Jump to content
FAS Goran
Guest 4236

Vazduhoplovstvo

Recommended Posts

Tacno. Ima ogroman propeler (4m precnik) pa bi stajni trap bio predugacak i tezak zbog neophodnih ojacanja. Zato je primenjeno ovo konstrukciono resenje.
@silenci
Nisam mislio na preklapanje krila vec na prelomljenu osu krila
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da dodam da je to doprinelo i nešto manjoj stabilnosti, tj. većoj pokretljivosti. zbog negativnog tzv. ugla dijedra ovog dela krila. Verovatno im to nije bio neki značajan parametar prilikom projektovanja, ali je pomalo doprinelo. 

Edited by ata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da kupujemo helikoptere od Čeha

“Češka / SRBIJA / SAD: Hoćemo li naše helikoptere prodati Srbiji i zamijeniti ih onima iz SAD-a?

Vojska Češke će 2023. godine nabaviti nove helikoptere, što posebno znači postepeni prestanak djelovanja legendarnog borbenog helikoptera Mi-24/Mi-35…

Ugovorom za 13,8 milijardi kruna bez PDV-a, koji su prošle godine sklopile češka i američka vlada, predviđena je nabavka osam višenamjenskih helikoptera UH-1Y Venom i četiri borbena helikoptera AH-1Z Viper. Ove Bell mašine koriste američki marinci. Prve isporuke prvobitno su bile planirane za 2023. godinu, ali sada je pitanje hoće li prve mašine sletjeti u Češku sljedeće godine.

Ali šta će biti sa tim borbenim helikopterima Mi-24/Mi-35?

Izgleda da će ih kupiti srpska vojska. Predsednik Aleksandar Vučič je nedavno posetio Vazduhoplovstvo Srbije, rekavši da će ih kupiti od jedne zemlje koja je članica EU i helikoptere 12 MI24V/MI35, koje samo naša vojska ima u naoružanju cele EU.

Helikopteri Mi-24/Mi-35, imaju odličnu reputaciju

Ali naša vojska više ne želi da zavisi od isporuke rezervnih delova iz Rusije. Srbi su, pak, u odličnim odnosima sa Rusijom i jasno je da je 1999. godine NATO bombardovao Srbiju, što je, inače, bila neovlašćena vojna akcija Ujedinjenih nacija, pa je po međunarodnom pravu to bio ratni zločin. Malo je verovatno da će Srbija ikada ući u NATO…..”

Srbija kupuje helikoptere od Čeha?

20CC2875-AD64-4F0A-89F6-1D3BCF23AB69.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

koliko sam citao planirana je kupovina Kiparskih helikoptera,jesu ti helikopteri stari 20 godina,al su dva puta remontovani u pitanju su Mi 24P,tj verzija izmedju starije i novije verzije tog helikoptera

https://tangosix.rs

ovaj je naš

111696_204976961_266695837_4607681639325670_6548451632350731875_n.jpg

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je iz zvaničnih čeških novina…i mnogo mi je verovatnije jer su i ameri umešani

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshtry

 

Ipak su sa Kipra, koji je takođe članica EU.

Još ranije ove godine su bile vesti o tome, bilo je i potvrda sa naše strane da se o tome razmišlja, a formalno je i polovinom godine poslato pismo o namerama.

Kipar ih želi prodati jer posle uvođenja sankcija RUS imaju problem sa njihovim održavanjem. Uz sve to i ono što je pomenuto u linkovanom tekstu, treba dodati i da je Kipar ozbiljan kupac našeg naoružanja i vojne opreme, pa je čitava kupovina verovatno deo šire priče gde su se oni obavezali da će kupiti još toliko i toliko naših sistema (artiljerije pre svega u vidu Nore i novih VBR-ova), a sa druge strane mi njima ''pomažemo'' kupovinom tih polovnih helikoptera. Faktički im plaćamo u robi i dobijamo dosta naoružanja koje može i na ranije kupljena 4 nova Mi-35 (i još 4 nova koja su naručena),

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putnici guraju avion sa piste

 

avion g.jpg

 

Društvenim mrežama kruži video zapis koji prikazuje putnike koji guraju avion sa piste. Avionu je pukla guma, nakon čega je blokirao jedinu uzletno-sletnu pistu male vazdušne luke, pa su putnici odlučili da pomognu. Naime, Indian Express javlja da je 1. decembra avion Tara Air DHC-6-300 Twin Otter sa registracijom 9N-AEV sleteo na nepalski aerodrom Bajura. Prilikom sletanja, pukla je guma na jednom od glavnih prenosnika. Twin Otter se tada zaustavio na pisti, blokirajući sav ostali vazdušni saobraćaj.

 

Aerodrom Bajura se nalazi u Budhinandi u Nepalu, i ima samo jednu uzletno-sletnu stazu s rampom za vazduhoplove. Oprema vazdušne luke ne postoji, samo dovoljno mesta za utovar i okretanje. Dakle, ako avion zapne, kao što se dogodilo, jedino rešenje je ljudska kreativnost. De Havilland DHC-6 Twin Otter je mali avion popularan među pilotima i avio prevoznicima zbog njegove sposobnosti poletanja sa kratkih pista. Prilikom sletanja nije bilo povređenih i trud putnika se isplatio, jer je vazdušnoj luci vraćena usluga. Ovo je drugi incident ovom avionu - prvi se dogodio 2018. godine kada se prilikom sletanja Twin Otter odbio i izleteo s piste, izazvavši veliku štetu. Tara Air je navodno doleteo drugim avionom da bi osigurao gumu za nasukanog Twin Ottera.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanjce od strane laika, za drugare u materiji ili zaposlene. Sta je uzrok okretanja aviona iznad NBG i Zemuna pri poletanju sa Surcina ka severu, praceno prilicno niskim nadletanjem tih gusto naseljenih delova grada?

Pri poletanju, zvuk je toliko jak (pogotovo kada se podize neka veca sila) - da mi se vec nekoliko puta cinilo da je nesto krenulo po zlu, daleko bilo. Cini mi se da je to mnogo vise izrazeno u zadnje vreme. I posto je pista okrenuta u pravcu jugoistok-severozapad - zar nisu ranije avioni koji idu ka severu, poletali ka severozapadu, a ne ka jugoistoku pa okrecu iznad grada kao sada? Ili se ja tripujem da je ranije bilo tako? Hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Smer vetra prvenstveno. Uvek se gleda da on bude čeoni i prilikom poletanja i prilikom sletanja, pa zato nekad poleću u "nelogičnom" smeru.

A ovo za skretanje iznad Nbgd i Zemuna... i mene je to kopkalo zašto ne motaju desni krug posle poletanja, već levi preko naselja, pa sam pitao Tićmu. Kaže ušteda goriva je razlog.




Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan
Avioni ne uzlecu u zavisnosti gde idu vec u zavisnosti od meteo uslova i to UVEK uz vetar. Nakon poletanja, prave zaokret. Ako je avion pun i opterecen, optereceni su i motori pa je malo bucniji. Doduse, moguce da su nesto menjali posto zaista poslednjih godina malo cesce vrse zaokret iznad mene (altina). Mozda je samo frekvencija saobracaja sa surcina povecana.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da, par puta se i meni desavalo da preko FlightRadar24 pogledam o kakvoj se sili radi, kada tako mocno zvuci.

Ali vec vise puta cujem nenormalne zvukove kada prelecu nisko preko naselja, kao da nesto krece po zlu, daleko bilo. Deluje mi da nesto apropo poletanja nije kao ranije, zato sam i pitao.

Hvala svima na odgovorima, volim avione ali u startu napomenuh da sam laik, pa su verovatno i pitanja takva :). A uvek se drzim toga da sramota nije ne znati - nego se praviti da znas i ne pitati :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma to je najvise zbog guzve u saobracaju izmedju Surcina  i Ledina,,a i sto je napravljeno mnogo zgrada,pa avioni moraju brze da skrecu i češće da manervišu:D,a tu je i kula,ako uzleti ka gradu,mora odmah da ide na gore

143473_95913760_E-IpSz6XoAgvjw0.jpg

dobro izgleda ovaj Rus

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites
A apropo buke... ovog nema šanse da omašiš ni kad poleće, ni kad sleće Screenshot_20211226-093308_Flightradar24.thumb.jpg.6f3423a378420ac970edcf888c7d5673.jpg

 

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

 

 

Upravo poleteo... kažem ja, nema šanse da ga omašiš

 

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

 

 

Screenshot_20211228-202440_Flightradar24.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...