Jump to content
Goran
Guest 4236

Vazduhoplovstvo

Recommended Posts

odrzana vojna vezba nasih i rumunskih aviona i helikoptera,po prvi put ucestvovala dva remontovana MIGa nova,a leteli i orlovi nasi i transportni MI 8 i Mi 17

Rumuni leteli sa MIG 21 koje su jos odavno modernizovali

 

42123600_2132331183445344_5156149762591817728_n.jpg42205393_10156494043923672_8873788722894602240_o.jpg

42342687_973027356214211_6008743909499338752_o1.jpg42450584_973027466214200_4523997633945010176_o-850x350.jpg42363036_973027009547579_7755229756974432256_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad Rumuniji stignu svi naručeni F-16, i počnu da ih koriste....biće to veoma jako RV.

12 komada koje su platili malo preko 600 miliona evra (sa uključenim radovima na programu MLU - Mid Life Upgrade) već stiglo od Portugalije, a hoće da naruče još 36 komada. Gledaju da li će to biti od Amerikanaca, Izraela ili Grčke.

Sa 48 komada prave sebi pravi uvod (tehničku bazu/osnovu) da tamo u periodu posle 2030. godine počnu da razmišljaju i o nabavci F-35. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod nas nikada neće biti svi operativni. :D 

Ok, kada su manji brojevi aviona u pitanju, moguće je dohvatiti malo veće procente, ali kod nas u idealnoj situaciji teško da će biti preko 70%-80%. Ili, možda neki drugi pricenat? I taj procenat kad bi bio - ispalo bi odlično. :thumbup: 

Naravno, potpuno je normalno da uvek imaš neke avione na redovnim proverama, pregledima, ili da imaš manje tehničke probleme koji se rešavaju u toku istog letačkog dana ili za dan-dva...i to sve obori procenat. Ne valja ako se procenat obori zbog nedostatka delova, odnosno uopšte finansijskih sredstava za održavanje. 

 

Od naših 14 (jednog lepog dana u budućnosti kada svi budu u SRB, svi budu remontovani, modernizovani i predati jedinicama):

- 2 komada dežuraju

- 3 dvoseda se koriste za obuku/nalet/

- ostade ih 9...od toga nemoguće je da budu svi operativni svakog dana tokom svih 365 dana u godini (kao ni oni gore pobrojani)...neka ih bude 3 na redovnim proverama i održavanju.

 

Faktički, tako nama od 14 ostade 6 aviona MiG-29 (u najboljem slučaju) za, što bi se reklo, redovne potrebe VS. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vođen iskustvom iz prošlih ratova, usuđujem se da primetim da je jurišna avijacija ono što je nama potrebnije od lovačke. Lovačka avijacija nažalost nema nikakve šanse protiv Nato pakta, kojim smo okriženi, tako da je nama potrebna uglavnom za administrativnu kontrolu vazdušnog prostora. Jurišna, ne daj Bože da ponovo zatreba, više je trebala 90-tih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, ne bih se slozio sa tobom. Jurisna avijacija nam je podjednako potrebna kao i lovacka... upravo iz razloga koje si pomenuo.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa 4 ovakva:

 

mi-35m-4.jpg

 

...a, valjda će ih biti barem još toliko u godinama ispred nas, jurišna avijacija dobija komponentu/mogućnosti koje na taj način nije imala ni u doba JNA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jos i S300 i nemoze nam niko nista,jaci smo od sudbine,a mogli bi i jedan barem Tu 22M3,cisto zbog demonstracije sile:D

sad ozbiljno,samo neka srede i modernizuju orlove,pa posle i supergalebove uz Migove ,kao najjace nase oruzje avijacije,mislim da bi ok bilo

i helikoptere uz Mi 8 i 17,da budu ovi pravi borbeni Mi24 i valjda dolaze sledece godine ti H145 erbasovi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentagon prizemljio sve F35

 

11a3678f1a9c60ec5a9d533fee3d8f57.jpg

Ova odluka je, kako navodi AP, privremeno obustavila borbene misije u Avganistanu.
Sve grane američkog vazduhoplovstva koje poseduju avione tipa F-35 prizemljile su svoje eskadrile.
Procenjeno je da će inspekcija trajati najduže dva dana, prenosi AP.
Sumnja se da su problemi na pojedinim avionima cevi za dovod goriva. Ukoliko se ispostavi da je to problem, na prizemljenim avionima će cevi biti promenjene, saopšteno je.
https://www.blic.rs/vesti/svet/panika-u-pentagonu-prizemljena-kompletna-flota-aviona-f-35/pnnft7f

