Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

zza2000.jpg
 

Kao svaki nov Fiatov model, i Stilo je počeo svoj život pod nazivom ''Form 0''. U pitanju je interni dokument fabrike Fiat u kome se definišu zahtevi koje treba da ispuni novi model, kao i njegove osnovne karakteristike i mogućnosti. Sve je to bilo 1998. godine.

Želja je bila napraviti automobil u srednjoj kompakt klasi, koji će postaviti nove standarde Fiatovog predstavnika u najprodavanijoj evropskoj klasi, ali ujedno i najzahtevnijoj klasi automobila imajući u vidu konkurenciju ostalih proizvođača.

 

Potpuno nova koncepcija, nova platforma koja se ne oslanja na prethodni Fiatov model u toj klasi (Bravo/a), novi Stilo je predstavljao najambiciozniji Fiatov projekat do tada.

Najteži zadatak koji je postavljen ispred Fiatovih stručnjaka angažovanih na izradi novog automobila pod šifrovanim nazivom ''projekt 192'' je bio ispuniti zahteve dve velike grupe kupaca te klase automobila, tj. i onih koji žele agresivniji auto sa osvrtom na sportske karakteristike, ali i one kupce kojima će to biti jedini auto u porodici, i koji zbog toga žele više mesta, komforniji auto i za duža putovanja. 36 meseci kasnije, automobil je već bio ponuđen tržištu. Šifrovano ima ''projekat 192'' je trebalo zameniti...

Prilikom izbora imena, trebalo je naći ime koje se lako izgovara i pamti na svim svetskim jezicima, ali opet da ima Italijanske korene, da sadrži asocijacije na Italiju.

Zar nije jedna od najčešćih asocijacija na Italiju upravo rad njenih dizajnera, njen stil??¦ ?

Stilo na Italijanskom, Style na Francuskom, Stil na Nemačkom, i Estilo na Španskom i Portugalskom, plus ideja kojom su se rukovodili inžinjeri prilikom pravljenja novog modela...i novo ime je bilo tu... - Stilo.

2001. godine u prodaju je pušten naslednik modela Bravo/a, koji su ostvarili zavidan tržišni uspeh, a sa njima je Fiat osvojio još jednu titulu Evropskog automobila godine 1996.

 

zza2001.jpg
 

Konzervativno rečeno, Stilo je pravljen sa jednm karakterom, ali sa dve ličnosti jer su verzije sa 3 i 5 vrata međusobno dosta različite uključujući dužinu i visinu tih automobila.

Verzija sa 5 vrata je dugačka 4,25m, 1,76m široka, i visoka 1,52m sa međuosovinskim rastojanjem od 2,60m.

Verzija sa 3 vrata je kraća za 7cm, 2cm šira, ali i 5 cm niža.

Tih 5 cm razlike u visini vam se možda čini beznačajnim, ali u suštini predstavlja veliku razliku jer je ponašanje auta u vožnji drugačije, vozač niže sedi, i ceo auto bolje podnosi agresivniju vožnju, dok je verzija sa 5 vrata komfornija, omogućava lakši ulazak putnika, i prostranija je. Iako i jedna i druga verzija nose istu oznaku modela, u pitanju su ustvari dva auta sa različitim voznim osobinama i pogodnostima koje pružaju.

Stilo sa 3 vrata je više okrenut ka agresivnijoj vožnji, i ostavlja dosta prostora za naknadno sređivanje shodno željama vlasnika, dok verzija sa 5 vrata daje više komfora, više mesta za putnike, praktičnija je za upotrebu. Verzija sa 5 vrata može da ispuni očekivanja i onih ljudi koji su razmišljali o MPV klasi automobila, jer upravo Stilo sa 5 vrata ima sve najvažnije osobine nekog MPV automobila - lako se ulazi i izlazi, ima dosta prostora unutra, višlje se sedi, čime se ostvaruje bolja preglednost i osećaj kontrole.

 

zza2002.jpgzza2003.jpg
 

Možete samo zamisliti koliko je truda i vremena trebalo da se ispitaju obe verzije na ''crash'' testovima, jer tih 5 cm razlike u visini, kao i razlike u poziciji vozača za volanom, su umnogome doprinele različitom ponašanju na testovima verzije sa 3 vrata, od one sa 5 vrata. Međutim, zahvaljujući radu Fiatovih stručnjaka, Stilo je u obe verzije osvojio 4 zvezdice na NCAP crash testu.

Elegantna linija zatvara kabinu vozila koja je prostrana kao monovolumen i prtljažnik koji je svojom veličinom od 410 l (305 l u verziji sa 3 vrata), rekorder u kategoriji.

U Fiat Stilo sa 5 vrata se jednostavno ulazi: visoko sedište osigurava udobnost i bolju vidljivost. Zadnja sedišta se mogu preklopiti i gurnuti 16 cm: 8 cm napred i 8 cm nazad (serijski u verzijama Dynamic i Abarth). Modularnost se nastavlja sa sedištem suvozača sa naslonom koji se preklapa u stolić. Na zadnjem sedištu u verzijama Dynamic i Abarth (i na modelu sa 3 vrata), postoji praktičan tunel za skije kojeg zatvara naslon za ruke sa integrisanim nosačem za čašu.

Unutrašnjost je obložena plišanom tkaninom ili platnom u antracit, plavoj ili bež boji, a uz doplatu sa interijerom obloženim u kožu, jednobojna ili dvobojna verzija.

Fiat Stilo sadrži upravljač koji se može potpuno regulisati ( po dubini i nagibu), sedišta koja se regulišu po visini i u lumbalnom delu, kao i sistem Easy Go kojiomogućava pokretanj motora pritiskom na dugme, kao opcija.

 

zza2004.jpg
 

Temperament modela sa 5 vrata izražen je i trokrakim upravljačem i ručicom menjača presvučenom kožom (serijski u verzijama Abarth). Deljiva zadnja klupa serijski je deo opreme na svim verzijama. Sportska sedišta koja čvrsto drže vozaca i putnike, na Dynamic i Abarth verzijama vozila su presvučena platnom koje se može reciklirati ili velurom u antracit ili plavoj boji. Na raspolaganju su i jednobojna ili dvobojna kožna sedišta.

 

zza2005.jpgzza2006.jpg
 

Karavan, odnosno MultiWagon verzija predstavljena je 2002. godine.

