Jump to content
FAS Goran
Guest 4236

Vazduhoplovstvo

Recommended Posts

Ko kaže da je naša...postavljali smo oduvek i tuđe avione u ovoj temi. :)

 

Air Serbia, novi izgled za novu kompaniju:

 

f281ac802210810c0fb503efc1b12ce0_L.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas mi naisao kao narucen i to blizu aerodroma,krenuo da zaprasuje komarce

 

DSCF9889.jpg

koja je ova masina,dobro izgleda a i cuje se ko bombarder iz drugog svetskog rata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko ima može da proba

 

 

Akrobacija iznad Moskve

 

25 minuta ................................45 minuta
 
EUR 13,500.............................EUR 16,200
 
 
Akrobacija+ put u svemir u MiG-u--29 iznad Moskve
 
EUR 19,000

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas mi naisao kao narucen i to blizu aerodroma,krenuo da zaprasuje komarce

DSCF9889.jpg

koja je ova masina,dobro izgleda a i cuje se ko bombarder iz drugog svetskog rata

An-2

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan od najpouzdanijih aviona u istoriji i jedan od najdugovecnijih - proizvodio se 45 godina (1947–2002)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako misllite da je vožnja u traktorskoj prikolici po letnjem putu neudobna, onda probajte da se vozite u jednom ovakavom avionu. Mnogo lepše izgleda u vazduhu. Ko prolazi putem Smederevo-Kovin može videti jedan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

al stvarno super izgleda u vazduhu,e sad kako se voziti u njemu ne znam,al bi voleo

znaci antonov je to,svaka cast koliko se proizvodio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako misllite da je vožnja u traktorskoj prikolici po letnjem putu neudobna, onda probajte da se vozite u jednom ovakavom avionu. Mnogo lepše izgleda u vazduhu. Ko prolazi putem Smederevo-Kovin može videti jedan.

 

mislis na onog sto leti nenormalno nisko :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako misllite da je vožnja u traktorskoj prikolici po letnjem putu neudobna, onda probajte da se vozite u jednom ovakavom avionu. Mnogo lepše izgleda u vazduhu. Ko prolazi putem Smederevo-Kovin može videti jedan.

 

Pa to i jeste leteci traktor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srbija će dobiti “nevidljivog“ MiG-a

 

m.jpg(Новости)

Ako se srpsko i rusko rukovodstvo ove jeseni dogovore o uslovima kredita za kupovinu aparata „MiG-29M2“ i raketnih PVO-sistema S-300, Srbija će u bližoj budućnosti dobiti „nevidljivi“ višefunkcionalni borbeni avion.

„Migovi“ o kojima se pregovara su napravljeni od kompozitnih materijala i prekriveni su slojem koji ih čini teže primetnim za protivničke radare. Koliko će srpski piloti čekati na njih, zavisi od toga kada će biti dogovoren kredit i kada će „MiG“ dobiti avans.

Generalni direktor ruske korporacije za proizvodnju aviona „MiG“ Sergej Sergejevič Korotkov (54), komunikativan ruski rukovodilac novog pokoljenja, u ekskluzivnom intervjuu našem dopisniku iz Moskve odgovorio je na pitanja koja sigurno interesuju sve koji prate pregovore i nastojanja rukovodstva Srbije da modernizuje vojno vazduhoplovstvo.

* Srpski piloti koji su imali prilike da se upoznaju sa „MiG-29M2“ na mitingu u Batajnici ne štede komplimente. Koje su po vašem mišljenju prednosti „miga-29M2“ u odnosu na konkurente?

