Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500 / Fiat 500e

Recommended Posts

Fiat 500 po sajamskoj ponudi od 10.290 evra

 

sajam fiat 500 ponuda.jpg

 

Istinske legende nikada ne stare: one se menjaju. Upravo kao Fiat 500, ikona italijanskog dizajna i životnog stila sada može biti Vaš po specijalnoj sajamskoj ceni. Sajamska ponuda:

Fiat 500 1.2 69KS Pop Star za 10.290 evra. Puna cena ovog modela: 14.000 evra

Pop Star paket obuhvata:

  • ABS (EBD, BAS), ESP
  • Centralna brava sa daljinskom komandom
  • Podešavanje volana po visini
  • Klima uređaj
  • Elektropodizači stakala
  • Grejač zadnjeg stakla
  • Limitator brzine
  • Zadnja klupa deljiva 50/50
  • Bočne lajsne u boji vozila
  • Radio AUX-IN/USB
  • Kit za reparaciju pneumatika
  • 14'' čelične felne sa ratkapnama
  • Dnevna LED svetla
  • Air bag za vozača, suvozača, bočni airbagovi, vazdušne zavese i airbag za kolena vozača

Share this post


Link to post
Share on other sites

carobsession.jpg CarObsession video: Abarth 595C Turismo

 

Agresivnog izgleda sa turbo 1.4 benzincem sa 165 konja i 230 Nm. Sve to u malom i laganom autu, pa su zato i performanse na zavidnom nivou. Standardno se dobija manuelac sa 5 brzina, ali može se poručiti i sa automatskim menjačem ko želi. Ubrzanje do 100 Km/h za tek malo preko 7 sekundi, maksimalna brzina 220 Km/h. I sve to još u ovoj kabriolet verziji:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolped.jpg PetrolPed video: 2019. Abarth 595 Esseesse

 

Abarth 500 je izašao 2008. godine, a godinu kasnije ''esseesse'' kit koji je podrazumevao jače kočnice, nove Eibach opruge koje su ''spustile'' auto, podizanje snage motora na 160 konja...

10 godina kasnije ''esseesse'' se vraća sa 180 konja i još drugih unapređenja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500 Star i Fiat 500 Rockstar

 

192409-fiat 500.jpg

 

Fiat nastavlja da izbacuje nove specijalne edicije svog izuzetno uspešnog lifestyle gradskog modela 500, a najnoviji u dugačkom nizu su Fiat 500 Star i 500 Rockstar. Ovi modeli su napravljeni i povodom 120-godišnjice italijanske kompanije, a u saopštenju se navodi da su namenjeni mladim i sofisticiranim kupcima. Oba modela su na raspolaganju u hatchback i cabrio izdanju, kao i sa izborom između sledećih motora: 1.2 sa 69KS, Twin Air sa 85KS i 1.2 GPL sa 69KS (ovaj potonji sa pogonom na TNG).

 

192410-fiat 500.jpg

 

Ukratko, Fiat 500 Star se bazira na verziji sa Lounge opremom i dolazi u novoj White Stella boji, sa 16-inčnim alu točkovima i staklenim krovom (kod hatchback verzije).

 

192411-fiat 500.jpg

 

Što se tiče enterijera, standardni deo opreme između ostalog čini 7.0-inčni TFT ekran, a dostupna je i dvobojna kombinacija enterijera (crna boja i boja belog peska) ili novi Matelassé finiš.

 

192406-fiat 500.jpg

 

Sa druge strane, Fiat 500 Rockstar se bazira na verziji sa Sport paketom opreme, pri čemu su ovde deo standardne ponude satin chrome detalji, alu točkovi od 16 inča, Green Portofino boja, sedišta u crnoj eko koži, 7.0-inčni TFT ekran i Uconnect sistem.

 

192407-fiat 500.jpg 192408-fiat 500.jpg

 

Ovi modeli su za sada dostupni u Italiji, Nemačkoj, Španiji, Austriji i Švajcarskoj, ali će se ubrzo naći i na drugim tržštima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porodica modela 500 dostigla prodaju od tri miliona jedinica u Evropi

 

family-500.jpg

 

Ovo je samo poslednji u nizu rekorda koje je postavila ova izvanredna porodica koja uključuje modele 500, 500L i 500X i koja prolazi kroz konstantan proces evolucije kako bi zadovoljila sve različitiju klijentelu po pitanju godina, ukusa i potreba vezanih za mobilnost. Tromilioniti automobil iz porodice modela 500 koji je prodat u Evropi bio je novi, ekskluzivni Fiat 500C Star. On je postavio još jedan rekord za uspešnu porodicu modela koja je već osvojila publiku legendarnim modelom Fiat 500, urbanim automobilom za kupce koje zanima stil i mobilnost, potom svestranim modelom 500L, idealnim za mlade porodice, a potom i modelom 500X, najboljim italijanskim krosoverom sa kojim se uživa u dnevnim gradskim avanturama. Uspeh porodice modela 500 je svetski. Zanimljivo je da je 62% modela prodato izvan Italije, koja je i dalje najveće tržište, a za njom idu Ujedinjeno Kraljevstvo, Francuska, Nemačka i Španija. Rekordni model 500 je kabriolet sa Stella White bojom spoljašnosti ukrašenom pink nijansama koje savršeno idu uz ekskluzivnu unutrašnjost koja je u kombinaciji boje belog peska i crne boje sa elegantnim Matelassé elementima sa detaljima od eko-kože i utkanim tamno-crvenim logom modela 500.

 

Jedna od tajni uspeha ovog modela je njegova sposobnost da istražuje nove teritorije, stvarajući porodicu automobila koji su veoma različiti u pogledu namene, oblika i karaktera ali svi dele isti, nepogrešivi Fiat 500 kalup. Simbol italijanske proizvodnje poznat širom sveta kao izraz stila, konstantne inovacije i vrhunskog kvaliteta, Fiat 500 je prekršio tradicionalna pravila na svom matičnom tržištu, pokazavši da mali gradski automobil može da postane svetski hit i stvori čitavu porodicu zabavnih, pristupačnih automobila koji naglašavaju slobodu izbora i korišćenja. Fiat 500 danas pravi još jedan veliki korak napred uvođenjem važnih novina, kao što su dve nove najjače verzije - Star i Rockstar.

