Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Grande Punto Abarth

Recommended Posts

gx19rwE9.jpg

Nakon postignutog tržišnog uspeha sa modelom Grande Punto, i ostvarene zarade koja je uticala na pozitivno poslovanje cele fabrike, Fiat je mogao da se usmeri i na izradu Abarth verzije tog uspešnog modela.

Danas svi veliki svetski proizvođači automobila imaju svoj ''performance brand''.

Npr. Renault ima Renault Sport, Opel ima OPC odeljenje, Honda je tu sa svojim Type ''R'' verzijama...

Međutim, Fiat & Abarth je malo drugačija priča.

aV135wIJ.jpg

Kompaniju Abarth je osnovao Carlo Abarth 1949. godine u Torinu, kao firmu specijalizovanu za izradu trkačkih automobila. Trkački modeli koji su izlazili iz njegove fabrike su za osnovu imali klasične fabričke verzije masovno pravljenih automobila, pre svega Fiat modele, i sa njima su ostvarivane pobede na stotinama trka i na kružnima stazama, i na reliju....svuda gde su se pojavili. Neki se možda sećaju modela 850TC, i kasnije modela 1000TC koji su za osnovu imali Fiat600 model. Ako se i ne sećate uživo tih modela, sigurno ste čuli priče o njima. Nakon što je Fiat kupio kompaniju Abarth 1971. godine, još dva modela su bila poznata širom sveta osvajajući titule : Fiat 124 Abarth i Fiat 131 Abarth.

gx19sjx0.jpg

Nažalost, od početka 80-tih godina, Fiat se povukao sa međunarodne trkačke scene, i raspustio je svoj Abarth tim. Od tada, ime Abarth je obično služilo samo za svrhu marketinga.

Novi šef Fiat-a Sergio Marchionne rešio je da stvar promeni, odnosno da Abarth vrati tamo gde mu je mesto...Ponovo je oformljen Abarth tim, okupljeni su inžinjeri, dobili su svoje posebne prostorije ''Officine 83'', deo nekadašnjeg starog ''Mirafiori'' pogona u Torinu, vraćeno im je njihovo ime...Abarth & C. S.p.A

Pq1uLCWA.jpg Pq1uLHVS.jpg gx19tlnJ.jpg

Grande Punto Abarth je u klasi sa Renault Sport Clio, Opel Corsa OPC, Peugeot 207RC, i Mini Cooper S. Sve su to jaki rivali, ali Abarth ima jednu karakteristiku : lepši je od svih njih.

Nesumnjivo, Grande Punto je lepo dizajniran auto. Sa još par sportskih detalja izgleda još bolje.

Na prednjoj strani su povećani usisnici za vazduh, retrovizori su ofarbani u crvenu boju, a duž cele strane je urađena posebna Abarth grafika. Tu su i nove 17-ce felne specijalno osmišljene za ovaj model, a pozadi je dupli izduv i diskretan crni spojler da upotpuni sportski utisak...

Možda i najvažnija modifikacija po pitanju izleda je ipak na prednoj strani auta gde je znak Fiat zamenjen sa znakom Abarth. To je još jedan dokaz o vraćanju slavnoj tradiciji, jer kao i nekada, Abarth automobili ponovo imaju svoju značku...ali ne samo iz marketinških razloga stavljenu.

gx19tHQ0.jpg gx19tROA.jpg

gx19tZi0.jpg gx19u5Mr.jpg

Standardni Grande Punto Abarth pokreće dorađena verzija 1.4L turbo benzinca iz novog Brava, sa 155KS pri 5.500 obrtaja. Kao i svi moderni turbo motori, i ovaj 1.4 T-Jet je živahan, bez turbo rupe, i sa dosta obrtnog momenta i na malom broju obrtaja. Pritiskom na ''Sport Boost'' taster dobija se još brži odziv na gas, još dodatnog obrtnog momenta na niskih 3.000 obrtaja, tako da lako preticanje postaje još lakše. Ubrzanje do 100 Km/h je 7,7s, a maksimalna brzina je preko 200 Km/h. Menjač je sa 6 stepeni prenosa.

gx19vQwJ.jpg

U odnosu na klasičnu verziju modela Grande Punto, Abarth verzija je za 10mm niža, ima za 20% čvršće vešanje, sportske amortizere, gume u dimenzijama 215/45 R17, i Brembo kočnice. Pritiskom na već spomenuto dugme ''Sport Boost'', smanjuje se asistencija serva i volan postaje teži, ali zato daje bolji osećaj vozaču, i dodatno povećava preciznost upravljanja.

