Jump to content
FAS Goran
Guest 4236

Vazduhoplovstvo

Recommended Posts

MiG 29 je jos uvek avion (u operativnoj upotrebi) sa najvecom inicijalnom brzinom penjanja. Su-57 je najbrzi, ali je jos uvek u statusu prototipa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

112710_77222810_120703A2ABT852ED1600P.jpg

 

B)

 

Da, čak i F-22 dolazi tu negde blizu sa brzinom penjanja od oko 315 m/s (ameri kažu ''it climbs at a rate of 62.000 feet per minute''), ali 29-ka ima 330 m/s.

Za Su-57 kažu da je, do sada, na testiranjima uhvatio celih 384 m/s.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa avion pete generacije sa smanjenim radarskim odrazom,a ima taj vektorisan potisak,moze da menja pravac izduva motora,sad kako se to strucno zove ne znam

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto Rusi opet napravili avion za manje para od Amera...F35 košta ko suvo zlato

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudski faktor i upotreba resursa trebali bi da mogu.

Verovatno kao i za sve mašine, ako je više gaziš više plaćaš održavanje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Špijunski avion baziran na tehnologiji sa kraja 50-tih godina: SR-71 Blackbird

 

Dobar video u kojem Buz Carpenter daje dosta detalja.

On je leteo na ovom tipu aviona malo više od 5 godina, tokom kojih je nakupio preko 600 sati u vazduhu sa njim. Postoji samo par ljudi koji su leteli više od njega na ovom tipu aviona.

Neke od informacija koje je izneo su već široko poznate, neke nisu. Npr.:

 

- 32 aviona je napravljeno. Od tog broja, 12 je uništeno u udesima, odnosno izgubljeno u nesrećama, od kojih su 4 bile direktno povezane sa gumama kao razlogom za avionsku nesreću.

- zbog visoke temperature koja se razvijala na oplati aviona tokom leta, 93% aviona je moralo biti napravljeno od titanijuma, kojeg Amerikanci nemaju. Zato je sav iskorišćeni titanijum za ove avione kupljen u Rusiji. Naravno, tadašnji SSSR je prodavao titanijum nemajući pojma ko je ustvari krajnji kupac, i da će biti korišćen za izradu aviona koji se pravi kako bi se špijunirao SSSR.

- zbog smanjivanja opterećenja na gume tokom poletanja (kada je avion najteži), a imajući u vidu da su one bile slaba tačka, vrlo brzo su prešli na poletanja sa rezervoarima napunjenim tek do pola kapaciteta kako bi avion bio lakši, i kako bi sve prošlo ok sa gumama. Čak i tako rasterećene, jedan set guma mogao je da izdrži maksimalno 15 ciklusa poletanja/sletanja.

- gume su punjene, tj. ''naduvavane'' sa 100% azotom. Iako su se točkovi, posle poletanja aviona, nalazili u posebno od toplote zaštićenom kontejneru, nikako nisu mogle da budu naduvane vazduhom (u kojem naravno ima azota, ali ne 100%), jer bi se posle leta na visokim temperaturama svih 6 guma izduvalo.

- letovi su obično trajali između 2.5 i 4.5 sata. Ali, bilo je letova koji su trajali i 10 sati. Koliko god da let traje, odmah po poletanju se ide na tankovanje gorivom u vazduhu (jer se poleti sa polupraznim rezervoarima). Kada su oni puni, maksimalno do 2 sata se može ostati u vazduhu sa njima. Što se brže leti, avion je trošio manje goriva. Posle 2 sata se ili ide na sletanje, ili na novo tankovanje gorivom u vazduhu. Zato je obično bilo 1 do 2 tankovanja tokom misije, ali bilo je misija i sa 5 punjenja gorivom tokom leta.

- prosečna temperatura oplate aviona tokom leta je bila oko 600 stepeni. Najhladniji deo aviona je imao oko 420 stepeni, a najtopliji (zadnji delovi oko samog motora) preko 1.200 stepeni. Stakla kabine su bila na temperaturi između 500-600 stepeni, zavisno da li su u pitanju frontalna ili bočna. Svejedno, iznutra, iz kabine se mogao prst držati na prozoru najviše 5 do 10 sekundi jer se toliko osećala toplota.

- tokom leta brzinom 3 puta većom od brzine zvuka, avion se od toplote raširi. Kako u dužinu, tako i u širinu. Zato na oplati postoje posebna mesta predviđena za to širenje aviona. U dužinu je avion rastao 7-10 cm, a u širinu 2-5 cm.

 

Ovo, i još dosta drugih detalja u:


AAuE7mCx2HAv_Xo5zf4ZzC4f1JKgJO7F9Wz287Da Smithsonian Museum video: Tour of the SR-71

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O da,bio je u svim dečijim enciklopedijama kao primer "modernog"
Legenda!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa? Mig 25 je leteo na većoj visini, a rekord je tričavih 37650m

https://theaviationgeekclub.com/remembering-absolute-altitude-record-set-fedotov-mig-25-40-years-ago/

Nego, divim se svim tim pilotima, živeli su za letenje i nova dostignuća. Ne znam ko je "luđi", oni ili rally vozači grupe B. 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elem, za one koji ne znaju, Svetlana Kapanina je nedavno (28. decembra) napunila 50 godina! 

https://ru.wikipedia.org/wiki/Капанина,_Светлана_Владимировна

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

svaka cast i u kratkoj majici i bez kacige,profi pilot za akrobacije

 

Orange-Flag.jpg

najboljih 5 u USAF

mozda jos i F14

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/5/2019 at 9:43 PM, marko.jovanovic said:
Pa? Mig 25 je leteo na većoj visini, a rekord je tričavih 37650m
https://theaviationgeekclub.com/remembering-absolute-altitude-record-set-fedotov-mig-25-40-years-ago/
Nego, divim se svim tim pilotima, živeli su za letenje i nova dostignuća. Ne znam ko je "luđi", oni ili rally vozači grupe B. 

Da, ali bez svrhe, tj naoružanja. Sa 4 rakete leti na 21 km, a sa 2 na 24 km.
I on je mogao preko 3 maha, ali samo na par sekundi, zbog opasnosti da se raspadne.
Bez obzira na to, opasan avion bio. Ali druge koncepcije i namene u odnosu na SR 71.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...