 

Reflektori su takođe upereni i u novi model 500X, koji je kompletno redizajniran prošlog septembra kako bi nastavio da igra vodeću ulogu. Ovaj model je ubedljivi lider u svom segmentu u Italiji i konstantno je u top 10 najboljih modela u Evropi još otkad se pojavio na tržištu 2014. godine. Ponos italijanske proizvodnje, novi Fiat 500 X kombinuje vanvremenski stil i dizajn sa inovativnom tehnologijom koja će zadovoljiti najnovije potrebe vezane za mobilnost. Ovaj model nije slučajno bio prvi Fiat automobil koji je dobio nove, efikasne i inovativne FireFly Turbo 1.0 i FireFly Turbo 1.3 motore koji predstavljaju najnoviji tehonloški rekord FCA grupacije u domenu motora. Udobni 500L, koji predstavlja idealno rešenje za potrebe savremenih porodica, zaokružuje porodicu modela 500. Osvežen 2017. godine, ovaj model savršeno otelotvoruje koncept ''kul i sposobnog'' automobila koji kombinuje legendarni stil modela 500 i savršeno funkcionalan italijanski dizajn. Koja je tajna ovog modela? Još više prostora, još više tehnologije i mnogo karaktera.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

stefabtv.jpg StefABtv video: Abarth 595 Esseesse

 

Abarth 595 Esseesse sedi na vrhu Abarth ponude, iznad 595 Competizione. Ima 1.4T sa 180 konja. Za ''T'' je zaslužan Garrett GT1446 turbo, koji tjuneri širom Evrope obožavaju jer znaju da veoma lako mogu da podignu snagu na oko 225 konja i da sve radi kao sat posle toga. Verzija sa testa ima ''karbonski paket'' u vrednosti od 1.500 evra što znači karbonske kadice, karbon u unutrašnjosti svuda gde može počev od konzole, pa sve do Akrapovič karbonskih obloga za izduvne cevi. Pravi se u nekoliko boja uključujući naravno i crvenu, uz doplatu se može dobiti i u mat varijanti boje. Međutim, najveći vozački kvalitet ovog auta je način na koji se ''ispaljuje'' iz krivina:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srećan rođendan modelu Fiat 500

 

190704_Fiat_Happy-Birthday-500-HP_ENG.jpg


Sinoć je počelo rođendansko slavlje povodom 62. rođendana legendarnog modela Fiat 500. Prvi koji su ove godine čestitali rođendan legendi brenda Fiat bili su zaposleni u fabrici Mirafiori i vlasnici modela 500 koji su, sa svojim junakom, na krovu fabrike Lingotto u Torinu, poređali svoje automobile tako da ispišu reči ''Happy birthday 500''.

 

190704_Fiat_Happy-Birthday-500_01.jpg

 

''Srećan rođendan najvoljenijem automobilu u Italiji, voljenom i širom Evrope'', rekao je Luka Napolitano (Luca Napolitano), direktor brendova Fiat i Abarth za EMEA regiju. ''Sa 6 miliona prodatih primeraka tokom duge istorije i preko 2 miliona prodatih primeraka modela koji je redizajniran 2007. godine, Fiat 500 je evropski lider u segmentu gradskih automobila i najprodavaniji je model iz FCA grupe u poslednje dve godine. Sve ovo nedvosmisleno pokazuje koliko su ljudi privrženi našem modelu 500''.

 

190704_Fiat_Happy-Birthday-500_02.jpg190704_Fiat_Happy-Birthday-500_04.jpg190704_Fiat_Happy-Birthday-500_05.jpg190704_Fiat_Happy-Birthday-500_06.jpg

 

Preko 100 vozila u raznim bojama vratili su Fiat 500 na stazu na krovu fabrike Lingotto, gde su tokom pedesetih godina prošlog veka vršena testiranja nad ovim automobilom pre nego što je krenuo u osvajanje sveta. Od nesvakidašnjeg modela Fiat 500 Cappellini iz 2007. godine do modela 500 Blackjack iz 2010 godine; od modela 500C Twin Air iz 2011. godine do ekskluzivnog 500C GQ iz 2014. godine; preko 500 Guči iz 2011. godine, od neustrašivog modela Abarth 695 Tributo Ferrari iz 2009. godine do modela 500C Diesel iz 2010. godine, pa sve do novog modela 500 120th iz ovogodišnje slavljeničke serije. Ovo su samo neki od automobila koji su, u savršenom stilu modela 500, preplavili krov fabrike Lingotto svojim raznovrsnim bojama i osvetlili noćno nebo sa hiljadu raznobojnih refleksija. 

 

190704_Fiat_Happy-Birthday-500-HP_OK.jpg

 

Četvrti jul uvek predstavlja posebnu priliku da se zadivi svet tokom proslave rođendana modela 500. Ove godine, model 500 je opet nadmašio sebe: nakon što je ušao u Muzej moderne umetnosti u Njujorku - MoMa i postao umetničko delo i zakoračio u svet kinematografije zajedno sa glumcem Ejdrijenom Brodijem (Adrien Brody) 2017. godine, i ne zaboravimo ulazak u Ginisovu knjigu rekorda u kategoriji ''Najveći prikaz automobila formiran ljudskim telima'' iz 2015. godine... Ove godine, rođendan popularnog modela 500 za cilj ima da ojača i produbi vezu između legendarne Fiat fabrike, modela 500 i grada Torina u kom je pre 120 godina osnovana ''Fabrika italijanskih automobila Torino''. Fabrika Lingotto je otvorena 1923. godine, a do ovog dana ljudi joj se i dalje dive zbog njenog savremenog izgleda i elegancije njene vertikalne izgradnje, kao i zbog jedinstvene test staze na krovu ove zgrade.

 

190704_Fiat_Happy-Birthday-500_07.jpg190704_Fiat_Happy-Birthday-500_08.jpg190704_Fiat_Happy-Birthday-500_09.jpg190704_Fiat_Happy-Birthday-500_10.jpg

190704_Fiat_Happy-Birthday-500_11.jpg190704_Fiat_Happy-Birthday-500_12.jpg190704_Fiat_Happy-Birthday-500_13.jpg190704_Fiat_Happy-Birthday-500_14.jpg

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posebnim izdanjem modela 500 Dolcevita Fiat slavi 62. rođendan svog legendarnog modela

  • Sjajni model 500 Dolcevita oživljava raspoloženje iz legendarne prošlosti, prvo posebno izdanje iz nove porodice može da se pohvali belom sportskom bojom spoljašnjosti, crveno-belo-crvenom bočnom linijom i ''Dolcevita'' značkom.
  • Dve verzije su dostupne: kabriolet, koji sa jedinstvenim krovom sa belo-plavim štraftama i crvenom ''500'' značkom podseća na boje italijanske rivijere iz šezdesetih godina, i hečbek sa panoramskim krovom.
  • Upečatljiva komandna tabla od brodskog drveta i nova kožna sedišta u Frau ivory boji sa crvenim štepom i ušivenim logom modela 500 dočaravaju sofisticiranost i ekskluzivnost.
  • Ove godine je i deseti rođendan modela 500 kabriolet, ''prozora sa pogledom u nebo''.  
  • Dolcevita 500 širi kolekciju od preko 30 posebnih verzija proizvedenih tokom poslednjhi 12 godina, koje su doprinele uspehu modela koji je lider u Evropi u svom segmentu.
  • U pitanju je najprodavaniji automobil FCA Grupe već 2 godine i takođe je na čelu porodice sa njegovim imenom - modela 500, 500X i 500L - koja je nedavno dostigla tri miliona prodatih vozila u Evropi.

