neshtry 14511 Posted December 12, 2018 A šta kažete? 3 neshaoct, silenci and chikavili reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted December 12, 2018 MiG 29 je jos uvek avion (u operativnoj upotrebi) sa najvecom inicijalnom brzinom penjanja. Su-57 je najbrzi, ali je jos uvek u statusu prototipa. 2 neshtry and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 12, 2018 Da, čak i F-22 dolazi tu negde blizu sa brzinom penjanja od oko 315 m/s (ameri kažu ''it climbs at a rate of 62.000 feet per minute''), ali 29-ka ima 330 m/s. Za Su-57 kažu da je, do sada, na testiranjima uhvatio celih 384 m/s. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14511 Posted December 12, 2018 Jel Suvovljev koristi stelt tehnologiju i horizontalno uzletanje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2316 Posted December 12, 2018 pa avion pete generacije sa smanjenim radarskim odrazom,a ima taj vektorisan potisak,moze da menja pravac izduva motora,sad kako se to strucno zove ne znam Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14511 Posted December 12, 2018 Eto Rusi opet napravili avion za manje para od Amera...F35 košta ko suvo zlato Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boris90 367 Posted December 13, 2018 (edited) Nece ni Su-57 biti nista jeftiniji. Ne koristi horizontalno uzletanje , a ne koriste ni svi tipovi F-35 Edited December 13, 2018 by Boris90 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 17, 2018 RTS emisija ''Dozvolite'': Kako su MiG-21 i MiG-29 došli u JNA 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14511 Posted December 31, 2018 Šta sve može mig29 Jel ovo mogu i naši? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bit 936 Posted January 1, 2019 Ljudski faktor i upotreba resursa trebali bi da mogu. Verovatno kao i za sve mašine, ako je više gaziš više plaćaš održavanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 5, 2019 Špijunski avion baziran na tehnologiji sa kraja 50-tih godina: SR-71 Blackbird Dobar video u kojem Buz Carpenter daje dosta detalja. On je leteo na ovom tipu aviona malo više od 5 godina, tokom kojih je nakupio preko 600 sati u vazduhu sa njim. Postoji samo par ljudi koji su leteli više od njega na ovom tipu aviona. Neke od informacija koje je izneo su već široko poznate, neke nisu. Npr.: - 32 aviona je napravljeno. Od tog broja, 12 je uništeno u udesima, odnosno izgubljeno u nesrećama, od kojih su 4 bile direktno povezane sa gumama kao razlogom za avionsku nesreću. - zbog visoke temperature koja se razvijala na oplati aviona tokom leta, 93% aviona je moralo biti napravljeno od titanijuma, kojeg Amerikanci nemaju. Zato je sav iskorišćeni titanijum za ove avione kupljen u Rusiji. Naravno, tadašnji SSSR je prodavao titanijum nemajući pojma ko je ustvari krajnji kupac, i da će biti korišćen za izradu aviona koji se pravi kako bi se špijunirao SSSR. - zbog smanjivanja opterećenja na gume tokom poletanja (kada je avion najteži), a imajući u vidu da su one bile slaba tačka, vrlo brzo su prešli na poletanja sa rezervoarima napunjenim tek do pola kapaciteta kako bi avion bio lakši, i kako bi sve prošlo ok sa gumama. Čak i tako rasterećene, jedan set guma mogao je da izdrži maksimalno 15 ciklusa poletanja/sletanja. - gume su punjene, tj. ''naduvavane'' sa 100% azotom. Iako su se točkovi, posle poletanja aviona, nalazili u posebno od toplote zaštićenom kontejneru, nikako nisu mogle da budu naduvane vazduhom (u kojem naravno ima azota, ali ne 100%), jer bi se posle leta na visokim temperaturama svih 6 guma izduvalo. - letovi su obično trajali između 2.5 i 4.5 sata. Ali, bilo je letova koji su trajali i 10 sati. Koliko god da let traje, odmah po poletanju se ide na tankovanje gorivom u vazduhu (jer se poleti sa polupraznim rezervoarima). Kada su oni puni, maksimalno do 2 sata se može ostati u vazduhu sa njima. Što se brže leti, avion je trošio manje goriva. Posle 2 sata se ili ide na sletanje, ili na novo tankovanje gorivom