bokija 83 Posted August 19, 2008 Razmisljajuci o plinu dosao sam do tacke gde me napusta rezervni tocak i umesto njega dolazi set za popravku pneumatika...E sad,nek ispadnem glup u drustvu,ali ja to nikad nisam ni video a kamoli probao.Jel moze neko da mi kaze,iz iskustva kako radi i moze li posle ta guma da se popravi kod vulkanizera ili je upropastena?Naravno i koliko kosta i gde se moze kupiti neka kvalitetna verzija toga?P.S.Pod TRAZI nema nista samo izbacuje praznu stranu bilo sta da trazim :? Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted August 19, 2008 Taj set nije losa stvar ali samo za rupe od eksera i ako ti rikne ventil, pa pusta. Posle koriscenja seta mislim da mora da se menja ventil, a guma moze da se krpi normalno samo se prethodno ocisti od tog lepka. Mada ja rezernu gumu nikada ne bih vadio iz gepeka. Desilo mi se kada sam se vracao sa mora da sam tako lepo probusio gumu da mi ni 5 setova ne bi pomogli. A "pametni vulkanizeri" nisu imali obicnu flekicu (doduse malo vecu) da mi zakrpe gumu. Probusio sam je na kamen i to tacno pa ivici (profil 45) od Kotora do Podgorice sam vozio na rezernoj, bez nje bi samo mogao da sednem i placem pored auta, jer nigde usput niko nije imao novu gumu mog profila...U prevodu: NE VADI REZERVNI TOCAK IZ GEPEKA NIKADA.........Pozdrav... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted August 19, 2008 Da,ali gde staviti bocu a auto da ostane upotrebljiv za mene kao majstora koji stalno vucem gomilu alata i merdevine?A to ,skini lepak,zar nema elegantnije resenje s obzirom da danas mnogi automobili dolaze fabricki bez rezervne gume,samo sa setom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted August 19, 2008 Ovako:1. turi tu bocu i uštedi lepo sebi gomilu para koje bi sprcao na gorivo.2. izbaci rezervni točak (možeš da ga spakuješ kad putuješ negde dalje, ćopavi točkovi ne zauzimaju mnogo mesta).3. po gradu imaš mobilni, imaš drugare. Slobodno možeš da pozoveš mene i izvadićemo moj točak iz gepeka da se odklackaš do kuće ili vulkanizera. Uostalom, za kog mog pravimo ovaj klub? Da se sunčamo ispred Continentala?Ako ne voziš matore polovne gume, a nadam se da ne, iz više razloga, verovatnoća da ćeš stvarno imati ozbiljan defekt, da set ne može da pomogne je minimalna. Ja sam prešao do sad beskonačno kilometara i samo sam jednom imao gumni defekt na jugu, i to nakon što je prednji desni točak uleteo u takvu rupu, da je guma ispustila - na pola Gazele u 3 ujutru. Nisam verovao da tako brzo umem da zamenim točak. Turaj lepo plin i da častiš na dan kad se bude otplatio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted August 19, 2008 Naravno da turis plin.Samo po potrebi kao sto kaze i nidza nosi rezervni tocak sa sobom.Atest dobijas sigurno, to nema veze kakva je boca u pitanju ako ima papire od proizvodjaca.Ako castis kada se otplati plin onda se vidimo za mesec dana :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
STILISTA 2 Posted August 19, 2008 Da,ali gde staviti bocu a auto da ostane upotrebljiv za mene kao majstora koji stalno vucem gomilu alata i merdevine?A to ,skini lepak,zar nema elegantnije resenje s obzirom da danas mnogi automobili dolaze fabricki bez rezervne gume,samo sa setom.pa tako vuci i rezervni tocak!nasi putevi nisu za set za popravku ili imas para na bacanje za slep sluzbu! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 202 Posted August 19, 2008 Kupi RunFlat gume Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kukulkan 0 Posted February 27, 2013 (edited) Pozdrav svima,sta mislite o spreju za duvanje guma,po zakonu vidim da je dozvoljen,dakle umesto rezervne gume dozvoljeno je da imate sprej,ima li neko iskustva sa ovim,jer razlicita su misljenja,neko kaze da je guma posle ovog spreja neupotrebljiva kao i felna,iskreno mislim da je to glupost,je ravodno stvori se neki zastitni omotac i zna da drzi i po godinu dana ali posle toga guma je za bacanje,pa me interesuju iskustva ukoliko ih ima. Edited February 28, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted February 27, 2013 problem je sa sprejom sto ne moze da zakrpi vece rupe a uglavnom su vece.