Fiat_Dolcevita-Trevi.jpg

 

U skladu sa tradicijom, Fiat slavi godišnjicu modela 500, autentičnog italijanskog remek-dela koje je bilo deo procesa motorizacije Evrope pedesetih i koje nastavlja da oduševljava sa rekordnim brojevima danas. Prva posebna verzija nove kolekcije otelotvoruje vrednosti italijanskog glamura i životnog stila koji je tih godina započeo i koji obuhvata modu, dizajn, umetnost i estetiku svakodnevnog života, ukus, maštu i uživanje. Ovo su sastojci identiteta i šarma Italije, a model 500 je jedan od njenih najpoznatijih simbola na svetu. Ova godišnjica je još više uzbudljiva jer pada na 120. godišnjicu brenda Fiat, što je obeležje kojim samo nekoliko proizvođača na svetu može da se pohvali. 

 

500 Dolcevita, prefinjena elegancija remek-delo u pokretu 
Novo posebno izdanje 500 Dolcevita je posvećeno zahtevnim korisnicima koji traže ekskluzivnost i eleganciju. Iste vrednosti su u osnovi autentičnog italijanskog stila koji je u kolektivnom sećanju očuvan u Dolce Vita godinama. Kao što pristaje bezvremenoj divi, novi automobil nosi ekskluzivnu Gelato White boju, koju ulepšavaju crvene i bele linije po celoj silueti. Eleganciju naglašava ''Dolcevita'' značka od hroma u kurzivu na zadnjem delu, koja savršeno dopunjuje hromirane elemente na haubi, poklopce retrovizora i bočne ukrase sa natpisom ''500''. Izgled upotpunjuju elegantne bele alu felne od 16 inča sa dijamantskom završnicom, i Skydome stakleni krov u hečbek verziji.
Kabriolet verzija 500 Dolcevita zaslužuje posebnu pažnju. Po prvi put u istoriji modela, opremljen je horizontalnim belo-plavim krovom sa izvezenim logoom ''500'', inspirisan ležaljkama na palubi i suncobranima na plaži koji su se mogli naći na italijanskoj rivijeri šezdesetih. Ovi potezi četkice, koji podsećaju na beli pesak i plavo more, stvoreni su proizvodnim procesom u kome se koriste razboji kojima se u isto vreme pletu plave i bele niti kako bi se postigao efekat teksas materijala, sa crvenom tkaninom za logo ''500'', koji predstavlja ekskluzivni potpis ove posebne verzije. Ove godine se takođe slavi deseti rođendan kabrioleta 500, kojim je izražen ''slobodan i emocionalan'' pristup vožnji. Od svoje pojave 2009. godine, neodoljivi 500C predstavlja omaž kabrioletu iz 1957. godine ali takođe sadrži i najmodernija rešenja, posebno, inovativni meki krov od tkanine, koji predstavlja pravi ''prozor sa pogledom ka nebu''. 


Ista prefinjena elegancija sa osvrtom na svet brodova i plovidbe karakteriše enterijere modela 500 Dolcevita, sa drvenom tablom za instrumente i ukrasima u kontrastu. Kako bi se obezbedila stabilnost, fleksibilnost i savršena otpornost tokom vremena, drvo se nanosi na ultra-laku osnovu od ugljenika procesom koji spaja umeća poliranja, bojenja, ukrašavanja i kontrole kvaliteta, kao i industrijske procese, kao što su utiskanje, mlenje i sklapanje. Drvo, najprirodniji materijal, spaja se sa vrhunskom tehnologjiom i kao rezultat stvara apsolutnu izvrsnost. Predeo za suvozača savršeno odgovara eksterijeru, i sada je još ekskluzivniji zahvaljujući Frau kožnim sedištima boje slonovače sa izvezenom značkom 500, crvenim cevima i centralnim delom inspirisanim prućem. Boja slonovače pojavljuje se i na ivicama tepiha. Dostupne su dve konfiguracije, hečbek i kabriolet, a ponuda motora za 500 Dolcevita obuhvata 1.2-litarski motor od 69 KS uparen sa Dualogic automatskim ili ručnim prenosom.

 

Uzbuđenje šezdesetih vraća vas u snove
Novo posebno izdanje 500 Dolcevita je poziv da ponovo proživite raspoloženje šezdesetih, kada je Rim bio glavni grad međunarodnog džetseta, dom šik noćnih klubova i luksuznih hotela koji su privlačili glumce i pisce, dok su se političari i važne ličnosti sastajali za stolovima trendi kafića. Njihove priče su ispričali fotoreporteri Via Veneto, paparaci, koji su postali svedoci ludih noći u Rimu, spremni da slikaju i prodaju priče i skandale tabloidima. A jedna od najpoznatijih slika iz tog perioda je slavna scena Marčela Mastroijanija i Anite Ekberg u fontani Trevi, iz filma ''La dolce vita'' (1960.) Federika Felinija. To su bile nezaboravne godine ere ''Dolce Vita'' tokom koje se Italija ponovo pokrenula sa novim momentumom i entuzijazmom, često u modelu 500, automobilu napravljenom da omoguću pristupačan odgovor na rastuću potrebu za kretanjem i slobodom. Isti duh bio je zastupljen i u najpoznatijim odmaralištima širom Evrope, kap što su Côte d'Azur, Forte dei Marmi, Portofino i Capri. Nije bilo neuobičajeno da se zvezde tog vremena vide u modelu Jolly 500 iz 1958, poznatom i kao ''Spiaggina'', koji je predstavljao prvu specijalnu verziju klasičnog modela 500, koja je osvežena prošlog leta sa specijalnim modelom 500 Spiaggina '58 special edition. Radost i sofisticiranost šezdesetih su se vratili sa modelom 500 Dolcevita, koji ponovo istražuje svet mode i plovidbe, u obliku modela 500 Riva (2016.), nazvanim ''najmanjom jahtom na svetu'', i 500 Anniversario (2017), omažu 60. godišnjici modela. Nije slučajno da su mnogi proizvodi kreativnosti italijanske industrije tih godina, kao što su 500 i Vespa, postali važan deo kolektivnog sećanja i predstavljaju izvor inspiracije do danas. Oni su bezvremena remek-dela, a Fiat 500 je jedno od njih.

