Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500 / Fiat 500e

Recommended Posts

Fiat 500, 60 godina istorije: Zauvek mlad

 

_Fiat_500-Forever-Young_HP_slider1.jpg

  • Sa 6 miliona prodatih vozila od 1957. godine, Fiat 500 danas počinje obeležavanje 60 godina velikog uspeha.
  • Novi znak “Forever Young” ("Zauvek mlad") pojavljivaće se u svim aktivnostima povezanim sa obeležavanjem godišnjice.
  • To uključuje i multimedijalno putovanje radi istraživanja legende modela 500 na stranici www.500foreveryoung.fiatpress.com. 
  • Prva počast modelu je izrada Fiat 500 specijalne serije kojom se obeležava šezdeseta godišnjica modela, a koji je premijerno prikazan na Salonu automobila u Ženevi. 

Fiat je izabrao Salon automobila u Ženevi kao međunarodnu pozornicu za početak proslave 60-godišnjice modela 500, legende koja ostaje verna sebi, ali je ipak, uvek savremena. Godišnjica modela, koji je premijerno predstavljen u Torinu, 4. jula 1957. godine naglašava se kroz plan komunikacija koji će obuhvatiti internet, radio i televiziju, kao i kroz seriju inicijativa, uključujući i obilazak najlepših evropskih trgova, sa zaljubljenicima i kolekcionarima modela Fiat 500 iz prošlosti i sadašnjosti. Projekat pod sloganom "Zauvek mlad" opisaće vanvremenski status legende, koja je išla ispred mode i trendova pomoću dizajna, ''500-manije'', umetnosti i pop arta, i marketinga. Počev od danas pa sve do 4. jula, program će istražiti istoriju ovog automobila. Dakle sve je spremno za uzbudljivo putovanje u kojem se prepliću proizvod i istorija, kao i umetnost i životni stilovi: od 1957. godine do danas, Fiat 500 je uticao na modu, društvo i ponašanje i postao istinski trendseter. 

 

Marketinška kampanja ''Zauvek mlad od 1957. godine''
Fiat 500 je mnogo više od običnog automobila: za 60 godina postao je autentična pop legenda, simbol italijanskog stila koji nikad ne izlazi iz mode, te koji je tokom godina osvojio naklonost zaljubljenika u lepe i originalne stvari.
Svakodnevno bojenje puteva širom sveta je misija koju Fiat 500 ispunjava svakog dana od 1957. godine: legendarni Fiat predstavlja pravo remek delo koje upotpunjuje sredinu u kojoj se nalazi.
To je osnovna ideja marketinške kampanje koju je kreirala agencija Leo Burnett. Kampanja će obuhvatiti različite medije, koristeći različite jezike koji dele specijalnu vezu između savremene ličnosti i vintidž inspiracije 60-tih godina. Karakterisaće ga znak koji će se pojavljivati u svim komunikacionim aktivnostimana na svim kanalima tokom cele godine proslave na svim proizvodima linije 500. Karakteristična oznaka modela ''500'' sadrži slogan ''Forever young'' (''Zauvek mlad''), kojim se naglašavaju ličnost i vrednosti legendarnog Fiata. Daleko od toga da je staromodan, Fiat 500 je uvek savremen, mada ostaje veran sebi, postajući simbol kao i autentična legenda na četiri točka. Kao završni dodir, poruka ''od 1957.'' sa ponosom ističe godinu rođenja automobila koji proslavlja svoj šezdeseti rođendan sa svom svežinom koju od njega očekuju mnogobrojni ljubitelji.

 

Internet serija koja priča priču o mitu
Danas se na stranici www.500foreveryoung.fiatpress.com prikazuje prva epizoda putovanja koje istražuje legendu brenda Fiat, a koje će obuhvatiti pet različitih lokacija u interaktivnom virtuelnom muzeju. Početkom svakog meseca biće predstavljena nova "soba", koja će prikazivati različitu eru iz istorije modela Fiat 500.  Posetioci će biti u prilici da pristupaju multimedijalnim sadržajima preko predmeta koji odslikavaju društvene i promene koje su nastupile sa vremenom. To će, na primer, biti radio koji reprodukuje muziku iz određenog perioda, kao i televizor na kojem se prikazuje video materijal iz tog vremena, uključujući i reklame. Foto album se može skrolovati kako bi se pregledali događaji koji se odnose na određeno vreme, dok pisaća mašina omogućava pristup nizu dokumenata. Multimedijalna arhiva se može preuzeti korišćenjem funkcije za preuzimanje medijskog materijala. Prva epizoda internet serije koja se odnosi na period od 1957. do 1968. godine, počinje u kancelariji Dantea Đakoze u Torinu, gde je automobil dizajniran: ovaj uzbudljiv početak diktira ritam zanimljive priče. Veza između brenda, grada, muškaraca i žena i čitavog sveta. Reč je o fizičkom i mentalnom prostoru na kojem je počela priča modela Fiat 500. Počev od originalnih nacrta, samog začetka ideje, posetioci mogu da istraže magičnu formulu koja je iznedrila ovo remek delo italijanskog dizajna, koje se uspešno obnavlja šezdeset godina uz očuvanje svih svojih vrednosti. 
Posetioci mogu da se kreću kroz sajt pomoću miša kako bi pristupali tehničkim crtežima automobila, dok se na stolu nalazi nekoliko magazina, uključujući i prvo izdanje časopisa "lustrato Fiat" ["Ilustrovani Fiat"]; kartoteka dizajnera nudi priče i anegdote, a na raspolaganju su i razglednice na kojima je prikazan Fiat 500 na različitim mestima širom sveta. Kancelariju kompletiraju uramljene fotografije Đovanija Anjelija i Vitoria Valete u fabrici Mirafiori. Klikom na ključnu reč "Fiat 500", posetioci će imati mogućnost da preuzmu dokument o ovom remek delu italijanskog dizajna. Prikladno, različiti predmeti u virtuelnoj sobi takođe predstavljaju dobre primere italijanske kreativnosti svog vremena: mašina za kucanje Lettera 22 koju je dizajnirao Marčelo Nicoli, Algol 11 TV uređaj koji je dizajnirao Marko Zanuso, kao i lampa Arco Floss koju je kreirao Ahile Kastiljoni. 