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted February 27, 2013 i ne može da dopumpa veće gume, nego moraš na kompresor. Imam jedan sprej stoji mi u podrumu 6 ili 7 godina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted February 27, 2013 Od tog spreja nema vajde, ne moze da zakrpi nista vece od rupe od eventualno igle! Tako da ako planiras da kupujes sprej, ne bacaj pare Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kukulkan 0 Posted February 27, 2013 Ok hvala na savetima,kupicu onda onu malu gumu za nedaj Boze,jer plin mi stoji na mestu gde je rezervni tocak,na sta treba onda obratiti paznji kod kupovine tog tocka,da li samo na br sarafa jer cisto sumljam da ima r16.Hvala na savetu za sprej Quote Share this post Link to post Share on other sites
danko 157 Posted February 27, 2013 Moje iskustvo je drugacije - uvek sam u kolima imao veci kvaliteten sprej za gume i nikad me nije izdao, a busio sam gume i na eksere i na srafove i na svasta. Samo ga treba pravilno koristiti:1. Sprej treba da bude zagrejan. Zagrejte ga u rukama a jos lakse na auspuh.2. Nemojte vaditi ekser ili nesto drugo sto je probusilo gumu.3. Ako mozete da odredite mesto gde je rupa, nagurajte auto tako da rupa bude na asfaltu.4. Dobro promuckajte sprej5. Crevo spreja navrnite na gumu i dobro stegnite6. Okrenite sprej naopako - da dno bocice bude na gore.7. Pritisnite dugme na spreju i duvajte bez prekida dok ceo sprej ne uduvate u gumu. Posto je crevo providno videcete kada prestane da se krece tecnost u njoj.8. Skinite sprej sa gume-odvrnite crevo sa ventila9. Sacekajte nekoliko minuta.10. Pazljivo krenite i pratite situaciju sa gumom11. Na prvoj benzinskoj pumpi doduvajte gumu na propisan pritisak.Ovaj sprej je izmisljen da bi se resili problemi busenja gume na vecim motorciklima koji normalno ne mogu da imaju rezervni tocak. Vremenom je napredovala tehnologija. Sprej je inace zamisljen da resi problem samo da se dovezete do prvog vulkanizera mada moze i da se vozi stotine i hiljade kilometara sa tako zakrpljenom gumom.Ja u kolima imam rezervni tocak ali me mrzi da se akam sa dizalicom po putu i kada imam taj problem ja ga resim sa sprejom. U zadnjih 10 godina sam to radio nekoliko puta i uvek je bilo uspesno.Razne price o neuspesnosti spreja, o tome da ostecuju gumu, o tome da posle ne moze da se krpi i sl. plasiraju vulkanizeri. Razumljivo....(Kao kad penzioner ubedjuje mladu devojku da se od tvrdog dobija rak)Ako je sprej dovoljno veliki sve se lako resava. Poslednji put sam krpio gumu koju je probio na gazecem sloju debeli zavrtanj za drvo. Cak sam i izvadio zavrtanj iz gume jer mu je bila velika glava. Guma je bila dimenzija 205/60-15 i bez problema ju je sprej naduvao na 1,5 atm.E sad, sto ljudi sto cudi. Moje je iskustvo tajvo kakvo jeste i ja cu ga i dalje koristiti, a vi kako hocete. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kukulkan 0 Posted February 28, 2013 danko.a koje je marke taj sprej,posto kazes veci,i dobro ti ovo poredjenje za penzionera Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 991 Posted February 28, 2013 Mene jednom spasio!U nekoj nedodjiji probusila se guma na motoru. Uzeo sprej naduvao gumu do pola i vise nije pustala. Opusteno presao 10ak kilometara do prvog vulkanizera.Mali eksercic je bio u pitanju.U svakom slucaju i pored spreja i nazovi fabrickog seta za krpanje ako idem negde dalje, tocak i alat u gepek. Quote Share this post Link to post Share on other sites
