Jump to content
FAS Goran
bokija

Set za popravku (krpljenje) pneumatika / Fix & Go upotreba

Recommended Posts

Razmisljajuci o plinu dosao sam do tacke gde me napusta rezervni tocak i umesto njega dolazi set za popravku pneumatika...E sad,nek ispadnem glup u drustvu,ali ja to nikad nisam ni video a kamoli probao.Jel moze neko da mi kaze,iz iskustva kako radi i moze li posle ta guma da se popravi kod vulkanizera ili je upropastena?Naravno i koliko kosta i gde se moze kupiti neka kvalitetna verzija toga?P.S.Pod TRAZI nema nista samo izbacuje praznu stranu bilo sta da trazim :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj set nije losa stvar ali samo za rupe od eksera i ako ti rikne ventil, pa pusta. Posle koriscenja seta mislim da mora da se menja ventil, a guma moze da se krpi normalno samo se prethodno ocisti od tog lepka. Mada ja rezernu gumu nikada ne bih vadio iz gepeka. Desilo mi se kada sam se vracao sa mora da sam tako lepo probusio gumu da mi ni 5 setova ne bi pomogli. A "pametni vulkanizeri" nisu imali obicnu flekicu (doduse malo vecu) da mi zakrpe gumu. Probusio sam je na kamen i to tacno pa ivici (profil 45) od Kotora do Podgorice sam vozio na rezernoj, bez nje bi samo mogao da sednem i placem pored auta, jer nigde usput niko nije imao novu gumu mog profila...

U prevodu: NE VADI REZERVNI TOCAK IZ GEPEKA NIKADA.........

Pozdrav...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,ali gde staviti bocu a auto da ostane upotrebljiv za mene kao majstora koji stalno vucem gomilu alata i merdevine?A to ,skini lepak,zar nema elegantnije resenje s obzirom da danas mnogi automobili dolaze fabricki bez rezervne gume,samo sa setom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako:

1. turi tu bocu i uštedi lepo sebi gomilu para koje bi sprcao na gorivo.

2. izbaci rezervni točak (možeš da ga spakuješ kad putuješ negde dalje, ćopavi točkovi ne zauzimaju mnogo mesta).

3. po gradu imaš mobilni, imaš drugare. Slobodno možeš da pozoveš mene i izvadićemo moj točak iz gepeka da se odklackaš do kuće ili vulkanizera. Uostalom, za kog mog pravimo ovaj klub? Da se sunčamo ispred Continentala?

Ako ne voziš matore polovne gume, a nadam se da ne, iz više razloga, verovatnoća da ćeš stvarno imati ozbiljan defekt, da set ne može da pomogne je minimalna. Ja sam prešao do sad beskonačno kilometara i samo sam jednom imao gumni defekt na jugu, i to nakon što je prednji desni točak uleteo u takvu rupu, da je guma ispustila - na pola Gazele u 3 ujutru. Nisam verovao da tako brzo umem da zamenim točak. :D

Turaj lepo plin i da častiš na dan kad se bude otplatio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da turis plin.

Samo po potrebi kao sto kaze i nidza nosi rezervni tocak sa sobom.

Atest dobijas sigurno, to nema veze kakva je boca u pitanju ako ima papire od proizvodjaca.

Ako castis kada se otplati plin onda se vidimo za mesec dana :) :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da,ali gde staviti bocu a auto da ostane upotrebljiv za mene kao majstora koji stalno vucem gomilu alata i merdevine?A to ,skini lepak,zar nema elegantnije resenje s obzirom da danas mnogi automobili dolaze fabricki bez rezervne gume,samo sa setom.

pa tako vuci i rezervni tocak!

nasi putevi nisu za set za popravku ili imas para na bacanje za slep sluzbu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,sta mislite o spreju za duvanje guma,po zakonu vidim da je dozvoljen,dakle umesto rezervne gume dozvoljeno je da imate sprej,ima li neko iskustva sa ovim,jer razlicita su misljenja,neko kaze da je guma posle ovog spreja neupotrebljiva kao i felna,iskreno mislim da je to glupost,je ravodno stvori se neki zastitni omotac i zna da drzi i po godinu dana ali posle toga guma je za bacanje,pa me interesuju iskustva ukoliko ih ima.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ne može da dopumpa veće gume, nego moraš na kompresor. Imam jedan sprej stoji mi u podrumu 6 ili 7 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od tog spreja nema vajde, ne moze da zakrpi nista vece od rupe od eventualno igle! Tako da ako planiras da kupujes sprej, ne bacaj pare ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok hvala na savetima,kupicu onda onu malu gumu za nedaj Boze,jer plin mi stoji na mestu gde je rezervni tocak,na sta treba onda obratiti paznji kod kupovine tog tocka,da li samo na br sarafa jer cisto sumljam da ima r16.Hvala na savetu za sprej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo je drugacije - uvek sam u kolima imao veci kvaliteten sprej za gume i nikad me nije izdao, a busio sam gume i na eksere i na srafove i na svasta. Samo ga treba pravilno koristiti:

1. Sprej treba da bude zagrejan. Zagrejte ga u rukama a jos lakse na auspuh.

2. Nemojte vaditi ekser ili nesto drugo sto je probusilo gumu.

3. Ako mozete da odredite mesto gde je rupa, nagurajte auto tako da rupa bude na asfaltu.

4. Dobro promuckajte sprej

5. Crevo spreja navrnite na gumu i dobro stegnite

6. Okrenite sprej naopako - da dno bocice bude na gore.

7. Pritisnite dugme na spreju i duvajte bez prekida dok ceo sprej ne uduvate u gumu. Posto je crevo providno videcete kada prestane da se krece tecnost u njoj.