 

Specijalna serija kojom se obeležava 60-godišnjica modela Fiat 500 
60 godina a bez bora: prva počast ovom značajnom postignuću jeste model Fiat 500, koji je kreiran kako bi obeležio 60-godišnji jubilej. Predstavljanjem specijalne serije na Salonu automobila u Ženevi počela je proslava i potvrđena je višestruka priroda legendarnog Fiata. Iako je godinama ostajao veran sebi, Fiat 500 je promenio značajan broj različitih ali uvek ekskluzivnih izgleda. To je jedna od tajni njegove neprolazne mladosti. Njegov dizajn je kontinuirano nepogrešiv i nadahnuo je maštu umetnika i modnih dizajnera koji su mu dali elegantne, ekskluzivne i sportske interpretacije. Na primer, niko ne može da zaboravi izvrsne detalje modela ''500C by Gucci'' iz 2011. godine, gde je meki krov bio ukrašen prepoznatljivim zeleno-crveno-zelenim motivom, dok su se u unutrašnjosti nalazila dvobojna Frau kožna sedišta, na kojima je bila utisnuta reč ''Guccissima''. Ili model ''500 by Diesel'' iz 2008. godine, koji je uspešno kombinovao automoblizam i modu u proizvodu ispunjenom kreativnošću, inovacijom i upečatljivim stilskim detaljima - efekat koji je prethodno postigao  500 Pink, svojom upečatljivom živopisnom karoserijom. Fokus je sa ružičaste boje pomeren na pastelno plavu modelom ''500 Vintage '57'', koji se pojavio 2015. godine, odajući počast prošlosti retro izgledom koji je takođe bio naglašen sedištima presvučenim kožom. Uspeh novijeg datuma jeste onaj koji je ostvario model 500 Riva, ''najmanja jahta na svetu'', a koji je simbolizovao veliku lepotu Italije sa komandnom tablom od mahagonije sa umecima od javora - koji tipovi drveta se koriste i za proizvodnju Riva jahti. Ukratko, svaka varijacija na temu 500 bila je uzbuđujuća i zapanjujuća, zahvaljujući jedinstvenoj ličnosti ovog automobila, koja prosijava kroz svaku pojedinačnu interpretaciju. 
Stoga, ništa priličnije nego  da se jubilej obeleži specijalnom serijom, vozilom za kolekcionare koje svako može da kupi, u skladu sa tipičnom sposobnošću ovog modela za kombinovanje tradicionalno suprotstavljenih vrednosti. Dizajn specijalne serije modela Fiat 500 povodom 60-godišnjeg jubileja je uistinu nepogrešivo efektan, zahvaljujući savremenoj preradi klasičnih stilskih elemenata poput vinilne komandne table, vintidž oznake na prednjem delu između hromiranih "brkova" i hromiranih elemenata na haubi. Prijem narudžbina počinje 9. marta, a automobil će se distribuirati na glavnim tržištima regiona Evrope, Bliskog istoka i Afrike u 560 primeraka, od kojih će uz svaki ići odgovarajuća potvrda autentičnosti. Za dodatne informacije i cene posetite www.fiatsrbija.rs.

Javnost će širom Evrope imati priliku da izbliza vidi novu specijalnu seriju, te da se iz prve ruke upozna sa specijalnom serijom. u okviru turneje ''Zauvek mlad'', koja će proći kroz mnoge gradove širom Evrope, te koja će obuhvatiti sadašnje i nekadašnje ljubitelje vozila kompanije Fiat. Fiat 500 je više od specijalne serije: automobil može da se pohvali mngim posebnim, neobičnim partnerstvima sa slavnim ličnostima, poput onog sa Dženifer Lopez za upravljačem modela ''500C by Gucci'', neodoljive pesme Farela Vilijamsa ''Happy'' koja je iskorištena u spotu posvećenom legendarnom vozilu, ili saradnje se dobitnikom Oskara Paolom Sorentinom u vezi sa modelom ''500 Cult'', kao i saradnje sa Benom Stilerom u reklami za ''500 Corallo Red''.

 

Fiat 500 se sreće sa umetnošću i modom
Tokom cele 2017. godine održavaće se događaji koji će obuhvatiti niz različitih polja. Kako slogan ''Zauvek mlad'' jasno govori, Fiat 500 je legenda koja se tokom godina obnavljala, delom kroz umetničke interpretacije koje su od njega napravile remek delo svoje vrste. Počev od Salona automobila u Ženevi, Fiat 500 će proslavljati svoj talenat kroz doprinose srodnih duša iz različitih miljea. 
''Mali veliki automobil'' rođen 1957. godine sada se direktno obraća generacijama rođenim tokom osamdesetih i devedesetih godina, na primer kroz video radove koji se prikazuju na štandu na Salonu automobila u Ženevi,  a koje je režirao Sirijak Haris, čuveni britanski filmski animator, globalno poznat po svom nadrealnom, psihodeličnom stilu, koji koristi kako bi kreirao fascinantne svetove. Sirijak je samouk. Počevši sa jednostavnim animiranim GIF-ovima u prvim godinama, prve decenije 21. veka, došao je do današnjih kreacija koje uključuju video klipove za čuvene muzičare. Njegova tehnika stvara fantazmagoričnu priču koja je u stanju da prenese smele ideje i koja prikazuje 3D svet u pokretu koji nadilazi dvo-dimenzionalni prikaz kako bi generisao novi emotivni odgovor.
Osim umetnosti, Fiat 500 nadahnjuje i svet mode: na izložbenom prostoru odvojenom za  specijalnu seriju povodom 60-godišnjice će sa ponosom biti prikazane torbe ''Gabsule kolekcije Fiat 500''. Reč je o ekskluzivnoj kolekciji torbi, novčanika,  torbica za šminku i privezaka, koje je stilozovala modna kuća Gabs, a koje oličavaju prepoznatljivu  privlačnost ovog automobila, odajući počast njegovom dizajnu te kazujući svoju priču kroz dobro poznate detalje. Linija će obuhvatiti i naočare ''Tribute to 500 Anniversary''  (''Počast jubileju linije 500'') koje je kreirala kompanija Italia Independent i koje su prvi put dostupne, a koje karakterišu tradicionalni okrugli okviri, te koje crpe nadahnuće iz vintidž dizajna, reinterpretiranog na savremen, elegantan način. Besprekorne linije, dvostruki most i okrugla, ravna stakla, u spoju sa bojama koje odgovaraju specijalnoj seriji kojom se obeležava 60-godišnjica modela Fiat 500, daju proizvodu elegantan, savremen izgled. Ovi modni elementi su tek prvo iznenađenje u godini kada će iznenađenja biti mnogo: ležerna forma modela Fiat 500 kao i sama srž njegovog karaktera, inspirisali su ideje i projekte koji imaju za cilj da svim ljubiteljima ponude novi, prijatan način za učešće u proslavi.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Fiat 500 će biti hibrid?

