Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500 / Fiat 500e

Recommended Posts

Olivije Fransoa, predsednik brenda Fiat predstavlja svetsku premijeru modela New 500 3+1, i celokupnu New 500 gamu

  • Svetska premijera modela New 500 3+1 ''la Prima'', najsvestranijeg modela New 500.
  • Svetska premijera game New 500: Action, Passion i Icon. Tri paketa opreme sa tri različite misije.
  • U ponudi su dva nivoa autonomije: preko 180 km WLTP i do 320 km WLTP, što se povećava do 460 km tokom vožnje u gradu. 
  • ''Sky Drive'' je novi krovni vrt, koji će sigurno postati najviši u Evropi, na krovu fabrike Lingoto u Torinu, a biće otvoren 4. jula, 2021. godine, zajedno sa muzejom Casa 500.

02_New_500.jpg

 

Nakon prezentacije kabrioleta New 500 ''la Prima'' 4. marta, i nakon toga, hečbeka 8. juna, Dan D za kompletiranje projekta New 500 je stigao. U galeriji Pinacoteca Agnelli u fabrici Lingoto u Torinu, Olivije Fransoa, predsednik brenda Fiat, otkriva celu gamu 500 koja je sada spremna za izlazak na tržište, zajedno sa modelom New 500 3+1 ''la Prima'' Opening Edition, trećom karoserijom modela New 500, pored kabrioleta i hečbeka.

 

01_New_500.jpg 

 

Dobrodošli u 3+1
Kada je počeo pre dve godine, projekat New 500 je ispunio čitav Fiat sa svojom pozitivnošću, donoseći sa sobom energiju i kreativnost koja nije viđena od 1957. i 2007. godine. Ovo je omogućilo Fiatovim dizajnerima i inženjerima da se okrenu budućnosti bez propuštaja ijedne prilike, a istovremeno održavajući kontinuitet sa trenutnim uspehom modela 500. Od tog trenutka, bilo je prirodno da se dizajnira automobil sa više karoserija, poput kabrioleta i hečbeka, ali to nije bilo sve. Kako bi ispratili evoluciju kupaca modela 500, morali smo da odemo korak dalje, da odgovorimo na promene u zahtevima kupaca koji su sazreli i čije su se navike promenile.

 

Mlada osoba koja je izjurila na ulice grada sa svojim modelom 500 nakon posla, sada su ''zaposleni mama ili tata'', koja se organizuje da odveze svoje dete ili decu do škole ujutro pre nego što ode na posao, a onda na časove plesa ili stranog jezika poslepodne, i sve uz svojih lične obaveza. Taj kupac je stoga postao porodica kojoj je potreban pristupačniji enterijer, ali koji je još uvek ''kul'' onako kako samo 500 može da bude po svojoj prirodi. Tu dolazi New 500 3+1. Sasvim novi, potpuno električni, sa još jednim vratima. Ali još uvek 500.

 

Dizajneri iz centra Centro Stile su radili na pametnom rešenju sa identičnim dimenzijama na kabrioletu i hečbeku, ali sa malim trećim vratima sa suvozačeve strane. Kao i prvi model 500 iz 1957. godine, koji je imao vrata pričvršćena na zadnjem delu: povratak korenima modela, plodonosni je dijalog prošlosti i budućnosti. Rezultat je nova karoserija, pored hečbeka i kabrioleta, sa nepromenjenim dimenzijama i bez ijednog centimentra dodatog na otisak na zemlji.

 

02.jpg


Treća ''mala vrata'' se otvaraju u suprotnom smeru, a pošto nema centralnog panela u samim vratima, to znači da možete udobnije da uskočite u automobil, lakše utovarate i istovarate velike predmete i brže i jednostavnije stavljate decu na zadnje sedište ili dečje sedište. Kada zatvorite mala vrata ne razlikuje se od bilo kog drugog modela 500: isti stil, ista veličina. Sve ovo sa povećanjem težine od samo 30 kg, a bez efekta na upravljivost i potrošnju goriva.

 

Što se tiče bezbednosti, vredi pomenuti da se ''mala treća vrata'' mogu otvoriti samo kada su prednja vrata već otvorena, kako bi se sprečilo da ih putnici pozadi slučajno otvore. Sa verzijom 3+1, model 500 teži da ostane uz kupce koji su promenili svoje navike i zahteve, ali ne i svoj ukus. Za kupce koji ne žele da ostave lepotu i privlačnost koju ima model 500, New 500 3+1 je odgovor. Zahvaljujući pametnom rešenju trećih vrata, svako može da zadrži sve svoje strasti bez pravljenja kompromisa što se tiče stila, istovremeno uživajući u funkcionalnosti koju pruža New 500 3+1.

 

04.jpg 

 

  Prvobitna verzija: New 500 3+1 ''la Prima''
Kao i kabriolet i hečbek, New 500 3+1 se predstavlja tokom izlaska na tržište u ''la Prima'' Opening Edition verziji, koja je prepoznatljiva po stilu, ekskluzivnosti, tehnologiji i povezanosti. Očigledno je 500, i kao takav mora da otelotvoruje stil i pažnju detaljima. Tri boje su dostupne odmah nakon izlaska na tržište:

  • Rose Gold 
  • Glacier Blue 
  • Onyx Black

03_New_500.jpg

 

New 500 3+1 ''la Prima'' karakteriše niz ekskluzivnih detalja: 100% LED prednja svetla sa ''infinity'' dizajnom, dvobojne 17-inčne felne sečene dijamantskom oštricom i sa hromiranim detaljima na prozorima i bočnim panelima. Sedišta, instrument tabla i volan u eko-koži i ekskluzivni ''la Prima'' natpis na konzoli. A što se tiče komfora: prednja sedišta sa šest podešavanja, patosnice, elektrohromatski retrovizor i ''drone view'' parking senzori sa pregledom od 360°.

 

''La Prima'' je opremljena sa najnaprednijim sistemima za pomoć pri vožnji:

  • Inteligentni adaptivni tempomat (iACC) i sistem za centriranje u traci
  • Prepoznavanje saobraćajnih znakova
  • Autonomni sistem kočenja u hitnim slučajevima sa prepoznavanjem pešaka i biciklista
  • Automatsko ograničavanje brzine
  • Održavanje u traci 
  • Zadnja kamera visoke rezolucije sa dinamičnim pomoćnim linijama
  • Senzori sa pregledom od 360° za parkiranje i slepe tačke u gradu
  • Automatski Twilight i Dazzle senzori
  • Poziv u hitnim slučajevima
  • Elektronska parking kočnica

06.jpg

 

Takođe ima automatsku klimatizaciju, ključ u obliku kamenčića, brzo punjenje od 85 kW i Mod 3 kabal od 11 kW za punjenje kod kuće ili na javnom punjaču, kao deo standardne opreme. Još bolje, ima 2. nivo autonomne vožnje, što je prisutno prvi put za gradski automobil.

Novi Uconnect 5 sistem za informacije i zabavu: 7-inčni TFT displey, 10.25-inčni sistem za navigaciju sa ekranom osetljivim na dodir, DAB radio, Wireless CarPlay / Android Auto, Uconnect Box (telematska kutija koja omogućava povezane usluge) i bežični punjač za pametni telefon.* Kao i Opening Edition verzija, 3+1 verzija će biti dostupna u ''Passion'' i ''Icon'' paketima.

 

04_New_500.jpg

 

New 500 gama: Action, Passion i Icon spremni da naprave revoluciju na polju električnih vozila

Jednostavna, kompletna i krcata sadržajem. Takva je New 500 gama. Tri nivoa podešavanja (početni, srednji, i vrhunski), koji su nazvani Action, Passion i Icon, svaki sa pojedinačnom misijom kao proizvodom, sa najboljim elementima tehnologije, povezanosti i bezbednosti. Toliko inovativnog sadržaja, što je jedinstveno u segmentu gradskih automobila. A kao električni automobil, 500 je u svačijem domašaju, i cela gama je usklađena sa novim potrebama vozača: Fiat New 500 je zato automobil sa kojim se kreće putem promena, zajedno. 

 

21_New_500.jpg

 

New 500 Action: demokratizacija, pristupačnost svima, električne mobilnosti

Početni New 500 je idealan električni gradski automobil, napravljen za one koji žele da žive u gradu, centrima i ograničenim saobraćajnim zonama, i one koji voze prosečno 50 km na dan i cene dinamičnu i ekonomičnu vožnju. 500 Action je opremljen elektro-motorom od 70 kW sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 9.5 sekundi, i ograničenjem brzine do 135 km/h. New 500 Action je usmeren na mlade vozače sa dinamičnim životnim stilom i dnevnom rutinom koja se sastoji od kratkih putovanja i koji žele ekološki odgovoran automobil. Zato su im potrebne autonomija za vožnju po gradu i optimalna bezbednost, koja se postiže zahvaljujući svim ADAS sistemima. 500 Action je savršen automobil za milenijalce koji su fanovi alternativnih oblika mobilnosti, kao što je deljenje automobila. 

 

New 500 Action opremljen je litijumskom-jonskom baterijom sa kapacitetom od 23.8 kWh, što omogućava autonomiju od više od 180 km u WLTP ciklusu, ili preko 240km kada se vozi samo po gradu. Ako izračunamo da u proseku dnevna vožnja obuhvata manje od 50 km, to znači da bi kupci morali da bude svoj New 500 svakih nekoliko dana. Velika briga za kupce koji žele da pređu na električne automobile je vreme punjenja, te je New 500 ACTION opremljeno sistemom za brzo punjenje od 50 kW, kako bi se baterija automobila napunila vrlo brzo. Naprimer, da biste napunili dovoljno energije za vašu dnevnu kilometražu (oko 50km) potrebno je manje od 10 minuta, što je podjednako vremenu potrebnom da npr. negde doručkujete ili popijete kafu. Sistem za brzo punjenje takođe nudi mogućnost punjenja automobila preko noći u Vašoj garaži kod kuće, koristeći Mod 2 (3 kW) kabl, ili tokom dana dok ste na poslu. ''Kombo 2'' utičnica koja se nalazi na zadnjem desnom panela automobila omogućava brzo punjenje, u AC ili DC varijanti. Za punjenje kod kuće ili napolju, kupci takođe mogu da kupe trofazni Mod 3 kabl od 11 kW, ili uređaj Wallbox u izradi brenda Mopar.

 

22_New_500.jpg

 

New 500 Action je dizajniran za mlađe kupce i opremljen je svim ADAS sistemima koji mogu biti potrebni u vožnji po gradu u okviru standardnog paketa, kao što je sistem za otkrivanje zamora vozača (Drowsy Driver Detection), koji prati nivoe koncentracije vozača; sistem za autonomno kočenje u hitnim slučajevima (Autonomous Emergency Braking), koji može da prepozna bicikliste i pešake; sistem za ostajanje u traci (Lane Keep Assist), sistem koji obaveštava vozača da se vrati u traku kada otkrije pomeranja u trajektoriji; i sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova (Traffic Sign Recognition), koji čita saobraćajne znakove i preporučuje odgovarajuću brzinu.

 

Kada je u pitanju povezanost, New 500 Action opremljen je sistemom za informacije i zabavu koji je osmišljen za one koji uvek žele da budu povezani. Zovemo ga ''pametni audio''. Sastoji se od držača za pametni telefon, ergonomične osnove gde možete postaviti svoj pametni telefon vertikalno ili horizontalno, Bluetooth konekcije gde se Vaš pametni telefon povezuje sa zvučnicima ugrađenim u New 500 i posebne aplikacije za idealnu upotrebu i interakciju s automobilom. Tako Vaš pametni telefon postaje centar sistema za informacije i zabavu automobila. 

 

Što se tiče spoljašnosti, Action ima halogena prednja svetla i 15-inčne felne. Unutra, tehnologija omogućava početnoj verziji sadržaje koji su dosada bili dostupni samo u automobilma iz višeg segmenta: od dugmeta za paljenje automobila (Keyless Go), preko električne kočnice za parking do podesivog 7-inčnog digitalnog TFT ekrana u boji ispred vozača - koji zauzima mesto klasične instrument table u modelu New 500, i na kome vozač može da vidi najvažnije podatke o automobilu, uključujući autonomiju i status punjenja. Unutrašnjost sadrži crnu vozačku tablu, dok su sedišta - od Seaqual vune - ukrašena geometrijskim oblikom ševrona i šavovima srebrne boje. 

 

18_New_500.jpg

 

New 500 Passion: electrična mobilnost postaje kul

Verzija modela New 500 koja se nalazi u sredini ponude je namenjena onima koji žele da održe korak sa vremenom i onima koji traže održivost i najnovije tehnologije. New 500 Passion nudi autonomiju koja je standard, i to ne samo za segment gradskih automobila: 320 km u WLTP ciklusu, što se povećava na 460 km kada se vozi samo u gradu. Ima mogućnost brzog punjenja od 85 kW, tako da se može napuniti do 80% za 35 minuta, ili do 50 km, što je prosečna dnevna razdaljina, za otprilike 5 minuta. Tempomat se dodaje sistemima za pomoć pri vožnji kao deo standardne opreme u Action verziji. Brzo punjenje, ali i brzo povezivanje: dok sedate u automobil, vaš pametni telefon se već poveže sa automobilom, za manje od 5 sekundi. Po zahtevu, punjenje takođe može da bude bežično, jednostavno stavite svoj mobilni na podlogu za bežično punjenje koji se nalazi u centralnom odeljku pored vozača.

 

Što se tiče spoljašnjosti, Passion se ističe svojim 15-inčnim felnama sa sjajnim dvobojnim finišom, dok unutrašnjost uključuje sve usluge koje možete koristiti sa svog pametnog telefona i novog Uconnect 5 sistema za informacije i zabavu, sa 7-inčnim ekranom, Wireless CarPlay / Android Auto za povezane usluge putem Uconnect Box, paketom Uconnect usluga za pružanje jednostavnog, udobnog i bežičnog korisničkog iskustva kupcima, i DAB radio.*

 

23_New_500.jpg

 

Postoje dva paketa unutrašnjosti: tamni sa crnom instrument tablom i sedištima od Seaqual recikliranog prediva sa motivom u obliku slova V i srebrnim koncima, ili svetlije okruženje sa belom instrument tablom i plavim sedištima, koji takođe imaju motiv u obliku slova V. Ukratko, automobil sa najboljom električnom tehnologijom i najnaprednijom povezanošću, ali i automobil koji i dalje vozite kao i svaki drugi, jednostavan kao istinski model 500. Kao i cela gama, Passion je opremljen sa selektorom e-Mode za biranje između tri režima vožnje - Normal, Range i Sherpa, za donošenje izbora na osnovu vašeg željenog stila vožnje i zahteva. Motor od 118 KS ima izlaznu snagu od 87 kW, postižući maksimalnu brzinu od 150 km/h (samoograničenu) i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9.0 sekundi i od 0 do 50 km/h za 3.1 sekundu.

 

12_New_500.jpg

 

New 500 Icon: na vrhu svake ponude električne mobilnosti

New 500 Icon je istinska ikona stila, tehnologije, materijala i sadržaja. Sveobuhvatni automobil, u skladu sa istorijom modela 500, koji nam pokazuje da su verzije sa vrha ponude, poput modela 500 Riva, uvek bili najprodavaniji modeli za Fiat. 500 Icon je stoga istinska ikona mobilnosti sa autonomijom do 320 km u WLTP ciklusu, što se povećava do 460 km kada se vozi samo po gradu. Brzo punjenje je zagarantovano DC sistemom brzog punjenja, koji dostiže snagu do 85 kW.

 

Takođe je na vrhu ponude u smislu tehnologije unutar automobila: novi sistem za informacije i zabavu na instrument tabli ima 10.25-inčni ''cinerama'' ekran osetljiv na dodir, sa GPS i Uconnet 5 sistemom. Sa svojim horizontalnim oblikom, ekran visoke rezolucije osetljiv na dodir se savršeno uklapa u instrument tablu automobila, i dizajniran je prema kriterijumima za eliminisanje smetnji vozaču. Uconnect 5 takođe ima Natural Language interfejs sistem sa naprednim prepoznavanjem glasa, tako da možete pričati sa svojim automobilom koristeći izraz za buđenje „Hej Fiat“, u svrhu kontrolisanja postavki autonomije i punjenja programiranje klimatizacije i biranje vaše omiljene muzike. 

 

Što se tiče spoljašnjosti High-End verzija se ističe sa svojim 16-inčnim felnama sa sjajnim finišom, dok je unutrašnjost modela New 500 ICON opremljena sa svim izvanredno „cool“ sadržajima koje novi model može da ponudi, kao deo standardne opreme. Počevši od jednog detalja koji ga razlikuje od svih drugih: pasivan ulazak, što nije revolucija, ali jeste nešto što nije nikad pre viđeno u gradskom automobilu iz A segmenta. Još karakterističniji detalj je crni kamenčić bez dugmadi, što je pametan ključ koji možete nositi u džepu ili torbi, koji komunicira sa automobilom i automatski otključava vrata kad se približite automobilu, a onda ih ponovo zaključavanja jednostavnim dodirivanjem ručke na vratima kada odlazite. Dodatni omaž održivijem svetu od strane modela New 500, predstavlja to što je kamenčić napravljen od specijalnog polikarbonata na bio bazi.


Elegancija i ekskluzivnost su vodili dizajnere iz centra Centro Stile tokom biranja blažih, svetlijih boja za unutrašnjost: instrument tabla u modelu 500 ICON je u „boji šasije“, odnosno istoj boji koja je korišćena na šasiji. Po zahtevu, visoko sofisticirane prirodne presvlake koje imaju drveni izgled su dostupne za instrument tablu i volan, koji je napravljen od veganskih materijala umesto kože. Elegantna sedišta od Seaqual recikliranog prediva i sa prugastim sivim motivima podseća na italijansku visoku modu. Što se tiče presvlaka, možete birati između dve varijante: tamno sive, sa logoom 500 i detaljima bakarne boje, ili svetlu sivu verziju uparenu sa plavim tačkama i srebrnim logoom 500 i detaljima.

 

05.jpg

 

Visokotehnološki i povezan 

Kada su dizajnirali prvi automobil Grupe koji je ''rođen električan'', FCA inženjeri izgradili su novu strukturu oko električnog motora, integrišući nove tehnologije za kontrolu, bezbednost i zabavu. Rezultat je automobil koji ima najbolje dinamične performanse u svojoj klasi, agilan i zabavan za vožnju, komforan, tih i uvek povezan. Dok smo ga pravili, razmišljali smo o lakoći upotrebe pametnog telefona, kako bismo doveli isti koncept u auto-industriju. To je bila početna tačka tehnološkog „eko-sistema“ modela New 500, usmerenog na to da pruži korisnicima različite načine da koriste automobil iz i izvan njega, a da to bude lako za upotrebu i intuitivno. Cilj je bio da se u New 500 prebace svi sistemi automatizacije iz domaćinstva koji čine naše živote lakšim i prjatnijim: od Wi-Fi hotspota do Alexa glasovnog asistenta. 

 

13_New_500.jpg

 

Sa novim Uconnect 5 sistemom za informacije i zabavu 5. generacije - povezane platforme koju je FCA napravio za budućnost, koja je dostupna na 7-inčnom ekranu u Passion verziji i 10-inčnom u Icon verziji - možete da napravite sopstveni interfejs sa New 500 i čak koristite napredni sistem za prepoznavanje glasa, koji se aktivira bez kontakta pomoću signala za buđenje ''Hej Fiat''. Elementi povezanosti omogućeni su pomoću novog Uconnect Box-a, koji nudi pristup uslugama ''Uconnect Services'' u okviru modela New 500, a jedan primer je transformisanje automobila u Wi-Fi hotspot na koji se može povezati do 8 uređaja u svakom trenutku. Ove usluge povezanosti su uglavnom rezervisane za više segmente, ali prvi put, Fiat ih je učinio dostupnim na automobilu iz segmenta A, sa elementima izrađenim posebno za svet električnih automobila.

 

14_New_500.jpg

 

Na primer, sistem za dinamično mapiranje autonomije (Dynamic Range Mapping), koji prikazuje mapu i dokle možete da vozite, koristeći računice koja uzimaju u obzir maksimalnu moguću distancu na osnovu preostale autonomije i ostalih parametara koji se odnose na efikasnost. Ne samo da Fiat aplikacija znači da možete da pogledate obližnja mesta za punjenje, već prikazuje grafički i na mapi one do kojih možete da stignete sa Vašim trenutnim nivoom baterije. Mape se uvek ažuriraju, preko interneta.

Usluga ''My Car'' omogućava Vam da proverite nivo baterije daljinski, direktno sa mobilne aplikacije Fiat 

''My Remote'' omogućava korisnicima da provere nivo baterije na daljinu; zakažu punjenje vozila u najpogodnijim terminima; pronađu najbližu javnu stanicu za punjenje, i plate direktno pomoću svog telefona, sa pristupom mreži od 200.000 stanica za punjenje u Evropi; da pronađu tačnu lokaciju automobila; da zaključaju i otključaju vrata; da uključe i isključe svetla; i da programiraju sistem za klimatizaciju, sve direktno sa telefona. A to je samo početak. Digitalni sistem New 500 je open world, stalno se razvija i ažurira preko interneta, kako bi učinilo iskustvo sa modelom 500 još eskluzivnijim.

 

15_New_500.jpg

 

New 500 prešao na autonomnu vožnju 2. nivoa

New 500 je dizajniran da bude idealan automobil za urbanu upotrebu. Dok smo ga pravili, razmatrali smo svaki aspekat integracije sa gradom, počevši od bezbednosti, tj. zaštite sa uglom od 360°. Model 500 zato ima napredne sisteme za pomoć vozaču (ADAS), koji čine vožnju lakšom, bezbednijom, jednostavnijom i zabavnijom i omogućavaju automobilu da bude prvi u segmentu koji je opremljen autonomnom vožnjom 2. nivoa. 

 

Inženjeri FCA, međutim, nisu se tu zaustavili. Njihov cilj bio je da humanizuju tehnologiju, uvođenjem posebnih rešenja posebno izrađenih za model 500: od elemenata za pomoć vozaču kojima se automobil kontroliše longitudalno i lateralno, do senzora koji detektuju da li vozač drži ruke na volanu. Monitoring nivoa rizika je zato mnogo precizniji, što znači da možemo da učinimo automatska upozorenja manje intruzivnim. Ima još toga: sistem za centriranje u traci (Lane Centering) održava New 500 u centru trake, dok sistem za slepe uglove u gradu (Urban Blind Spot) koristi ultra-sonične senzore da prati slepe uglove, i upozori na bilo kakve prepreke pomoću trouglastog svetla za upozorenje na desnom retrovizoru. U isto vreme, jedanaest senzora sa pokrićem od 360° pružaju perspektivu drona, kako bi se izbegle sve prepreke pri parkiranju ili vršenju kompleksnih manevara: skoro ptičja perspektiva za sve prepreke na putu.

 

07_New_500.jpg

 

Normal, Range i Sherpa: svaki za sopstveni stil vožnje

Elektrifikacija predstavlja istorijsku prekretnicu, more promena za automobile i mobilnost, ali ne neophodno i za način na koji vozimo. New 500 daje Vam izbor: svaki kupac može da vozi na svoj način, zahvaljujući ponudi tri načina vožnje, koji se mogu odabrati kako bi se uklopili Vašem stilu vožnje. 


- U modu ''Normal'', automobilom se upravlja kao i sa bilo kojim automatikom sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, ali sa iznenađujuće dobrim performansama za gradski automobil: snaga od 87 kW - što je jednako 118 KS, 220 Nm obrtnog momenta, koji su dostupni odmah, i sa sportskim ubrzanjem od 0 do 50 km/h za 3.1 sekundi, ili od 0 do 100 za 9 sekundi. 

- U modu ''Range'' New 500 nudi novo vozačko iskustvo, pomoću samo jednog stopala. Funkcija ''jedne pedale'' znači da možete da kontrolišete ubrzanje i usporavanje pritiskom na istu pedalu. Kada je pustite, automobil u maksimalnoj meri energiju vraća, dok se potpuno ne zaustavi. Ovaj stil vožnje, idealan za vožnju po gradu, znači da automobil može da povrati veliku količinu svoje energije.

- Kada je preostala energija na niskom nivou, možete da pređete na ''Sherpa'' mod, kako biste optimizovali korišćenje resursa da budete sigurni da ćete stići do svoje destinacije. Kada vozi električni automobil, vozač uvek treba da bude u mogućnosti da stigne do stanice za punjenje, gde god da se nalazi. ''Sherpa'' mod radi pomoću nekoliko komponenti koje smanjuju potrošnju goriva na minimum, kako bi obezbedio da ili stignete do destinacije navedene na navigacionom sistemu, ili do najbliže stanice za punjenje.

 

07.jpg

 

Tehnološki i društveni ''ekosistem'' novog modela 500
Kreativnost, lepota i smisao nisu dovoljni za menjanje paradigme. Sve ono što okružuje vozilo, način na koji sve međusobno deluje, su takođe važni. FCA tim je stoga izgradio pravi sistem fizičkih i digitalnih usluga i rešenja oko projekta New 500, radi omogućavanja vožnje bez emisija što je više moguće. Ovo je bio duh koji je rezultirao stvaranjem mreže uz model New 500, zajedno sa našim izvanrednim partnerima, kako bismo obogatili i pojednostavili električnu mobilnost, i kako bismo je učinili prijatnijim. Od uređaja easyWallbox - rešenje za punjenje kod kuće prema principu ''uključi i puni'' koje je ekskluzivno ravila kompanija ENGIE Eps, preko ''My Easy Charge'' aplikacija (razvijenih od strane kompanije Digital Solutions) za pronalaženje mesta za punjenje bilo gde u Evropi, do jedne kartice za punjenje i plaćanje, koja je prihvaćena širom Evrope na skoro 200,000 stanica za punjenje. Što se tiče osiguranja, Assicurazioni Generali nudi prilagođena rešenja na osnovu stila vožnje i načina upotrebe vozila.

 

Oni koji se brinu zbog prelaska na električni New 500 imaju Fiat Goe LIVE, besplatnu aplikaciju za iOS i Android koja služi za simulaciju korišćenja modela 500e. Simulacija ističe potencijalne ekonomske i ekološke pogodnosti korišćenja modela New 500 umesto trenutnog automobila kupca. Aplikacija takođe nudi korisne informacije o iskustvu e-mobilnosti, može da pronađe stanice za punjenje širom Evrope, i dozvoljava vam da naručite New 500 preko interneta.


Na kraju, FCA je započeo svoj Vehicle-to-Grid (V2G) projekat, koji koristi baterije električnih automobila kao sisteme za distribuiranje uskladištene energije. U saradnji sa kompanijama ENGIE Eps i Terna, najveća takva fabrika na svetu je nedavno otvorena u distriktu Mirafiori, omogućavajući dvosmernu interakciju između potpuno električnih automobila kompanije FCA i električne mreže. Pored punjenja vozila, projekta će takođe koristiti njihove baterije da pruži usluge stabilizacije mreže, što je sada u pilot fazi testiranja. Kada postane potpuno operativno, biće moguće povezati 700 modela New 500, što će - zajedno sa 12.000 solarnih panela na krovu fabrike - rezultirati smanjenjem emisija CO2 za preko 2.100 tona.

 

08.jpg

 

Novi 500 sada peva skroz drugu pesmu

U svetskoj auto industriji, sistemi zvučnog upozorenja (AVAS) su praktično isti u svim automobilima: obični, anonimni električni zvuk, dok New 500 peva skroz drugu pesmu, inspirisanu najautentičnijom italijanskom kreativnošću. Vreme restartovanja i oporavka zahteva muziku koja će da prati ono što mnogi nazivaju ''novim normalnim''. New 500 predstavlja promenu na svoj sopstveni način. Zato je napravljen jedinstven i originalan izbor, sistem zvučnog upozorenja (AVAS). Zvučno upozorenje pešacima je sada zakonska obaveza za električna vozila koja se kreću brzinama do 20 km/h, što New 500 - pri brzinama većim od 20 km/h - pretvara u ''muziku'' korišćenjem melodije koji je komponovao Nino Rota za Amarcord, film koji simbolizuje italijansku kulturu i nonšalantnost, baš kao i model 500.

 

11_New_500.jpg

 

New 500 i njegov stil, materijali i boje: lepota i duša

Tokom dizajniranja modela New 500, stilski centar brenda Fiat, Centro Stile, fokusirao se na dušu automobila: proizvod koji bi trebalo da bude izraz italijanskog duha. Upravo je italijanska kreativnost ono što obeležava stil i dizajn modela New 500: električni automobil koji je takođe prelep, i prava inspiracija u svetu gradskih automobila bez emisija štetnih gasova. New 500 je stoga prvi električni automobil sa dušom koja otelotvoruje njegov čitav životni vek, koji se sastoji od 63 godine istorije i uspeha. Sve što vam treba da sve to shvatite je da pogledate njegov prednji deo: dizajneri su osmislili veoma čist prednji deo, kako bi mu dali takoreći moćan identitet. Od njegovog pojavljivanja 1957. godine, izgled tog ''čistog izgleda'' modela 500 može biti povezano sa licem ''električnog'' automobila, što je istinski jedinstveno u automobilskom svetu. Silueta takođe prati igru aluzija između prošlosti i budućnosti: sve tri generacije modela 500 definiše ista centralna linija, što je karakteristika njihovih propocija. To je takođe silueta koja se ističe u saobraćaju, koja izražava svoju jedinstvenost, i koja je napravljena da bude prenešena na model za 2020. Model 500 ostaje veran sebi, ali je prošao obnovu: dodavanje baterije ispod novog poda je pružilo priliku za stvaranje automobila sa novim dimenzijama, evoluciju u skladu sa svojim originalnim proporcijama: New 500 je malo širi, duži, međuosovinski razmak je širi i čak su i felne veće, dok se unutrašnost može pohvaliti prostranijim putničkim delom.

 

06_New_500.jpg

 

Šasija je u odgovarajućim proporcijama, što je rezultiralo većom stailnošću

Sveukupno, izgled modela New 500 u svoje tri varijante - kabriolet, hečbek i 3+1 - odaje utisak snažnijeg i robusnijeg karaktera, kompaktnijeg i elegantnijeg, sa čistim, jasnim linijama i jednostavnim, krivudavim linijama. Svi njegovi unutrašnji prostori su redizajnirani da daju putnicima utisak daška svežeg vazduha, kao da sede na „romantičnoj klupi“. Kroz konstantnu interakciju između prošlosti i budućnosti, mnoge aluzije se prave oblicima korišćenim u prvom modelu 500, poput tanane, čiste i elegantne instrument table, minimalističkih dugmadi, koja su postavljena kao dirke na klaviru; sada kultne okrugle instrument table ili volana, koji sada ponovo ima dva kraka.

 

Takođe, unutrašnjost je istim elegantnim detaljima obogaćena i organizovana, razni modularni delova za odlaganje tu su kako bi se zadovoljile sve potrebe putnika. U poređenju sa prethodnim verzijama, New 500 je izrazito elegantniji i sofisticiraniji, uključujući i izbor materijala. Dok se 500 iz prošle decenije sve više i više približavao svetovima dizajna enterijera i mode, mi smo sa jedne strane iskoristili New 500 da osnažimo ovu vezu korišćenjem prefinjenijih tekstila sa prugastim i detaljima sive boje. Sa druge strane, naglasili smo snažniju vezu sa prirodom i lep utisak koji ostavljaju tople i blage boje, sa elementima koji ukazuju na inovacije, koji upućuju na električnu dušu modela New 500, što je povezano sa velikom zainteresovanošću za brigom o održivosti. Sve je ovo ostvareno potragom za ekološkim i recikliranim materijalima, što je rezultiralo korišćenjem veganske kože i Seaqual prediva, reciklirane plastike koja je delom dobijena iz okeana, na sedištima, bojama koja su zamena za hrom i patosnica od recikliranih vlakana.

Još jedan novitet je tretman instrument table modela New 500: isti kao i boja šasije, stila koji je sada kultan za model 500, specifično za naglašavanje koncepta evolucije i prefinjenosti i brige i pažnje posvećene enterijerima. Materijali koji su izabrani za presvlačenje instrument table su inspirisani prirodnim elementima, poput drveta, sa inovativnim tretmanima koji uključuju trodimenzionalno i grafičko štampanje i tkanje koji podsećaju na koncept zanatstva, oba interpretirana modernim stilom tipičnim za model 500.

 

16.jpg

 

Što se tiče palete, boje modela New 500 se uglavnom prelivaju, kako bi izrazile emocije i naglasile inspiraciju iz prirode, a nijanse u ponudi podsećaju na materijale iz prirode, kako bi se osnažio prefinjen, razvijen karakter modela New 500. Kao što možete videti iz boja verzije Opening Edition, tri ekskluzivne boje (Ocean Green, Mineral Gray i Celestial Blue) koje su inspirisane osnovnim elementima prirode sada su dostupni za celu gamu.

Druge nove boje su Earth Gray, koja je na prvi pogled klasična bronza za bisernim sjajem, suptilna i elegantna i koja oživljava kada na nju pada svetlost i prikaže tačkice svetlo plave (iste boje kao logo 500e), što je čini modernom, živahnom i ''električnom'' bojom;

Glacier Blue, keramička, delikatna i neopipljiva nijansa, gde se plava, zelena i svetlo siva sastaju u živoj boji koja ne ''vrišti'' sa krovova;

Rose Gold, biserna boja fine granulacije, što rezultuje fluidnim, prestižnim metalik izgledom.

Zatim je tu i Cloud Gray, siva sa vrlo vidljivom granulacijom. U kombinaciji sa mat detaljima, ova boja proizvodi izuzetno opipljiv i smeo izgled.

Tu je i Ice White, klasična pastel bela modela 500, jednostavna, elegantna i bezvremena.

Konačno, Onyx Black, crna sa čistim sjajem, minimalistička, ali upadljiva. 

 

16_New 500.jpg

 

''Sky Drive'', bašta na krovu koja priča o održivoj duši modela New 500

''Sky Drive'', novi park koji će Fiat otvoriti u Torinu, će se nalaziti na krovu zgrade Lingoto, i otvoriće se na isti dan kad i muzej Casa 500, 4. jula, 2021. godine. Na krovu zgrade Lingoto, bivše fabrike koja predstavlja jedan od prvih preobražaja industrijske arheologije 90-ih godina prošlog veka, prošlost i budućnost će se spojiti da stvore ''Sky Drive''. Razvijen od strane tima specijalista vođenih arhitektom Benedetom Kameranom (Benedetto Camerana), projekat pokriva 27.000 m2 pešačkih zona, drumova i vrtova. Inspirisan je Haj lajn parkom u Njujorku, zelenom rekonstrukcijom nadvožnjaka na Velikoj jabuci kojim su se nekad prevozila dobra iz Čelsija u srce Menhetna. Arhitetka Benedeto Kamerana, koji je bio vođa ovog projekta sa svojom torinskom firmom, je stvorio panoramski park na visini sa raznovrsnim biljkama. Takođe, ''Sky Drive'' preti da postane najveći viseći vrt u Evropi: krov bivše fabrike na visini od 28 metara će postati lokacija zelene površine koja će se prostirati na preko 6.000 m2, kao rezultat pažljivog biranja najkvalitetnijeg drveća, od velike prirodne vrednosti koji će odavati utisak ponovnog osvajanja izgrađene okoline. Sistem ekoloških rezeorvara, koji sakupljaju vodu i vlagu za navodnjavanje biljaka će omogućiti izgrađivanje naočigled spontan nikle bašte, koja će se savršeno uklapati u svoje okruženje. Raspored zelenila će takođe biti otelotvorenje jedne od naših filozofija, uz stvaranje različitih tematskih oblasti u zavisnosti od njihove blizine lejama sa cvećem galerije Pinacoteca Agnelli - koja će ih koristiti za zabavne edukativne aktivnosti namenjene deci - ili restoranu koji bi trebalo da se otvori na krovu iznad unutrašnje staze tamo, koji će ih koristiti kao urbanu spoljnu baštu za bilje koje će biti domaće.

 

17_New 500.jpg

 

Takođe može biti zeleni prostor koji će pričati priču grada i njegovog razvoja. Planirano je da ''Sky Drive'' bude mnogo više od bašte. Takođe će biti projekat posvećen zelenilu kako bi objasnio model New 500 i njegov svet, ekološke brige brenda Fiat i novo održivo lice regionalne prestonice u podnožju Alpa. To nije sve. Četvrti sprat galerije Pinacoteca Agnelli će takođe biti domaćin muzeja Casa 500, koji će biti fokusiran na istoriju kultnog automobila brenda Fiat, u prošlosti, sadašnjosti i budućnost. Za više informacija, ''Virtual Casa 500'' virtuelni muzej se sada može posetiti na linku klikom OVDE.

 

Zajedno sa projektom Vehicle-to-Grid i LeasysGO! inicijativom za deljenje automobila, ''Sky Drive'' pomoći će da Torino postane nova ''zelena pluća'' Italije. I to nije sve. U decembru, opet u Lingotu, u blizini Eataly Torino, zaslugom Oskara Farinetija i njegovog preduzetničkog genija, otvoriće se Green Pea kao prvi zeleni maloprodajni park na svetu fokusiran na temu ''poštovanja'': 15.000 m2 na 5 spratova, usmeren na promenu našeg odnosa s energijom, kretanjem, našim domovima, odećom i razonodom. Tamo gde održivi proizvodi, stvoreni u skladu sa Zemljom, vazduhom, vodom i ljudima, više nisu dosadan posao već postaju zadovoljstvo.

Prizemlje - koje će biti poznato kao ''Life'' - organizovaće prvo prodajno mesto budućeg e-Viilage-a, koje će prodavati samo održive električne i hibridne automobile kao što je New 500, koji će biti dostupan u „la Prima“ verziji. Zgrada u kojoj će biti Green pea izgrađena je imajući na umu održivost: geotermalne bušotine, fotonaponski i solarni paneli i komponente za prikupljanje energije vetra i oporavak kinetičke energije. Otvoriće se u Lingotu u Torinu 8. decembra, s glavnim međunarodnim razvojnim planom za sledećih nekoliko godina. 

 

 19_New_500.jpg 20_New_500.jpg

 

Maksimalno prilagođavanje uz Mopar dodatke

Mopar tim je radio na modelu New 500 od prve skice pa nadalje, zajedno sa kolegama iz sektora za inženjering, Stil i Proizvod, sa ciljem da ponudi najveću mogućnost prilagođavanja. Autentični dodaci kompanije Mopar su stoga idealno proširenje različitih paketa opreme u ponudi. Dodaci su savršeno u skladu sa duhom modela, dizajnirani da pojednostave i ''naturalizuju'' iskustvo električne vožnje kupca u ime kontinuiteta. 

 

MOPAR je radio na četiri područja koja predstavljaju dušu modela 500 i njegovih kupaca. Najpotpuniji izraz dat je modnom elementu, sa paketima koji pospešuju različite moguće nijanse elegancije i prepoznatljivosti ''pametnog tunelskog džepa'', sve do boja prednjeg i zadnjeg logotipa. U paketu Sport Techno izvršeno je istraživanje polja koja čine deo istorije ovog modela podizanjem snažne sportske prirode automobila na drugi nivo, na primer ekskluzivnim aluminijumskim felnama od 17 inča.

Konačno, najveća briga i pažnja posvećena je životnoj sredini, u razvoju dodataka od recikliranih materijala ili materijala koji mogu dalje da se recikliraju, npr. materijal koji se koristi za čuveni ključ u obliku kamenčića, tražeći etiku u estetici, bez gubljenja nasleđe automobila: otuda svetovi ''etike i estetike'' i ''Budi ponosan'', briga da iskustvo kupca u električnoj vožnji bude uvek jednostavno i prirodno. Jedan primer je kabl sa oznakom 500e. Ovo možda izgleda nebitno, ali svaki detalj je pažljivo dizajniran da poboljša život, uključujući i ono vreme tokom punjenja.

 

24_New_500.jpg

 

Licenciranje, ponovo razmotreno za model New 500

Nova generacija savremenih predmeta i dodataka razvijena je za New 500 model, inspirisana konceptima estetike i etike i rezultatom saradnje Centro Stile, dizajnera i stilista. Kolekcija, idealno otelotvorenje filozofije modela 500, spaja vrednosti lepote i pretvara ih u svakodnevnu dodatnu opremu koja slavi stil, dizajn i neponovljivu ličnost gradskog automobila brenda Fiat, ali uvek sa pogledom usmerenim ka budućnost. Ovaj fokus na održivosti oblikovao se u izboru organskog pamuka za dukseve i majice i recikliranih i veganskih materijala za torbe i dodatke. Fiat Licensing je stoga uspostavio partnerstvo sa brendovima kao što je Wrad, koji reciklira grafitni prah - stvoren tokom proizvodnje elektroda - za bojenje odeće; Sarabanda, proizvođač dečije odeće od organskog pamuka; i Carpisa, koji prave torbe na točkiće od recikliranih plastičnih boca. 

 

*Funkcija koja nije dostupna u Srbiji /ili modeli koji se u Srbiji tek očekuju.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i postojećeg hibrida:

 

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Fiat 500 Hybrid

 

Oni kojima je 1.2 sa 69 konja bio ne previše živahan, a i potrošnja im nije bila dovoljno niska - evo sada hibrida za njih:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Novi 500 osvojio nagradu za najbolji dizajn magazina ''Auto Motor und Sport''

 

Fiat_500e_nagrada.jpg

 

Nedavno predstavljen međunarodnoj štampi, model New 500/Novi 500 je osvojio nagradu za Najbolji dizajn 2020. godine, koju dodeljuju čitaoci nemačkog magazina ''Auto Motor und Sport''. Model Novi 500 je osvojio nagradu za Najbolji dizajn 2020. u svojoj kategoriji, koju dodeljuju čitaoci nemačkog magazina ''Auto Motor und Sport'', koji su glasali u okviru takmičenja Autonis 2020. New 500 je time stekao jedno od najprestižnijih priznanja u svetu dizajna, pobeđujući rivale sa motorima na konvencionalno sagorevanje, zahvaljujući njegovom jedinstvenom i prepoznatljivom stilu koji nastavlja da oduševljava i očarava. Ova nagrada dolazi nakon nedavnog trijumfa u Red Dot nagradama za dizajn, u kategoriji Dizajnerski koncept, gde je model New 500 odabran od strane međunarodnog žirija koji se sastojao od 21 najpoznatijeg profesionalca i predavača za dizajn u svetu.

 

Olivije Fransoa, predsednik brenda Fiat, je izjavio: ''Nagrada koju dodeljuju čitaoci ''Auto Motor und Sport'', je važno priznanje za Novi 500, koje se dodaje prestižnoj Red Dot nagradi koju je model osvojio pre par nedelja. Još je važnije iz dva razloga: prvo zato što je dodeljen od strane žirija koji se sastoji od naroda, čitalaca, koji su se već zaljubili u Novi 500; i drugo što je nagrada dodeljena na toliko zrelom tržištu električnih automobila poput nemačkog, i pre svega u rivalstvu sa svim drugim velikim igračima. Sve me ovo čini veoma ponosnim i pomaže da se osećamo veoma zadovoljno što se tiče nadolazećeg izlaska Novog 500 na tržište u Nemačkoj, kao jednog od naših glavnih tržišta''.

 

Klaus Buse, šef dizajna za region EMEA: ''Počastvovani smo priznanjem koju su nemački ljubitelji automobila iskazali za model Novi 500, uz prefinjenu ali konstantno unakrsno povezivanje između ponovno posećene prošlosti i budućnosti. Ovo se može jasno videti na modelu Novi 500, i u visoko modernom prednjem delu koji još uvek zadržava kultni Fiat-ov ''osmeh'', ali i u silueti koja se razvija uz klasičnu centralnu liniju koja se nalazi u sve tri generacije modela. Sveukupno, dizajn modela Novi 500 savršeno kombinuje volumetrijske proporcije, jasne linije, krivudave površine i raspoznatljive osobine poput cirkularnih farova i okrugle instrument table u putničkoj kabini. Ukratko, Novi 500 je moderna interpretacija automobilske legende, sa sposobnošću da evoluira prema održivijoj i ekološkijoj gradskoj mobilnosti''.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV video: Test Fiat 500 Hibrid

 

Posle 13 godina na tržištu druga generacija Fiata 500 je dobila i hibridnu varijantu. 

Paralelno sa njom se prodaje i potpuno nova treća generacija, ali je ona skroz na struju pa je u mnogo skupljem cenovnom rangu. Zato, faktički kao ulazni model se i dalje jako dobro prodaje (stari) Fiat 500, sada i u hibrid varijanti - nije plug-in (ne može da se uključi na punjenje), i ne može da ide samo na struju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi 500 by Mopar

 

mopar 500 03.jpg

 

Mopar tim je radio na modelu New 500 od prve skice pa nadalje, zajedno sa kolegama iz sektora za inženjering, Stil i Proizvod, sa ciljem da ponudi najveću mogućnost prilagođavanja. Autentični dodaci kompanije Mopar su stoga idealno proširenje različitih paketa opreme u ponudi. Dodaci su savršeno u skladu sa duhom modela, dizajnirani da pojednostave i ''naturalizuju'' iskustvo električne vožnje kupca u ime kontinuiteta. Mopar je radio na četiri područja koja predstavljaju dušu modela 500 i njegovih kupaca. Najpotpuniji izraz dat je modnom elementu, sa paketima koji pospešuju različite moguće nijanse elegancije i prepoznatljivosti ''pametnog tunelskog džepa'', sve do boja prednjeg i zadnjeg logotipa.

 

mopar 500 02.jpg

 

U paketu Sport Techno izvršeno je istraživanje polja koja čine deo istorije ovog modela podizanjem snažne sportske prirode automobila na drugi nivo, na primer ekskluzivnim aluminijumskim felnama od 17 inča, retrovizorima, oznakama i aplikacijama na krovu i bokovima, kao i ambijentalnim osvetljenjem.

 

mopar 500 01.jpg

 

Konačno, najveća briga i pažnja posvećena je životnoj sredini, u razvoju dodataka od recikliranih materijala ili materijala koji mogu dalje da se recikliraju, npr. materijal koji se koristi za čuveni ključ u obliku kamenčića, tražeći etiku u estetici, bez gubljenja nasleđe automobila: otuda svetovi ''etike i estetike'' i ''Budi ponosan'', briga da iskustvo kupca u električnoj vožnji bude uvek jednostavno i prirodno. Jedan primer je kabl sa oznakom 500e. Ovo možda izgleda nebitno, ali svaki detalj je pažljivo dizajniran da poboljša život, uključujući i ono vreme tokom punjenja.

 

Bazni New 500 je opremljen elektro-motorom od 95KS, sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 9.5 sekundi, i ograničenjem brzine do 135 km/h. New 500 je opremljen litijumskom-jonskom baterijom sa kapacitetom od 23.8 kWh, što omogućava autonomiju od više od 180 km u WLTP ciklusu, ili preko 240 km kada se vozi samo po gradu. Skuplje verzije New 500 sa baterijama od 42 kWh nude autonomiju od 320 km u WLTP ciklusu, što se povećava na 460 km kada se vozi samo u gradu. Ima mogućnost brzog punjenja od 85 kW, tako da se može napuniti do 80% za 35 minuta, ili do 50 km, što je prosečna dnevna razdaljina, za otprilike 5 minuta. Sa motorom od 118KS postiže maksimalnu brzinu od 150 km/h (samoograničenu), i ubrzanje od 0 do 100 km/h za okruglo 9 sekundi, a od 0 do 50 km/h za 3.1 sekundu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Fiat 500 Hybrid

 

Pored potpuno novog Fiata 500 na struju, tu je još i stari al' sada i kao hibrid...i faktički nema konkurenciju ni po svemu, pa ni ceni za ovakve automobile:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus video: Fiat 500e

 

Spolja sličan starom ali ipak drugačiji, sa blagim rastom u svim dimenzijama...dok je unutra sve novo/drugačije. Cenovno je dosta dobro pozicioniran u odnosu na konkurenciju, a doplata za veću autonomiju je samo 500 evra:

 

 

 

carwow.jpg CarWOW video: 

 

 

 

thelatebrakeshowyoutubelogo.jpg TheLateBrakeShow video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

whatcar.jpg WhatCar? video: 2021. Fiat 500e

 

Ko god da je voleo stari Fiat 500 voleće i ovaj novi potpuno električni jer sve osnovne elemente dizajna ima i dalje, a unutra je znatno unapređen, potpuno nov. Trenutno je možda i najbolji električni mali auto koji može da se kupi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500e vs Mini Electric vs Mazda MX-30

 

Ne, ne trebaju svima električni automobili sa dometom od 500-600 kilometara jer po gradu dnevno prelazimo uglavnom oko 30-50 kilometara:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress video: Novi Fiat 500e

 

Italijanska automobilska ikona ulazi u svoj najvažniji period - Fiat 500 je postao potpuno električni automobil:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr video: Fiat 500 Hybrid

 

Ova godina definitivno označava novo poglavlje u istoriji Fiata, a odnosi se na početak elektrifikacija marke koja je započela lansiranjem hibridnih verzija Fiata 500 i Pande. Radi se o automobilima koji su evropski lideri u A segmentu, pa ne čudi što su oni prvi dobili novi benzinsko-hibridni pogon:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi 500 nastavlja da osvaja međunarodne nagrade

  • Prvi potpuno električni automobil kompanije FCA je dodao još dve nagrade u svoju kolekciju, sa ukupno 4 priznanja dobijenih u Evropi do sada.
  • U Francuskoj, model New 500 je osvojio nagradu ''Zeleni automobil'' u okviru Automobilskih nagrada 2020. godine, a u Velikoj Britaniji je proglašen za ''Automobil godine i najbolji mali električni automobil'' od strane portala DrivingElectric.
  • Kolekcija trofeja uključuje i prestižnu ''Red Dot'' nagradu za dizajn, koju dodeljuje međunarodni žiri, i titulu Najbolji dizajn 2020. od strane nemačkog časopisa ''Auto Motor und Sport''.

rsz__novi 500.jpg

 

Par nedelja nakon predstavljanja međunarodnoj štampi, Novi Fiat 500 nastavlja da oduševljava evropsku javnost, postigavši duplu pobedu - prvo u Francuskoj, a onda u Velikoj Britaniji - dodatno proširujući svoju kolekciju trofeja nagradom ''Zeleni automobil'' u okviru Automobilskih nagrada 2020. godine, a uz to nagradom za ''Automobil godine i najbolji mali električni automobil'' dodeljenu od strane portala DrivingElectric, a one se pridružuju nagradi ''Najbolji dizajn 2020.'' koju dodeljuje nemački časopis ''Auto Motor und Sport'' i ''Najbolji dizajn koncept'' u okviru međunarodno poznatih Red Dot nagrada za dizajn.

 

U Francuskoj, Novi 500 je osvojio nagradu ''Zeleni automobil'' u okviru Automobilskih nagrada 2020. godine. Priznanje koje dodeljuje žiri koji se sastoji od stručnjaka iz automobilske industrije, ljubitelja i korisnika, koji među svojim članovima ima i počasnog gosta, glumca i komičara Arno Dukrea. Novi model je takođe osvojio nagradu u Velikoj Britaniji prvi put: prestižnu ''Automobil godine i najbolji mali električni automobil'', koju dodeljuje specijalizovani portal DrivingElectric, gde su ga cenili zbog njegovog elegantnog dizajna, tehnologije, korisne autonomije do 320 km i cene njegovog početnog Action paketa.

 

Ova svojevrsna dupla pobeda dolazi nakon druge dve poželjne nagrade koje su skoro dobijene u Nemačkoj. Prva je bila u oktobru, kada je model New 500 osvojio Red Dot nagradu 2020. godine - jednu od najpoželjnijih nagrada u svetu industrijskog dizajna - u kategoriji Dizajn koncept. Žiri koji se sastoji od 21 svetski najpoznatijeg profesionalca i predavača iz oblasti dizajna, koji su uzeli u obzir preko 4.100 kandidata iz 52 zemlje ove godine. Postignut je isti uspeh mesec dana kasnije sa titulom ''Najbolji dizajn'' 2020. godine u svojoj kategoriji, koju su dodelili čitaoci nemačkog časopisa ''Auto Motor und Sport'', koji su glasali u okviru takmičenja Autonis 2020. Novi 500 je tako osvojio jedno od najprestižnijih priznanja iz sveta dizajna, pobeđujući rivale sa konvencionalnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, zahvaljujući jedinstvenom i prepoznatljivom stilu koji nastavlja da očarava I oduševljava.

 

Četiri prestižne nagrade potvrda su da model New 500 donosi revoluciju u svetu električne mobilnosti što se tiče tehnologije i dizajna

Prvi potpuno električni automobil kompanije FCA, i dalje ostaje pravi 500. Baterija od 42 kW garantuje produženu autonomiju do 320 km u ciklusu WLTP, koja se povećava na 450 km u gradskom ciklusu, i dolazi sa punjačem baterije od 85 kW kao delom standardne opreme i u Passion i u Icon verziji. Potrebno je samo 5 minuta da se napuni dovoljno za prelaženje 50 kilometara, više nego dovoljno za prosečnu dnevnu vožnju. Brzi punjač takođe puni bateriju do 80% za samo 35 minuta. Što se tiče performansi, baterije su uparene sa električnim motorom od 118KS, koji razvija automatski ograničenu maksimalnu brzinu od 150 km/h, i ubrzava od 0 do 100 km/h za 9.0 sekundi i od 0 do 50 km/h za 3.1 sekundu.

 

Model 500 takođe dolazi sa naprednim sistemima za pomoć pri vožnji (ADAS) koji ga čine lakšim, bezbednijim, jednostavnijim i zabavnijim za vožnju, kao i prvim automobilom u segmetnu koji je opremljen sa 2. nivoom autonomne vožnje. FCA inženjeri međutim nisu tu stali. Njihov cilj je bio da prilagode čoveku tehnologiju, primenom specifičnih rešenja koja su pravljena po meri za model 500: od naprednih funkcionalnosti za pomoć pri vožnji koji kontrolišu automobil uzduž i popreko, do senzora koji detektuju da li vozač drži ruke na volanu. Nadzor nivoa rizika je stoga mnogo precizniji, što znači da smo mogli da učinimo automatska upozorenja manje napadnim. I pored toga: ''Lane Centering'' održava Novi 500 u sredini trake, dok ''Urban Blind Spot'' koristi ultrazvučne senzore da nadzire slepe tačke i upozori na bilo kavke prepreke sa trouglastim svetlom upozorenja na bočnom retrovizoru. Istovremeno, 11 senzora sa pregledom od 360° pružaju ''pogled iz perspektive drona'' za izbegavanje bilo kakvih prepreka tokom parkiranja ili izvođenja kompleksnog manevra: skoro ptičji pogled na bilo koje prepreke na vašem putu.


Novi 500 je najpovezaniji automobil ikad. Dokaz je UConnect 5 sistem za informacije i zabavu pete generacije - povezana platforma koju je stvorio FCA za budućnost, dostupan sa 7-inčnim ekranom u Passion verziji i 10.25-inčnim ekranom u Icon verziji - uz prilagođeni interfejs i napredni sistem prepoznavanja glasa, koji se aktivira hendsfri, izgovaranjem aktivacijske fraze ''Hej, Fiat''. Funkcionalnosti povezanosti su omogućene novim UConnect Box sistemom, koji nudi pristup ''UConnect uslugama'' modela New 500. Primer jedne ove usluge pretvara automobil u Wi-Fi hotspot na koji se može povezati do 8 uređaja istovremeno. Ove usluge povezanosti su obično rezervisane za više segmente, ali ih Fiat po prvi put čini dostupnim na automobilu iz A klase, sa funkcionalnostima razvijenim za svet električnih vozila.

Novi 500 nudi i hečbek i kabrio verziju, i u potpuno novoj 3+1 verziju, koja ima treća mala vrata sa suvozačeve strane.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abarth postavio Ginisov rekord

 

abarth rekord.jpeg

 

Abarth je postavio Ginisov rekord za najveće digitalno okupljanje ikada, zahvaljujući svim fanovima koji su učestvovali time što su postavili 868 fotografija svojih automobila na posebno napravljenu FB stranicu tokom jednog sata. Velika porodica fanova nastavlja svima da pruža toplu dobrodošlicu, čak i ove godine kada je događaj povodom Dana Abarth-a održan u virtuelnom obliku. I zaista, zajednica je omogućila brendu Abarth da obori Ginisov rekord.

 

Ljubitelji Abartha-a okupili su se na mreži na spektakularnom online događaju, koji je postao najveće digitalno okupljanje na svetu: taj rekord je osvojio Abarth digitalni dan. Da bi se osvojilo ovo prestižno priznanje bio je neophodan doprinos svih fanova koji su postavili fotografije svojih automobila. Ukupno 868 fotografija je postavljeno, a svaka od njih bila je izraz jedinstvenog stila najličnijih tumačenja koncepata nadogradnje, performansi i personalizacije.

 

U Abarth digitalnom danu je učestvovala i Ylenia Baccario, sa radio programa Tutto easurito (Rasprodato) na Radiju 105, kao prezenter prenosa uživo, kao i DJ Fabio Liuzzi, takođe sa Radija 105, a tu je bila i digitalna kreatorka Ema Motorsport, koja se priključila online događaju i nastupila uživo iz radionice Officine Abarth, otkrivajući retke eksponate iz Abarth kolekcije publici. Nije nedostajalo performansi i zabave u tipičnom Abarth stilu kako bi se brend približio ljubiteljima. U međuvremenu, Abarth zajednica nastavlja da se širi po celom svetu: trenutno postoji 87 zvaničnih klubova sa više od 5.000 članova - a zajednici ''Škorpiona'' pripadaju i mnogi drugi - tokom četiri godine aktivnosti u EMEA regiji zajednica je prikupila 139.000 pratilaca. Prijave su i dalje otvorene na veb-sajtu, besplatno, klikom ovde.

 

potpis.png

 

0 Abarth.jpeg 

6_Abarth.JPG 7_Abarth.jpeg 

8_Abarth.JPG 1_Abarth.JPG 2_Abarth.JPG   

3_Abarth.JPG 4_Abarth.JPG 5_Abarth.JPG 9_Abarth.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

lovecars.jpg LoveCars: Fiat 500e, Mini Electric, Honda e

 

Mali gradski automobili skroz na struju na pravom mestu za testiranje - stara aerodromska pista. :D 

Ipak, tu nije isprobano samo njihovo ubrzanje nego i okretnost, a onda se otišlo i na klasični put:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2021. Abarth 595 ima nove opcije i Scorpion mod

 

210343-abarth 595 06.jpg

 

Osveženi Abarth 595 je spreman za evropsko tržište i dostupan u četiri verzije, a to su osnovni 595, Turismo, Competizione i Essesse.

Abarth 595 će kupci moći da kupe u hatchack i cabrio verziji a pokreće ga 1.4 turbo-benzinac koji zadovoljava Euro 6d normu. U standardnom 595 modelu ovaj motor isporučuje 143 KS, u Turismu 163 KS, a 177 konja ima u varijantama Competizione i Essesse.

 

210344-abarth 595 05.jpg

 

Najsnažniji modeli imaju Garrett GT1446 turbo, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem, Koni FSD amortizere i Brembo kočnice sa fiksnim aluminijumskim kočionim kleštima.

 

210342-abarth 595 04.jpg

 

Sve verzije dolaze sa petostepenim manuelnim menjačem, ali je moguće dobiti i robotizovani sekvencijalni menjač sa ''lopaticama'' na volanu za promenu brzina.

 

abarth 595 03.jpg

 

Promene na modelu za 2021. godinu su ograničene na detalje kao što je preimenovanje Sport moda u Scorpion mod, poboljšanu unutrašnjost u modelu Turismo koja je opciono dostupna sa Helmet Brown braon kožom, mat Rally Blue plavu boju eksterijera, set novih 17-inčnih felni od legura za 595 Competizione i drugo.

 

abarth 595 02.jpg

 

Kupci takođe mogu da opciono dobiju tablu presvučenu alkantarom, nova kožna sedišta i ručicu menjača od karbona.

 

abarth 595 01.jpg

 

Najskuplja Essesse verzija ima nove završetke izduvnih cevi od titanijuma u kombinaciji sa Akrapovič izduvnim sistemom.

Svi modeli dolaze sa 7-inčnim Uconnect infotainment sistemom, uz opcioni Apple CarPlay i Android Auto sistem. Novi BeatsAudio sistem je takođe dostupan sa ukupnom snagom od 480W i 8-inčnim digitalnim pojačalom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abarth 595 Hercules by Pogea Racing

 

210409-pogea 01.jpg

 

Pogea Racing nastavlja sa modifikacijama Abarthovih modela, a najnoviji u nizu je ovaj koji je nazvan Abarth 595 Hercules. Za početak, umesto serijskih 177KS i 250 Nm automobil sada ima 217KS i 350 Nm obrtnog momenta, pa do 100 km/h ubrzava za 6.2 sekundi i postiže maksimalnih 232 km/h.

 

210410-pogea 02.jpg

 

Izmene su pretrpeli i oslanjanje, kočnice i izduvni sistem, a treba pomenuti i 18-inčne točkove, gume Michelin Pilot Sport, wide body kit od ugljeničnih vlakana, zadnji krovni spojler, novu haubu sa otvorima za vazduh, kao i unutrašnjost sa kožom i alkantarom.

 

210411-pogea 03.jpg

 

Što se cene tiče, Pogea Racing za Hercules paket naplaćuje 18.810 evra (plus lokalni porezi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Fiat 500 hybrid

 

Fića je legenda, automobil koji je obeležio nečije detinjstvo, nečije prve vozačke kilometre koji ostaje u našim srcima zauvek. E pa ovaj automobil je na pragu da uradi to isto.

Fićin unuk - Fiat Nuova 500. Lansiran 2007. godine i dok su svi njegovi konkiurenti odavno zamenjeni nečim novijim on je toliko ispred vremena da je prošle godine prodato 195.000 primeraka širom sveta što je najbolji rezultat za svih ovih 13 godina. A to nije kraj jer danas vam predstavljamo prvi serijski Fiat sa hibridnim pogonom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...