danko 157 Posted February 28, 2013 danko.a koje je marke taj sprej,posto kazes veci,i dobro ti ovo poredjenje za penzionera Ne znam stvarno.... mislim da je bio "Prevent"ali nisam siguran. Sad mi je u jednim kolima neki crne boje a u drugim je neki kupljen u AP sportu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kukulkan 0 Posted February 28, 2013 Ok,slazem se da za neki dalji put treba imati rezervni tocak,uzeo bih ovaj takozvani copavac,ali ovde po gradu...mislio sam da sprej zavrsava posao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
godja80 0 Posted July 18, 2014 (edited) Pozdrav svima, za nekih 15-ak dana bi trebalo da krenem na more u Grcku. Hteo bih da izbacim rezervni tocak (koji mi zbog plinske boce zauzima gepek) i da kupim neki od onih setova za krpljenje gume. Koji set da kupim (ima neki u obliku sprejeva, i ima ona fora sa ubacivanjem gume umocene u lepak u busotinu-kao sto vulkanizeri krpe tubeles gume)?Hvala unapred Edited July 19, 2014 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted July 18, 2014 (edited) Za neki dalji put, pogotovo u inostranstvo - meni je to sve, da izvines - trt .Kod sebe sam imao fabricki set za reparaciju (tecnost za zaptivanje i kompresor u jednom). Mislim, vrsi to posao u nekim slucajevima sitnijih rupa na gumi, opet moras posle kod vulkanizera... Tako da sam vrlo brzo izbacio taj set bas zbog duzih putovanja, ipak - tocak je tocak. Moze da te spasi i u slucaju tezeg gumi defekta.Skoro me je moj dragi kolega sa foruma pitao da menjamo setove zbog njegovog odlaska na letovanje. Tako da sam mu izasao u susret, vozio sam se 10-ak dana opet sa setom za reparaciju, dok je moj copavac obilazio Sitoniju . Edited July 18, 2014 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
zrnke 41 Posted July 18, 2014 +1Moze taj set da pomogne kod nekih manjih ostecenja, ali bolje se stisni malo u gepeku i ubaci copavac Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 991 Posted July 18, 2014 Za svaki slucaj svakako ponesi rezervu!Prtljaznik mi nije puno veci od tvog (punto ili stilo?) ali sam zrtvovao jednu torbu zbog sigurnosti koju nudi rezerva punih dimenzija, a fabricki kit za krpanje sam takodjer nosio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted July 18, 2014 Evo kao stručno lice da potvrdim sve to... Točak je ipak točak i nijedan set za reparaciju ne može da mu parira.. Evo kolega je pre dva dana došao sa mora i na putu je naleteo na kamen i guma je pukla sa strane.. Srećom pa je imao rezervni točak sa kojim se vratio sa mora, jer mu nikakav set za reparaciju ne bi pomogao.. Pertlovanje pomaže samo pri bušenju gume po gaznom sloju, sa strane nema nikakve svrhe, ali ipak smatram da nije loša solucija imati ga u autu.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted July 18, 2014 Samo rezervni tocak u nekim situacijama pomaze. Takozvani cep i silo rade posao po gaznom delu i to pod uslovom da se vidi gde pusta,a te rupe znaju da budu tako sitne da nema sanse da se provali. Stoga,rezervni tocak u gepek i ne boli glava. Quote Share this post Link to post Share on other sites
godja80 0 Posted July 18, 2014 Stilo je u pitanju .... u pravu ste...ipak rezervni tocak nece da leti napolje i gepeka ... kud ne ugradi obicnu plinsku bocu a ne ovu tocak ... Hvala ljudi Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 18, 2014 Zašto misliš da bi točak zauzimao više mesta od boce ? Pertlovanje pomaže samo pri bušenju gume po gaznom sloju, sa strane nema nikakve svrhe, ali ipak smatram da nije loša solucija imati ga u autu.. Obično je guma tada već dobro prazna a kompresor sigurno nije na dohvat ruke. Tako da rezervni ne gine. Quote Share this post Link to post Share on other sites