 

Još veća kolekcija za nove rekorde 
Novi model 500 Dolcevita proširiće kolekciju od više od 30 specijalnih vozila proizvedenih tokom poslednjih 12 godina. U pitanju su jedinstvena vozila koja su nastala iz saradnje Fiat Style Centre-a sa legendardnim brendovima iz sveta mode, luksuznih jahti, tehnologije i kulturnog nasleđa, a to su samo od nekih neobičnih oblasti u koje je zašao ovaj gradski automobil. Ponosan na svoj poziv trendsetera, Fiat 500 je nedavno napravio još jedan veliki korak ka uvođenju važnih novina - dve nove vrhunske verzije Star i Rockstar. Ukratko, sve je spremno da se konsoliduje uspeh modela koji je prošle godine, u svojoj 11. godini postojanja, imao najbolje rezultate na godišnjem nivou, sa skoro 194.000 novih registracija (ukupno za Fiat 500 i Abarth 595). Ono što je još važnije je da je sada najprodavaniji model FCA grupe već dve godine, kao i lider u segmentu gradskih automobila u Evropi. Fiat 500 je takođe stvorio čitavu porodicu automobila sa njegovim imenom, u kojoj su 500, 500X i 500L, koji su dostigli rezultat od 3 miliona prodatih jedinica u Evropi.

 

potpis.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500 1.2 Lounge na testu ''Auto magazina''

 

500 016m.jpg

 

Prošlo je već 12 godina od kako je predstavljen Fiat 500. Zanimljivo je da mu čak i posle toliko godina ne opada popularnost, naprotiv. Prosek životnog veka današnjih automobila je pet do šest godina, što nikako ne važi za Fiate. Da ne ulazimo u razloge zbog čega su drugi modeli ostali na tržištu duže nego što je očekivano, tek za Fiat 500 sa sigurnošću možemo da kažemo da je izuzetno popularan auto. Malo je ''Lifestyle'' automobila koji su toliko atraktivni i istovremeno dostupni širokim narodnim masama. Sticajem okolnosti, na planu tehnologije se takođe nije mnogo toga desilo.

 

500 015m.jpg

 

Doduše, činjenica je da je mehanika dobrim delom preuzeta sa Punta, što će reći da su mnoga tehnička rešenja i preko 20 godina stara. Pa ipak, Italijani kad jednom nešto konstruišu, to ume da nadživi i mnoge kasnije ideje i tehnologije. O dizajnu zaista ne treba trošiti reči. ''Fića'' (deminutiv od Fiat) se dokazao da je i posle toliko vremena auto za kojim se ljudi i dalje okreću. Na našem tržištu je, osim standardnih Pop i Lounge verzija, u ponudi Collezione, koji ima nešto veće felne i razne druge estetske detalje po kojima je prepoznatljiv. Naravno, tu su još Cabrio i Abarth koji su postali brend za sebe. Pre dve godine ''činkvećento'' je redizajniran; izmenjene su svetlosne grupe, mehanika je ostala praktično ista, a ubačen je multimedijalni uređaj u dve veličine ekrana.

 

500 014m.jpg

 

Uz blago osveženje, karakter je ostao nepromenjen. Nas je zanimalo da se prisetimo kakav je ''fića'', pogotovo iz današnje perspektive kada su nas mnogi automobili razmazili. Prvi susret sa automobilom ostavlja utisak kvaliteta. Kvake i zvuk zatvaranja vrata je kao kod daleko skupljih automobila, a unutrašnjost je priča za sebe.

 

500 013m.jpg

 

Ručice ablendera su iz Punta i nisu baš precizne kada treba da date migavac za prestrojavanje. Dizajn je stvarno i dalje toliko jedinstven, pogotovo u varijanti sa volanom i drugim detaljima u boji slonove kosti.

 

500 012m.jpg

 

Volan je od nešto grublje kože, dok je na gornjim delovima sedišta eko-koža. Auto koji testiramo je skoro godinu dana star, promenio je mnogo vozača a na sedištima nema fleka zahvaljujući otpornoj tkanini. Očekivano, sedi se vrlo uspravno, sa savijenim nogama. Nožne komande su blizu, a ručica menjača je postavljena visoko na centralnoj konzoli.

 

500 011m.jpg

 

Visoko je i sedište vozača, pa se u ''fići'' sedi skoro kao u nekom krosoveru. Ovakav položaj prija u gradskoj vožnji zbog dobre preglednosti. Sve u svemu, izuzev ablendera, nismo primetili druge nedostatke u pogledu završne obrade. Iznenadilo nas je i ozvučenje koje je prilično kvalitetno za ovako mali auto.

 

500 010m.jpg

 

Zadnja sedišta su, naravno, namenjena samo kratkim vožnjama, jer već osoba prosečne visine ima problem sa prostorom za glavu. Da ne bude zabune, Fiat 500 je registrovan za četiri osobe, a idealno je da se u njemu vozi dvoje. U tom maniru je i prtljažnik; sa svojih 185 litara je taman za šoping.

 

500 009m.jpg

 

Pod haubom je stari dobri 1.2 atmosferac sa osam ventila čije poreklo seže još iz Punta prve generacije. Za razliku od drugih Fiata sa 1.4 motorom od 95 konja, pa i modela 500X sa 1.6 atmosfercem, ovaj ne mora da se vozi punim gasom. Ima dovoljno snage za tečnu gradsku vožnju čak i na nižim obrtajima.

 

500 008m.jpg

 

Zbog toga je poznat i po niskoj potrošnji koja se kretala oko 7 litara po gradu. Kao i svaki benzinac bez turba, voli menjač u stepenu niže i visoke obrtaje, tako da ume i lepo da iznenadi ubrzanjima. Naravno, daleko od toga da se može nazvati sportskim, ali za prosečnog vozača ''fića'' definitivno nije spor auto.

 

500 007m.jpg

 

Čak i po današnjim standardima prilično je stabilan na pravcu na auto-putu, iako ima vrlo lagan volan i bez uključenog ''siti-serva''. Jedino treba biti oprezniji na na naglom kočenju; pri velikim brzinama čak i u najmanjoj krivini zadnji kraj ima tendenciju da se zanese ukoliko se kočnica snažno pritisne.

