totti 13164 Posted April 17, 2019 Objašnjen princip trke sa konkurencijom i zašto kod jednog može, a kod drugog ne veći motor.Sent from my SM-G950F using Tapatalk 2 neshtry and chikavili reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boris90 367 Posted April 17, 2019 Japanci imali 7 hitnih sletanja F-35 pre ovog udesa http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/201928/japanese-f_35s-made-7-emergency-landings-before-april-9-crash.html 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
SerAlex 37 Posted April 21, 2019 (edited) Posto je @neshaoct pitao da li bih mogao da pokacim neke slike sa posla, uz neka objasnjenja sta se desavalo za vreme pravljenja istih, evo konacno sam uhvatio vremena da i to uradim. Pa da pocnemo: Na ovim slikama mozete da vidite potpuno nov 737-800 koji dosao direktno iz Boeing-ove fabrike. Radovi koji su se obavljali na njemu su, zamena ovih klasicnih vingleta (krajeva krila) sa onim koji imaju dodatni ventral (jos jedno peraje sa donje strane), zamena ulja u motorima i APU. Ove dve slike su nastale za vreme skidnja motora sa Boeing-a 737-800. U pitanju je desni motor CFM 56-7. Evo sad nekih par slika. Jedna je za vreme nocne smene kad je bilo toliko magle da se jedva video rep za AirSrbijinog AirBus-a, zatim par slika iz kokpita, prevlacenje nekog od AirBus-a i jos jedna gde mozete da vidite koliko leda ima na nosnoj kupoli odmah po sledanju aviona. Na ovim slikama je radjena inspekcija APU-a sa Boeing-a 737-800 kada je pronadjeno da se parce metala iz usinog kanala odlomilio i zabolo u ovu zastitu na samom APU, kao i skidanje svih obloga,nosaca iz APU odeljka radi inspekcije oplate. Ovde smo imali problem sa jednom od 4 gume sa 737-800, pa smo radili zamenu.Na poslednje 2 slike mozete videti blok kocnica kako izgleda. Ovde smo radili zamenu par zaptivki (par kumenih i par grafitnih). U pitanju je sklop na zadnjem delu motora CFM 56-7 sa 737-800 kod turbine visokog pritiska gde se nalazi lezaj broj 5. Jedna slika kako izgleda merenje aviona. U pitanju je bio 737-800. Procedura je takva da ispod svakog tocka se nalazi po jedna vaga (na slici tocak stoji na vagi) i tezina se sabira. Proceura je da se 3 puta avion navlaci na vagu da se uporedi merenje. Na ovim slikama mozete videti skidanje motorske gorivne pumpe. U pitanju je motor CFM 56-7 sa 737-800. Gorivna pumpa se nalazi na prvoj slici. Sama pumpa se kaci direktno na gearbox, a onda se na samu pumpu kace dodatni agregati, a to su HMU (Hydromechanical Unit) koji sluzi kao jedna od kontrola rada motora, takodje tu se nalaze jos 2 Heat Exchanger-a koji toplim uljem greje gorivo, a hladnim gorivom hladi toplo ulje. I za kraj slika sta je ostalo od krila Jatovog 737-300 YU-ANL. Edited April 21, 2019 by SerAlex 10 neshaoct, Woodoo, Boris90 and 7 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 21, 2019 @SerAlex Led na nosu, kočnice, izgled instalacija na potpuno novom avionu... Ovo krilo otkinuto u nekom udesu na zemlji, ili kanibalizacija, ili nemar...ili? 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
SerAlex 37 Posted April 21, 2019 Krilo je otkinuto jer se avion sece ide u vecna lovista Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 21, 2019 @SerAlex Nisam znao da se i to radi ovde. Koliko sam čuo, davih dana ni 727, ni ''desetke'' nisu kod nas odlazile u večna lovišta...mada i nisu svi DC-10 bili u vlasništu JAT-a, valjda dva jesu, ostali bili iznajmljeni... Quote Share this post Link to post Share on other sites
SerAlex 37 Posted April 21, 2019 Ne radimo mi. Radi neka druga kompanija i to za sada se radilo samo za te staje Jat-ove 737. Svi ce biti iseceni osim za sada K, D i I koji jos uvek koliko toliko lete tj letece jer se rade trenutno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boris90 367 Posted April 21, 2019 1 chikavili reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted April 21, 2019 svaka cast za slike iz radionice Jat tehnike. 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13164 Posted April 23, 2019 Malopre uzlete cargo triple seven i prođe mi pored zgrade... šteta što je noć Sent from my SM-G950F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted April 23, 2019 (edited) jesi mahao stjuardesi Boing 707 i cudesni Mig 17,surova masinerija Edited April 23, 2019 by silenci 1 chikavili reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14829 Posted April 30, 2019 Jedna stara a baš lepa fotkaPoslato sa POT-LX1 uz pomoć Tapatoka 3 chikavili, Boris90 and silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted May 1, 2019 J2 Galeb,meni barem lep avion iako je odavno penzionisan,al neki i lete Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13164 Posted May 2, 2019 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 2, 2019 Ranije danas: ''Simulirano je podizanje pripravnosti i poletanje dežurne jedinice, a kao što se moglo videti, uspešno smo izvršili presretanje tog vazduhoplova i izvršili njegovu identifikaciju. Nakon toga on je nastavio svojim putem, pošto je reč o avionu koji nije ugrožavao naš vazdušni prostor i vratili se na aerodrom uz bezbedno sletanje, a dežurna jedinica je time prevedena u niži stepen pripravnosti'' - objasnio je major Dejan Janković. 2 Boris90 and silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted May 2, 2019 Umro Suad Hamzic 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted May 2, 2019 laka mu crna zemlja,on je pisao na tango six,a naravno bio pilot JNA danas pre 20 godina je oboren F16 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
