Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500 / Fiat 500e

Recommended Posts

zza9610.jpgzza9611.jpg
 
Novi Fiat 500 najavljen je 05. maja 2006..

Fotografije novog Fiat-a 500 su prvi put pokazane 20. marta 2007., a novi model je zvanično predstavljen svetu 04. jula 2007.

Model je pompezno predstavljan na manifestacijama koje su se održale na trgovima u 30 gradova širom Italije.
 

zza9612.jpgzza9613.jpg

Fiat 500 je skoro istovetan sa koncept modelom Trepino, koji je predstavljen 2004. godine. Namenjen za četiri putnika, verzija sa 3 vrata, i otprilike iste dužine kao Panda, sa ciljem da zadovolji potrebe tržišta u oba popularna segmenta - city car, i fashion car... Zavisno od tržišta na kome se plasira, Fiat 500 nosi i oznake Fiat Nuovo500, ili Fiat Cinquecento.

Fiat 500 dolazi sa 4 moguća paketa opreme : Naked, Pop, Lounge, i Sport. Kupci takođe mogu da biraju između 15 ponuđenih varijanti interijera, 9 različitih felni, i 12 mogućih boja. Sa ovom ponudom moguće je napraviti preko 500.000 različitih kombinacija koje će imati različite detalje unutrašnjosti, dodatke, ili drugačije boja automobila...Fiat 500 je moguće kupiti i sa Blue&Me sistemom za navigaciju, kao i odgovarajućim priključkom za iPOD

 

zza9614.jpgzza9615.jpg
zza9616.jpgzza9617.jpg

 

Predstavljanje

Održano je u Torinskom regionu Murazzi del Po, uz veliki vatromet kojim je ujedno proslavljena i 50. godišnjica od pokazivanja svetu starog modela 500. Bila je to glamurozna predstava, pravi šou program koji nikada ranije nije bio upriličen ni za jedan drugi novi model Torinske fabrike. Na svečanosti su prisustvovali mnogi umetnici poput Lauryn Hill, Izraelske dance grupe Mayumana i drugih.

U jednom delu šou programa umetnici su svojom predstavom vratili prisutne u 60-te godine, reprodukujući scene iz filmova Federico Fellini-ja, pesme Beatles-a je izvodio poseban muzički bend, a čuvena pesma Happy Birthday Mr. President koju je svojevremeno otpevala Marilyn Monroe, je prerađena u verziju Happy Birhday dear Cinquecento...

Program je uživo prenošen putem italijanskog Canale 5, a takođe i preko Interneta na stranici fiat500.com koju je pratilo preko 100.000 ljudi.

 

Koncept

Izgled novog Fiat 500 je baziran na konceptu Fiat Trepiuno koji je predstavljan na 74. Geneva Motorshow 2004. godine. Jasna crta tog koncepta bio je retro-look, sa kojim se Fiat nadao da ponovi uspeh drugih fabrika koje su takođe ponudile tržištu nove modele inspirisane prošlošću. Ali, Fiat je očekivao i više od toga...uostalom, njegov model je i znatno cenovno pristupačniji od ostalih...

Trepiuno je dizajniran od strane Fiat Stile Centre.

 

zza9618.jpg

 

Bezbednost

Fiat 500 ima sedam vazdušnih jastuka u svim verzijma. Tu su i elektronski bezbednosni uređaji poput ABS-a, ESP, ASR, HBA, kao i sistem za lakše kretanje sa uzbrdica.

Fiat 500 je na EuroNCAP testu dobio maksimalnih 5 zvezdica, i tako je postao jedan od najmanjih automobila koji su ikad osvojili maksimalni broj poena na tom testu. Fiat garantuje da će model 500, zahvaljujući svom inžinjeringu, moći da dobije i svih 6 zvezdica kada EuroNCAP pređe na taj standard ocenjivanja automobila.

Za sada je 5 zvezdica najviše, i Fiat 500 je osvojio svih 5.

 

zza9619.jpg

 

500 te želi...

Projekat pod nazivom 500 te želi je pokrenut od strane Fiat-a kao deo velike on-line marketinške kampanje. Projekat koristi Internet kako bi se što više ljudi uključilo u planiranje razvoja novog modela. Zvanična Fiat 500 internet stranica je do sada posećena od strane preko 4 miliona ljudi...

 

Fiat 500 u Americi

Fiat CEO Sergio Marchionne najavio je prodaju modela 500 i u Sjedinjenim Američkim Državama.