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uspon i pad čuvenog aviona - i dalje je bez premca

 

conc.jpg

 

Zamislite ovo: doručkujete u Londonu, ukrcate se na Konkord, odletite u Njujork i tamo zbog vremenske razlike od pet sati i leta koji traje samo tri i po sata, stignete taman na vreme da pojedete drugi doručak - sa neskrivenim divljenjem priča bivši izvršni direktor ''Britiš ervejsa'' Rod Edington u intrevjuu koji je nedavno dao za portal ''airlineratings''. Edington je bio na čelu BA kada je na današnji dan, pre tačno 15 godina, slavni Konkord imao svoj poslednji let. Bio je to samo jedan od dva nadzvučna putnička aviona u istoriji, ali s obzirom na kratki operativni vek ruskog Tupoljeva Tu-144 (u britanskim medijima nazvanog ''Concordski'' zbog sličnosti zapadnom konkurentu), zapravo jedini koji se godinama koristio u komercijalnim letovima.

 

Zamišljen i ostvaren kao zajednički projekt Velike Britanije i Francuske, prema čemu je i dobio ime (franc. concorde - sporazum, unija), Konkord je bio simbol vremena u kojem su ljudi i države stremili ka visinama. Vremena u kojem je čovek sleteo na Mesec, u kome su Klark i Kubrik sanjali o osvajanju Sunčevog sistema, a francuski i britanski inženjeri o avionu koji će brzinom dvostruko većom od brzine zvuka da prevozi putnike na transkontinentalnim putovanjima. Posle nekoliko godina razvoja elegantni avion sa delta krilima prvi put poleteo je 1969. godine, ali je trebalo da prođe još sedam godina da počne sa komercijalnim letovima u floti ''Britiš ervejza'' i ''Er Fransa''. Sa maksimalnim kapacitetom za 128 osoba, u stvarnosti često smanjenim na 90 ili 100, Konkord je bio rezervisan samo za putnike najdubljeg džepa i prevoz ekskluzivnog tereta poput dijamanata i organa namenjenih za transplantaciju. 

 

U njemu je hrana bila znatno kvalitetnija nego u drugim avionima, putnicima se služio šampanjac, a povrh svega im se nudilo iskustvo leta kakvo niko drugi nije mogao da pruži. Pre svega let na visini većoj od 18 kilometara, pri maksimalnoj brzini od 2.180 kilometara na čas, što su putnici mogli da vide na displejima smeštenim na poleđini udobnih sedišta. Čisto za poređenje, to je više i brže nego što lete piloti F-16, bar prema zvaničnim podacima. Stoga nije čudno da Konkord i dalje drži rekord za najbrži komercijalni prekookeanski let - 2 sata, 52 minuta i 59 sekundi, koliko je 1996. godine pilotima BA trebalo da prevale put od aerodroma JFK u Njujorku do Hitroa u Londonu. Međutim, rekordi su iziskivali jako, jako puno goriva. Da bi poleteo i dostigao brzinu od 2.02 ''maha'' avion je navodno popio čak 28.800 litara goriva za 15 minuta. A to znači i znatno veći trošak prevoza putnika po kilometru, čak osam puta veći od Boinga 777, na primer. Probijanje zvučnog zida je, pak, uz prestiž, istovremeno bio i problem. Mnogi aerodromi nisu hteli da prime Konkord zbog konstantnih pritužbi stanovnika u njihovoj blizini. Štaviše, tokom perioda od dve godine avion nije smeo da leti na njujorški JFK, sve dok zabranu nije poništio sam Vrhovni sud SAD.

 

preuzeto sa - b92.net

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li ste znali da u Google mapama, u jednom delu Novog Sada se nalazi putnički avion. Prve sekunde - šok, nije moguće... druge sekunde ma daaaajjj... Slučajno su ga snimili u preletu preko NS... :) 

 

Evo putanje do njega:

 

https://www.google.rs/maps/dir/45.2459869,19.839874/45.264092,19.8511768/@45.2624548,19.8523492,762m/data=!3m1!1e3!4m5!4m4!1m1!4e1!1m0!3e0?hl=sr&hl=sr

 

image.thumb.png.f108299787bcbc84ae24aa368f4ba195.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...