Jump to content
FAS Goran
Guest 4236

Vazduhoplovstvo

Recommended Posts

Sputnik barata samo suvim “cinjenicama”

To o cemu oni pisu se odnosi samo na letne karakteristike.

Nas G-2 ima takodje sjajne letne karakteristike ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites


Mada,gledao sam dokumentarac na History Channel,gde je Amere hvatala ozbiljna frka od pojave dvojca mig 29 i su 27...pa su pojačali obuku pilota

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, chikavili said:
Sputnik barata samo suvim “cinjenicama”
To o cemu oni pisu se odnosi samo na letne karakteristike.
Nas G-2 ima takodje sjajne letne karakteristike

Ja lično preskačem čitanje bilo koje vesti iz bilo koje oblasti, a za koju piše "kako Sputnjik prenosi..."

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, neshtry said:

Mada,gledao sam dokumentarac na History Channel,gde je Amere hvatala ozbiljna frka od pojave dvojca mig 29 i su 27...pa su pojačali obuku pilota


Da, tacno... pre 20-30 godina :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada postoji i peta generacija aviona, sada je drugačije...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji je automobil vozio Jurij Gagarin?

 

gagarin.jpg

 

Pre gotovo šest decenija, Jurij Gagarin je ušao u istoriju svojim letom u svemir, a uprkos globalnoj popularnosti, o nekim stvarima iz njegovog života i dalje se vrlo malo zna. Dvanaestog aprila ove godine navršiće se čitavih 58 godina od istorijskog leta u svemir Jurija Gagarina, čime je ovaj sovjetski kosmonaut ujedno postao i prvi čovek u svemiru (zvanično). Veliku popularnost koju je Gagarin za kratko vreme stekao širom planete, želeli su da iskoriste mnogi, uključujući i proizvođače automobila. No, kako je SSSR bio prilično zatvorena država, uz poprilično zategnute odnose sa Zapadom, jednostavno nije priličilo da jedan kosmonaut, član partije, koji dolazi iz radničke porodice, vozi neki prestižni zapadni automobil dok se u isto vreme propagiraju drugačije vrednosti.

 

gagarin-matra.jpg

 

Ipak, prilikom jedne posete Francuskoj i kompaniji ''Matra'' (Mechanique Aviation Traction), koja je proizvodila delove za rakete, Gagarinu je za oko zapao jedan sportski automobil, koji je oblikom podsećao na neke prestiže modele iz Ferrarijeve ergele. U pitanju je bio Matra Bonnet Jet VS, kojeg je ova francuska kompanija proizvodila tokom '60-ih. Primetili su to i Francuzi, koji su odlučili da Gagarinu, nakon povratka u SSSR, 1965. godine, preko francuske ambasade, poklone upravo ovaj automobil. Tu bi ovoj priči bio srećan kraj da jedan neimenovani jugoslovenski časopis (kakve li ironije!?) nije u izveštaju sa Salona aeronautike u Parizu napisao kako je Gagarin više poklanjao pažnje automobilima nego li avijaciji i raketama!

 

Naravno, usledilo je ''političko prekorevanje'' od strane Centralnog komiteta, ali je ipak odlučeno da u cilju očuvanja dobrih odnosa sa Francuskom, ali i što manjeg talasanja na domaćoj sceni, Gagarin ostane u posedu pomenute Matre. Nažalost, Jurij Gagarin je tragično nastradao u trenažnom letu avionom 1968. godine, iste godine kada je i Matra prestala da proizvodi model Bonnet Jet VS. Automobil je nakon toga završio u muzeju sovjetske kosmonautike, da bi ga na kraju, jedan litvanski kolekcionar otkupio od Jurijeve supruge. Pomenuta Matra je bila prilično inovativan automobil za to vreme, sa karoserijom od specijalne plastike, zahvaljujući čemu je masa vozila iznosila svega 660 kilograma! Pokretao je prilično slabašan 1.1-litarski benzinski motor iz Renaulta 8 od 70 konja, ali je zahvaljujući maloj masi, do ''stotke'' stizala za 13.2 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 173 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo gore je politika, ko kako vodi ko je gazda i td, to me ne zanima, zanima me da li će postojati i da li će raditi, a pera Sima i Đole koji su vodili a sad vodi Marko Janko i Dragan, potpuno mi svejedno a treba da je svima, naravno oni koji nisu više imaju prava da se bune zbog vremena i znanja nenaplačenog koje su potrošili ali nadam se ne uzalud.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grcki F16,al ovo malo drugaciji,noviji,te modifikacije zovu Blok