 

500 006m.jpg

 

Taj problem uspešno rešava ESP, ali ni on ne može protiv zakona fizike u ekstremnim situacijama. Dakle, standardni ''fića'' nije baš za neku agresivniju vožnju. Inače, buka pri 130 km/h je prilično izražena, ne toliko od motora, koliko od strujanja vazduha.

 

500 005m.jpg

 

Na toj brzini motor se vrti na oko 3500 obrtaja i troši oko 6.7 l/100 km, što ga i posle toliko godina svrstava među štedljivije benzince. Osim što mu je lepota neprolazna, Fiat 500 je među automobilima koji najbolje drže cenu. I ne samo to, održavanje je takođe vrlo jeftino, a pouzdanost 1.2 benzinca je još jedna stavka koja je apsolutni plus.

 

500 004m.jpg

 

Ono što bi svakako moglo da bude bolje je standardna oprema. Prilično je siromašna za današnje pojmove; ako ništa drugo, standard su svih sedam vazdušnih jastuka, uključujući i onaj za kolena vozača. Doduše, ostavljeno je dosta toga za doplatu, ali u tom slučaju cena više nije 11.290 evra koliko košta testirani primerak.

 

500 003m.jpg

 

Ako spadate u one koji uživaju u dizajnu, bitna vam je pouzdanost i niski troškovi eksploatacije, ''fića'' vas nikako neće razočarati. Lako se provlači kroz gradsku gužvu, ima mali krug okretanja i vrlo je udoban po domaćem asfaltu, ili barem onome što je od njega ostalo posle zime. Konkurenciju definitivno nema.

 

500 002m.jpg

 

Standardni deo Lounge paketa opreme je panoramski stakleni krov. Ne otvara se ali ume lepo da popravi raspoloženje u tmurnim zimskim danima. Leti je već prilično nezgodna situacija, ali zato je tu perforisana rolo-zavesa koja se ručno navlači.

 

500 001m.jpg

 

by Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novo posebno izdanje 500 Dolcevita je posvećeno zahtevnim korisnicima koji traže ekskluzivnost i eleganciju. Iste vrednosti su u osnovi autentičnog italijanskog stila koji je u kolektivnom sećanju očuvan u Dolce Vita godinama. Kao što pristaje bezvremenoj divi, novi automobil nosi ekskluzivnu Gelato White boju, koju ulepšavaju crvene i bele linije po celoj silueti. Eleganciju naglašava ''Dolcevita'' značka od hroma u kurzivu na zadnjem delu, koja savršeno dopunjuje hromirane elemente na haubi, poklopce retrovizora i bočne ukrase sa natpisom ''500''. Izgled upotpunjuju elegantne bele alu felne od 16 inča sa dijamantskom završnicom, i Skydome stakleni krov u hečbek verziji.


Kabriolet verzija 500 Dolcevita zaslužuje posebnu pažnju. Po prvi put u istoriji modela, opremljen je horizontalnim belo-plavim krovom sa izvezenim logoom ''500'', inspirisan ležaljkama na palubi i suncobranima na plaži koji su se mogli naći na italijanskoj rivijeri šezdesetih. Ovi potezi četkice, koji podsećaju na beli pesak i plavo more, stvoreni su proizvodnim procesom u kome se koriste razboji kojima se u isto vreme pletu plave i bele niti kako bi se postigao efekat teksas materijala, sa crvenom tkaninom za logo ''500'', koji predstavlja ekskluzivni potpis ove posebne verzije. Ove godine se takođe slavi deseti rođendan kabrioleta 500, kojim je izražen ''slobodan i emocionalan'' pristup vožnji. Od svoje pojave 2009. godine, neodoljivi 500C predstavlja omaž kabrioletu iz 1957. godine ali takođe sadrži i najmodernija rešenja, posebno, inovativni meki krov od tkanine, koji predstavlja pravi ''prozor sa pogledom ka nebu''. 

 

 

Više o 500 Dolcevita možete pročitati klikom ovde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Zauvek jul'': novi video za Fiat 500 Dolcevita je pušten u etar

 

190708_Fiat_Frame-500-Dolcevita_02.jpg

 

Elegancija i bezbrižnost. Ovo su sastojci nove komunikacione kampanje posvećene ekskluzivnom modelu 500 Dolcevita, lansiranog 4. jula. Pošto je počela kampanja za novi Fiat 500 Dolcevita, ekskluzivno specijalno izdanje koje je omaž bezbrižnim šezdesetim i italijanskom glamuru koji kombinuje izvrsnost svega označenog sa ''Made in Italy'', poput mode i dizajna, sa svakodnevnim užicima. 500 je jedan od najpoznatijih simbola na svetu, i on otelotvoruje identitet i šarm Italije. TV spot prikazuje leto na italijanskoj rivijeri tokom šezdesetih godina prošlog veka. Počinje sa mladim parom koji se vozi u modelu 500C Dolcevita kroz ulice prefinjenog odmarališta pored mora. Elegantne dame sa velikim šeširima sa belo-plavim štraftama prelaze ulicu u centru, dok turisti uživaju u letnjem suncu sedeći u baštama kafića i ispod suncobrana, takođe sa horizontalnim štraftama, u bojama istim kao i meki krov novog specijalnog izdanja. To je prvi put da kabriolet 500 ima meki krov sa belo-plavim štraftama, prefinjena nova osobina u čast desete godišnjice kabriolet verzije. Ove boje koje kao da su nanesene četkicom, i koje podsećaju na beli pesak i plavo more, napravljene tako što se plave i bele niti tkaju istovremeno, da bi se postigao sveži ''džins'' efekat, sa crvenim nitima za logo ''500'', koji je ekskluzivan znak modela 500 Dolcevita. 

 

Fiat_Frame-500-Dolcevita_01.jpg

 

500 Dolcevita nastavlja svoje putovanje. Dete sa delfinom na naduvavanje ispod ruke ih prati na mol, gde protagonisti staju, spuštaju meki krov i uživaju u pogledu gotovo sa opčinjenošću. Iznenada, sve se menja iz sna u javu, iz leta šezdesetih do današnjice. Dakle, 500 Dolcevita omogućava ponovno proživljavanje tih julskih dana tokom tog bezbrižnog perioda, koji je u kolektivnom sećanju obeležen kao godine Felinijevog remek-dela ''Dolce Vita''. Putovanje je u pratnji muzike tog vremena, pesme ''Luglio'' (Jul) od Rikarda del Turka, koja je posebno obrađena za ovaj spot. Spot je režirao Rodrigo Savedra (Rodrigo Saavedra). A te stvari koje spot evocira su se iskusile prethodnih dana, kada je novo posebno izdanje bilo u centru turneje lokacija koje simbolizuju ''Dolce Vita'': od Kana do Portofina, od Forte dei Marmija do Rima, gde se 4. jula proslavljala 62. godišnjica kultnog modela 500 ispred Fontane di Trevi. A prvi koji su poželeli sve najbolje u noći između 3. i 4. jula su bili radnici Mirafiori fabrike i vlasnici modela 500 koji su, sa svojim herojem, poređali svoje automobile tako da formiraju reči ''Srećan rođendan 500'' na krovu zgrade Lingotto u Torinu. Dakle, to je bila posebna godišnjica za Fiat 500, koji je evropski lider u segmentu gradskih automobila, i najprodavaniji je model kompanije FCA poslednje dve godine.

 

potpis.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500 na testu ''Novosti''

 

fiat 500 006.jpg

 

Idealan za grad, majstorski pogođenih dimenzija, sa dobrim motorima, najnovijih eko normi, okretan. Ovaj automobil će vam pružiti puno zadovoljstva. Sedišta su udobna, enterijer lep, funkcionalan. ''La dolce vita!'' - ''Večito mlad'', ''Ikona italijanskog dizajna'', ''Life style car''... Fiat 500, ili kako mu još pored svega gore navedenog Italijani tepaju ''Cinquecento''. Gradski automobil koji je odavno postao i statusni simbol doživljava drugu mladost, i dalje sa lakoćom osvaja srca kupaca i godinama unazad je na samom vrhu prodaje u svojoj klasi.

 

Priča o ovom kultnom automobilu fabrike iz Torina počela je 4. jula 1957. kada je sa proizvodnih traka sišao prvi biser kojeg je izradio čuveni italijanski mag dizajna Dante Đakoza. Do 1975. godine prodato je tačno 3.893.294 primeraka! Tada je ''ćinkvećento'' uzeo zasluženi predah, prepustio pijedestal mlađim, savremenijim automobilima. Nastavak jedne od najlepših priča automobilske industrije desio se tačno na 50-tu giodišnjicu rođenja. Te 2007. godine, 4. jula, ponovo je sa proizvodnih traka italijanskog giganta krenuo Fiat 500, šarmantan kao i uvek da bi ponovo zauzeo mesto koje mu pripada.

 

FIAT-500 005.jpg

 

I opet se broj prodatih vozila meri u milionima. Ponovo su počele da pljušte nagrade za dizajn, a kruna priznanja, čini se bar što se tiče izgleda ovog modela, je odluka Muzeja moderne umetnosti iz Njujorka koji je Fiat 500 uvrstio i stalnu postavku umetničkih dela.

 

FIAT-500 004.jpg

 

Majstorska radionica iz Torina uspeva da svakih nekoliko meseci, čini nam se, osveži ''petstotku''. Da li novim bojama, specijalnim edicijama, novim tehničkim rešenjima, motorima. Uvek je reč o nečem novom, ali u suštini istom automobilu neprolaznih vrednosti.

 

FIAT-500 003.jpg

 

Tako su i ''Novosti'' nedavno, dok je trajalo rođendansko slavlje Fiata 500, imale priliku da u nekoliko dana provozamo više verzija torinskog večitog mladića.

 

FIAT-500 002.jpg

 

I nema tu u suštini mnogo filozofije. Idealan za grad, majstorski pogođenih dimenzija, sa dobrim motorima, najnovijih eko normi, okretan, ovaj automobil će vam pružiti puno zadovoljstva. Mesta za dva odrasla putnika napred ima sasvim dosta, dok će na zadnjoj klupi putnici prosečnog rasta morati malo prisnije da se druže. Prtljažni prostor je dovoljan za svakodnevne kupovine, za par kofera. Uostalom u ovoj klasi vozila to se i podrazumeva.

 

FIAT-500 001.jpg

 

Sedišta su udobna, enterijer lep, funkcionalan. Sjajan spoj retro i savremenih tema. Jasno, u skladu sa zahtevima modernih vozača tu su i moderni sistemi konekcije (''miror link''), lepo uklopljen ''tač-skrin'' ekran, dobar audio uređaj. Panorama stakleni krov (na raspolaganju je i kabrio verzija) doprinosi sjajnom utisku.

 

preuzeto sa - novosti.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akcija za Fiat 500 Dolcevita

 

Akcijski cenovnik za Fiat 500 Dolcevita

 

Fiat-500_Dolcevita 001.jpg

 

Kada sunce sija i plaža te zove, novi Fiat 500 Dolcevita je savršen izbor. Spremite se za najluđe i najzabavnije leto u životu.

Novi, ekskluzivni izgled sa plavo-belim štraftama i Fiat 500 logom inspirisan je bojama italijanske rivijere. Dvostruke crvene linije podsećaju na zalazak sunca iza prelepog morskog horizonta. Hromirane ručice i poklopac motora sijaju sjajnije nego letnje sunce. Spremite se da vas očara ekskluzivni dizajn novog modela 500 Dolcevita.

 

Fiat-500_Dolcevita 002.jpg

 

Leto znači opuštanje, a Fiat 500 Dolcevita te opušta svojim savršenim komforom i stilom. Jedinstvena instrument tabla od brodskog drveta još više ulepšava unutrašnji dizajn, čineći ga elegantnim i prefinjenim. Nova kožna sedišta u boji slonove kosti sa crvenim rubovima, pletenim elementima i upečatljivim logom Fiat 500 učiniće da se osećate kao da ste na ležaljci neke ekskluzivne tropske plaže.

 

Fiat-500_Dolcevita 003.jpg

 

Život je lep, zato ga živi na svoj način uz interaktivni ekran UconnectTM 7'' HD, koji je deo standardne opreme. Zahvaljujući multimedijalnim funkcijama lako povežite svoj mobilni telefon i napravite sebi savršenu atmosferu za vožnju: birajte muziku, upravljajte aplikacijama ili mapama i razgovarajte telefonom tako da to uopšte ne utiče na vašu vožnju. Dostupna je i verzija sa TFT digitalnim ekranom.