Pre ili kasnije postoji mogućnost da Fiat 500 stigne i na Američko tržište, rekao je, dodajući da se to neće dogoditi odmah, već verovatno posle 2010. godine.

Nezvanični podaci govore da će Abarth verzija od 135KS upravo biti ona koja će otići na Američko tržište posle 2010. godine. Automobil će verovatno biti prodavan kroz dilersku mrežu Alfa Romeo u Americi, koja treba da se dodatno pojača od 2009. godine.

 

Motori

U početku će biti ponuđena tri motora : dva benzinca i jedan dizel. Svi motori ispunjavaju zahtevne Euro5 norme. Nemojte da vas prevari naziv 500 kad su u pitanju motori, jer za razliku od starog Fiat 500 koji je i imao motor od 500 cc, najmanji motor u novom Fiat 500 je od 1242cc. Ipak, planirano je da u kasnijoj ponudi tu bude i jedan dvocilindraš od 900cc. Nemojte odmah da se razočarate u tih ''samo'' 900cc, jer će biti u pitanju turbo motor. Trenutno najslabiji motor u ponudi je benzinac od 1242cc sa 2 ventila po cilindru i 68KS pri 5.500 rpm-a. Zahvaljujući svojoj težini koja je ispod 900 Kg-a, Fiat 500 sa ovim motorom iz mesta do brzine od 100 km/h stiže za 12,9s. Maksimalna brzina je 160 km/h. U gradskoj vožnji potrošnja je 6,4L, a prosečna tek 5,1L na svakih 100 kilometara pređenog puta. Zlatnu sredinu po pitanju snage drži moderan dizel motor 1.3 M-Jet sa 4 vetila po cilindru i 74KS pri 4.000 rpm-a. Ubrzanje do 100 km/h je malo bolje nego kod benzinca 1.2L, i iznosi 12,5s, a maksimalna brzina je 165 km/h. Potrošnja je onaj podatak koji sve ljude najviše zanima kad su u pitanju dizel motori, i kod Fiat-500 sa 1.3 M-Jet motorom iznosi 3,6L na otvorenom putu, i 5,3L ako ne izlazite iz grada. Prosečna potrošnja je samo 4,2L na 100 km pređenog puta.

 

Trenutno najjači motor u ponudi [ osim Abarth verzija ] je benzinac 1368cc sa 4 ventila po cilindru i 99KS pri 6.000 rpm-a. Naravno da Fiat 500 sa ovim motorom najbrže stigne do 100 km/h za 10,5s, a maksimalna brzina je 182 km/h. Potrošnja u gradskoj vožnji je 8,2L, na otvorenom 5,2L, a prosečna potrošnja je 6,3L. Ova verzija ima i pojačane kočnice u vidu diskova na svim točkovima, a prednji diskovi su samoventilirajući.

 

Budućnost

Fiat planira da proširi ponudu modela 500 i izvan početne hatchback verzije sa 3 vrata. Prva sledeća verzija će biti Abarth 500. Posle debitantskog nastupa modela Grande Punto Abarth, Fiat nastavlja da oživljava čuveni sportski brend. Od sportske verzije svog ''bestselera'', Fiat očekuje ne samo profit, nego i povratak sportskog ugleda kroz marku Abarth, kojoj je pre oko godinu dana udahnuo novi život.

 

zza9620.jpg

 

Fiat 500 u Abarth verziji se pretvara od gradskog, simpatičnog ali bezopasnog mališana, u pravu sportsku zverku. U to se odlično uklapa kombinacija stilova iz prošlosti i aktuelnih detalja u trendu, kao što su dve izduvne cevi, zadnji difuzor i obavezni spojler. U unutrašnjosti sportski karakter odmah otkriva kožni upravljač koji je, takođe u skladu sa trendovima, s'donje strane zaravnjen. Abarth se od civilne verzije rezlikuje još po sportskim pedalama od aluminijuma, sportskim sedištima i displeju koji pokazuje u kojem stepenu prenosa se trenutno vozite.

 

 

zza9621.jpg

 

Pravi karakter ovog mališana otkriva se tek kada startujete turbo benzinac 1.4 sa 135KS pri 5.500 rpm-a, i obtrni moment od 206Nm pri 3.000 rpm-a u Sport modu, koji ispunjava Euro 5 normu.

U Normal modu obrtni moment je reduciran na 180Nm pri 2.500 rpm-a. Već pri 2.500 obrtaja on razvija dovoljno obrtnog momenta da možete opušteno da se vozite i u najvišem - petom stepenu prenosa. Ali, ipak će većina voziti drugačije, mnogo agresivnije... Ko želi da oseti ubod ovog ''škorpiona'' dostići će 100 km/h za 7,9s. a maksimalna brzina će iznositi 205 km/h. Ako ni to nije dovoljno nekima od vas, od jeseni će biti na raspolaganju i ''paket dodatne snage'', kojim Abarth obećava ''friziranje'' na 160KS.

 

zza9622.jpg

 

Fiat je nameravao da Abarth verziju predstavi na sajmu automobila u Bolonji, međutim zbog odlične prodaje i velike tražnje za modelom 500, Fiat je bio prisiljen da odloži premijeru Abarth-a do sajma automobila u Ženevi 2008. Da bi se vučna sila efikasnije prenosila na podlogu, Abarthovi inžinjeri su revidirali oslanjanje ugradivši tvrđe amortizere i opruge, deblje stabilizatore, a karoseriju su spustili niže. Uz to su montirani i veći, širi točkovi od 16 cola. Ovakav auto mora da ima i efikasnije kočnice, pa su kod malog Abartha diskovi i na pednjoj i na zadnjoj osovini, s'tim što su prednji ventilisani.

Konstruktori su posebno ponosni na jedno dugme na centralnoj konzoli. Na njemu piše TTC [ Torque Transfer Control ]. To je elektronski uređaj koji ima ulogu diferencijala sa zatvaračem, ali se njegovo dejstvo ostvaruje automatskim aktiviranjem kočnica, koje treba da spreči proklizavanje prednjeg dela u krivinama. I, sve to, što je novost, bez uticaja na smanjenje obrtaja motora, kako je to inače uobičajeno prilikom aktiviranja klasičnog ESP uređaja.

 

zza9623.jpgzza9624.jpg

 

Verzija namenjena trkama će biti Fiat 500 Abarth Assetto Corse, ali biće napravljena u ograničenoj seriji od samo 49 komada.

Za razliku od ''običnog'' Abartha, ovaj ima 6-stepeni menjač, smanjenu težinu za 180Kg, trkačko sedište je dodatno pomereno unazad, dobija se roll-bar, podesivi sportski amortizeri, napred četvoroklipni 305mm Brembo perforirani diskovi - nazad 264mm diskovi, felne 7x17 sa gumama 205/50 x 15 i jos dosta toga.

 

zza9625.jpgzza9626.jpg

 

Svi kupci ove verzije Abarth-a 500 dobiće i poseban Abarth set za vozača, koji će biti spakovan u originalnoj brendiranoj kožnoj torbi. Svi delovi koji čine taj set, poput kacige, rukavica, sportske obuće itd. su obeleženi novim Znakom Assetto Corse koji je napravljen specijalno za ovu ograničenu seriju. Prvi od planiranih 49 komada je predstavljen na ovogodišnjem ''Mille Miglia'' okupljanju u Breši. 200KS iz 1.4L turbo benzinca.

 

zza9627.jpgzza9628.jpgzza9629.jpg

 

Kabriolet verzija je planirana tokom 2009. godine.

Estate [ produžena ] verzija je takođe najavljena, a ne treba se previše iznenaditi ako se jednom pojavi možda i S.U.V. verzija. Ako se ona ikada bude pojavila, to sigurno neće biti pre 2011. godine.

Model 500 će biti i prvi Fiatov model koji će dobiti novu generaciju Fiat malih motora. Potpuno nov 900cc turbo-benzinac se očekuje krajem 2008. godine. On će zameniti 1.2L i 1.4L benzince. Taj novi motor će dolaziti u dve varijante snage, odnosno sa 90KS, i 108KS. S'obzirom da je ovaj motor manji i lakši od onih koje će zameniti, plus i malo snažniji, sve to će dovesti do ukupnog poboljšanja performansi. Ali, najveći plus tih motora, i pored svega, nisu poboljšane performanse, već dodatno smanjenje potrošnje goriva.

 

Prodato?

Ovu reč ćete najčešće čuti kad je u pitanju tržišni uspeh Fiat 500.

U prve tri nedelje od zvaničnog početka prodaje, prodata je celokupna planirana godišnja proizvodnja od 58.000 komada. Do kraja prve polovine 2008. godine, Fiat je primio više od 205.000 narudzbina za model 500. Ono što dodatno pojačava ove cifre i tržišni uspeh je činjenica da Fiat 500 u to vreme još uvek nije ni bio dostupan na mnogim velikim tržištima. Samo u Italiji je u oktobru 2007. godine prodato 9.000 komada. Taj obim mesečne prodaje ustvari znači da je u proseku na svakih 5 minuta prodat po jedan Fiat 500 u Italiji. Npr. Fiat je u Francuskoj primio više od 10.000 narudzbina do kraja oktobra 2007. godine. Sa planovima Fiat-a da model 500 ponudi i na drugim tržištima, zahtevi će samo biti još veći. Da bi se uspešno izborio sa tolikom zainteresovanošću kupaca, Fiat je najavio povećanje proizvodnje na 200.000 jedinica do kraja 2008. godine. Fiat 500 je počeo sa prodajom u Velikoj Britaniji 21. januara 2008. godine. Do 2010. godine godišnja proizvodnja svih verzija Fiat 500 će probiti 350.000 jedinica. Fiat će u poslednjem kvartalu 2008. godine početi sa proizvodnju modela 500 i u renoviranoj fabrici Termini Imerese na Siciliji. Godišnja proizvodnja u toj fabrici će biti do 120.000 komada.

 

zza9630.jpg

 

Nagrade

- European Car of the Year for 2008

- Top Gear Best 'City Car' 2007

- Fifth Gear Best Small Car 2007

- Auto 1 Europa 2008 - Auto Bild

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

a i nas Felipe ima jedan takav!

 

Pq1mbWIi.jpg aVKyUVr.jpg

 

nije Massa mali covek!

Fiat 500 je veliki auto!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nesho odlichan text, svaka chast ;)

pocheo sam da ih vidjam po gradu prelep je auto, abarth je jedan od kandidata za moj sledeci auto :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz ove iscrpne informacije da dodam da ce po istom receptu kao za Punto Abarth (koji je izvanredan auto koji zasluzuje poseban topic) moci da se naruci Abarth SS verzija. Ona ce Abarthu od 135 ks dici snagu na 155ks sa drugacijom ecu mapom, preradama na motoru, a imace i nesto sportskiji set up vesanja. Kupci ce moci svoj Abarth SS da naruce odmah uz doplatu za tuning ili u roku od godinu dana ili predjenih do 20000km kada c emoci da dodju u ovlasceni Abarth tuning centar (voleli bismo kada bi o bilo u Srbiji, ali tesko...) na doradu.

Posetite http://www.fiat500.com/ ...igrajte se i napravite svoj jedinstveni "cinkvecento"...ja sam napravio vec 3-4 ne znam koji bi pre narucio. :lool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat je saopštio da je novi Fiat 500 od njegove zvanične promocije (od 4. jula 2007.) do sada poručilo više od 360.000 kupaca. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeste videli prototip Cinquecenta iz 1993.?

Pq13LYH0.jpg

Onaj sa petoro vrata sigurno jeste na svakom cosku....Matiz, Spark :whistle:

http://www.italdesign.it/dinamic/gallery/g...ta_a_brand=Fiat

Vrlo malo podseca na Fiata 500 :ermm: ,ali ako pogledate prednji kraj i bok automobila,u orginalu je daevoo matiz :yes ,cak mislim da su se i koreanci hvalili da su im italijani odradili dizajin matiza.

A st se tice esse-esse-a,evo ga jos jedan test.

Share this post


Link to post
Share on other sites

schnorr%20abarth%20500%201.jpg

Nemački tjuner Karl Schnorr Kraftfahrzeuge se pozabavio Abarthom 500 koji se, pored pojačanog 1.4 litarskog turbo motora, odlikuje i poboljšanim upravljanjem i agresivnijim vizuelnim nastupom.

Tačnije, za ovaj 1.4 turbo agregat Karl Schnorr Kraftfahrzeuge nudi dva nivoa pojačanja:

- Power Level I podrazumeva rast sa serijskih 99kW/135KS i 206 Nm obrtnog momenta na 120kW/163KS i 251 Nm (ovakav kit košta 950 evra)

- Power Level II znači porast na 147kW/200KS (uz novi turbo punjač, sportski izudvni sistem i reprogramiranu elektroniku motora cena za ovaj paket je 5.050 evra)

schnorr%20abarth%20500%2011.jpg

Karl Schnorr Kraftfahrzeuge je za Abarth 500 pripremio i komplet OZ Racing aluminijumskih točkova od 17 inča u Seria Rossa crvenoj boji (set inače košta 1.090 evra), kao i modifikovano i spušteno ogibljenje (1.270 evra).

preuzeto sa - Auto Bild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abarth 695 Tributo Ferrari

76855086.jpg

Seriji specijalnih verzija Fiatovog Abartha 500 će se na Salonu automobila u Frankfurtu pridružiti još jedno limitirano izdanje – Abarth 695 Tributo Ferrari.

Drugum rečima, poseban 500 EsseEsse model sa par konja više (tačnije, 1.4 litarski turbo sa 180KS pri 5750 o/min. i 230 Nm obrtnog momenta), MTA petostepenim menjačem sa komandama za menjanje brzina na volanu, crvenom Scuderia Ferrari bojom, modifikovanim ogibljenjem, crvenim kočionim kleštima (Brembo kočioni diskovi 285 x 28 mm napred i 240 x 11 mm pozadi), novim setom aluminijumskih točkova od 17 inča (čiji je dizajn inspirisan starijim Ferrarijima i sa gumama 205/40 ZR 17), kompletnim aerodinamičkim paketom, Xenon prednjim svetlima, kućištima retrovizora od karbon fibera, izduvnim sistemom sa četiri završetka, sedištima od karbon fibera (za 10 kg lakša od standardnih) i crnom kožom u kabini (prošivena crvenim koncem).

75433550.jpg

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

abarth%20500romeoferraris-11718-002-f.jpg

...stiže 500 Monza by Romeo Ferraris sa svih 260 konja.

Italijanski tjuner Romeo Ferraris slavi svoju 50-godišnjicu, a kao poklon sebi i u čast autodroma Monza predstavlja ovaj agresivni Abarth 500 Monza, koji će biti napravljen u ekskluzivnoj seriji od samo 10 komada i to po ceni od oko 60.000 evra.

Njegov 1.4 litarski motor (u paru sa šestostepenim sekvencijalnim menjačem) je preradila komapnija Opera, pa ovaj četvorocilindraš sa novim turbo punjačem, reprogramiranom elektronikom motora, sportskim filterom za vazduh i novim izduvnim sistemom (sa centralno smeštenim duplim završetkom), sada razvija pomenutih 191kW/260KS.

abarth%20500romeoferraris-11718-006-f.jpg

Jači motor naravno nije sve, jer se u paketu nalazi i aero body kit, alu točkovi od 17 inča (sa Yokohama gumama 205/40 R17), bela boja karoserije (sa plavim i crvenim trakama), bela koža i alkantara u unutrašnjosti, Brembo kočnice (doskovi od 280 mm), modifikovano ogibljenje i pločica sa serijskim brojem primerka.

abarth%20500%20romeo%20%20monza.jpg

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedna premijera nemačke tjuning kuće Hamann na ovogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu jeste i ovaj Hamann

Largo Fiat 500.

HAMANN-LARGO-Fiat-500-13.jpg

Osnova je u stvari Abarth 500 koji u Hamann obradi raspolaže sa čak 265KS pri 5.630 o/min. i 348 Nm obrtnog momenta

pri 4.200 o/min.

HAMANN-LARGO-Fiat-500-8.jpg

U paru sa ovako snažnim motorom ide i agresivniji spoljašnji izgled, a tome pre svega doprinosi novi aero body kit napravljen od laganih kompozitnih materijala (drugačiji prednji branik sa spojlerom i integrisanim LED svetlima, pragovi, zadnji difuzor i krovni spojler), prošireni blatobrani (napred za 30 mm, pozadi za 35 mm), kao i alu točkovi od 18 inča (8.0 x 18 sa gumama 215/35 ZR18 napred i 9.0 x 18 sa gumama 225/35 ZR18 pozadi), spušteno ogibljenje, izduvni sistem sa četiri završetka i naravno crna boja.

HAMANN-LARGO-Fiat-500-22.jpg

Paket zaokružuju kočioni sistem sa diskovima od 280 x 28 mm napred i 257 mm pozadi, kao i aluminijumske pedale i Hamann

oznake spolja i u kabini.

HAMANN-LARGO-Fiat-500-18.jpg

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...