ata 77 Posted September 22, 2019 (edited) Za one koje mrzi da čitaju, jedan citat iz teksta: “ Quote SMATSA je najveći udar na svoj ključni troškovni argument (plate) za povećanje budžeta pretrpela 2013. kad se umešao tadašnji potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić. Da bi pokazao kako je Vlada posvećena budžetskoj štednji Vučić je zabranio da SMATSA podeli 13. platu rečima: ”Bando lopovska, marš napolje! Kako vas nije sramota! Napolje da vas nikad više nisam video! Nikad vam nije dosta para, a imate najveće plate u Srbiji”. Inače, SMATSA nije javno preduzeće, niti agencija Vlade i nije budžetski korisnik već se finansira iz naplaćenih prihoda Eurokontrola. Vučić je tako učinio nepopravljivu štetu toj organizaciji i faktički postao saučesnik budućeg obaranja najvažnijeg elementa baze troškova na osnovu koje se izračunava cena takse. Edited October 5, 2019 by neshaoct formatiranje 2 Grafit and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bit 936 Posted September 22, 2019 Kad se vrate svima 13 14 i 15 plata vratiće se i njima 1 1 neshtry and Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted September 22, 2019 @bit Ti izgleda ne shvataš o čemu se priča?! 2 neshaoct and Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14828 Posted September 22, 2019 https://sr.m.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%B0_%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B5%D1%9A%D0%B0_%D0%A1%D1%80%D0%B1%D0%B8%D1%98%D0%B5_%D0%B8_%D0%A6%D1%80%D0%BD%D0%B5_%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%B5Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boris90 367 Posted September 23, 2019 (edited) Juce iznad Srbije Edited October 5, 2019 by neshaoct prebacio sliku na FLCS server 3 neshaoct, SalacUE and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 5, 2019 @chikavili MiG-21 bi mogao da dohvati 100 godina upotrebe i letenja Vojni avioni imaju kratak vek trajanja, posebno u periodu tehnološkog napretka, ali najelitnija letelica Prvog svetskog rata mogla bi zastariti za par meseci. Stvari se nisu mnogo razlikovale u Drugom svetskom ratu. Pronalskom mlaznjaka, čitave flote aviona postale su zastarile kako tehnologija sazreva. Napredni lovci koji su se borili na nebu nad Korejom postali su smeće samo nekoliko godina kasnije, piše ''Nešnal Interest''. Ali, nekoliko dizajna izdržava test vremena. B-52 Stratofortres je prvi put poleteo 1952. godine, ali i danas ostaje u upotrebi. Novi C-130 nastavljaju da lete, a zasnovani su na dizajnu koji je počeo da radi 1954. godine. Ali to su bombarderi i transportni avioni, ne bore se jedni sa drugima. Lovci se suočavaju sa posebnim problemom dugog života, jer se moraju direktno takmičiti sa novijim modelima. Stoga je vrlo mali broj lovaca imao dug radni vek, bilo u proizvodnji, bilo u službi. Početne studije pogodnosti za MiG-21 počele su 1953. Uspeh MiG-15 i MiG-17 ukazao je na to da su sovetski vazduhoplovni inženjeri mogli da se nadmeću sa svojim zapadnim kolegama, a sa MiG-19 Sovjeti su imali svoj prvi nadzvučni lovac. Međutim, tehnologija se tako brzo promenila u prve dve decenije leta mlaznjaka da su lovci koji su dominirali Korejskim ratom zapravo zastareli do sredine 1950-ih. MiG-15 mogli su razdvojiti formaciju B-29, ali nisu mogli da uhvate moderne američke bombardere. Sovjeti su nameravali da MiG-21 to promeni, istovremeno pružajući efikasnu opciju vazdušne superiornosti. MiG-21 (na kraju nazvan ''Fišbed'' u NATO klasifikaciji) leteo bi brže od dva maha, sa unutrašnjim topom i kapacitetom za nošenje između dve i šest raketa (Fišbed je aktiviran i pre upotrebe projektila). Kao i većina lovaca, MiG-21 bi na kraju služio u napadu na mete na zemlji, u kom može da nosi ograničen broj bombi i raketa. Kao i kod mnogih njihovih lovaca, Sovjeti su radije upravljali MiG-21 sa zemlje, eliminišući potrebu za glomaznom, sofisticiranom radarskom opremom. Sve u svemu, SSSR je napravio 10.645 lovaca u periodu između 1959. i 1985. Indija bi izgradila još 657 na osnovu sporazuma o licenciranju i transferu tehnologije sa Moskvom, dok