 

Screenshot_25.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Fiat 500e za sledeću godinu

 

fiat 500e 001.jpg

 

Kompanija FCA je ranije ove godine i zvanično potvrdila da će novi električni Fiat 500e imati premijeru na sledećem sajmu automobila u Ženevi, u martu 2020. godine. Fiat 500e će se prodavati zajedno sa postojećim modelom 500 koji će i dalje imati SUS motore, ali će u narednom periodu proći kroz vizuelno i tehničko doterivanje. Budući Fiat 500e će biti napravljen na platformi za električna vozila, a biće deo Fiatovih planova za elektrifikaciju manjih gradskih vozila. Ovakav automobil će zadržati karakterističan i prepoznatljiv izgled, ali će ispod kože biti radikalno drugačiji. Za sada nije poznato da li će Fiat 500e imati zadnji pogon, a ostaje i pitanje cene.

Britanski magazin ''Autocar'' je objavio nezvanični render kojim pokjazuje kako bi mogao da izgleda 500e. Osim što će biti nešto veći, Fiat 500e će dobiti i par vrata više, i to takozvana samoubilačka (zadnja vrata se otvaraju u suprotnom smeru od prednjih). 500e će se proizvoditi u fabrici Mirafiori u Italiji gde će po fabričkom saopštenju oko 1.200 ljudi biti posvećeno proizvodnji ovog modela. Ukupna vrednost investicije za projekat je oko 700 miliona evra i planirano je da proizvodnja počne tokom drugog kvartala 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500 se više neće prodavati u Americi

 

fiat-500-urbana 001.jpg

 

FCA je najavio da više neće proizvoditi model 500 za severnoameričko tržište. Kako prenosi B92, Fiat će iz ponude svojih vozila za Severnu Ameriku izostaviti model 500, njegovu Abarth verziju, kao i 500e na struju, a kompanija očekuje da će se postojeće zalihe automobila prodavati i u 2020. godini. Sa druge strane, kupci u SAD i Kanadi i dalje će moći da naručuju modele 500L, 500X i 124 Spider.

Prodaja Fiata 500, koji je na tržištu već duže od jedne decenije, u Severnoj Americi beleži pad iz godine u godinu. Tako je u 2018. isporučeno svega 5.370 vozila u poređenju sa 2012. kada je prodato čak 43.772 automobila. Ni 2019. ne obećava, s obzirom da su u prvoj polovini godine samo 1.692 primerka stigla do kupaca. Američki Fiat 500 dobija snagu od 1.4 litarskog MultiAir turbo-benzinca sa 135 ks i 203 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Motor je povezan sa 5-brzinskim manuelnim ili 6-stepenim automatskim menjačem. U ponudi je i moćna Abarth verzija sa motorom iste zapremine sa 160 konja i 247 Nm. Što se tiče električnog Fiata 500e on koristi elektromotor od 111 ks i paket baterija kapaciteta 24 kWh koji mu prema EPA standardnu obezbeđuje autonomiju u vožnji od oko 135 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abarth 595 Pista

 

Abarth 595 Pista.jpg

 

1.4 Turbo motor raspolaže sa 165KS i 230 Nm obrtnog momenta, najveća brzina iznosi 218 km/h. U paketu je devet raspoloživih boja za eksterijer (mat Grey, Record Grey, Campovolo Grey, Scorpione Black, Podio Blue, Gara White, Abarth Red, Modena Yellow i Adrenalina Green). Tu su i zeleni kontrastni detalji, Record Monza Active izduvni sistem, kočnice sa diskovima 284 mm napred i 240 mm pozadi, sportska sedišta sa novim dezenima, Uconnect 7'' HD, Abarth Telemetrija...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500 – auto koji je svako mogao da ima

 

5d7f952fac735_fiat_500pa.jpg.4d422904329ade4dc315e3c161f04a0c.jpg

 

„Amerikanci imaju Kleja, a mi imamo mene“ jedna je od čuvenih replika iz kultnog filma Lajanje na zvezde. Prilagođena našoj sferi interesovanja, ona bi mogla da glasi „Italijani imaju Fiat 500, a mi imamo Fiću“. Naš nacionalni automobilski simbol nastao je na osnovama Fiata 600 i preselio se u balkansku mitologiju, dok je u Italiji taj model prošao relativno nezapaženo u odnosu na 500. Koji je to onda tajni sastojak koji je održao posleratni Fiat 500 u životu praktično do današnjih dana? Jedan deo odgovora leži u njegovom genijalnom dizajnu. Naime, Fiat 500 je razvijan u godinama neposredno po kraju Drugog svetskog rata, kada je svako motorizovano prevozno sredstvo bilo luksuz, čak i privilegija. Fiat je uspeo da stvori automobil koji je bio dostupan prosečnoj porodici duž celog Apeninskog poluostrva i Fiat 500 je tako silom prilika postao nacionalno vozilo Italije. Ono što ga je ipak učinilo iskreno voljenim jeste bio njegov dizajn, kako sa tehničke tako i sa estetske strane. Jedan od najvećih problema u posleratnim godinama bila je nestašica čelika. U ratnim godinama, sva potrošnja istog bila je rezervisana za vojne svrhe,  te je ponovno uspostavljanje masovne civilne proizvodnje bilo izazov čak i za giganta kao što je Fiat. Srećom, njegovi ingeniozni inženjeri uspeli su da uštede čelik ne samo praveći automobil minijaturnih dimenzija, nego i dizajnerska rešenja. Tako je svaki Fiat 500 imao platneni krov koji je pospešivao ventilaciju tokom toplih letnjih dana i postao najprepoznatljivije obeležje ovog modela. Tokom celog svog proizvodog veka koji je trajao od 1957. do 1975. godine, Fiat 500 je zadržao ovo rešenje, a jedine verzije sa potpuno tvrdim krovom bile su Nuova 500 i modeli iz radionice Karla Abarta.

 

Sama istorija modela 500 počela je u predratnim godinama, a nastavila se 1949. kada je Topolino ponovo sišao sa proizvodnih traka. Model 500 Nuova se pojavio na leto 1957. i koncepcijski se razlikovao od predratnih modela. Poput Bube, ali u znatno manjem pakovanju, novi Fiat 500 je imao motor iza zadnje, pogonske osovine. Inicijalno, Nuova 500 je imala motor od 479 kubika, ali je tokom njegove evolucije motor rastao na 499 i 594 cm3, uvek zadržavajući dvocilindričnu konfiguraciju. Sama karoserija se kroz godine takođe menjala, uz suptilne detalje koje su diferencirale različite verzije ovog automobila. Prvi predstavljeni Fiat 500 nove koncepcije zvao se jednostavno Nuova 500, a nedugo zatim, tu je bio i Nuova 500 Sport sa pomenutim motorom od 499cm3 i maksimalnom brzinom od 105km/h. Originalna Nuova 500 zamenjena je verzijom 500D 1960. godine, a tada je predstavljena i 500 Giardiniera/Furgoncino, lako dostavno vozilo sa više tovarnog prostora. Verzija 500F iz 1965. donela je veliku karoserističku promenu: vrata koja se nisu otvarala „na kontru“ već konvencionalno, a 1967. Fiat predstavlja 500L, luksuznu verziju koja je imala više hroma i manje skromnu opremu. Poslednji Fiat 500 bio je 500R odnosno Rinnovata, proizvođen od 1971. do 1976. godine. U njemu se našao motor iz Fiata 126 zapremine 594cm3 i prodavao se uz naslednika dve godine dok konačno nije povučen iz prodaje. Renesansa Fiatove 500 siluete dogodila se 2007. na pedesetu godišnjicu predstavljanja originalnog Fiata 500 Nuova. Šarm Fiata 500 tako je doveden u 21. vek, ali originalni model nikada zaista nije izlazio iz mode. Kroz filmove, spotove, razglednice i druge suvenire, Fiat 500 je postao i ostao deo moderne italijanske ikonografije i najprepoznatljiviji je oldtajmer koji dolazi iz te zemlje.

 

Potpuno razumljivo, Fiat 500 je na ovim prostorima u senci Fiće, ali se na našim oglasima često pojave primerci koji u najvećem broju slučajeva dolaze iz uvoza. Jedan od njih je ovaj Fiat 500L u strastvenoj crvenoj – nacionalnoj boji Italije. Pomenuti Fiat 500 Lusso imao je specifične detalje poput branika, enterijera u imitaciji kože, te redizajnirane kontrolne table. Svi ti detalji su na svom mestu na ovom primerku, što ga na prvi pogled čini automobilom u originalnom stanju. Vlasnik navodi da je ovaj Fiat 500 restauriran, što objašnjava svežu crvenu boju karoserije i enterijer bez ijedne mane, ali i navedenu kilometražu od 65.000km. Ono što ovog Fiata čini sjajnim klasikom jesu jednostavna mehanika, te mali troškovi održavanja i činjenica da je on odlična osnova kojoj ne treba nikakav rad osim redovne brige. Ipak, emotivna komponenta je mnogo veća od svih racionalnih argumenata. U svakom trenutku, sa svakim kilometrom koji pređete, vozićete automobil koji vas čini srećnim i mami osmehe na lica drugih ljudi na ulici, bez obzira na to što je u njemu iskreno teško nositi se sa svakodnevnim saobraćajem. Na kraju krajeva, nije sve u snazi i brzini, jer tajna komponenta uživanja u vožnji može da se krije i u šarmu.

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

parkers.jpg Parkers video: Fiat 500 - najbolji, ultimativni gradski auto?

 

Fiat 500 u ovakvom obliku se prodaje od 2008. godine. I dan danas je najprodavaniji u svom segmentu u celoj Evropi, pa je to možda i najbolji dokaz da on jeste najbolji mali gradski auto.

Ima novijih modela ponuđenih od strane konkurencije, ali iako su svi oni noviji, Fiat 500 i dalje gledaju u leđa kad su prodajne cifre u pitanju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, neshaoct said:

I dan danas je najprodavaniji u svom segmentu u celoj Evropi, pa je to možda i najbolji dokaz da on jeste najbolji mali gradski auto.

500 je sjajan gradski autic, odusevio me jos od svoje pojave 2008. I dan danas uz stalne sitne promene izgleda sveze i atraktivno, a u Abarth verzijama cak je i ozbiljna zujalica. Cifre prodaje dovoljno govore, cak su se vremenom i povecavale:

 

Untitled1.thumb.png.37dbcb91854dd379f7986148955c07e0.png

 

Ali mozda zato sto je postao u neku ruku i lifestyle model, cak i modni detalj kod lepseg pola - cesto se previdja jedna "sitnica", u segmentu u kome Zabari suvereno vladaju.

A to je da 500 nije najprodavaniji model, vec je to Panda :) (u nekom trenutku je dostizala i 300.000 vozila u Evropi godisnje). Cak je i ona u neku ruku fenomen, jer je u manje-vise slicnom obliku na trzistu 5 godina duze od 500, tj. od 2003.:

 

Untitled3.thumb.png.1b6900c7c87d82c397192cfd937149c3.png

 

Zadnjih godina se smenjuju na vrhu, ali su generalno prodajne cifre maltene uvek bile na strani Pande. Konkurencija je daleko iza, kamo srece da sa ovakvim ciframa bar priblizno posluju i u drugim klasama. Cak i u prvoj polovini ove godine, Panda je imala rast u odnosu na proslu i opet je prodavanija od 500:

 

Untitled2.thumb.png.da567bc3a568c4dfa8342a90c311a0fb.png

 

Tako da bih rekao da je 500 marketinski ispraceniji model, na cijem uspehu je Fiat pokusao da drugim modelima, 500L i 500X, isprati celu pricu (ali su oni daleko od popularnosti malise).

Dok je gledajuci samo cifre prodaje u klasi, uspesnija daleko manje izreklamirana Panda. Njen "minus" verujem da je to sto donosi manje po prodatom primerku, posto je 500 prilicno na ceni.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

...500L i 500X, isprati celu pricu (ali su oni daleko od popularnosti malise).

Jesu daleko, ali nisu predaleko. :D Mislim da su korektno prošli na tržištu, ali ne i sjajno kao Fiat 500 - to da. :thumbup: 

- 500L je najprodavaniji u svom segmentu od momenta kad se pojavio, pa do danas...ali je taj segment malih MPV automobila faktički umro, tako da džabe što je i danas najprodavaniji u segmentu kojeg su pojeli skakavci (SUV i krosoveri).

- 500X se korektno prodaje, ukupno ga je prodato još više od 500L-a.

 

500.000 proizvedenih Fiat 500X je imao u maju ove 2019. godine, dok je 500L uhvatio 500.000 napravljenih u februaru 2018. godine. To je godinu dana ranije (malo više), ali je 500L i duže od te razlike na tržištu...

Preko 1.000.000 ta dva modela nije za bacanje. :D Sam Fiat 500 ima odavno više od toga, ali ipak... 

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se secam, u piku se 500L dobacio na 90 i neku hiljadu komada. Iako je lepo krenuo u odnosu na konkurenciju, nazalost klasa koja je ubrzo zamrla.

500X se samo jedne godine prebacio trunku preko 100k, inace se vrti na 90k. U pitanju je Small Crossover klasa koja bi trebala da je u snaznom porastu. A 500X je u poredjenju sa liderima Captur, Duster, 2008 tamo gde su svi ostali (sem Pande) u odnosu na 500 u njegovoj klasi :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...