Fiat Stilo Multi Wagon je preuzeo prepoznatljivu liniju porodice Stilo ravnih spoljnih linija, napetih površina, čvrste forme i jakog vizuelnog efekta. Prednji branik je privlačan i pruža osećaj sigurnosti, staklene površine su prostrane i kose, dok zadnji deo osvaja širinom i masivnošcu. Zadnja svetla i krovni nosači nadopunjuju specificnosti vozila čineći ga uočljivim.

Prvi utisak ne vara: Fiat Stilo Multi Wagon svojim dimenzijama je u samom vrhu kategorije, a ulaskom u vozilo prostranost i udobnost ne ostavljaju nikoga ravnodušnim. Fiat Stilo Multi Wagon raspolaže sa tri paketa opreme: Actual, Active i Dynamic, najbogatijim u ponudi.

 

zza2007.jpgzza2008.jpg
zza2009.jpgzza2010.jpg
 

Motori

Ponuda motora obuhvata benzinske i dizel verzije počev od 80KS, pa sve do 170KS, sa manuelnim menjačem sa 5 ili 6 stepeni prenosa, odnosno sa Selespeed sekvencijalnim menjačem za najjaču verziju.

Benzinac 1.2 16v ima 80KS pri 5.500 obrtaja, sa maksimalnim obrtnim momentom od 114Nm pri 4.000 obrtaja. Maksimalna brzina je 172 Km/h, a kod verzije sa 5 vrata je 170 km/h. Naravno da performanse sa ovim najslabijim motorom u ponudi nisu zavidne, i do 100 km-h stiže za 13,4s. odnosno 13,8s. u slučaju verzije sa 5 vrata.

Ali, zato je potrošnja adut jer po gradu Stilo sa ovim motorom troši 7,9L, a prosečna potrošnja je tek 6,3L. Verzija sa 5 vrata prilikom gradske vožnje troši 8,3L.

Ono što dodatno poboljšava performanse je menjač sa 6 stepeni prenosa.

Benzinac 1.6 16v ima 103KS pri 5.750 obrtaja, i 145Nm pri 4.000 obrtaja. Ubrzanje do 100 Km/h je 10,5s , maksimalna brzina je skoro 190km/h, a verzija sa 5 vrata stiže do 185 km/h. Gradska potrošnja je 10L, a verzija sa 5 vrata potroši 10,3L.

Prosečna potrošnja je 7,3L, odnosno 7,4L kod verzije sa 5 vrata.

Benzinac 1.8 16v ima 133KS pri visokih 6.400 obrtaja i 162Nm obrtnog momenta pri 3.500 obrtaja. Do 100 km/h verzija sa 3 vrata stiže za 9,9s, a Stilo sa 5 vrata za 10,2s.

I jedna i druga verzija hvataju 200 Km/h maksimalne brzine, odnosno verzija sa 3 vrata može i koji kilometar više.

Motor je izuzetno elastičan jer 90% svog obrtnog momenta daje već na niskih 1.800 obrtaja, ali i drži taj nivo obrtnog momenta sve do 6.000 rpm.

Gradska potrošnja je preko 11L kod oba modela, odnosno kod verzije sa 5 vrata ide i do 11,5 l na svakih 100 Km. Prosečna potrošnja je 8.0L.

Benzinac od 5 cilindara 2.4 20v sa Salespeed sekvencijalnim menjačem sa 5 stepeni prenosa, predstavlja najjači model. Ovaj motor daje Stilu maksimum od 170KS pri 6.000 obrtaja, i 221Nm pri 3.500 obrtaja. Ubrzanje do 100 Km/h traje 8,5s odnosno 8,9s za verziju sa 5 vrata, a maksimalna brzina je 215Km/h. Prosečna potrošnja najjačih verzija je nešto malo manje od 10L.

Svi benzinci imaju elektronski gas, odnosno ''drive by wire throttle''

 

zza2011.jpg

 

Prva dva dizela koja su bila ponuđena su od 80KS i 115KS.

1.9 8v JTD, sa 80KS pri 4.000 obrtaja i 196Nm pri 1.500 obrtaja, daje Stilu 3v ubrzanje do 100 Km/h za 12,9s odnosno maksimalnu brzinu od 170Km/h. Stilo sa 5v potroši još malo više vremena do 100 km/h odnosno 13,3s. Prosečna potrošnja kod obe verzije ne prelazi 5,5L.

1.9 8v JTD, sa 115KS ima turbinu promenljive geometrije, i interkuler koji nije ugrađen kod slabijeg dizela. Zato i ima više snage koju oslobađa pri 4.000 obrtaja, i obrtni moment od 255Nm pri 2.000 obrtaja. Ubrzanje do 100 km/h traje 10,3s odnosno 10,7s za verziju sa 5 vrata, a maksimalna brzina je 192Km/h, odnosno 190Km/h za verziju sa 5 vrata. I pored više snage, prosečna potrošnja nije veća u odnosu na slabiju dizel varijantu.

Od 2004. godine ovi dizeli su zamenjeni sa novom generacijom common rail motora, koji daju još više snage, a i benzinac 1.2 16v je zamenjen sa jačim 1.4 16v od 95KS, uz zadržavanje menjača sa 6 stepeni prenosa.

1,4 16v daje 95KS, i 128Nm obrtnog momenta, a uparen je sa menjačem koji ima 6 stepeni prenosa. U takvoj kombinaciji, Fiat Stilo hvata maksimalnih 180Km/h, a ubrzanje do 100 Km/h traje okruglo 12s. Prosečna potrošnja je 6,5L.

Novi dizeli su 1.9 M-Jet koji su imali i do 150KS, zavisno koje je godište određeni model.

 

zza2012.jpg
 

Postoje verzije 1.9 8v M-Jet motora od 120KS kao i 1,9 16v M-Jet 16v od 140KS, ali sa svakom godinom su usledila nova poboljšana, i u svojim poslednjim proizvodnim serijama Stilo je dobio 1.9 16v M-Jet od 150KS koji se ugrađivao i u Alfa Romeo automobile. Ta najjača verzija 1.9 M-Jet motora daje i 305Nm obrtnog momenta, omogućava Stilu maksimalnu brzinu od 210 Km/h, i ubrzanje do 100 Km/h od 8,8s. Ove performanse motor postiže uz samo 5,6l prosečne potrošnje. Osnovna razlika između JTD i M-Jet dizel motora je u broju i vremenu brizganja goriva. JTD brizga 2 puta, a M-Jet više puta u manjim količinama radi boljeg i čistijeg sagorevanja. Upravo zato se dobija više snage, a plus su M-Jet motori tiši i mirniji.