- Za vreme boravka na proslavi i mitingu u Batajnici uverili smo se da vaši piloti dobro znaju MiG-ove avione. U Srbiji eksploatišu avione „MiG-29“ koji su kupljeni još u vreme SSSR-a. Zato nam je prijatno što vaši piloti hvale „mig-29M2“, koji je sasvim nov i moderan avion. U Batajnici su srpski piloti mogli da vide kako izgleda kabina našeg aviona, kako on leti i koliko je on poboljšan. Osim što je znatno jeftiniji, naš avion u odnosu na konkurente ima nekoliko prednosti. Pre svega, to je moderan višenamenski avion na koji će se vrlo brzo priviknuti srpski piloti, jer su leteli na starim „migovima 29“.

Nije potrebna dugačka obuka, već samo podizanje kvalifikacije. Pilote, dakle, ne treba obučavati da lete na tom tipu aviona, već samo da koriste uređaje i tehniku koju stari avioni nisu imali. Stari model „mig-29“ je bio presretač sa zadatkom da brani određeni prostor. Novi može da obavlja i druge zadatke na frontu, jer je naoružan visokopreciznim oružjem. „MiG-29M2“ može uspešno da gađa ne samo protivnike u vazduhu, već ciljeve na zemlji i vodi. Prednost našeg aviona je i to što je projektovan za tvrđa sletanja na palubu, pa mu konstrukcija omogućava da može da sleće i poleće sa aerodroma koji imaju kraću pistu ili nisu baš pogodni za sletanje. Može da poleti ili da sleti i na asfaltni put. Osim toga, može da leti u svim vremenskim uslovima.

 

%E2%80%9EMiG-29M2%E2%80%9Ca-700x525.jpg

* Kod vašeg aviona postoji mogućnost da ima jednog ili dva pilota?

- „MiG-29M2“ može da bude jednosed ili dvosed. Ako je kabina za jednog pilota, može se staviti dopunski rezervoar za gorivo. Ako su dva pilota, drugi može da bude instruktor ili operator. Taj avion koristiće se u gusto naseljenom delu Evrope i drugi pilot može da određuje koji je cilj pravi, a koji lažni, ili koju vrstu naoružanja treba primeniti. Nama iskustvo govori da smo pravilno postupili kad smo napravili dvosed. Prednost „MiGa 29M2“ je i u eksploataciji. Napravili smo jednu osnovnu platformu za tri aviona – za „MiG-29M2“, zatim za „MiG-29K“, koji sleće i poleće sa nosača aviona, i za „MiG-35“. Automatika pomaže pilotu da se brzo pripremi za novo poletanje, upozorava ga ima li neispravnosti i može li takav da još jednom leti.

* „MiG-29M2“ može da koristi i zapadno naoružanje?

- Prednost ovog aviona je što može da nosi i rusko i inostrano oružje. „MiG-29M2“ ima otvorenu arhitekturu i danas-sutra na njega može da se instalira i modernije naoružanje. Ako kupac želi, možemo da mu omogućimo da koristi zapadno oružje. Takvo iskustvo već imamo. Sve su to elementi koji naš avion čine konkurentnim na tržištu. Upućeni u cene znaju da je „MiG-29M2“ znatno jeftiniji od konkurenata sa Zapada, „rafala“, „eurofajtera“, kao i od američkih aviona. Cena aviona zavisi od toga kako će on biti kompletiran.

* Za vreme i posle rata u Libiji i Iraku vaši konkurenti su govorili da su se ruski avioni pokazali slabijim?

- Nesporno je da se protiv ruske vojne tehnike u zapadnim medijima vodi propagandno-marketinški rat. To se vidi i iz novinskih tekstova o poslednjem ratu u Libiji, a pre toga u Iraku. Ako su ruski avioni, i to oni starije generacije, toliko slabi, zašto su na Zapadu formirali tako moćne višenacionalne avio-grupe? Zar to ne govori da su se ipak nečega plašili? Libija je imala zastarele avione i mnogi su bili neispravni, a protiv njih su ratovali avioni zemalja NATO četvrte generacije, dakle modernizovani.
Isti slučaj je bio i sa Irakom. Polovina iračkih aviona nije bila spremna za ratovanje, jer je ta zemlja bila dvadesetak godina pod embargom i nije mogla da kupuje rezervne delove. Protiv njih u Iraku je ratovalo oko 1.000 aviona iz NATO zemalja, a imali su podršku oko 900 krstarećih raketa sa mora.