 

109554-fiat%20500%202.jpg

 

Nakon što je proslavio 11 godina od transformacije u moderan gradski automobil, vreme je da Fiat 500 dobije zamenu kako bi ostao privlačan kupcima. Očekuje se da će retro dizajn biti zadržan, a novina će biti hibridna tehnologija. O njegovom nasledniku FCA pažljivo razmišlja, a smatra se da se neće pojaviti pre 2019. godine. Hibridna tehnologija će značiti da se ovaj gradski automobil oprašta od 1.3-litarskog MultiJet dizel motora u korist 48-voltnog hibridnog sistema. To je deo planova ove kompanije da smanji emisiju ugljen dioksida iz svojih vozila.

 

109556-fiat%20500%20211.jpg

 

48-voltni hibridni sistemi smatraju se pravim rešenjem, pošto su povoljni, a dodavanje punog hibridnog pogona u vozilo kao što je Fiat 500 moglo bi se da se neslavno završi, smatra Markione. Ukoliko FCA usvoji ovu opciju, možemo očekivati da će novi Fiat 500 biti skuplji od svog prethodnika, ali ujedno i brži i jeftiniji za korišćenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500 Riva na 53. Beogradskom sajmu

 

163009-fiat%20500%20riva.jpg

 

Fiat 500 Riva, ''najmanja jahta na svetu'', simbol veličanstvene italijanske lepote stiže na 53. Beogradski sajam automobila. Kao rezultat spoja legendarnog modela brenda Fiat se vanvremenskom atraktivnošću brenda Riva, dobijeno je vozilo koje kombinuje stil i dizajn oba brenda. Dve apsolutne legende iz svetova automobilske industrije i brodogradnje susrele su se kako bi kreirale novi predmet želja, koji simboliše italijansku lepotu. Fiat 500 Riva je u ponudi i u kabriolet verziji: ova izvedba predstavlja nepogrešiv stilski izraz, postignut upotrebom kvalitetnog drveta i posvećenošću detaljima, tako da svako putovanje pretvara u ekskluzivno krstarenje. Vidimo se na Fiat štandu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogea Racing Ares (Abarth 500 sa 404KS)

 

pogea%202.jpg

 

Pogea Racing ove godine slavi svoju 20-godišnjicu, što su obeležili promocijom modifikovanog Abartha 500, zvanično nazvanog Pogea Racing Ares. 

 

pogea%2022.jpg

 

Startovali su sa automobilom koji ima 1.4 litarski motor sa 135KS, a završili sa monstrumom od 404KS i 445 Nm koji do 100 km/h ubrzava za samo 4.7 sekundi i postiže maksimalnih 288 km/h.

 

pogea%20222.jpg 163445-pogea%201111.jpg

 

Izmene su pretrpeli i menjač, oslanjanje, kočnice i izduvni sistem, a treba pomenuti i LSD diferencijal, 18-inčne točkove, wide body kit od ugljeničnih vlakana, kao i unutrašnjost sa kožom i alkantarom.

 

pogea%202222.jpg

 

Težina vozila iznosi 977 kg (sa punim rezervoarom goriva i bez vozača), dok cene startuju od 58.950 evra.

 

pogea%20111111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budi slobodan i vozi opušteno: Da biste uživali u novom Fiatu 500, ne morate ga kupiti

 

500-header.jpg

 

Neki ljudi razmišljaju o taksama i osiguranju, dok drugi maštaju o novoj destinaciji. Ima onih koji misle o troškovima u budućnosti, dok drugi razmišljaju o sledećoj pesmi koju će pustiti. Postoje ljudi koji misle unapred i postoje ljudi koji misle kako da budu slobodni ovog vikenda. Novi koncept mobilnosti koji vam omogućava da menjate automobile na svakih 13 meseci!

USLOVI:

Fiksna mesečna rata od 199€ bez učešća uključuje:

  • Registraciju
  • Set guma
  • Redovan servis
  • Kasko osiguranje


rtrtr.jpg

 

Detaljnije OVDE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500 Zauvek mlad: Globalna legenda ''stiže'' u Londonu iz šezdesetih

 

Fiat_500-Forever-young_London.jpg
 

  • Druga epizoda veb serije kojom se obeležava 60 godina uspeha legendarnog Fiata, sada je onlajn na stranici 
  • www.500foreveryoung.fiatpress.com
  • Fotografije, video snimci i dokumenti iz perioda „raskalašnog Londona“ („Swinging London“), vraćaju Vas u šezdesete, kada se veliki-mali automobil odvažio da izađe iz Italije, te kada je učvrstio svoju poziciju na sve četiri strane sveta. 
  • Ovo fascinantno multimedijsko putovanje deo je šireg plana komunikacija kojim se obeležava dug put koji je od modela 500 načinio globalnu legendu, sa gotovo 60 miliona prodatih vozila.