 

Oprema

 

zza2013.jpg
 

Sve do pojave Fiat Stilo, bilo je nezamislivo da automobili u toj klasi imaju takav nivo opreme. Uređaji poput automatske klime sa dve zone, elektro podesivih sedišta sa mogućnošću memorisanja optimalnih pozicija, tako da u slučaju ako je neko drugi vozio Vaš Stilo, sve možete da vratite pritiskom samo na jedno dugme...ili Cruise Control koji Vam pomaže prilikom dugih vožnji na otvorenom putu jer održava zadatu brzinu, ili senzora za kišu koji automatski uključuju brisače i prilagođavaju njihovu brzinu rada, ili senzora za svetla koji će automatski upaliti svetla prilikom ulaksa u tunel, a naravno i noću, zatim 4 ultrazvučna parking senzora u zadnjem braniku koji se oglašavaju zvučnim signalima prilikom približavanja nekoj prepreci,

komande na volanu...

Sve su to uređaji koji su do pojave Fiat Stilo bili isključivo rezervisani za veće, luksuznije automobile...

U nivou opreme Activ, Fiat Stilo je opremljen sa ABS+EBD (Electronic Brake Distribution) sistemom, tu je i MSR(sistem koji sprečava blokiranje pogonskih točkova prilikom kočenja motorom na podlozi koja ima lošiji grip), zatim ASR (Anti Slip Regulation), 6 vazdušnih jastuka, od kojih su vazdušni jastuci za vozača i suvozača multistage sa OCS senzorom, sistem zaštite od krađe Fiat Code II, nasloni za glavu na svim sedištima, pojasevi u tri tačke na svim sedištima, ISOFIX, limiteri i zatezači pojaseva na prednjim sedištima.

Standardni paket opreme takođe obuhvata i Dualdrive električni servo volan, prednja svetla za maglu integrisana u farove, zadnja svetla za maglu, audio uređaj, putni kompjuter, upravljač volana podesiv po visini i nagibu, vozačevo sedište podesivo po visini, kao i sa posebnim podešavanjem lumbalnog dela. Ovaj najniži paket opreme obuhvata i hlađenu-grejanu (u slučaju kad je aktiviran klima uređaj) kasetu ispred suvozača, pogodnu za odlaganje napitaka ili osetljivih proizvoda, kasetu za odlaganje sitnica ispod vozačevog sedišta, centralno zaključavanje sa funkcijom dead lock, el. podizače prednjih prozora sa senzorom prepreke, što ustvari znači da će prozor prestati sa svojim kretanjem kad god senzor detektuje prepreku na njegovom putu...npr. držite ruku izbačenu kroz prozor ili sl., a tu si i elektro podesivi retrovizori, koji su ofarbani u boju automobila, i zagrevaju se tokom hladnih dana kako bi se sprečilo njihovo magljenje.

 

zza2014.jpg
 

Dynamic nivo opreme obuhvata sve ovo nabrojano, digitalni klima uređaj , elektro podesive sve prozore, naslon za ruku i na zadnjim sedištima sa integrisanim držačem za čašu, kožni volan, kožnu ručicu menjača, 16-ce alu felne...

Abarth je rezervisan samo za verziju sa benzinskim 2.4 20v motorom.

Pored svega već nabrojanog, Stilo u Abarth verziji ima i CONNECT NAV+ umesto standardnog audio uređaja, Cruise Control, ESP (Electronic Stability Program), aktivni Matrix displej umesto standardnog displeja koji se nalazi između obrtomera i brzinomera. Moguće je dobiti i parking senzore, senzore za kišu, senzore za automatsko uključivanje farova, komande na volanu, bočne zaštitne lajsne, kao i takve lajsne na branicima ofarbane u boju automobila, a verzija sa 3 vrata ima i zadnji spojler.

Svaki Fiat Stilo može imati par ekskluzivnih opcija poput električnog krova (Sky Window), Easy Go sistem (bez standardnog ključa), dvozonski automatski klima uređaj, elektro podesiva kožna sedišta...

 

Bezbednost

Napredan projekt i najrazvijeniji sigurnosni sistemi čine Fiat Stilo jednim od najsigurnijih automobila. Potpuna zaštita polazi od strukture, sa karoserijom i šasijom visoke sposobnosti upijanja udaraca. Unutrašnjost je sadržana tako da pasivna sigurnost bude kompletnija: serijski se ugrađuju dva prednja multistage vazdušna jastuka, bočni prednji vazdušni jastuci i vazdušne zavese. Uz doplatu se mogu dobiti i zadnji bočni vazdušni jastuci. Prednjim vazdušnim jastucima upravlja inteligentan sistem koji zahvaljujući senzorima OCS (koji procenjuju težinu i prisutnost suvozaca) i ECS (koji procenjuje jačinu udarca) omogućava različito naduvavanje bočnih jastuka. Serijski su ugradeni i sigurnosni pojasevi sa limitatorom težine (i zadnji su učvršćeni u tri tačke) kao i Fire Prevention System. Preventivna sigurnost se sastoji i od elektronskog ključa Fiat Code i sistema Dead Lock koji isključuje brave putnika (serijski). Upotpunjena svim najsofisticiranijim i integrisanim elektronskim sistemima za dinamičku kontrolu vozila, aktivna sigurnost je na zavidnom nivou.

Preko 15.000 sati za kompjuterskim simulacijama, 120 obavljenih crash testova, preko 100 simulacija sudara koristeći napredni HyGe kompjuterski program, 200 testova bezbednosnih komponenata, 10 potuno novih tipova testova, i 8 specijalizovanih snabdevača bezbednosne opreme koji su bili uključeni u samo projektovanje novog automobila, su brojke koje pokazuju koliko je Fiat ozbiljno shvatio ostvarivanje postavljenog cilja, odnosno pravljenje jednog od najbezbednijh automobila u klasi. To je i ostvareno, i Fiat Stilo u domenu pasivne bezbednosti još uvek može da se poredi sa automobilima iste klase koji su napravljeni i čitavih 5, 6 godina posle njega...Ova totalna zaštita počinje sa minimalno 6 vazdušnih jastuka (2 prednja su multistage), plus još dva bočna vazdušna jastuka za zadnja sedišta koja dolaze kao opcija, pojasevi na svim sedištima u tri tačke sa limiterima i zatezačima, naslonima za glavu na svim sedištima i sistemom za sprečavanje požara (FPS).