* U čemu je razlika između „MiG-29M2“ i „MiG-35“, koji je vaš najnoviji model?

- To je isti avion. „MiG-35“ je naziv za domaćeg kupca, rusku armiju, a „MiG-29M2“ je izvozna varijanta. Po eksploataciji i arhitekturi aviona i kabine, to su isti avioni. I cena sata letenja je ista. Razlikuju se jedan od drugoga po tome šta konkretno traži zemlja koje naručuje avione. Primera radi, Slovačka je tražila da njihovi avioni imaju sistem veza koje koriste članice NATO.

 

 

* U vašim reklamnim informacijama se „MiG-29“ predstavlja kao avion koji je toliko unapređen da je skoro u kategoriji pete generacije. Zbog čega ga zovete „četiri-plus-plus“?

- U svetu ne postoji zajednički stav šta je to avion pete generacije, ali zna se koje bi karakteristike trebalo da ima. Primera radi, jedna od njih je da bude slabo primetan protivničkim radarima. MiG serijski pravi takve avione. Možemo da se pohvalimo da imamo svoje fabrike kompozitnih materijala, pa možemo serijski da proizvodimo avione koje protivnički radari teže vide. Oni su pokriveni specijalnim slojem da ih radar teže primeti. Druga karakteristika aviona najnovije generacije je da u kabini pilot dobija maksimalnu informaciju, ne samo o letu, već i koji mu je opasniji protivnik. Zbog svega toga, kao i zbog činjenice da je „MiG-29M2“ naoružan visokopreciznim oružjem, on i jeste avion generacije „četiri-plus-plus“. Naši konstruktori su bili dalekovidini i predvideli su šta bi to trebalo da se ugradi u avion da bi bio konkurentan s onima iz najnovije generacije.

* Koliko zemalja na svetu sada koristi MiG-ove?

- Na „MiG-29“ lete piloti iz 29 zemalja. Imaju ga čak i Amerikanci, koji ga koriste za obuku svojih pilota.

* Ako se potpiše ugovor o kupovini, koliko će srpski piloti čekati na isporuku?

- Sve zavisi od toga kad će biti potpisan ugovor i uplaćen avans. Svoje obaveze ispunjavamo u roku od godinu i po do dve. Svi naši avioni se prave samo po narudžbini. Raduje nas što je porastao interes za naše avione, jer smo poslednjih petnaestak godina uglavnom radili za naručioce iz inostranstva. Sada se situacija menja, jer je Ministarstvo odbrane Rusije naručilo veliki broj naših aviona. Potpisali smo još dva ugovora za pravljenje aviona za palubnu avijaciju. Više nam nije problem da obezbedimo posao kako bi proizvodnja tekla normalno.

* Posle posete Remontnom zavodu u Batajnici, vaši saradnici su hvalili srpske stručnjake za remont i održavanje aviona?

- Vaša zemlja ima dobar geografski položaj, pa bi zbog blizine mnogi mogli da dolaze kod vas u Batajnicu da remontuju svoje „migove“. Ako usluga bude dobra, javiće se oni koji to žele. Mi bismo preuzeli obavezu da prebacimo avione do Batajnice, a, ako treba, poslali bismo kao pomoć svoje inženjere. Takve avione ima Alžir, i još neke zemlje iz arapskog sveta. Kad prestane rat i Sirija bi mogla da remontuje avione kod vas. Mi bismo predložili i Kubi da remontuje „migove“ u Batajnici.
 