 

Na stranici 500foreveryoung.fiatpress.com sada je moguće pogledati drugu epizodu veb serije kojom se obeležava 60-godišnjica vanvremenske legende, modela Fiat 500. Nakon napuštanja Torina - u prvoj epizodi je prikazana reprodukcija studija gospodina Dantea Đakoze, gde je model 500 rođen - ''mali'' Fiat dospeva u London 60-ih godina prošloga veka, tačnije na trg Pikadili. Ovo multimedijsko putovanje deo je šireg plana komunikacija, koji će obuhvatiti internet, radio i televiziju, kao i seriju inicijativa, uključujući obilazak najlepših trgova Evrope, sa ljubiteljima i kolekcionarima modela Fiat 500 iz prošlosti i sadašnjosti. Proizvod koji je ujedno istorija, umetnost i stil življenja: Fiat 500 je prešao dug put od 1957. godine, vršeći uticaj na modu, društvo i navike, pretvarajući se u globalnu legendu sa gotovo 60 miliona prodatih primeraka do danas. Vraćamo se u London u sjajne šezdesete, vreme pokreta ''Swinging London'', kada je trg Pikadili bio u središtu novih društvenih, muzičkih i umetničkih trendova, te mesto na kojem ste mogli sresti neke od najvećih zvezda tog vremena, poput Džona Lenona, Pola Makartnjia, Šona Konerija, Džordža Besta, Džona Ozborna i Harolda Pintera. Upravo taj deo Londona prikazan je u drugoj epizodi.

Fiat 500 iz 1965. u vatreno crvenoj boji nalazi se u središtu, okružen spomenicima, prodavnicama, autobusima, novinama i neonskim reklamama, s tim da svaki od ovih sadržaja omogućava pristup tekstovima, fotografijama i video snimcima. Svi ovi elementi oživljavaju uzbuđenje iz tih godina, kada je Fiat 500 osvajao svet, čak i tako udaljene lokacije kakva je Tahiti. To se dokumentuje fotografijom iz 1962. godine, koja je napravljena u isto vreme i na istom mestu gde je Marlon Brando, kao još jedna globalna legenda, snimao film ''Pobuna na brodu Baunti''. Na sajtu se nalaze fotografije još dve svetske filmske legende: Sofije Loren, dobitnice Oskara 1962. godine sa filmom ''Ćoćara'' i reditelj Mikelanđelo Antonioni, koji je 1966. godine snimio film o ''raskalašnom Londonu'', svoje remek delo ''Uvećanje'' , za koje je dobio Zlatnu palmu na Kanskom filmskom festivalu. A tu je čak i filmska zvezda koja se zaljubila u Fiat 500: Džek Lemon. Prilikom snimanja filma ''Avanti!'' iz 1972. godine, reditelja Bilija Vajldera, na ostrvu Iskija, on se zaljubio u drugu zvezdu filma, Fiat 500, naravno, i zatražio od producenta da mu dopusti da odveze ovaj automobil na svoje imanje u Beverli Hilsu, tako da je njegov honorar umanjen za cenu vozila. 

 

Multimedijalno putovanje se nastavlja. Na početnoj strani, pored istorijskog modela Fiat 500, nalazi se nezaobilazna crvena londonska telefonska govornica, još jedna legenda kolektivnog pamćenja, kao demonstracija ubrzanog razvoja telekomunikacija tog vremena. Telefon je, kao proizvod prethodno dostupan samo eliti, ušao u gotovo sve domove, tako da je obavljanje međugradskih, čak i međunarodnih poziva postalo lakše, počev od sedamdesetih godina, s obzirom da više nije bilo potrebno pozivanje operatera u telefonskoj centrali. Ako mišem pređete preko neonske reklame, spoznajete kako je reklamiranje, u to vreme, postalo opštesvetska stvar, a kao odgovor na potrebe rastuće multinacionalne industrije. Potom ćete otkriti muzičku prodavnicu u kojoj je izložen televizor: u to vreme skorašnji pronalazak, koji je brzo pokazao potencijal za prevazilaženje granica među državama i postao ključni svedok svog vremena - setite se samo neverovatnog prenosa sletanja na mesec 1969. godine. Ako kliknete na TV uređaj, imaćete priliku da vidite dva video snimka iz arhive kompanije Fiat, a koji su snimljeni tokom šezdesetih i sedamdesetih. Nije teško zamisliti legendarni Fiat 500 među mladima Londona, koji se kreću između trga Pikadili i ulice Karnabi, slušajući ''Bitlse'' i ''Roling stonse''. Fiat 500, simbol masovne motorizacije 60-ih godina, prikladno je vozilo za postavljanje pored dabl-deker autobusa, čuvenog, crvenog, dvospratnog autobusa koji, uz kompleksan metro sistem i taksi vozila starinskog izgleda, pomaže turistima da se upoznaju sa glavnim gradom Engleske uzduž i popreko. Na vrhu početne strane možete videti ''Boing'' na nebu: 60-e i 70-e godine su bile zlatno doba letenja. Jednim od tih aviona, su 7. februara 1964. godine četiri mladića iz Liverpula sletela na aerodrom ''Džon F. Kenedi'' u Njujorku, koji je upravo preimenovan po ubijenom predsedniku i ''Bitlmanija'' je zvanično počela. Jedna fotografija iz tog vremena prikazuje nekoliko primeraka modela Fiat 500 na asfaltu aerodroma ''Fjumićino'' u Rimu, pred isporuku na udaljene destinacije.
    
Istorijski Fiat 500 je sada kultni automobil za ljubitelje tog modela iz Engleske, koji su ujedno i vrhunski kolekcionari, spremni da urade mnogo toga kako bi došli u posed ovog vozila. Primer?