Međutim, srž Abarth performansi zahvaljujući kojima Grande Punto postaje još brži, predstavlja verzija ''Esseesse'' ??“ Super Sport.

U pitanju je up-grade kit koji nude Abarth dileri po ceni od oko

4.500 eura.

On uključuje dodatno ''sređivanje'' motora, posle kog Grande Punto Abarth ima 180KS pri 5.750 obrtaja, i za pola sekunde brže vreme do 100 Km/h - 7,2s.

Osim motora, u ovoj verziji se Grande Punto Abarth spušta za još 20mm, a ležanje auta se podešava još čvršće. Stavljaju se i veće felne, odnosno OZ 18-ce, perforirani kočioni diskovi, i još niži profil guma ??“ 215/40 R18

gx19wjsr.jpg aV138kOS.jpg Pq1uMYKr.jpg

gx19wIoS.jpg Pq1uN5dS.jpg

Na osnovu ovih karakteristika, kao i veoma pozitivnih i pohvalnih utisaka u vožnji koji je Grande Punto Abarth ostavio na sve stručne novinare širom sveta, Fiatova prognoza od 5.000 komada godišnje prodaje Grande Punto Abarth, i oko 2.000 godišnje prodaje Super Sport paketa, izgledaju previše konzervativna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvanredan auto koji sjajno koristi svoju snagu i nosi se sa 30-40ks jacim konkurentima...

SS paket podrazumeva izmene na ECU, izmene na usisu i izduvu, drilovane diskove na vecim tockovima, dodatne minuse na prednjim tockovima...

gx19Q1DA.jpg

Interesantan prilog sa voznjom i live tuningom Abarth Punta SS:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 476

Od danas sam ponosni vlasnik Grande Punto Abarth :badteeth1:

(Tacnije, uplatio sam ga - isporuka u martu ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 476

Bijeli sa crvenim elementima - isti kao ovaj gore ;) Paleta boja nije velika - bijela, crvena perla i metalik crna. Malo auto u crnoj boji mi je bezveze a crvena mi je (licno) previse "Ferrari wanna be" :lool:

Sto se tice "esse esse" - paket kosta 4000E i za sada nemam volje da dajem toliko za 25KS. Inace u njegov sastav ulaze felne 18" (meni apsolutno nepotrebne), tvrdje opruge (vec je dovoljno tvrd), buseni diskovi (ne znam sta bih morao da radim autu od 1100kg da bi se fabricki 305x28 i 264x12 pregrijali...), veci turbo, veci injektori i novi izduv. Tako da - otom potom :cool

BTW Vec postoje after-market kitovi na 230KS bez otvaranja motora :badteeth1:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Od danas sam ponosni vlasnik Grande Punto Abarth :badteeth1:

(Tacnije, uplatio sam ga - isporuka u martu ;) )

:clap:

Jel' obeležavaš dane na kalendaru do isporuke... :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jos kad ni ubacili ovaj najnoviji 1,8 turbo benzinac u grande abarta ne bi mu bilo premca :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sem modela Abarth 695 Tributo Ferrari, publika će na Abarthovom štandu na Salonu u Frankfurtu videti i novu verziju njihovog Grande Punta – SuperSport.

Ovaj model karakteriše Airfield Grey boja karoserije (tipična za Abarth trkačke automobile), 1.4 litarski turbo benzinac sa 132kW/180KS i 270 Nm obrtnog momenta, alu točkovi od 18 inča (gume 215/40 R18), novi izduvni sistem sa odgovarajućim sportskim zvukom, sportska kožna sedišta ("Abarth Corsa by Sabelt"), navigacioni sistem...

abarth%20grande%20punto%20supersport%201.jpg

U odnosu na standardni Fiat Grande Punto, Abarthov model inače ima i doterano i spušteno ogibljenje (za 20 mm), aerodinamički kit, direktnije upravljanje, jače kočnice, saćastu masku hladnjaka, agresivnije branike sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, nova svetla za maglu, proširenja blatobrana (dodatno oivičeni crnom bojom), zadnji krovni spojler, moćnije pragovi i naravno znak škorpije na nekoliko mesta na karoseriji i u kabini.