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/drustvo/aktuelno.290.html:449226-EKSKLUZIVNO-Srbija-ce-dobiti-nevidljivog-MiG-a

Edited by kičerica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruska vojska uvodi u sastav najbolji ratni avion na svetu

 


rusija-avion-su30.jpg

Počela je isporuka eskadrila jedinstvenih višefunkcionalnih lovaca poslednje generacije Su-30SM u rusku vojsku.

Ovi avioni mogu istovremeno da otkrivaju i pogađaju nekoliko ciljeva.

Probni piloti prešli su na avionima Su-30 SM 6000 kilometara puta, od fabrike u gradu Irkutsku do aviocentra u Lipecku, i mašinu prozvali „savršenom“.

„Avion može da lebdi u vazduhu, bukvalno stojeći na repu, a potom da pada, i da se odmah ponovo vrati u horizontalni položaj.

Taj neverovatan manevar možete videti na video snimku na 0:40 minuta.

Takav manevar teško da može da ponovi još neka letelica na svetu“, rekli su piloti.

Upravo sa avionima Su-30 SM počela je velika modernizacija Ruskog ratnog vazduhoplovstva na avionima poslednje generacije.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=-rxWYprvhsU

 

 

 

http://www.vestinet.rs/svet/ruska-vojska-uvodi-u-sastav-najbolji-ratni-avion-na-svetu-video

Edited by kičerica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može da bude najbolji, ili jedan od najboljih u okviru svoje tehničke generacije, ali ne i na svetu. Ali, vole novinari bombastične naslove... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Održan Aeromiting u Novom Sadu
 

Aeromiting 2013 Novi Sad održan je ovog vikenda na kome su piloti novosadskog Aero kluba, Vojske Srbije kao i piloti iz inostranstva pokazali svoje umeće u upravljanju sportskim i vojnim avionima i akrobacije od kojih je brojnoj publici zastajao dah.

381289_aeromiting-beta2_f.jpg?ver=137986 Gradonačelnik Miloš Vučević istakao je da je Grad Novi Sad u organizaciji te manifestacije učestvovao kroz finansijsku podršku preko Gradske uprave za sport i omladinu, ali i da je pružio podršku u samoj organizaciji.

"To je nešto što do sada nije viđeno u Novom Sadu, a sudeći prema odzivu građana koju uživaju posmatrajući ovaj svojevrsni spektakl na nebu, Aeromiting bi trebalo bi da postane redovna manifestacija", rekao je Vučević.

 

 

Građani koji su prisustvovali nesvakidašnjem događaju u velikom broju, posmatrali su akrobacije sa obale Dunava kod spomenika Porodica, kao i sa Petrovaradinske tvrđave, a najuspešnijim takmičarima gradonačelnik Vučević je uručio pehare, dok su svi učesnici mitinga dobili plakete.

 

381288_aeromiting-beta1_ig.jpg
  • 381287_aeromiting-beta_t.jpg
  • 381290_aeromiting-beta3_t.jpg
  • 381291_aeromiting-beta4_t.jpg
  • 381288_aeromiting-beta1_t.jpg
  • 381292_aeromiting-beta5_t.jpg
  • 381294_aeromiting-beta7_t.jpg
  • 381293_aeromiting-beta6_t.jpg
  • 381295_aeromiting-beta8_t.jpg
 
Edited by kičerica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smorio sam se kad sam cuo... nisam znao inace bih 100% dosao :(

 

Inace, Punto Abarth ima odlicne fotke sa dogadjaja, samo ne znam da li uopste vise posecuje ovu temu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Su-35S i F-22: borba intelekta

 

Već sada je na bazi Su-35S realizovana praktično čitava ideologija lovačkih aviona pete generacije. To Rusiji daje mogućnost da pre ostalih počne sa stvaranjem šeste generacije borbenih aviona. Istovremeno, sam Su-35S po karakteristikama prevazilazi jedini lovački avion pete generacije koji danas postoji u naoružanju, američki F-22 Raptor.

 

Su-35_468.jpg

Radio-lokacioni sistem upravljanja „Irbis“ koji je postavljen na Su-35S omogućava uočavanje vazdušnih objekata na rekordno velikom rastojanju - do 400 km, praćenje istovremeno do trideset, a gađanje - do osam ciljeva. Izvor: Ministarstvo odbrane RF / mil.ru.

 

 

Perspektivni avijacijski kompleks frontovske avijacije PAK FA (odnosno T-50) uspešno prolazi redovni ciklus testiranja. Posle 2017. lovački avion pete generacije već treba da bude formiran i da dospe u jedinice. A zasad ruske borbene jedinice dobijaju praktično potpuni analog ovom avionu – multifunkcionalni Su-35S.

 

 

Reč je o tome da su na platformi Su-35S, paralelno sa stvaranjem virtuelnog izgleda lovca pete generacije (prvobitno je njegovo projektovanje bilo samo u ciframa), uvođeni i usavršavani već gotovi elementi lovačkog aviona budućnosti. Na kraju je Su-35S koji pripada generaciji „4++“ praktično po svim svojim karakteristikama, osim takozvanih stelt tehnologija, u trenutku puštanja u serijsku proizvodnju došao do nivoa lovca-presretača pete generacije. Štaviše, po nekim svojim karakteristikama Su-35S čak prevazilazi jedini lovački avion pete generacije koji danas postoji u naoružanju, američki F-22 Raptor. Tako radio-lokacioni sistem upravljanja „Irbis“ koji je postavljen na Su-35S omogućava uočavanje vazdušnih objekata na rekordno velikom rastojanju - do 400 km, praćenje istovremeno do trideset, a gađanje - do osam ciljeva. Na američkom F-22 je slabija radio-lokaciona stanica: domet uočavanja joj je maksimum 300 km. Osim toga, „Irbis“ daje mogućnost operativnog uočavanja i praćenja do četiri nazemna cilja istovremeno. Pored toga, na Su-35S je ustanovljen navigacioni sistem koji autonomno određuje lokaciju aviona i parametre njegovog kretanja u uslovima kada ne postoji satelitska navigacija i veza sa nazemnim službama. Zapravo, ako se isključe GPS ili GLONASS, lovac ne može da „oslepi“.

 
Su-35S je sposoban da razvije brzinu do 2400 km/h i da vrši prelete bez sletanja na rastojanjima do 3.600 km. On je podjednako siguran i pouzdan kao lovac, kao presretač velikog operativnog radijusa i kao bombarder-nosač raketa.

 

Ratno vazduhoplovstvo Rusije do kraja 2015. treba da dobije četrdeset osam Su-35S. Faktički, to je oko 50 lovaca pete generacije, zato što je S-35S praktično identičan sa PAK FA po svom radio-elektronskom kompletu, upravljanju i naoružanju. A to znači da uvođenje u stroj klasičnog lovca pete generacije, uz obavezne stelt tehnologije, neće od pilota zahtevati velike napore prilikom prilagođavanja na novi avion, jer oni koji savladaju Su-35S mirno mogu da pređu na T-50. To znači da prelazak na petu generaciju lovaca u ruskoj vojsci ne počinje 2017, nego faktički već sada.

 

Sada se određuje idejno rešenje za mašine koje će zagospodariti nebom u drugoj polovini 21. veka. Nije naročito važno da li će to biti leteći roboti ili klasični pilotirani lovci-presretači, samo sa još savršenijom elektronikom i novim tipom naoružanja. Glavno je to da će ruski graditelji aviona dobiti u vremenu prilikom rada na lovcima šeste generacije. I što brže avioni Su-35S dospeju u jedinice u što većem broju, to će uspešnije početi rad na novoj generaciji lovaca-presretača.

 

 

 

9. oktobar 2013.  Sergej Ptičkin

 

http://ruskarec.ru/

Edited by kičerica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...