je Čehoslovačka napravila 194 pod licencom. Pod komplikovanim i pomalo sumnjivim okolnostima, Narodna Republika Kina nabavila je dovoljno aviona i tehničkih dokumenata kako bi inženjering MiG-21 pretvorio u Čengdu J-7 / F-7. Kina je proizvela oko 2400 lovaca u periodu od 1966. do 2013. godine. Kombinovani brojevi čine MiG-21 daleko najproizvedenijim nadzvučnim avionom u svetskoj istoriji. Sa MiG-21, inženjeri su razvrstali kroz niz osnovnih problema na kojima se buduća istraživanja ne mogu bitno poboljšati. Moderni lovci ne lete mnogo brže od MiG-21 ili ne manevrišu mnogo sposobnije. Iako nose više naoružanja i imaju sofisticiraniju elektronsku opremu, mnoge vazduhoplovne snage mogu to tretirati kao luksuz; oni jednostavno žele jeftinu, brzu letelicu koja se lako održava i koja može da patrolira vazdušnim prostorom i povremeno baci nekoliko bombi. Fišbed odgovara opisu. Da budemo sigurni, Fishbed ne bi bio posebno koristan borac u zapadnoj službi. Ima kratke nosače, ne može nositi veliku količinu sredstava i nedostaje prostora za sofisticiranu elektronsku opremu. Oblik kokpita ograničava svest pilota. Međutim, on je prikladno ispunio sovetsku potrebu za borbenom presretačem za nadzor nad zemljom koji bi mogao da leti i bori se preko ratišta zapadne Evrope, kao i da deluje u ograničenoj ulozi presretanja. Za vreme hladnog rata, Sjedinjene Države došle su u posed više varijanti MiG-21 (na kraju su kupili eskadrilu J-7 od Kine). Generalno gledano, američki piloti su dobro govorili o avionu i on je izveo više nego adekvatno u situacijama obuke agresora. Zaista su visoko obučeni američki piloti verovatno gurnuli MiG-21 dalje nego što je to mogla većina sovetskih pilota. MiG-21 imao je veliku ulogu u ratovima širom Bliskog Istoka. Lovci-bombarderi izraelskih odbrambenih snaga opustošili su egipatske i sirijske Migove u uvodnim udarima Šestodnevnog rata. MiG 21 su se borili izraelskim lovcima u ratu zastrašivanja, Iom Kipur ratu i ratu u Libanu, uopšteno teško pateći od ruku izvrsnih izraelskih pilota. U jednom slučaju izraelski lovci u postavili zasedu i uništili nekoliko MiG-21, kojim su leteli sovjetski piloti. Posle uspeha zapadnih letelica protiv MiGova-21 na Bliskom Istoku, kao i u Angoli, mnogi su zaključili da su sovjetski lovci završili Međutim, pitanje obuke pilota otežava poređenje. MiG-21 nastupio je više nego adekvatno u uporedivim kontekstima obuke pilota. Na primer, indijski avioni MiG-21 leteli su u Indo-pakistanskom ratu 1965. godine i angažovani u ratu 1971 i Kargilskom ratu. MiG 21 se takođe dobro pokazao u vazdušnim borbama u iransko-iračkom ratu. Broj operativnih MiG-21 počeo je da opada krajem 1980-ih i 1990-ih, jer su ih moderniji modeli zamenili, a nakon raspada Sovjetskog Saveza doveli su do dramatičnog smanjenja. Sovjetske države nisu imale sredstava za održavanje flota migova. Međutim, brojne vazduhoplovne snage i dalje koriste MiG-21 i njegove kineske varijante. MiG-21 trenutno služi u osamnaest vazdušnih snaga širom sveta, uključujući dve članice NATO-a (Rumunija i Hrvatska). Avioni su leteli u četrdesetak drugih vazduhoplovnih snaga (brojanje je teško jer su ponekad zemlje prestale da postoje pre MiG-ova koji su im služili) od 1960. J / F-7 služi još trinaest zemalja, a četiri su ih povukle. Kina, Rusija i Ukrajina još uvek obavljaju radove na održavanju i ažuriranju postojećih letelica. Pojava 3D štampanja može olakšati trenutnim operaterima da zadrže svoje migove jer mogu proizvesti rezervne delove i nadogradnje u zemlji. Malobrojni Migovi-21 danas su u velikoj meri lovcu koji je sišao sa linije 1959. Nose različito, daleko sofisticiranije oružje, uključujući R-60 AAM, Magic 2 i Pithon III. To ih čini daleko smrtonosnijima od njihovih starijih rođaka. Štaviše, nadogradnje njihove elektronike poboljšale su njihovu radarsku i komunikacijsku opremu i omogućile isporuku precizno vođene municije. Kina je završila proizvodnju na J-7, što znači da smo videli poslednju varijantu MiG-21 kako napušta montažnu liniju. Hrvatska i Rumunija raspolagaće svojim migovima u narednih pet