u vazduhu. Zato je obično bilo 1 do 2 tankovanja tokom misije, ali bilo je misija i sa 5 punjenja gorivom tokom leta. - prosečna temperatura oplate aviona tokom leta je bila oko 600 stepeni. Najhladniji deo aviona je imao oko 420 stepeni, a najtopliji (zadnji delovi oko samog motora) preko 1.200 stepeni. Stakla kabine su bila na temperaturi između 500-600 stepeni, zavisno da li su u pitanju frontalna ili bočna. Svejedno, iznutra, iz kabine se mogao prst držati na prozoru najviše 5 do 10 sekundi jer se toliko osećala toplota. - tokom leta brzinom 3 puta većom od brzine zvuka, avion se od toplote raširi. Kako u dužinu, tako i u širinu. Zato na oplati postoje posebna mesta predviđena za to širenje aviona. U dužinu je avion rastao 7-10 cm, a u širinu 2-5 cm. Ovo, i još dosta drugih detalja u: Smithsonian Museum video: Tour of the SR-71 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14511 Posted January 5, 2019 O da,bio je u svim dečijim enciklopedijama kao primer "modernog" Legenda! Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2316 Posted January 5, 2019 Black Bird,kako su ga zvali,jedan od najbrzih aviona na svetu,isao je preko 3500 na sat Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted January 5, 2019 Uz to i leteo na visini preko 25 km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted January 5, 2019 (edited) Pa? Mig 25 je leteo na većoj visini, a rekord je tričavih 37650m https://theaviationgeekclub.com/remembering-absolute-altitude-record-set-fedotov-mig-25-40-years-ago/ Nego, divim se svim tim pilotima, živeli su za letenje i nova dostignuća. Ne znam ko je "luđi", oni ili rally vozači grupe B. Edited January 5, 2019 by marko.jovanovic 2 1 Transporter131, silenci and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2316 Posted January 5, 2019 samopa mig 25 i mig 31 su rekorderi u visini leta,i dan danas se malo zna o njima Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted January 5, 2019 Elem, za one koji ne znaju, Svetlana Kapanina je nedavno (28. decembra) napunila 50 godina! https://ru.wikipedia.org/wiki/Капанина,_Светлана_Владимировна 1 silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2316 Posted January 5, 2019 (edited) svaka cast i u kratkoj majici i bez kacige,profi pilot za akrobacije najboljih 5 u USAF mozda jos i F14 Edited January 5, 2019 by silenci 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted January 5, 2019 On 1/5/2019 at 9:43 PM, marko.jovanovic said: Pa? Mig 25 je leteo na većoj visini, a rekord je tričavih 37650mhttps://theaviationgeekclub.com/remembering-absolute-altitude-record-set-fedotov-mig-25-40-years-ago/ Nego, divim se svim tim pilotima, živeli su za letenje i nova dostignuća. Ne znam ko je "luđi", oni ili rally vozači grupe B. Da, ali bez svrhe, tj naoružanja. Sa 4 rakete leti na 21 km, a sa 2 na 24 km. I on je mogao preko 3 maha, ali samo na par sekundi, zbog opasnosti da se raspadne. Bez obzira na to, opasan avion bio. Ali druge koncepcije i namene u odnosu na SR 71. 2 silenci and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 5823 Posted January 6, 2019 Mig 25 je bio avion koga su se Ameri najviše plašili... Dok jedan nije prebegao! 1 totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted January 6, 2019 Ah da, prokleto ukr govno Belenko.... 3 totti, neshtry and bit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boris90 367 Posted January 13, 2019 4 totti, neshtry, neshaoct and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boris90 367 Posted January 17, 2019 Evo ga i deseti primerak sa brojem 18201 u vazduhu sto znaci operativno 10 komada ...neka je sa srecom 4 neshaoct, silenci, neshtry and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted January 19, 2019 Mogu da se pohvalim da sam pipnuo SR-71 5 silenci, neshtry, totti and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted January 19, 2019 Evo i dokaz 3 totti, neshaoct and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites