Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500 / Fiat 500e

Recommended Posts

Abarth 595 šesti put zaredom osvojio nagradu za najbolji automobil časopisa ''Auto Motor und Sport''

 

595 01.jpeg

  • Abarth 595 je izglasan od strane više od 101.000 čitalaca časopisa ''Auto Motor und Sport'' za najbolji model u kategoriji uvoznih mini automobila.
  • Sportski auto brenda sa značkom škorpiona ostavio je iza sebe ostalih 12 konkurenata iz kategorije uvoznih vozila.
  • Takmičenje ''Best Cars'' je uključivalo čitavu porodicu Abarth 595/695 modela koji su nepobedivi od 2016. godine.

Šesti put zaredom, Abarth 595/695 porodica modela je osvojila titule najboljih automobila u kategoriji uvoznih mini automobila. Sa 25.6% glasova, Abarth 595/695 je odneo veliku pobedu nad ostalih 12 konkurenata. U ukupnom poretku svih kategorija, uključujući i domaće brendove, ovaj model je zauzeo drugo mesto.

Takmičenje ''Best Cars'' je zatražilo od čitalaca časopisa ''Auto Motor und Sport'' da 45. put zaredom glasaju za svoje omiljene automobile na nemačkom tržištu. Više od 101.000 čitatelja biralo je između 387 modela, koji se trenutno nalaže na tržištu, podeljenih u 11 kategorija od kojih svaka ima posebnu klasifikaciju za uvozna vozila.

 

595 02.jpg 595 03.jpg 

 

Od 1949. godine, Abarth je sinonim za vozila visokih performansi koja pružaju užitak u vožnji širokom krugu kupaca. Duh modela Abarth 595 i Abarth 695 je osvojio srca hiljada ljubitelja automobila širom sveta. Pobeda na ''Best Cars'' takmičenju je dodatna potvrda međunarodnog uspeha ovih malih sportskih automobila i strasti koju nemačko tržište ima prema brend sa značkom škorpiona.

 

595 08.jpg 595 07.jpg 595 06.jpg 595 05.jpg

 

Skoro dopunjena Abarth porodica modela sastoji se od 4 verzije - 595, Turismo, Competizione i Essesse koje donose nove boje, kvalitetne materijale, nove stilske detalje, naprednu tehnologiju i mogućnost personalizacije kako bi bolje naglasili dve duše brenda Abarth: performanse i stil. Sve verzije poseduju specifične karakteristike koje ističu njihov sportski karakter i doprinose unapređenju performansi. Svi poseduju isti 1.4 T-Jet sa snagom od 145 do 180 konja, svi su napravljeni u skladu sa Evropskim Emisionim Standardom na kom su bazirani italijanski i nemački bolidi Formule 4.

 

595 04.jpg 595 09.jpg 595 010.jpg

 

Detaljnije, porodica modela kreće od  verzije Abarth 595 (145KS),  koja predstavlja ulaznu tačku u svet modela Abarth, do verzije Abarth 595 Turismo (165KS) koja je ekskluzivno opremljena novim kožnim sedištima koja su takođe dostupna u braon ''Helmet Brown'' boji. U porodici modela su i Abarth 595 Competizione (180KS) sa izrazito sportskom konfiguracijom koja uključuje nove alu felne od 17 inča i novu ''reli-plavu'' mat boju, inspirisanu modelom Fiat 131 Abarth Rally iz 1970-ih, kao i beskompromisnog modela Abarth 595 Essesse (180KS). Svi modeli su dostupni u hečbek i kabriolet varijanti, a kabriolet ima električni krov.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverovatno kako dobro osmisljen i realizovan retro koncept. I posle 12 godina, uz malo sminke izgleda i dalje izuzetno atraktivno i svo vreme drzi odlicnu godisnju prodaju od cca 180.000 komada u Evropi. Postao je lifestyle model i bez obzira na cenu, uz Pandu je konstantno najprodavaniji model grupacije, najprodavaniji italijanski auto van maticnog trzista...

Kapa dole, a ako Zabari umeju da ubodu sa necim, to je bez dileme klasa malih gradskih automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat u Poljskoj proizveo 2.5 miliona primeraka modela 500

 

fiat 500 25 01.jpg

 

Fiat je saopštio da je u poljskoj fabrici Tychy proizveden 2.5-milioniti primerak popularnog modela 500. Moderni Fiat 500 se pojavio 2007. godine, a obnovljen je u julu 2015. Jubilarni 2.5-milioniti primerak je inače Fiat 500 Hybrid u crvenoj boji, namenjen kupcu iz Francuske. Treba podsetiti da se ova generacija Fiata 500 u periodu između 2010. i 2019. proizvodila i u Meksiku, kao i da se najnoviji električni Fiat 500e pravi u Mirafioriju u Italiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Fiat 500e vozačima ''uplaćuje'' kriptovalutu

 

500e 04.jpg

 

Kako je objavio Fiat, novi električni model 500 davaće vozačima kriptovalutu kao nagradu za ekološki savesnu vožnju. Kako je objasnila kompanija u izjavi za štampu, u partnerstvu sa Kiri Technologies, Nuova Fiat 500e imaće pristup aplikaciji koja će vozače nagrađivati Kiri Coins kriptovalutom za vožnju novog električnog modela Fiat 500. Sistem će pratiti vozača i podatke slati na server, gde će se vršiti kalkulacija i dodela kriptovalute. Procenjuje se da će tokom gradske vožnje biti moguće zaraditi jedan Kiri novčić po kilometru (jedan novčić trenutno vredi oko 0.02 evra).

Dobijenu kriptovalutu vozači će moći da iskoriste za različite usluge na Kiri marketu, a vozači sa najboljim ''eko skorom'' moći će da dobiju i vaučere za Amazon, Apple, Netflix, Spotify, itd. Razmatra se i mogućnost nagrađivanja i drugih ekološki savesnih akcija, poput kupovine u ''zelenim'' radnjama. Navodi se da je Kiri trenutno dostupan u 13 evropskih zemalja-ostaje da se vidi da li će i Srbija, zbog svoje veze za kompanijom Fiat u budućnosti postati jedna od njih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Fiat 500 ima funkciju kakvu imaju mobilni telefoni

 

208115-fiat 500.jpg

 

Fiat 500 proživljava drugu mladost na evropskom tržištu. Prodaja je sve bolja, a u ponudi je i atraktivni električni model.

Fiat 500e pleni pažnju atraktivnim izgledom, uzornim pogonom, ali i brojnim pametnim dodacima. Jedna od njih je funkcija koju poznaje većina vlasnika pametnih telefona, posebno onih poznatih po tome da brzo ''pojedu'' bateriju. Fiat je odlučio da ponudi tzv. ''power saving mode'', modalitet rada u kome se štedi energija. Slična je eco-funkciji, ali osetno konkretnija.

 

fiat 500 e mode 01.jpg

 

Funkcija se automatski aktivira kada se domet smanji na 50 km. Snaga pogona se drastično smanjuje, a maksimalna brzina limitira na 80 km/h. Takođe, u tom modu se preporučuje tzv. vožnja sa jednom nožnom komandom (gasa), putem koje je moguće regenerisati 30% više energije nego kočenjem. Uz prigušeni pogon u tom modu se isključuju funkcije grejanja sedišta, retrovizora i zadnjeg stakla, a nije dostupna ni klimatizacija. Naravno, moguće je premostiti funkciju stiskanjem gasa do kraja, odnosno ručnim izborom nekog drugog moda rada.

 

Recimo i da se Fiat 500e za samo 5 minuta na punjaču napuni energijom za 100 km, dok 80% kapaciteta baterije napuni za 35 minuta. Po WLTP-u domet je 320 km, a u gradu odličnih 400 km. Podsetimo, baterija je kapaciteta 42 kWh, elektromotor snage 87 kW, a najbolje što može je 150 km/h uz sprint do stotke za 9 sekundi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Abarth 595 Competizione

 

1.4 turbo-benzinac koji je fabrički imao 180KS/230Nm, ali sada ima 205KS/300Nm. Zato ide do stotke za 6.6 sekundi i maksimum je na 230 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/584655-fiat-new-500-elektricky-nastupca-je-totalny-prepadak-su-ho-plne-sklady/?fbclid=IwAR0yiM-meX9p0x6c5XsPpbMf-sM2WV3ol9hv_qZ8TBJYp9pA9795_tu9K3A

 

Mediji pišu o lošoj prodaji 500e modela, fabrička skladišta su puna neprodatih primjeraka 500e.

 

Quote

Uvidíme, ako na situáciu zareaguje šéf koncernu Stellantis Carlos Tavares, ktorý je známy svojím rezervovaným prístupom k elektromobilom. Fiat New 500 je totiž v koncernovej ponuke úplne nadbytočným elektromobilom, navyše postaveným na autonómnej platforme, ktorú nevyužíva žiaden iný model. To jeho výrobu len a len predražuje.

Pitanje je šta će odlučiti Tavares, gašenje modela 500e ili njegov prelazak na platformu 208e. 500e je samostalan automobil u Stelantis portfoliu i kao takav je neisplativ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Pa, nije baš...

Evo ti isto tako mediji pišu:

Quote

I dok na našem tržištu prodaja električnih automobila ima udeo na nivou statističke greške, sve više je evropskih zemalja u kojima se električni automobili visoko kotiraju, pa čak i stižu do titule najprodavanijih. Najnoviji rezultati govore da u odabrano društvo sada može i Austrija...udeo automobila sa alternativnim pogonima skočio na čak 32.4%, a udeo električnih na neverovatnih 10.4%. U tom uspehu je najzaslužniji Teslin Model 3, najprodavaniji model u Austriji. Prodato ih je 1.127, čime je ostvaren udeo od 3.8%. Volkswagenov ID.4 je stigao do 12. mesta sa 429 prodatih primeraka.

 

Međutim, ono što iznenađuje još i više je drugo mesto Fiata 500, modela koji je prodat u 873 primerka, više čak i od trećeplasirane Octavie. Da stvari budu jasnije recimo da su u Top 10 jedini modeli van VW koncerna upravo Tesla, Fiat i Ford Puma na 10. mestu.

U tradicionalno nemačkim proizvođačima naklonjenoj Austriji, Fiat 500e se prodao u više komada nego ID4, ili Octavia.

Ovo su inače podaci samo za Mart 2021. Još su značajniji kad se zna da je do sada Fiata 500e prodato ukupno nešto preko 10k komada, a onda samo u martu i to na jednom od manjih tržišta Evrope (Austrija) prodato ih je još skoro 1k. Plus onda dodaj druga tržišta, pa plus Italija. U Nemačkoj u prvom kvartalu 2021. Fiat 500e je tek malo ispod Peugeot 208e (300 komada manje) i Corse na struju (500 komada manje), i samo je pitanje da li će ih prestići već do leta, ili tokom leta. 

 

Drugim rečima, prodaja Fiata 500e tek kreće...i nek' si ti požurio po ko zna koji put da napišeš da sve propada...ali sačekaj ponekada barem malo. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam samo preveo šta je jedan medij napisao i objavio 16.04.

 

Quote

Čo je však pre Fiat ešte komplikovanejšie, za ten čas vyprodukoval 32 000 elektrických áut, takže zvyšných 22 000 sú skladové ležiaky, ktoré budú ešte poriadne dlho čakať, kým sa na ne dostane rad

 

Od 32 000 proizvedenih modela 22 000 ih je na skladištima. Plan prodaje za godinu dana bio je 80 000 komada.

 

Quote

Aj preto sa vízie Fiatu, ktorý plánoval predávať 80 000 elektrických päťstoviek ročne, zdali fikciou, či skôr baláznovstvom. Realita to len potvrdzuje. Našťastie Fiat stále nestiahol z montážnych liniek klasickú päťstovku, pretože inak by bol pravdepodobne už po smrti a nepomohol by mu ani „veľký brat“ – koncern Stellantis.

 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili se u pravilu i prave po narudžbi, zato postoje i čekanja. Ja se sjećam kada je moja firma kupovala nove kombije čekalo se od mjesec do 3 mjeseca. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Pa, to sam i ja napisao, tj. da ih je prodato nešto preko 10k.

Suština je da se ti koncentrišeš na to šta je bilo proteklih meseci (koliko je prodato, koliko je ostalo), ne ideš dalje od toga, ponašaš se kao da je vreme stalo, kao da prodaje nema...a ja ti ukazujem da će u narednim mesecima i to sa lagera biti prodato sve jer je tako krenula prodaja. Kako da znaš da je krenula?

Pa, tako jer je na samo jednom, i to manje bitnom evropskom tržištu, samo u Martu prodatu 10% ukupne prodaje Fiata 500e svih proteklih meseci zajedno na svim tržištima zajedno.

 

4 minutes ago, Elra said:

...Ja se sjećam kada je moja firma kupovala nove kombije čekalo se od mjesec do 3 mjeseca. 

Tvoja firma je kupovala kombije koji idu samo na struju?

Taj kombi je isto bio potpuno nov model gde treba napraviti početnu količinu...ili niti je bio nov, niti je bio skroz na struju. ;)

Malo drugačije ide proizvodnja kad je potpuno nov model (prve proizvodne serije) i EV (a ne ICE).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doblo 2012g i Ducato 2009 g novi kupljeni sa nešto dodatne opreme.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I u tom slucaju su neki period stajali na skladistu, nekom. Ako nista drugo, bar da se saceka da ih se skupi za prevoz, za brod, voz, sta god... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test izbegavanja ''severnog jelena'' je jedan od boljih pokazatelja vozne dinamike, posebno po pitanju upravljivosti. To je test u kome danas elektronika ima presudni uticaj, a to je posebno vidljivo na crossoverima, mada na probleme nisu imuni ni električni automobili dodatno zbog svoje težine.

 

Fiat 500e u bitku kreće pri 74 km/h i polaže ispit iz prve. Doduše, oborio je čunj, ali tu se radi o grešci vozača. Ima podupravljanja, ali mali Fiat posao odrađuje više nego solidno. Konačni rezultat je 75 km/h, a gume su ''ekološki nastrojene'' ContiEcoContact6 u dimenziji 205/45 R17. Fiat 500e je položio i slalom vožnju, a u nastavku pogledajte što se desilo pri većim brzinama:

 

 

 

 

Edited by neshaoct
dodao opis

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Maxime Picat, regionalni izvršni direktor Stellantis-a za širi region Evrope (CEO Enlarged Europe):

Quote

''Stellantis u prvom tromesečju 2021. zauzima prvo mesto među proizvođačima automobila sa tržišnim udelom od 23.6% u sektorima putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila...
 

...U kategoriji gradskih automobila (segment A), Fiat Panda i Novi 500 imaju snažno vođstvo sa više od 38%.
Nadalje, na putu ka elektrifikaciji evropskog tržišta, Peugeot 208 i Novi Fiat 500 bili su među top 3 elektrifikovanih vozila u svojim segmentima.''

izvor

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives: 2021. Fiat 500e

 

Fiat 500 sa motorima SUS je od 2007. do danas prodajni hit u Evropi. I dalje će biti dostupan kao ''blagi'' hibrid.

Paralelno sa njim tu je sada potpuno novi Fiat 500e, ide samo na struju i od starta je napravljen da bude samo sa tim pogonom. Duži je 6 cm, širi 5 cm i linija krova mu je 4 cm iznad klasičnog Fiata 500.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/29/2021 at 11:02 AM, Elra said:

Mediji pišu o lošoj prodaji 500e modela, fabrička skladišta su puna neprodatih primjeraka 500e.

 

IMG_0770.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može li da se vidi neka "top lista" prodaje EV-a za 2021. (do sada) za Evropu ili uopšte, da vidimo kako zaista stoji 500e ?

Ja, inače, juče u saobraćaju videh dva puta plavi električni pežo 208 ( e208 ), reg. oznake BG-2008-GT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Abarth 595 Competizione

 

Nekada bilo fabričkih 180KS/230Nm, dok sada ovaj žuti 595 Competizione raspolaže sa 205KS/300Nm iz 1.4 turbo-benzinca:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Abarth 595 Competizione

 

Jedan od novijih, fabrički njegov 1.4 T-Jet daje 180KS/230Nm, ali ovaj konkretno sada ima 205KS/305Nm...i bez problema stiže i prestiže Golf GTI (što ćete videti ako pogledati klip :D):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr: Fiat 500e Cabrio Icon

 

Fiat 500 jedan je od kultnih automobila iz istorije talijanske marke. Od svog povratka 2007. godine, ponovo je osvojio srca brojnih kupaca i automobilskih novinara.

Sada je tu novi 500 koji je potpuno električni:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...