Obratite pažnju kako se npr. pojasevi dodatno zatežu delić sekunde pre frontalnog udara.

 

 

I prilikom projektovanja šasije, bezbednost putnika je bila na prvom mestu, tako da Stilo ima posebna ojačanja, kao i predviđene zone gužvanja koje služe da apsorbuju deo velike sile koje se stvara prilikom sudara. Fiat Stilo je u obe verzije osvojio 4 zvezdice na NCAP crash testu.

Dva prednja multistage vazdušna jastuka se razlikuju od načina rada klasičnih vazdušnih jastuka. Do sada, prednji vazdušni jastuci su se uvek otvarali istovremeno, i uvek sa najvećom silom i brzinom prilikom otvaranja kako bi zaštitili putnike prilikom najtežih sudara.

Međutim, Fiat Stilo ima multistage prednje vazdušne jastuke, što ustvari znači sledeće :

- ukoliko udar nije sa najvećom silinom, ali ipak zahteva otvaranje vazdušnih jastuka, oni će se otvoriti samo do tzv. ''prvog stepena''.

- kod jačih sudara, vazdučni jastuci će se otvoriti mksimalnom silinom i brzinom, tj. biće aktivirani u ''drugom stepenu''.

Suština ovakovog sistema otvaranja vazdušnih jastuka je njihov maksimalni doprinos očuvanju putnika, i sprečavanje bilo kakve mogućnosti da sami vazdučni jastuci postanu uzrok mogućih povreda ukoliko bi se otvorili ''nesrazmernom'' silinom i brzinom.

Suvozački vazdušni jastuk se može ručno deaktivirati putem brave koja stoji krajnje desno na prednjoj tabli( najbolje se vidi nakon što desna vrata širom otvore), koristeći ključ za pokretanje vozila. Time je moguće staviti i dečije sedište na suvozačko sedište, naravno okrenuto suprotno od pravca kretanja automobila, i neće postojati mogućnost za otvaranje vazdušnog jastuka koji bi u takvoj situaciji sigurno doneo više štete nego koristi.

U slučaju sudara, elektronska upravljačka jedinica obrađuje signale koje dobija od senzora koji mere usporenje, senzora koji registruju da li je sigurnosni pojas stavljen, senzora koji registruje prisustvo suvozača, i zavisno od žestine sudara aktivira naduvavanje vazdušnih jastuka.

 

Bočni vazdušni jastuci

Fiat Stilo je opremljen sa 4 bočna vazdušna jastuka koji služe zaštiti tela putnika prilikom bočnih sudara. Dva prednja bočna vazdušna jastuka dolaze kao standard, a dva zadnja bočna vazdušna jastuka su opcija prilikom izbora opreme. Nalaze se u naslonu prednjih sedišta i na bočnoj oblozi zadnjih sedišta (ako su u opremi i zadnji bočni vazdušnji jastuci), što znači da se maksimalno pilagođavaju poziciji putnika, jer ako pomerite sedište skroz napred, ili pozadi, vazdučni jastuci idu zajedno sa vama jer se upravo nalaze u sedištima, i tako vam uvek obezbeđuju maksimalnu zaštitu.

Zadnji bočni vazdušni jastuci se takođe mogu ručno deaktivirati.

 

Vazdušne zavese

One dolaze kao standardni paket opreme na svim verzijama Fiat Stilo. Prilikom aktiviranja spuštaju se duž stakla, i tako štite glavu putnika prilikom bočnih udara.

One jednako pružaju zaštitu putnicima koji se njalaze i napred i pozadi, jer se spuštaju celom dužinom vozila, a ne samo duž prednjeg prozora.

Najbolje ćete to videti na video klipovima koji su napravljeni tokom crash testova.

 

Pojasevi i nasloni za glavu

Visinu prednjih pojaseva je moguće podesiti u 4 različita nivoa, tako da bez obzira na visinu putnika koji sedi na prednjim sedištima, nikome od njih neće pojas ići preko vrata, već upravo preko ramena, s??™obzirom da je moguće podesiti njihovu visinu.

U slučaju sudara, svega par milisekundi pre udara, zatezači će automatski biti aktivirani kao bi telo putnika bilo u idelanoj poziciji prilikom udara i otvaranja vazdušnih jastuka. Prednji pojasevi imaju graničnike sile kojom se zadržava telo putnika, odnosno kojom se sprečavaju povrede na ramenom pojasu prilikom zatezanja pojaseva. Verzije kod kojih se i zadnja sedišta mogu pomerati, takođe imaju limitere i zatezače na pojasevima.

Sve verzije Stila imaju naslone za glavu na prednjim sedištima čija visina se može podešavati, a i putnici na zadnjim sedištima imaju istu mogućnost. Time se sprečava da glava putnika, prilikom udara od pozadi, ''kasni'' za telom i time vrat putnika trpi velike sile koje mogu dovesti do ozbiljnih povreda. Neka vas neko blago gurne od pozadi, pa ćete najbolje videti kao vam se glava zabacuje pozadi, odnosno kasni za telom.

 

Kontrolna jedinica i senzori

Fiat Stilo je opremljen najnaprednijim uređajima za kontrolu pasivne bezbednosti koji trenutno postoje. Svim tim uređajima komanduje centralna jedinica koje se nalazi u prednjem tunelu. Ona prima signale od raznih senzora koji su raspoređeni duž automobila, i odlučuje koji sistemi će biti aktivirani i kada. Ova centralna jedinica će raditi i ako čitav auto ostane bez trenutnog napajanja prilikom jakih udara.

Pomenućemo samo neke senzore kojima je opremljen Fiat Stilo.

- CSA (Crash Severity Algorithm) koji je zadužen za otvaranje prednjih multistage vazdušnih jastuka, i određuje hoće li oni biti otvoreni punom silinom ili ne.

- ECS (Early Crash Sensor) koji se nalazi u vratima i omogućava centralnoj jedinici da odluči hoće li otvarati i bočne vazdušne jastuke, zavisno od jačine sile koju on izmeri.