8. Skinite sprej sa gume-odvrnite crevo sa ventila

9. Sacekajte nekoliko minuta.

10. Pazljivo krenite i pratite situaciju sa gumom

11. Na prvoj benzinskoj pumpi doduvajte gumu na propisan pritisak.

Ovaj sprej je izmisljen da bi se resili problemi busenja gume na vecim motorciklima koji normalno ne mogu da imaju rezervni tocak. Vremenom je napredovala tehnologija. Sprej je inace zamisljen da resi problem samo da se dovezete do prvog vulkanizera mada moze i da se vozi stotine i hiljade kilometara sa tako zakrpljenom gumom.

Ja u kolima imam rezervni tocak ali me mrzi da se akam sa dizalicom po putu i kada imam taj problem ja ga resim sa sprejom. U zadnjih 10 godina sam to radio nekoliko puta i uvek je bilo uspesno.

Razne price o neuspesnosti spreja, o tome da ostecuju gumu, o tome da posle ne moze da se krpi i sl. plasiraju vulkanizeri. Razumljivo....(Kao kad penzioner ubedjuje mladu devojku da se od tvrdog dobija rak)

Ako je sprej dovoljno veliki sve se lako resava. Poslednji put sam krpio gumu koju je probio na gazecem sloju debeli zavrtanj za drvo. Cak sam i izvadio zavrtanj iz gume jer mu je bila velika glava. Guma je bila dimenzija 205/60-15 i bez problema ju je sprej naduvao na 1,5 atm.

E sad, sto ljudi sto cudi. Moje je iskustvo tajvo kakvo jeste i ja cu ga i dalje koristiti, a vi kako hocete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene jednom spasio!

U nekoj nedodjiji probusila se guma na motoru. Uzeo sprej naduvao gumu do pola i vise nije pustala. Opusteno presao 10ak kilometara do prvog vulkanizera.

Mali eksercic je bio u pitanju.

U svakom slucaju i pored spreja i nazovi fabrickog seta za krpanje ako idem negde dalje, tocak i alat u gepek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

danko.a koje je marke taj sprej,posto kazes veci,i dobro ti ovo poredjenje za penzionera :laughing:

Ne znam stvarno.... mislim da je bio "Prevent"ali nisam siguran. Sad mi je u jednim kolima neki crne boje a u drugim je neki kupljen u AP sportu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, 

za nekih 15-ak dana bi trebalo da krenem na more u Grcku. Hteo bih da izbacim rezervni tocak (koji mi zbog plinske boce zauzima gepek) i da kupim neki od onih setova za krpljenje gume. Koji set da kupim (ima neki u obliku sprejeva, i ima ona fora sa ubacivanjem gume umocene u lepak u busotinu-kao sto  vulkanizeri krpe tubeles gume)?

Hvala unapred 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za neki dalji put, pogotovo u inostranstvo - meni je to sve, da izvines - trt :) .

Kod sebe sam imao fabricki set za reparaciju (tecnost za zaptivanje i kompresor u jednom). Mislim, vrsi to posao u nekim slucajevima sitnijih rupa na gumi, opet moras posle kod vulkanizera... Tako da sam vrlo brzo izbacio taj set bas zbog duzih putovanja, ipak - tocak je tocak. Moze da te spasi i u slucaju tezeg gumi defekta.

Skoro me je moj dragi kolega sa foruma pitao da menjamo setove zbog njegovog odlaska na letovanje. Tako da sam mu izasao u susret, vozio sam se 10-ak dana opet sa setom za reparaciju, dok je moj copavac obilazio Sitoniju :) .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Moze taj set da pomogne kod nekih manjih ostecenja, ali bolje se stisni malo u gepeku i ubaci copavac ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za svaki slucaj svakako ponesi rezervu!

Prtljaznik mi nije puno veci od tvog  (punto ili stilo?) ali sam zrtvovao jednu torbu zbog sigurnosti koju nudi rezerva punih dimenzija, a fabricki kit za krpanje sam takodjer nosio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kao stručno lice da potvrdim sve to... Točak je ipak točak i nijedan set za reparaciju ne može da mu parira.. Evo kolega je pre dva dana došao sa mora i na putu je naleteo na kamen i guma je pukla sa strane.. Srećom pa je imao rezervni točak sa kojim se vratio sa mora, jer mu nikakav set za reparaciju ne bi pomogao.. Pertlovanje pomaže samo pri bušenju gume po gaznom sloju, sa strane nema nikakve svrhe, ali ipak smatram da nije loša solucija imati ga u autu.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo rezervni tocak u nekim situacijama pomaze. Takozvani cep i silo rade posao po gaznom delu i to pod uslovom da se vidi gde pusta,a te rupe znaju da budu tako sitne da nema sanse da se provali. Stoga,rezervni tocak u gepek i ne boli glava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo je u pitanju .... u pravu ste...ipak rezervni tocak nece da leti napolje i gepeka ... kud ne ugradi obicnu plinsku bocu a ne ovu tocak ...  :question:

Hvala ljudi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto misliš da bi točak zauzimao više mesta od boce ?

 

 Pertlovanje pomaže samo pri bušenju gume po gaznom sloju, sa strane nema nikakve svrhe, ali ipak smatram da nije loša solucija imati ga u autu.. 

 

Obično je guma tada već dobro prazna a kompresor sigurno nije na dohvat ruke. Tako da rezervni ne gine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...