Što se performansi tiče, Abarth Grande Punto SuperSport od 0 do 100 km/h ubrzava za 7.5 sekundi, a može do maksimalnih 215 km/h.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sem modela Abarth 695 Tributo Ferrari, publika će na Abarthovom štandu na Salonu u Frankfurtu videti i novu verziju njihovog Grande Punta – SuperSport.

Ovaj model karakteriše Airfield Grey boja karoserije (tipična za Abarth trkačke automobile), 1.4 litarski turbo benzinac sa 132kW/180KS i 270 Nm obrtnog momenta, alu točkovi od 18 inča (gume 215/40 R18), novi izduvni sistem sa odgovarajućim sportskim zvukom, sportska kožna sedišta ("Abarth Corsa by Sabelt"), navigacioni sistem...

abarth%20grande%20punto%20supersport%201.jpg

U odnosu na standardni Fiat Grande Punto, Abarthov model inače ima i doterano i spušteno ogibljenje (za 20 mm), aerodinamički kit, direktnije upravljanje, jače kočnice, saćastu masku hladnjaka, agresivnije branike sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, nova svetla za maglu, proširenja blatobrana (dodatno oivičeni crnom bojom), zadnji krovni spojler, moćnije pragovi i naravno znak škorpije na nekoliko mesta na karoseriji i u kabini.

Što se performansi tiče, Abarth Grande Punto SuperSport od 0 do 100 km/h ubrzava za 7.5 sekundi, a može do maksimalnih 215 km/h.

preuzeto sa - Auto Blog

jeste prelep na izgled i mnogo dobar auto, ali ako ce neko da gleda brzinu onda je punto GT ipak bolji... kazem samo ako ce da se gleda brzina :)

Edited by punto karbon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abarth Punto Supersport

abarth%20punto%20supersport%201.jpg

Abarth Punto Supersport je verzija sportskog Punta čiji 1.4 MultiAir Turbo motor raspolaže sa 180KS pri 5750 o/min. Takođe, u paketu su i modifikovano ogibljenje, sportski izduvni sisiem, high performance kočioni sistem, komplet 17-inčnih alu točkova, kao i sportska sedišta, kožni volan, aluminijumske pedale, nove patosnice, Blue&Me system, automatski klima uređaj...

abarth%20punto%20supersport%2011.jpg

Abarth Punto Supersport od 0 do 100 km/h ubrzava za 7.5 sekundi, postiže maksimalnih 216 km/h, a kako se najavljuje biće napravljena ekskluzivna serija od samo 199 primeraka i to po ceni od 21.900 eura po komadu.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg Emisija SAT: Grande Punto Abarth

 

Mnoge automobilske kompanije imaju sportske brendove, a i danas gotovo da nema nekoga ko nije čuo za Abarth:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovaj iz videa mi deluje prilicno ofucano

 

ali ovo sport boost dugme su toliko bedno odradili da nemam reci, em je po obliku ocajno em ne izgleda kao taster uopste nego kao neka plocica tek onako, bas bode oci, lepse bi bilo da je sotala u crnoj boji kao i ostatak dugmica samo sa naglasenim crvenim natpisom

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podseti me, upravo Glavaski je vec testirao verovatno isti ovaj Puntic :) .

Samo na svom PetroHeads kanalu, ima tome vec 4-5 godina:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne verujem da ima dva sa ovim nalepnicama na strane :) i koliko je lepsa ova felna u originalu nego skroz crna

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabricki "Diamond cut" vs aftermarket dizajn pojeden crnom bojom :) . Kao du*e i glava i za moj ukus takodje.

Inace, izvukoh iz malog mozga, posto je taj klip bio mozda i prvi koji sam tada pogledao na PH kanalu. Jos sa ovako interesantnom zujalicom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...