- OCS (Occupant Classification Sensor) se nalazi u suvozačkom sedištu, između postave i spoljne navlake sedišta. Preko ovog senzora elektronska upravljačka jedinica prepoznaje prisustvo putnika i određuje njegovu/njenu težinu. To omogućava da se u svim uslovima obezbedi najbolja zaštita, usklađivanjem pritiska naduvavanja suvozačkog vazdušnog jastuka sa težinom suvozača. Ako na njemu sedi odrasla osoba, ugrađeni prednji vazdušni jastuk je spreman da se aktivira u slučaju potrebe.

U slučaju da je suvozačko sedište slobodno, prednji suvozački vazdušni jastuk se neće aktivirati.

 

Sistem zaštite od požara (FPS)

FPS (Fire Prevention System) ugrađen u Fiat Stilo predstavlja poslednju i najmoderniju generaciju ovog zaštitnog sistema, integrisan je sa svim ostalim bezbednosnim sistemima od kojih i dobija neophodne parametre za svoj rad, i sa njima čini celinu.

Suština sistema predstavlja prekidač koji kod benzinskih verzija blokira rad pumpe, a kod dizel verzija blokira snabdevanje solenoida gorivom čim jačina udara pređe udređenu, unapred zadatu granicu.

Na benzinskim verzijama još jedan cut-off ventil se nalazi iza rezeorvara. On sprečava izlivanje goriva iz rezeorvara u slučaju prevrtanja, udara, ili oštećenja benzinske instalacije. Rezeorvar je napravljen od plastičnih materijala otpornih na mehanička oštećenja i vatru. Ista pažnja zaštiti od požara posvećena je i svim odvodnim vodovima od rezeorvara ka motoru, kao i zaštiti električnih uređaja u motornom prostoru poput alternatora, alnasera...

Koliko je uspešan ovaj sistem govori i jedan od podataka dobijenih prilikom testiranja. Standard koji trenutno postoji u ovom domenu je jedino Američki, tj. Standard 208, i Fiat Stilo ga je prošao sa najvećim ocenama, jer ni kap goriva nije izgubljena tokom prevrtanja vozila pri brzini od 50 Km/h.

Još jedan test je sproveden po Američkim standardima, a tiče se udarca od pozadi, kako bi se, između ostalog, testirala otpornost rezeorvara na mehanička oštećenja.

Automobil koji stoji u mestu se udara brzinom od 50 Km/h u svoj zadnji deo, i rezultat je bio : bez oštećenja rezeorvara, sa zadnjim vratima koja su se bez problema otvorila posle udara, i sa naslonima za glavu koji su pružili dovoljnu zaštitu lutkama koje su bile na zadnjim sedištima, tako da nema rizika od povrede vrata i kičme pri udarcima od pozadi.

Fiat Stilo je podvrgnut i nezavisnim testovima koje rade osiguravajuće kuće, kako bi znali koliko je bezbedan određeni model, na osnovu čega će odrediti iznos premije koji vlasnik mora platiti. Naravno, što je auto bolji i bezbedniji, biće manja godišnja premija osiguranja.

Shodno kriterijumima koje koriste osiguravajući zavodi u Nemačkoj, Fiat Stilo je ocenjen kao jedan od najbezbednijih automobila u klasi.

Ovi odlični rezultati su bili još bolji kad je u pitanju sličan test koji se sprovodi u Velikoj Britaniji, naročito imajući u vidu da tamošnje osiguravajuće kuće testiraju i nivo fabričke zaštite od krađe kao jedan od kriterijuma prilikom određivanja nivoa premije.

Fiat Stilo je jedini model automobila u svojoj klasi koji je opremljen sa ABS, EBD, i ASR uređajima kao standard u svim verzijama. Takođe, Fiat Stilo je jedini auto u svojoj klasi koji nudi ESP kao standard već kod verzije sa 1.8 motorom, ili jačim.

Za slabije verzije, ESP je dostupna opcija.

Svaki Fiat Stilo dolazi sa diskovima na svim točkovima. Prednji diskovi su samoventilirajući dimenzija od 257x22 do 284x22 ili 281x26, zavisno od verzije.

Zadnji diskovi su dimenzija 251x10mm.

 

zza2015.jpg

 

ABS, EBD

Svaki Fiat Stilo je opremljen sa BOSCH 5.7 ABS. To je najmoderniji ABS sistem koji trenutno postoji. Sadrži 4 aktivna senzora, 4 kanala, i 12 ventilsku kontrolnu jedinicu. ABS sadrži i EBD(Electronic Brakeforce Distribution).

Osobenost ovog ABS uređaja je u tome što njegovi aktivni senzori ne samo što primaju signal od svakog točka, već sami mogu da obrade taj signal bez slanja u centralnu jedinicu.

Dakle, kod ranijih ABS sistema, ti senzori samo skupljaju podatke (pasivni), i šalju ih u centralnu jedinicu, koja ih onda obrađuje. Kod Fiat Stilo, senzori to sami rade, tako da je vreme reakcije skraćeno, što ima za rezultat efikasnije kočenje. Senzori zbog toga mogu detektovati brzine koje su približne 0 Km/h, jer pasivni senzori nisu u stanju da detektuju brzinu manju od 4 Km/h. Aktivni senzori su otporniji na visoke temperature, kao i druge negativne spoljne uticaje.

Zbog toga što mogu detektovati i brzine manje od 4 Km/h, aktivni senzori omogućavaju bolju iskorišćenost sistema za satelitsku navigaciju, jer se preciznije može odrediti položaj vozila. Položaj se ?????™updejtuje??™??™ i kad idete veoma malim brzinama (ispod 4 Km/h), što se ne može uraditi sa pasivnim senzorima, jer oni uopšte ne bi ni detektovali pokret vozila tako malom brzinom, i izgledalo bi kao da auto stoji u mestu.

EBD uređaj, kao integralni deo ABS sistema u slučaju Fiat Stilo, je pre svega zadužen za raspodelu sile kočenja na zadnjim točkovima

ABS uređaj daje mnoge prednosti kad je u pitanju aktivna bezbednost :

obezbeđuje maksimalnu silu kočenja, blizu blokade točkova ??“ ali sprečavajući je, prilagođavajući silu kočenja različitim podlogama, zadržavajući potpunu upravljivost nad automobilom čak i kad je pedala kočnice do poda pritisnuta (jer točkovi nisu blokirali), brz odgovor, i skraćenje zaustavnog puta.

Fiat Stilo je standardno opremljen sa BA (Brake Assist)

Na verzijama bez ESP uređaja, uređaj je mehanički i nalazi se u okviru sistema serva na kočnicama.

Često se pominje i pod skrećenicom EVA (Emergency Valve Assistance).

Na automobilima koji imaju ugrađen ESP, BA je elektronski i kontroliše ga centralna jedinica ABS sistema.

BA (Brake Assist) detektuje koliko brzo ste skinuli nogu sa gasa, i pritisli pedalu kočnice. U rizičnim situacijama prilikom iznenadnih kočenja, sve se to odigra veoma brzo, neuobičajeno brzo. Baš tu ?????™neuobičajnu??™??™ brzinu između puštanja gasa i pritiska kočnice detektuje ovaj sistem, i onda automatski aktivira maksimalnu silu kočenja bez obzira da li ste Vi pritisnuli pedalu kočnice do kraja, ili niste. Time se pomaže manje iskusnim vozačima koji u tim trenutcima mogu reagovati uplašeno, ili će nedovoljno odlučno pritisnuti na pedalu kočnice. BA će to uraditi umesto njih, i obezbediće maksimalnu silu kočenja u svakoj rizičnoj situaciji.

Uređaj omogućava skraćenje zaustavnog puta sa brzine od 100 Km/h za 2,8 m, a sa brzine od 130 Km/h zaustavni put je kraći za 3,6m.

 

ASR

Fiat Stilo, u standardnom paketu opreme, sadrži Anti Slip Regulation.

ASR radi na bilo kojoj brzini, na bilo kojoj podlozi kojom se Fiat Stilo kreće, tako što sprečava proklizavanje pogonskih točkova putem ograničavnja obrtnog momenta koji se na njih prenosi.

Ovde ponovo dolaze do izražaja aktivni senzori ABS sistema, jer upravo podaci koje oni daju, plus podatak o broju obrtaja motora, su dva glavna faktora za rad ASR sistema.

U uslovima proklizavanja, aktiviraju se dva različita načina rada ASR sitema

- ako oba pogonska točka proklizavaju zbog prevelike snage prenesene na njih, ASR će smanjiti snagu motora koja se na njih prenosi tako što će smanjiti otvorenost leptira gasa iako vi ne pomerate nogu sa pedale gasa.

- ako proklizava samo jedan pogonski točak, ASR se uključuje automatskim kočenjem tog točka, sličnim efektom kao kod samoblokirajućeg diferencijala.

Naravno, Vi uopšte ne morate pritisnuti pedalu kočnice jer će ASR to uraditi umesto Vas.

 

ESP

Održavanje maksimalne kontrole nad automobilom u najrizičnijim uslovima vožnje je zadatak ovog sistema. Verzije Fiat Stilo sa benzincem 1.8 i 2.4 su standardno opremljene sa ovim uređajem, dok je ESP na listi opcione opreme kod benzinca 1.6 i JTD od 115KS.

Tokom vožnje na vozilo deluju i bočne i uzdužne sile koje je vozač u stanju da kontroliše sve dok gume dovoljno dobro drže put. Međutim, kad to prijanjanje padne ispod minimalnog nivoa vozilo bočne da beži iz pravca koji bi vozač hteo da zadrži.

Kod vožnje na neravnim putevima ili na putevima pokrivenim velikom količinom vode, ledom ili zemljom, može se pri promenama brzine, ili u kretanju kroz krivine, ili tokom izbegavanja prepreka naročito je moguće da se izgubi prijanjanje guma za put. Kad senzori otkriju zanošenje vozila, ESP sistem deluje na motor i kočnice umanjujući ili eliminišući tu pojavu.

ESP na Fiat Stilo se automatski uključuje ( u stand by režim rada) svaki put kad se vozilo pokrene, i nije ga moguće isključiti. Osnovne komponenete ESP sistema su :

- elektronska upravljačka jedinica obrađuje signale koje prima od različitih senzora, i na osnovu tih podataka odlučuje o najprikladnijoj strategiji.

Senzori koji šalju podatke :

- senzor koji otkriva položaj volana

- četiri senzora koji očitavaju brzinu kretanja svakog pojedinog točka

- senzor koji prati rotaciju automobila oko vertikalne ose i bočna ubrzanja.

Srce ESP sistema je njegova upravljačka jedinica koja pomoću podataka dobijenih od pomenutih senzora izračunava centrifugalnu silu (bočna ubrzanja), koja se uvek pojavljuje prilikom prolaska vozila kroz krivinu. Senzor zakretanja otkriva okretanje vozila oko vertikalne ose.

Stabilizirajuće delovanje ESP sistema temelji se na proračunima elektronske upravljačke jedinice. Ona na osnovu podataka sa kojima raspolaže prepoznaje manevre koje vozač namerava da preduzme okretanjem volana. Na osnovu podataka koji do nje stižu u mogućnosti je da svakog trenutka utvrđuje položaj vozila i uporežuje ga sa putanjom koju vozač želi da prati. U slučaju da se pojavi razlika između ove dve putanje, upravljačka jedinica u deliću sekunde bira i izvodi najprikladnije dejstvo kako bi se vozilo vratilo na željenu pitanju. Centralna upravljačka jedinica ESP sistema će se odlučiti ili za kočenje pojedinih točkova različitom snagom, ili će i uticati na motor tako čto će umanjiti njegovu snagu koja se prenosi na pogonsle točkove. Korektivna delovanja su promenljiva i neprekidna sve dok se vozilo ne stablizuje.

Delovanje ESP sistema znatno unapređuje aktivnu bezbednost u vrlo kritičnim situacijama, a najviše je od pomoći kod promenljivih uslova prijanjanja.

Svaki put kad ESP pređe iz stand by režima rada u aktivno delovanje, to će biti prikazano paljenjem odgovarajuće lampice na instrument tabli sa ciljem da vozača upozori da se automobil kreće u uslovima kritične stabilnosti i prijanjanja za put.

 

zza2016.jpg
 

Dualdrive

U Fiat Stilo je ugrađen novi električni servo volan nazvan Dualdrive.