 

grcki-Blok-52-u-letu-e1554323267857-850x350.jpg

 

Mig 29smt,ili grbavi 9.19 oznaka

 

Mikoyan-Gurevich_MiG-29SMT_(9-19),_Russia_-_Air_Force_AN2269907.jpg

 

kad treba da dodju ova 4 nasa sa remonta,dal ce doci do kraja leta

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/5/2019 at 10:52 PM, silenci said:
Grcki F16,al ovo malo drugaciji,noviji,te modifikacije zovu Blok

Blok nije naziv za modifikacije nego oznaka verzije. Prvi F-16 su bili Blok 1. Poslednje verzije su Blok 70 i 72

Share this post


Link to post
Share on other sites

Detaljno tumačenje bivšeg vojnika (vidi se po vilicama ) da je AI samouvereno postavljena ( bez samoispitivanja uređaja od kojih donosi pretpostavke) i da postoje nepredviđene situacije u kojima donosi pogrešne zaključke i ne isključuje grešku pilota.
Ovo je samo izuzetno vidljiv slučaj kako AI ne radi kako treba još uvek, a stavljaju je svuda bez mogućnosti jednostavnog isključenja na jednom tasteru. Iz ovog slučaja jasno je da je malo dva para očiju, plus tehničar koji se ne pita za upravljanje.
Mislim da je "Odiseja u svemiru" objasnila kuda to vodi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/6/2019 at 12:47 AM, chikavili said:

Blok nije naziv za modifikacije nego oznaka verzije. Prvi F-16 su bili Blok 1. Poslednje verzije su Blok 70 i 72

pa da verzije tih aviona i svaka nova verzija je dobila nesto novo ,usavrsavali su ga godinama,a i dan danas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Israelski su blok 17 ili blok 70...što ih ameri ne daju hrvatima
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha a onda to su novije verzije,al problem je tu sto su Izraelci ubacili svoju avioniku i doradili ih,zato su Jenkiji  stopirali prodaju,mogu da prodaju,al da izbace svu Izraelsku opremu iz aviona,tako da bi bio ogoljen,tj klot verzija

naprimer Rumunija je kupila od Portugala F16 blok 15,a nadaju se cifri od 36 aviona da kupe

A ovo je F16 barak,Izraelski

 

743013.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kakav blok 70 u ponudi Izraela Hrvatima. Izraelski avioni su nesto drugo.

Hrvatima je nudjen nov F16 block 70/72 od strane SAD.

Polovnih block 70/72 nema.

Barack i noviji Sufa nemaju bas preterano veze sto se tice drugih F-16

Edited by Boris90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nudjeni Barack je otprilike block 50/52 u poredjenju sa ostalim verzijama F-16. Sufa sto je popila raketu od sirijskog s-200 je jos napucanija verzija. Transfer Baracka u HR je bio moguc samo ako ga ocerupaju izraelci i prakticno dovedu u izvorno stanje od pre 30 godina. To su susjedi znali naravno i pokusana je velika pljacka od strane politicara. Proslo bi to da se LM nije umesao . Jasno je receno da se americki avioni modifikovani od strane Izraela NE prodaju trecoj strani! Izrael ima specijalan status sto se tice vojne opreme .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno,tako na kraju ispalo,a da su kupili te avione,oni bi morali odmah na modernizaciju,jer bi iz njih sve bilo izvadjeno,a to sve kosta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njihov trgovac oružjem je to mislim najjednostavnije objasnio

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

na tu temu,sad ce im Ameri direktno verovatno uzeti pare ,da im prodaju svoje avione i to sigurno neke prve verzije,e to je demokratija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što reče trgovac to je jedino ispravno rešenje, kupiti od proizvođača, pogotovo ako si u njegovoj bandi

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...