SalacUE 758 Posted May 3, 2019 (edited) Da li su ovo stari MiG-ovi ili ovi što su došli iz Rusije? Edited May 3, 2019 by neshaoct pismo Foruma Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 3, 2019 (edited) @SalacUE Poslednji jednosed iz SFRJ je nosio broj 18114, a dvosedi iz tog vremena su bili sa brojevima 18301 i 18302. 24.03.1999. MiG-29 18106, sa pilotom majorom Predragom Milutinovićem ''Grofom'', oboren je u blizini Кruševca. Pilot se katapultirao i preživeo. Poleteo je sa Aerodroma Slatine (Priština). MiG-29 18112, sa pilotom majorom Iljom Arizonovim, oboren je u blizini Prištine. Pilot se katapultirao i preživeo. Poleteo je sa Aerodroma Slatine (Priština). MiG-29 18111, sa pilotom majorom Nebojšom Nikolićem, oboren je u blizini Titela. Pilot se katapultirao i preživeo. Poleteo je sa Aerodroma Slatine (Priština) MiG-29 18104, pogođen u letu, pilotirao je major Dragan Ilić. Pilot je sleteo, bez povreda, sa teško oštećenim avionom. Кasnije su skidani ispravni delovi sa njega zbog nedostatka rezervnih zaliha. 26.03.1999. MiG 29 18113, sa pilotom kapetanom I klase Zoranom Radosavljevićem, oboren u širem reonu Loznice. Pilot je poginuo. Poleteo je sa Aerodroma Batajnica. MiG-29 18114, sa pilotom majorom Slobodanom Perićem, oboren u području Ugljevika, BiH. Pilot se bezbedno katapultirao i prizemljio, sa padobranom. Poleteo je sa Aerodroma Batajnica. 04.05.1999. MiG-29 18109, sa pilotom potpukovnikom Milenkom Pavlovićem koji je bio Кomandant lovačkog puka i na zadatku odbrane domovine poginuo iznad Valjeva. Poleteo je sa Aerodroma Batajnica. MiG-29 18110, u neborbenom letu usled udesa stradao je pilot major Slobodan Tešanović, poleteo je sa aerodroma Ponikve. Uništeni na zemlji bombardovanjem i raketiranjem aviobaza i aerodroma, plus jedan udes 06.07.2009. godine u toku pripreme za aero-miting na Aerodromu Batajnica, kada je poginuo pilot potpukovnik Rade Ranđelović i vojnik Milan Ulemek: MiG-29 18103 MiG-29 18104 MiG-29 18107 MiG-29 18302 Sve što danas vidiš od brojeva većih od 114 su oni iz Rusije ili Belorusije (mada, ti tek treba da stignu u SRB). Na snimku gore, leteo je jedan iz doba SFRJ (108) i jedan iz Rusije (202). Osim brojeva, a ako se gledaju samo vertikalci, možeš da ih razlikuješ i po horizontalnom ojačanju u korenu. Kod starih naših je to skoro urađeno i avion nije farban posle toga, a ovi iz Rusije su već stigli sa urađenom tom izmenom (oni su to davno radili na svim svojim MiG-29), pa to onda izgleda manje vidljivo...i primeti se ova razlika: Edited May 3, 2019 by neshaoct dopuna 4 Boris90, neshtry, SalacUE and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boris90 367 Posted May 3, 2019 202 je je onaj sto je odmah po dolasku u Srbiju vracen u Rusiju na remont. Menjaju se avioni na dezurstvu.. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 3, 2019 Biće to još više ok kad stignu i oni iz Belorusije. E, sad...jednom se prvorođeni ''izlanuo'' na Dnevniku da nije siguran da će ostati sve na jednoj eskadrili: Quote Zatim je, nakon što je ponovio da ćemo u narednih 14 godina imati 10 MiG-ova 29, rekao da nije siguran da će ih toliko ostati, indirektno nagovestivši da bi se brojno stanje moglo povećati. https://tangosix.rs/2016/23/12/vucic-za-mig-ove-uzimamo-32-rakete Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boris90 367 Posted May 3, 2019 Laprda on stalno, prica nesto samo da bi pricao a veze nema... Nego zavrnuse Ameri opet muda tako da nista od kupovine ozbiljnijeg PVO.. Posto vec kecaju zbog dilova sa Rusijom prilicno sam siguran da ni od posla sa Kinom nece biti nista. Izlanuo se malo picousti i oko toga sad kad je isao u Kinu ili gde vec, a te informacije kruze ispod radara vec duze vreme..Sankcije su veoma moguce Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 3, 2019 2 minutes ago, Boris90 said: Sankcije su veoma moguce Sankcije na nabavku vojne opreme? To može svaka država za sebe da odluči, a samo one UN (po tom pitanju) su nam važne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boris90 367 Posted May 3, 2019 (edited) Da, sankcije zbog nabavke modernijih PVO sistema.. Vidis sta rade turcima zbog S-400 Realno mogu da pritiskaju Srbiju kako hoce. Sto nasim politicarima i nece tesko pasti jer sto bi se ulagalo u vojsku kad moze da se krade Edited May 3, 2019 by Boris90 Quote Share this post Link to post Share on other sites