Jump to content
FAS Goran
Guest 4236

Vazduhoplovstvo

Recommended Posts

Ovo je avion koji je specijalno tako obelezen za ucesce na aero mitingu u Volkel-u (Holandija) u junu.

 

A grci patroliraju oko ostrva, ne zbog turista, nego zbog turaka (slicno) :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misle ljudi kupis avion obucis pilote i zavrsio si.. Posle Austrije, Nemacke jos jedan primer drzave koja ima velikih problema sa operativnim vazduhoplovima, a novi su u pitanju. Samo 10 F-16 od 48 je operativno u RV Poljske. Kao i austrijski fijasko sa tajfunima tako i Poljaci nemaju dovoljno rezervnih delova, verovatno kanibalizuju odredjen broj letelica  . Sad zamislite da Srbija sa ovakvom unistenom ekonomijom kupi na primer novi F-16 ili Tajfun kako sto je SuNATOvac lozio jedno vreme. Isto se odnosi i na kupovinu bilo kog novog aviona ruske, kineske proizvodnje..

Mig 29 ce da povuku pre vremena posto ne zele da saradjuju sa "zlim" Rusima oko remonta istog

 

https://tangosix.rs/2019/08/08/neizvesna-buducnost-borbene-flote-rv-poljske-moguce-skoro-povlacenje-lovaca-mig-29/

 

 

Edited by Boris90

Share this post


Link to post
Share on other sites

djubre jedno rusko:D,pa oni nasi avioni za zaprasivanje komaraca imaju bolje letne karakteristike

ovo je  iz 99te ,februar,jos dok sam citao i pratio ovakve casopise o avionima

viber_image_2019-09-06_21-59-55.jpg

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Su-57 je na MAKS-u pokazao opet deo onoga što može da se uradi sa njim u vazduhu...i koliko mu malo piste treba da poleti/sleti...

 

 

 

Edited by neshaoct
skinuo dupli video

Share this post


Link to post
Share on other sites

pocetkom septembra u  Austriji kod grada Zeltweg bio odrzan aeroshow u organizaciji Red Bulla

Poljski Su 22M,veoma redak u evropi,Italijanski F35 i cak je i nas Galeb bio prisutan

 

https://tangosix.rs/2019/12/09/foto-reportaza-airpower-2019-lose-vreme-nije-pokvarilo-zabavu/

 

0B2A3921.jpgCG2A9389.jpg

CG2A1684.jpgCG2A2720.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grdosija

 

 

 

 

 

 

Edited by neshaoct
popravio YT linkove

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napokon nakon 30 godina, rade ono za šta su se školovali, nadam se redovno.

Još jedno 30 komada i dosta .

Verovatno ih vi čujete ja u pograničnom delu ne.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/15/2019 at 10:55 PM, Boris90 said:

Preduhitrio si me 

Za minut :D 

Samo nek' se leti...više će se snimati, a onda ćeš i ti mene preduhitriti sledeći put B):D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/2/2019 at 8:27 PM, neshaoct said:

Koji je automobil vozio Jurij Gagarin?

 

gagarin.jpg

 

Pre gotovo šest decenija, Jurij Gagarin je ušao u istoriju svojim letom u svemir, a uprkos globalnoj popularnosti, o nekim stvarima iz njegovog života i dalje se vrlo malo zna. Dvanaestog aprila ove godine navršiće se čitavih 58 godina od istorijskog leta u svemir Jurija Gagarina, čime je ovaj sovjetski kosmonaut ujedno postao i prvi čovek u svemiru (zvanično). Veliku popularnost koju je Gagarin za kratko vreme stekao širom planete, želeli su da iskoriste mnogi, uključujući i proizvođače automobila. No, kako je SSSR bio prilično zatvorena država, uz poprilično zategnute odnose sa Zapadom, jednostavno nije priličilo da jedan kosmonaut, član partije, koji dolazi iz radničke porodice, vozi neki prestižni zapadni automobil dok se u isto vreme propagiraju drugačije vrednosti.

 

gagarin-matra.jpg

 

Ipak, prilikom jedne posete Francuskoj i kompaniji ''Matra'' (Mechanique Aviation Traction), koja je proizvodila delove za rakete, Gagarinu je za oko zapao jedan sportski automobil, koji je oblikom podsećao na neke prestiže modele iz Ferrarijeve ergele. U pitanju je bio Matra Bonnet Jet VS, kojeg je ova francuska kompanija proizvodila tokom '60-ih. Primetili su to i Francuzi, koji su odlučili da Gagarinu, nakon povratka u SSSR, 1965. godine, preko francuske ambasade, poklone upravo ovaj automobil. Tu bi ovoj priči bio srećan kraj da jedan neimenovani jugoslovenski časopis (kakve li ironije!?) nije u izveštaju sa Salona aeronautike u Parizu napisao kako je Gagarin više poklanjao pažnje automobilima nego li avijaciji i raketama!

 

Naravno, usledilo je ''političko prekorevanje'' od strane Centralnog komiteta, ali je ipak odlučeno da u cilju očuvanja dobrih odnosa sa Francuskom, ali i što manjeg talasanja na domaćoj sceni, Gagarin ostane u posedu pomenute Matre. Nažalost, Jurij Gagarin je tragično nastradao u trenažnom letu avionom 1968. godine, iste godine kada je i Matra prestala da proizvodi model Bonnet Jet VS. Automobil je nakon toga završio u muzeju sovjetske kosmonautike, da bi ga na kraju, jedan litvanski kolekcionar otkupio od Jurijeve supruge. Pomenuta Matra je bila prilično inovativan automobil za to vreme, sa karoserijom od specijalne plastike, zahvaljujući čemu je masa vozila iznosila svega 660 kilograma! Pokretao je prilično slabašan 1.1-litarski benzinski motor iz Renaulta 8 od 70 konja, ali je zahvaljujući maloj masi, do ''stotke'' stizala za 13.2 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 173 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Na aukciji Gagarinova Matra

 

matra jet.jpg

 

Ove subote aukcijska kuća će ponuditi jedno vozilo koje se ne može podičiti ogromnom snagom i performansama, ali je itekako zanimljivo. Radi se o automobilu kome nije mogao da odoli ni Jurij Gagarin. Priča kaže da je Gagarin tokom jednog sajma u Parizu video automobil i odmah se zaljubio toliko da je posetio i fabriku. Ubrzo nakon povratka putem francuske ambasade je stigao i poklon - nova Matra. Nažalost, ruski astronaut nije dugo uživao u ovom zaista posebnom automobilu, poginuo je koju godinu kasnije. A automobil je završio u muzeju, pa je decenijama kasnije završio kod jednog litvanskog kolekcionara.

 

A ova Matra nije posebna samo po Gagarinu. To je ujedno automobil sa centralno postavljenim motorom, većim delom je napravljen od plastike i težak je svega 660 kg. Zato mu je sasvim dovoljan maleni Renaultov četvorociilindraš od 70-ak konja. Mogao je da pojuri preko 170 km/h, a do stotke je stizao za oko 13 sekundi. Očekuje se da bi ovaj primerak, jedan od poslednjih proizvedenih, lako mogao da probije iznos od 40.000 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...