2015. godine, na aukciji kod Sobija se našao predivni Fiat 500 iz 1965. godine, po ceni od 17.920 funti, dok je specijalizovani britanski sajt ''Classic Driver'' ponudio Fiat 500 iz 1959. godine za 40.000 funti: vozilo je prodato istog trenutka. Restaurirao ga je Grejem Hant, koji ima status živog božanstva kada je reč o svetu klasičnih automobila. Čak je i bivši britanski premijer Dejvid Kameron posedovao Fiat 500, koji je prodao za gotovo 23.000 evra. Zašto? Kako bi kupio drugi.  Fiat 500 je mnogo više od običnog automobila: za 60 godina postao je autentična pop legenda. Simbol italijanskog stila koji nikad ne izlazi iz mode, te koji je tokom godina osvojio naklonost zaljubljenika u lepe i originalne stvari. Svakodnevno bojenje puteva širom sveta je misija koju Fiat 500 ispunjava svakog dana od 1957. godine: legendarni Fiat predstavlja pravo remek delo koje upotpunjuje sredinu u kojoj se nalazi. Zahvaljujući tome ova globalna legenda na svoj 60. rođendan, poseduje istu strast i veselost kao i mladi koji su stvorili ''Swinging London''. 

 

Fiat 500 je zaista zauvek mlad (Forever Young): 

Nakon Torina i Londona, veliki-mali automobil će preći na novu lokaciju radi snimanja treće epizode internet-serije, pripovedajući novu priču o vremenu kada je on bio glavni glumac. 
Priča se nastavlja...

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bizarno ali korisno: Fiat 500 na “tri” točka

 

Svašta se može videti po svetu ali neke stvari jednostavno nemaju veliku konkurenciju u svojoj bizarnosti. Jedna od njih je pre neki dan uslikana na Nirburgringu – “fiat 500” sa “tri” točka.

 

Ipak, razlog konverzije “fiće” u pravo malo čudovište nije takmičenje u ružnoći, već je vrlo opravdan. Naime, po nemačkim zakonima osoba može da vozi već od 16. godine ali pod određenim uslovima.

 

Trag zadnjih točkova, odnosno razmak između njih ne sme da bude veći od 46 centimetara, a motor ne sme da isporučuje više od 20 konjskih snaga. Takođe, maksimalna brzina koju vozilo može da razvije ne sme da bude veća od 90 km/h.

 

“Fića” je očigledno vrlo uspešno prepravljen a to zadovoljstvo košta 4500 do 5000 evra, naravno, plus cena automobila. Zanimljivo je da, kada vozačica ili vozač napune 18 godina, auto može bez problema da se vrati u prvobitno stanje, uključujući i “čipovanje” motora na fabričke vrednosti.

 

 

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaje se ''Titov'' Fiat 500 Jolly

 

fiat%20500%20j%20111.jpg

 

Ovaj simpatični automobilčić će 18.5. biti ponuđen na aukciji u Londonu. Takozvani automobili za plažu, svojevrsne preteče kasnijih bagija, bili su prilično popularni od kasnih 1950-ih do početka 1970-ih, a najveći proizvođač je bila italijanska karoserijska radionica Ghia. Oni su većinu modela bazirali na Fiat modelima 500 i 600, ali su postojale verzije i na kombijima, ali i modelima kao što su Renault 4CV ili Autobianchi Bianchina. Uprkos tome što su bazirani na skromnim narodnim automobilima ovi modeli su koštali kao suvo zlato, pa su ih neretko na imanjima vozili slavni, poput Aristotela Onassisa ili Yula Brynnera. Na italijanskom tržištu ovi automobili su poznati kao ''La Spiaggina'', a na međunarodnom pod nazivom Jolly.

 

165286-fiat%20j%2011.jpg

 

Josip Broz Tito često je koristio ovakva vozila, na Brionima ili u drugim rezidencijama, povremeno ih i sam vozeći. Britanska aukcijska kuća Coys 18. će maja u Londonu ponuditi Fiat 500 Jolly iz 1964., koji se u katalogu i najavama prezentuje kao Titov automobil. Tri takva automobila nabavljena su za potrebe Beogradskog sajma 1964., a ovo je jedan od njih. Do 1980-ih u njima su se vozili važni gosti tokom razgledanja sajma, pa je verovatno da je Maršal zaista vožen i u konkretnom primerku koji se nudi, a koji je donedavno bio izložen u beogradskom Muzeju automobila. Nažalost, vlasnik nije odoleo tržišnom zovu sve viših cena ovakvih automobila - procenjuje se da bi ovaj mogao da postigne između sedamdeset i sto hiljada funti, ali povezanost sa Titom mogla bi cenu još da poveća pa će očigledno još jedan automobil istorijski vezan za ove prostore otići u ruke nekog stranog kolekcionara. A ostala dva? Još jedan je u Beogradu, a drugom se izgubio trag, neki smatraju da je uništen u saobraćajnoj nesreći. Ipak, jedan 500 Jolly je dobro sakriven u jednom ruralnom predelu Hrvatske, pa treba istražiti da li se brojem šasije može povezati sa tim nestalim ili je došao iz neke druge priče.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500 dobija nove pakete opreme

 

165671-fiat%20500%20111.jpg

 

Fiat 500 je pomalo preterao sa inovacijama i dodacima, ali to nije sprečilo kompaniju da predstavi novi paket aeroopreme za modele iz ove godine. Dizajniran kako bi mu pružio mnogo više stila, ''Sport Black'' paket dostupan je na modelima 500 Pop namenjenim za 2017. godinu i uključuje obojene branike u istoj boji, crni krov i crne alu felne 16-ce sa Hyper Black finišima.

 

165670-fiat%20500%201.jpg

 

Ovaj paket takođe donosi šire pragove i crne nosače retrovizora. Enterijer je takođe dobio skromne promene i u njemu vozači mogu pronaći sportska sedišta srebrnih akcentnih šavova kao i naslone za ruke na prednjoj strani sa crnim detaljima.

 

165672-fiat%20500%201111.jpg

 

Ukoliko ovo nije previše za nekoga, kompanija takođe nudi boje karoserije u dva tona koji uključuju kontrastne krovove i retrovizore u crnoj, crvenoj i beloj boji. 500 Abarth orijentisan performansama ni ovaj put nije izostavljen iz zabave i automobil je opremljen sa posebnim krovom, retrovizorima i različitim kombinacijama trkačkih šara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Giannini 350 GP

 

gianinni_1.jpg

 

Na auto salonu u Torinu (od 7. do 11. juna) posetioci mogu da vide i ekstremni Giannini 350 GP, što je modifikovani Fiat 500 sa 1.75 litarskim motorom iz Alfa Romea 4C.

 

gianinni%2011.jpg

 

Četvorocilindrični turbo motor je smešten pozadi, ali ovde razvija svih 350KS.

 

gianinni%20111.jpg

 

Takođe, pogon je na zadnjim točkovima, a pažnju privlače i agresivan aero body kit (proširenja blatobrana, set pragova, prednji spojler, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler...), otvori za vazduh, alu točkovi od 19 inča, modifikovano oslanjanje, jače kočnice i sportski izduvni sistem. Giannini planira da ponudi seriju od 100 primeraka ovog automobila, po ceni od 150.000 evra po komadu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abarth 695 Rivale

 

abarth-695-rivale%201.jpg

 

Kako bi obeležili 175 godina od osnivanja kompanije Riva, Abarth i Riva su pripremili novo specijalno izdanje Abartha 695.

 

abarth-695-rivale%20111.jpg

 

Abarth 695 Rivale 175 Anniversary se najavljuje kao automobil koji je elegantan i jedinstven poput Riva jahti, pri čemu se ova sepciojalna serija opisuje kao mesto susreta dva brenda koji su u stanju da nešto obično pretvore u nešto izuzetno.

 

abarth-695-rivale%2011.jpg

 

Naravno, radi se o ograničenoj seriji, koja se ističe jedinstvenim izgledom i Riva premium materijalima inspirisanim nautikom.

 

abarth-695-rivale%201111.jpg

 

Dakle, ovde imamo dvobojni eksterijer je u ekskuzivnoj kombinaciji boja Riva sera blue i shark grey, Aquamarine bočnu liniju, ''695 Rivale'' logo na B stubovima, Satin chrome detalje, specijalne alu točkove od 17 inča, Akrapovič izduvni sistem, Abarth by Koni oslanjanje, Brembo kočnice, kao i doterani enterijer (drvo, plava kožna sedišta, elementi od ugljeničnih vlakana, Uconnect infotainment sa 7.0-inčnih ekranom osetljivim na dodir...).

 

abarth-695-rivale%2011111.jpg

 

Motor je 1.4 litarski turbo bezinac sa 180KS i 250 Nm, a budući da je masa vozila 1045 kg, odnos masa/snaga iznosi 5.8 kg po KS. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 6.7 sekundi, dok je najveća brzina 225 km/h.

 

abarth-695-rivale%20111111.jpg

 

Abarth najavljuje da će biti proizvedeno 175 komada u hatchback i 175 komada u cabrio verziji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500 Anniversario

 

Fiat%20500-Anniversario-111.jpg

 

Fiat će 4. jula proslaviti 60-godišnjicu legendarnog modela 500, pa će tim povodom kupcima ponuditi i specijalno Anniversario izdanje aktuelne generacije.

 

Fiat%20500-Anniversario-1.jpg

 

Fiat 500 Anniversario između ostalog nudi nove ekskluzivne boje Riviera Green i Sicilia Orange, posebne oznake serije, hromirane detalje, karakteristične 16-inčne točkove, TFT 7-inčni digitalni panel, Uconnect 7-inčni HD LIVE radio, kao i Apple Car Play i Android Auto.

 

Fiat%20500-Anniversario-1111.jpg

 

U ponudi su benzinski i dizel motori, pa verzija sa pogonom na TNG (što znači da kupci mogu da biraju verzije sa rasponom snage od 69KS do 95KS), kao i izbor između hatchback i cabrio varijante.

 

Fiat%20500-Anniversario-11.jpg

 

Cene u Italiji startuju od 13.600 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dvomilioniti Fiat 500 isporučen u Nemačkoj

 

  • Važno postignuće u istorji Fiata 500, koji je upravo proslavio svoj 60. rođendan.
  • Legendarni italijanski automobil je omiljen i u Nemačkoj: automobil koji poseduje više od 200.000 vozača u Nemačkoj, nudi zadovoljstvo koje premašuje čak i ono koje nude njegovi direktni nemački konkurenti.
  • Fiat 500 je model koji je najviše napredovao u segmentu gradskih automobila u Nemačkoj ove godine
  • Njegov uspeh je zaista svetski: prodaje se u preko 100 zemalja sveta, s tim da je u osam na prvom mestu po prodaji a u još šest među prva tri, pri čemu se 80% prodaje modela Fiat 500 ostvaruje van Italije.
  • Dvomilioniti automobil koji je prodat je crveni 500, i osvojio je srce Melani, mlade žene iz Minhena.
  • Fiat 500S je zamišljen kao automobil za velegradske milenijalce koji teže aktivnom životu i međusobnom povezivanju
  • O njegovom putovanju od proizvodnje do isporuke govori video koji možete pogledati na ovom linku.
  • Dva miliona je srećan broj za Fiat, a tu je i prvi kratki film ovog brenda u kome glumi Ajdrien Brodi pod nazivom „Vidimo se u budućnosti“ koji je danas upravo zabeležio dva miliona pregleda na YouTube-u. 

HP IMAGE TARGA_2MIO_OK.JPG

 

Legendarni Fiat proslavlja dva miliona prodatih automobila samo par dana nakon svog 60. rođendana. Ovo je tek najnoviji uspeh ''velikog malog automobila'' koji je oborio mnoge rekorde i pokupio mnoge nagrade u svojoj dugoj istorji. Ako se uzme u obzir njegov preteča iz 1957. godine, koji je prodat u preko četiri miliona primeraka, dobija se impresivna cifra od šest miliona automobila prodatih u šezdeset godina dugoj istoriji: ovo samo po sebi govori o uticaju Fiata 500 na društvo i objašnjava upravo zašto su o ovom automobilu kolektivno maštale četiri generacije vozača širom sveta.

 

Dostizanje veličanstvene okrugle cifre od dva miliona prodatih automobila je posebno značajno, s obzirom na to da je ovaj rezultat ostvaren samo 10 godina nakon njegovog predstavljanja i ono odražava njegov globalni uspeh. Sa prodajom u 100 zemalja širom sveta, 500 je gradski auto broj jedan u Evropi, na prvom mestu na tržištima osam zemalja i među prva tri u još šest, uz konstantan rast prodaje od 2007. godine pri čemu se 80% prodaje ostvaruje van domaćeg tržišta. Samo kupcima u Nemačkoj od 2007. godine isporučeno je 200.000 primeraka. Prema tome, nije slučajnost to što je dvomilioniti automobil isporučen upravo u Nemačkoj. Fiat 500 je model sa najbržim godišnjim rastom udela  (2017. u poređenju sa 2016.) na nemačkom tržištu i nalazi se među prvih 10 u A segmentu. Zatim, 500 je automobil brenda Fiat sa najvećom ocenom zadovoljstva kupaca u Nemačkoj, a isto važi i za sve proizvode iz porodice 500, koji beleže veće zadovoljstvo kupaca nego njihovi odgovarajući nemački konkurenti u svojim segmentima.

 

5_ferratura_1.16.2.jpg500_2milioni_VERNICIATURA.00_00_42_10.Still002.jpg

 

Kupac dvomilionitog automobila se zove Melani, iz Minhena je, i radi kao nastavnica u medicinskoj školi, koja je, kao pravi milenijalac, više okrenuta ka budućnosti nego ka prošlosti, isto kao i Fiat 500. Odabrani automobil je bio Fiat 500S, nova sportska verzija koju odlikuje smeo izgled, sa atraktivnom standardnom opremom. Veran je sebi ali je i povezan više nego ikad pomoću info-zabavnog sistema UconnectTM 7” HD LIVE, sa ekranom osetljivim na dodir u koji su implementirani najmoderniji sistemi integracije pametnih telefona, Apple CarPlay i Android AutoTM. Ima upečatljiv izgled, sa prednjim i zadnjim branicima sportskog dizajna, ugrađenim svetlima za maglu, spojlerima po želji i bočnim ojačanjima pored ekskluzivnih „satensko-grafitnih“ završnih detalja (kao što su ručke za vrata i zadnja vrata, kućišta retrovizora i felne), zatamnjenim zadnjiim prozorima, hromiranim auspuhom, zrnasto-crnim prednjim otvorima za vazduh i donjom rešetkom u obliku saća smelog izgleda. Felne od 16 inča su specifične i u mat crnoj boji. Vozilo je izvedeno sa Passione crvenom karoserijom i opremlejno 0.9 TwinAir motorom sa 105 KS. 

 

Priča ovog posebnog automobila ispričana je rečima samog Fiata 500 u uzbudljivom videu koji možete pogledati:

 

 

Priča nas vodi od pogona za sklapanje karoserije do pogona za farbanje gde je ''rođen'', preko pokretne trake pa sve do putovanja do lokalnog prodavca u Nemačkoj gde ga novi mladi vlasnik iščekuje sa nestrpljenjem što će moći da podeli svoje uzbuđenje zbog vožnje posebnog modela 500: njegovog vlastitog. Ovaj stav koji je karakterističan za milenijalce je dobro izražen u sloganu ''Zauvek mlad'' koji je pratio proslavu 60. rođendana tokom ove izuzetne godine obeležene sa ništa manje nego dve specijalne serije: numerisanom ograničenom serijom koja je predstavljena na Sajmu automobila u Ženevi i modelom 500 Anniversario, inspirisanim Dolce Vita periodom. Jedna od tajni svetskog uspeha modela 500 jeste njegov konstantan razvoj uz nove interpretacije i specijalne serije poput 500C by Gucci, 500 by Diesel i najnovije 500 Riva, ''Najmanje jahte na svetu''. Različiti kreativni svetovi ukrštaju se u automobilu koji je voljen, uzbudljiv i iznenađujuć, sposoban da uvek bude savremen i aktuelan kao i da uđe u kolektivnu maštu i da nadilazi svet automobilske industrije.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komemorativno izdanje poštanske markice posvećeno Fiatu 500 predstavljeno u Torinu

 

fiat%20500%20marka.jpg

 

Ceremonija kojom je obeleženo izdavanje nove komemorativne markice posvećene modelu Fiat 500, na njegov 60. rođendan je upravo završena u zgradi ''Mirafiori'' u Torinu. Događaj se odigrao u prisustvu italijanskog ministra za ekonomski razvoj Đovanija Akuzanija, vodećih predstavnika Pošte Italije Ivo Planeta, i čelnih ljudi kompanije FCA, Alfredo Altavila Direktor FCA EMEA, kao i Olivier Fransoa, direktor Fiat brenda i FCA Direktor Marketinga.

 

fiat%20500%20m.jpg

 

Ovaj kolekcionarski predmet u izdanju od 1.000.000 primeraka, a koji se od danas nalazi u prodaji u Italiji, proslavlja model koji je stvarao istoriju auto-industrije. Markica u vrednosti od 0.95 evra, koju štampa Državna štamparija i kovnica novca, sadrži prepoznatljive obrise klasičnog Fiata 500, prikazane preko sada podjednako poznate aktuelne verzije modela Fiat 500. Tamno plava pozadina sa trakom u bojama italijanske zastave ispod gornjeg okvira markice, godine 1957-2017 i reči ''Fiat Nuova 500'' u istom fontu kao i reklamni posteri iz 1957. godine. Reč je zaista o umetničkoj minijaturi kojom se obeležava ostvarenje velikog sna o mobilnosti i slobodi.