godina. Nakon niza nesreća, Indija konačno povlači svoje MiG-21 (pod pretpostavkom da ikada zaista može nabaviti ili proizvesti zamenu). Kineski J-7 prebačeni su u lokalne obaveze odbrane i obuke. To, međutim, ne znači kraj Fišbeda. Mnogi od modela J-7 i F-7 ostaju u upotrebi i mogu da ostanu u službi još neko vreme. Bangladeš je kupio poslednju desetinu F-7 u 2013. godini i skoro im neće trebati zamena. A puno vazdušnih snaga jednostavno nema potrebe za nečim mnogo sofisticiranijim ili skupljim. Možda neće napuniti 100 godina u službi, ali 70 - 80 svakako hoće. preuzeto sa - b92.net 4 neshtry, silenci, bit and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14828 Posted October 5, 2019 Extra text! Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13164 Posted October 7, 2019 Nisam znao za kompletno žensku posadu na A380, pa još i u Etihadu. 2 SalacUE and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14828 Posted October 7, 2019 A380 je onaj džin sa 500 putnika, na dva sprata? 1 silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14828 Posted October 8, 2019 Impresivno! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Irena HGT 2139 Posted October 9, 2019 1 4 horvat, Boris90, neshtry and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boris90 367 Posted October 10, 2019 Portugalci u preletu iznad Srbije pod pratnjom srpskog RV i PVO 4 neshaoct, SalacUE, silenci and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13164 Posted October 12, 2019 Deluje dramatičnije nego što jeste. U opisu stoji da je razdaljina bila 2 milje Sent from my SM-G950F using Tapatalk 2 Woodoo and chikavili reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boris90 367 Posted October 16, 2019 Stigla jos dva V5 https://rs-lat.sputniknews.com/naoruzanje/201910161121023871-ekskluzivno-ruski-helikopteri-stigli-na-batajnicu/ 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boris90 367 Posted October 16, 2019 Il-76 sleteo posle Ruslana dovezao i treci mi-17V5 tako da je ovaj ugovor sto se tice njih zavrsen. Helikopteri iz ove transe su bolje opremljeni u odnosu na prva dva koja su stigla ranije. Ostaje jos 4x Mi-35M. Stigao je danas i jos jedan H-145M. Veoma lep dan za RViPVO. Neka je sa srecom ljudima koji ce duziti nove masine i nadam se da ce ih biti jos. Jos jedno 8-10 komada Mi-17 i bar jos 4xMi-35M bi bilo ok da se zadovolji neki minimum. Gazelice da se modernizuju ili da se ide na skuplju opciju pa da ih menjaju sa H-145M mada je on klasa iznad . Za malu i skromnu vojsku kakva je nasa to bi bio veliki uspeh. 2 neshaoct and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted October 17, 2019 ko ide od nasih u Batajnicu u subotu,ja cu verovatno ici,mislim da ce vredeti da se ode Svaka cast lepe vesti 2 neshtry and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boris90 367 Posted October 17, 2019 (edited) Idem ja ako se nesto ne promeni . Duzan sam jednu ispravku, nije treci dosao sa IL-76. Svi su stali u "Ruslana" Edited October 17, 2019 by neshaoct prebacio sliku na FLCS server 3 neshaoct, silenci and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14828 Posted October 17, 2019 Svi stali...! Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted October 17, 2019 ih bre kako svi stali pa to neka produzena L verzija 1 1 neshtry and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boris90 367 Posted October 17, 2019 Velik je to avion. Slozili su ih lepo 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted October 19, 2019 1 Boris90 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14828 Posted October 19, 2019 Meni su mi 35 među 5 najlepših helikopter današnjicePoslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted October 19, 2019 letela danas dva Mi 35 ,naravno ruska,zajedno leteli sa nasom gamom 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boris90 367 Posted October 20, 2019 Na slici je Mi-24 koji je po meni mnogo lepsi od Mi-35. Veca krila plus stajni trap uvlaci ma milina za videti. Mi-35 opasno grmi 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites