za statistiku i saznao što možeš i sam na nekoj prometnoj raskrsnici (prostim brojenje). Tipa najviše registrovanih Zastava a od stranih Fiat, Opel itd. Ništa više. Samo MUP.

Mislim da je obrisano kad se dorađivao forum. Novine su objavile da je 2011 bilo novoregistrovanih vozila više za 150 000 u odnosu 2010. A tada je uvezeno oko 30 000 novih vozila. Bilo puno špekulacija kao tipa , to su oni što inače voze neregistrovana vozila pa sad moraju zbog novih tablica (bili bi uočljivi) i sl. Zavod je stavio upozorenje da se među novoregistrovanim vozilima našlo blizu 90 000 priključnih vozila koja su po novom zakonu morala biti posebno registrovana. Ovi upozorili, niko nije napisao i svi se čudili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo 1,9 JTD MW vs Škoda Octavia TDI Combi 130 ks. Sigurno se pitate ko je pobednik. Stiiiiiiiiiiiiiiilo. Niste ni svesni kakav biser vozimo. Da nisam krečio i premeštao stare Avto magazine nebi ni bio svestan. Evo testa, doduše na slovenačkom ali je razumljiv i čekam komentare.

image.jpg image.jpg

image.jpg image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedna pobeda Stila MW

image.jpgimage.jpg

image.jpg

004.jpg005.jpg

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...