Sistem je toliko revolucionaran kao što su to u svoje vreme bili npr. alternator, elektronsko paljenje, ili pogon na prednjim točkovima.

Do pojave ovog serva, inžinjeri su uvek morali da prave kompromis između lakoće okretanja volana prilikom parkiranja i uopšte manervisanja na malim brzinama, ali i neophodnog otpora, radi povećanja kontrole, koji će upravljač pružati vozaču prilikom vožnje na mnogo većim brzinama.

Zbog toga je kod Fiat Stilo delovanje električnog serva proporcionalno brzini kojom se krećete. Što je brzina kretanja veća, uticaj serva će biti manji, i imaćete tvrđi volan koji će pružiti veću preciznost.

Takođe, s'obzirom da nema servo pumpe koju mora pokretati motor, i tako gubiti deo svoje snage na funkciju servo volana, ostaje više snage koja se može preneti na pogonske točkove, a smanjuje se i potrošnja goriva. Za razliku od starog sistema ( koji mnogi drugi prozvođači još uvek koriste) kod kojeg je pumpa stalno aktivna, električni servo se aktivira samo u onom deliću sekunde kad počnete da okrećete volan. Zbog toga se štedi energija, i prosečna kombinovana potrošnja goriva opada za 3%. To je ista ušteda kao da iz automobila izbacite dodatnih 50Kg.

Manja potrošnja goriva je samo jedna od prednosti, jer se smanjuje i buka s??™obzirom da nema masivne hidraulične pumpe.

Ovaj sistem je pouzdaniji od klasičnog sistema, jer nema ulja koje može da iscuri, nema uticaja jako niskih ili visokih spoljnih temperatura, nema redovne zamene kaiša koji pokreće pumpu...

Kod ovog sistema vozač je u mogućnosti da tip delovanja servo volana prilagodi uslovima vožnje. Sa uključenom dodatnom funkcijom ''City'', volan će biti još lakši i zahtevaće minimalno napora prilikom npr. parkiranja. Volan se tada može vrteti sa bukvalno jednim prstom.

''City'' funkcija se uključuje pritiskom na taster koji se nalazi na centralnoj konzoli pored ručice menjača. Isto tako se i isključuje, a delovanje funkcije ''City'' je naravno prikazano odgovarajućom lampicom na instrument tabli. Ne morate se plašiti da će ''City'' funkcija ostati uključena i pri većim brzinama, jer se ona automatski gasi čim pređete 70 Km/h, i tako Vam daje dovoljnu čvrstinu na volanu koja je najbolje priladođena za veće brzine kretanja. Dualdrive sistem je kontrolisan putem upravljačke jedinice koja obrađuje podatke sa različitih senzora smeštenih u automobilu, te ih koristi za upravljanje

elektro-motorom servo volana, omogućavajući optimalne rezultate u svim uslovima vožnje.

Električni servo volan radi samo dok je kontakt ključ u položaju MAR, a motor radi.

 

AQS

Air Quality Sensor omogućava putnicima u kabini Fiat Stilo da uvek udišu čist vazduh, bez obzira da li se nalazite u gradskoj gužvi, ili stojite u koloni u nekom tunelu i sl...Ovaj senzor kontroliše funkciju recirkulacije vazduha sprečavajući da spoljno zagađenje bude uvučeno u kabinu Fiat Stilo kada se nalazite u takvom negativnom okruženju. Bez obzira da li ste ručno uključili autocirkulaciju vazduha, kad god ovaj senzor detektuje povećano spoljno zagađenje, on će automatski uključiti autocirkulaciju, i tako sprečiti da prljav vazduh uđe unutra.

 

zza2017.jpgzza2018.jpg
 
Cruise Control

Cruise Control je standard u benzinskoj verziji 2.4 20v, a kao opcija se može dobiti i u svim ostalim verzijama Fiat Stilo. Može da se aktivira ako su brzine kretanja veće od 30 Km/h. I kada je sistem aktiviran, naglo pritiskanje papučice gasa će privremeno deaktivirati sistem, i omogućiti Vam bezbedno preticanje, a nakon puštanja pedale gasa, nastaviće da održava zadatu brzinu. Ukoliko počnete sa kočenjem, sistem će naravno opet biti deaktiviran, ali po puštanju pedale kočnice neće se automatski vratiti na zadatu brzinu, već će vozač morati da pritisne RESUME dugme na ručici. Ovo je urađeno iz bezbednosnih razloga.

Potpuno isključivanje sistema se može uraditi ručno preko tastera OFF, ili automatski svaki put kad ugasite motor. Prilikom ponovnog startovanja motora, prethodno uneseni parametri više ne postoje, i imate punu slobodu da zadate neku drugu brzinu. ASR sistem uvek ima prednost nad Cruise Control, tako da u bilo kojoj situaciji kad se javi potreba za aktiviranjem ASR sistema, to će biti urađeno bez obzira na parametre za rad koji su zadati Cruise Control sistemu. Naravno, opet bezbednost pre svega. Na verzijama Radar Cruise Control sistem prilagođava i brzinu kretanja saobraćajnim uslovima.

 

Komande na volanu

Ova funkcija je moguća na svim verzijama Fiat Stilo, a na benzinskoj verziji 2.4 20v dolazi u okviru standardnog paketa opreme. Putem tih tastera je moguće kontrolisati audio uređaj ili CONNECT funkcije, ukoliko je određeni model opremljen tim uređajem umesto klasičnog audio sistema.

 

Sky Window

Fiat Stilo je jedini auto u klasi koji može imati stakleni - Sky Window. Sitem se sastoji iz pet ploča koje klize prilikom otvaranja...

Sky Window je krovni otvor koji Vam daje osećaj da se nalazite u kabrioletu. U 10 sekundi 5 lamela od pojacanog stakla, sa štitnicima za sunce i senzorima koji trenutno zaustavljaju zatvaranje ili otvaranje lamela ukoliko im se na putu nade neka prepreka, otvaraju krov velicine 1m2.

 

zza2019.jpgzza2020.jpgzza2021.jpg

 

Fiat Stilo je u Evropi zamenjen sa novim Bravom 2007. godine, dok se još uvek proizvodi u Fiatovim pogonima u Brazilu. Verzija koja se pravi je sa 5 vrata, koja se uvek jedino i pravila u Brazilu.

Urađen je i redizajn 2008. godine sa sitnijim izmenama, tako da ako želite novi Stilo...pravac u Brazil... :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veoma dobar post.

Nisam znao da se još uvek pravi u Brazilu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvarno lepo.Posle ovoga moracu da priznam Neshi da Stilo i nije najgori auto na svetu :lol::lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Brazil...zato sve i jesu verzije sa 5 vrata, jer se u Brazilu nikada nije pravila verzija sa 3 vrata... :cool

http://fiat-lancia.org.rs/fiat_detalji.php?id=2

'' Fiat Stilo je u Evropi zamenjen sa novim Bravom 2007. godine, dok se još uvek proizvodi u Fiatovim pogonima u Brazilu. Verzija koja se pravi je sa 5 vrata, koja se uvek jedino i pravila u Brazilu.

Urađen je i redizajn 2008. godine sa sitnijim izmenama, tako da ako želite novi Stilo - pravac u Brazil...''

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10660

Lud sam dovoljno, jos samo da imam para za taj poduhvat arucio bih ga odmah. :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

samo sa pet vrata skoro kao predsednikov :mrgreen:

aV2p7IK9.jpg

aV2p8lEr.jpg

Zanima me samo koje motore ugradjuju ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Stilo se pravi u Brazilu počev od 2003. godine.

Koriste GM motore 1.8 8v sa 103KS, i 1.8 16v sa 125KS.

Za prodaju van Brazila ugrađuju nama poznati italijan 1.8 16v sa 133KS, i dizeli 1.9JTD 115KS za Argentinu i Urugvaj. :cool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast predsednice na ovim informacijama , al mi nije jasno sto gm-ovi motori, znam da su proizvodili mareu cak 20v turbo , posto si predsednik kluba mogao bi da iskombinujes neki skup sa brazilcima :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, bas sinoc bio na Reklamozderu i reklama za ovaj Stilo - neka debeljuskasta (da ne kazem ogromna) zena preskace neku ogradu, hoce da pobegne, al ta ograda jedno 3-4m iznad nivoa puta! I preskoci ona to i sad svi cekaju da skoci na put, a on mahne rukom i pojavljije se crveni Stilo sa otvorenim panorama krovom i on uskace kroz isti... Na kraju recenica - najveci sky window u klasi :lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primetio sam da postoje dve vrste zadnjih farova za stilo sa 5 vrata. Jedni, kao obicni, i drugi koji imaju nesto kao kruzno obilikovano ogeldalo pozicije i kocionog. Mozda neko zna da li se radio o redizajnu, godistima kad je promenjeno... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pq2KLzp0.jpg

aV2uzFDA.jpg

Donja slika je posle redizajna 2004. godine... :cool:

____________________________________________________________________

...drugi koji imaju nesto kao kruzno obilikovano ogeldalo pozicije i kocionog...

Evo i krupno :

gx1eS5sJ.jpg

:cool

Share this post


Link to post
Share on other sites

mkej... znaci, to su ti sto valjaju... :lol:

a 3porte, da li je redizajniran od pocetka? Bilo koji primetan detalj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nikakav redizajn sa modelima 3v, jedino posle 2004, nazad je novi znak u sredini, levo pise stilo, desno oznaka motora. i to je to :) i da, mnogo manje opreme se moze naci u tim kasnijim modelima

Share this post


Link to post
Share on other sites
Postoje verzije 1,9 16v M-Jet 16v od 140KS, ali sa svakom godinom su usledila nova poboljšana, i u svojim poslednjim proizvodnim serijama Stilo je dobio 1.9 16v M-Jet od 150KS koji se ugrađivao i u Alfa Romeo automobile.

Ta najjača verzija 1.9 M-Jet motora daje i 305Nm obrtnog momenta, omogućava Stilu maksimalnu brzinu od 210 Km/h, i ubrzanje do 100 Km/h od 8,8s. Ove performanse motor postiže uz samo 5,6l prosečne potrošnje.

Da li neko zna koja su poboljšanja na verziji od 150ks u odnosu na verziju od 140ks

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da li neko zna koja su poboljšanja na verziji od 150ks u odnosu na verziju od 140ks

Pročao sam sa nekim tjunerima koji kažu da je razlika skoro samo softverska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko zna nešto više o modelu Stilo Schumacher MJT ?

Tražio sam po Net-u da vidim cene ali svaki primerak koji sam našao nalazi se u Nemačkoj. Da li je on uopšte rađen za ostala tržišta ili isključivo za Nemce ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pored očekivanja dopune teme sa STILO 4x4 ili kako se već zove onaj terenac što ga je goran nabavio,

kopka me što nigde na netu nema razumnog objašnjenja zašto nije nikad u Stila ugrađivan 1.3 M-jet ??? kad je mogao 1.2 16v ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran da je postojao 2001. godine kad je Stilo krenuo u priču. Verovatno su pratili neki zacrtani trend. Ne znam da li Stilaći novijeg datuma uopšte imaju te manje kubikaže?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva serija Stila je poslednji kvartal 2001. godine. Kao što reče Nidža, tada nije postojao 1.3 MJet.

1.2 16v je 2004. godine zamenjen sa jačim 1.4 16v.

Kod Stila je dodavana snaga preko odgovarajućeg dizel motora, tj. počelo se sa 1.9 JTD od 80 KS, a završilo sa 1.9 od 150 KS u poslednjim serijama...

Share this post


Link to post
Share on other sites

znam da 2001 nije postojao mjet, ali igleda da ni vi neznate zašto nije stavljan od kraja 2003/ početka 2004 kad je počeo da se ugrađuje u punta i druge modele ... jednostavno nema razumnog objašnjenja nigde ...

ali je malo čudno jer ipak taj motor je pokupio mnoge nagrade i meni je neshvatljivo da nije ubačen u stila

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Kod Stila je dodavana snaga preko odgovarajućeg dizel motora, tj. počelo se sa 1.9 JTD od 80 KS, a završilo sa 1.9 od 150 KS u poslednjim serijama...

Eto ti odgovora. Stilo nije Punto. On ne može da ide sa 70KS kako treba, plus još da ima klimu. Stilo se ravna prema ostalim automobilima u toj klasi, pa malo pogledaj koliko su snage imali automobili koji su se pojavljivali par godina posle Stila.

Logika je prosta...preslab motor za Stila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...