 

Fiat 500 uistinu predstavlja čudo italijanskog dizajna, ali, iznad svega, automobil koji je poboljšao živote miliona ljudi. Reč je o vozilu povezanom sa ekonomskim oporavkom Italije, koje je postavilo zemlju na četiri točka, te koje je potom izvoženo širom sveta. U toj meri da se danas 80% primeraka modela Fiat 500 proda van Italije, tako da je on vodeći automobil u Evropi, najprodavaniji u 8 zemalja i među prva tri automobila u još 6. Ovo je poseban način obeležavanja rođendana ovog modela, upravo u fabrici „Mirafiori“ , gde se model 500 proizvodi od 1957. godine. Za 60 godina koliko je prošlo od tad, Fiat 500 je postao istinska legenda, zahvaljujući svojoj funkcionalnosti, kao i inovativnim oblicima i tehnologijama, što se vidi u njegovom dizajnu, prepoznatljivoj karoseriji i raznovrsnosti upotrebe. Sa trajnim mestom u delu kolektivnog pamćenja rezervisanom za proizvode za široke mase sa dušom i snažnom ličnošću, Fiat 500 je decenijama uzoran primer automobilskog dizajna, koji vrši uticaj i definiše forme većine savremenih modela. 2007. godine Fiat 500 dobio je na kulturnom značaju u celom automobilskom svetu, praveći veliki iskorak u tehnologiji i obliku, na osnovu kojeg je novi model bio u stanju da postigne uspeh širom sveta. Izuzetno vredno nasleđe kojim se može pohvaliti mali broj proizvođača automobila.

 

Sa 60 godina istorije za sobom, Fiat 500 se sprema za još jedno dugo putovanje, održavajući svoj status kao simbol najboljeg italijanskog stila. Demokratski proizvod, ali i prepoznatljiva legenda kojoj je suđeno da bude sve popularnija i traženija širom sveta, te da ostane zauvek mlada, zahvaljujući svojoj evoluciji i posebnim serijama koje su ovoj liniji vozila vremenom davale dodatnu vrednost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MobilAuto TV - Fiat 500 slavi 60 godina - AK Kole

 

Fiat 500 uistinu predstavlja čudo italijanskog dizajna, koje je postavilo zemlju na četiri točka, te koje je potom izvoženo širom sveta. U toj meri da se danas 80% primeraka modela Fiat 500 proda van Italije, tako da je on vodeći automobil u Evropi, najprodavaniji u 8 zemalja i među prva tri automobila u još 6 država.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500 Anniversario po promo ceni od 11.490 evra

 

Fiat%20500-Anniversario-111.jpg

 

Novo specijalno izdanje posvećeno 60. rođendanu Fiat 500 i inspirisano slatkim životom: upoznajte Fiat 500 Anniversario. Fiat 500 Anniversario između ostalog nudi nove ekskluzivne boje Riviera Green i Sicilia Orange.

 

Fiat%20500-Anniversario-1111.jpg

 

Baziran je na Lounge verziji +

  • Hromirana lajsna na haubi
  • Hromirani retrovizori
  • Vintage Logo
  • Specifičan logo na zadnjem delu
  • 16'' vintage aluminijumske felne
  • Nova sedišta
  • Specijalne patosnice
  • Riviera Green ili Sicilia Orange, hečbek ili kabriolet.

Sa Fiat 500 Anniversario je samo pitanje izbora, a garantovan je nepogrešiv stil - moderno preoblikovanje njegovog sjajnog prethodnika.

 

Fiat%20500-Anniversario-11.jpg

 

Spisak Fiat salona u Srbiji OVDE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top Speed test: Abarth 595 Competizione

 

image.png

 

Đavo sa znakom škorpiona, glasan i prgav! To bi ukratko bio opis redizajnirane verzije Abarth 595 Competizione koja se pojavila nedugo nakon što je predstavljen osveženi FIAT 500.

U našem slučaju, buka je bila dvostruko veća, jer su na zakazani sastanak došla su dva Abartha 595 Competizione, a ne jedan! Duet ili bolje reći tandem, dva okretna, živahna i glasna, mala đavola… Tasmanijska đavola! Jer, upravo na ovu životinju, a još više na lik iz poznatog crtanog filma, podseća pojava ovog automobila. Najpre ga čujete kako dolazi, a potom vidite!

 

image.png

 

Kako god da bilo, daleki predak ovih ''mališana'' rođen je 1963. godine, tako što je Carlo Abarth do tada pravio posebne izduvne sisteme za Fiat, a onda na Salonu automobila u Torinu, predstavio i prvi model 595. Ova dorađena verzija ''Fiće'' gotovo odmah je postigla neverovatnu popularnost, tako da ga je italijanski proizvođač odmah čvrsto prigrlio.

 

image.png

 

Danas ovaj hečbek, nakon najnovijih izmena osnovnog modela 500, dolazi sa nešto drugačijim svetlosnim grupama napred i pozadi i masivnim branicima. No, njegova pojava, tačnije relativno male dimenzije, nikako ne odgovaraju velikoj buci koju proizvodi i uopšte utisku agresivnosti koji ga prati. A kompletan izgled spoljašnjosti, sa svim tim spojlerima, velikim uvodnicima vazduha koji bi trebalo da za čak 18% poboljšaju hlađenje, spliterima i difuzorima, pragovima, pa velikim točkovima i širokim gumama, kao i sama kombinacija boja i šara, nesumnjivo upućuju na to da je reč o automobilu koji je povezan sa sportom.

 

image.png

 

Asocira na to i sam logo sa škorpionom, koji je prisutan na mnogo mesta kod modela 595 Competizione… Međutim, pored zvuka i pojave, na vezu sa automobilskim sportom ukazuje i enterijer. Uz nezaobilazni karbon, tu su i Sabelt sportska sedišta, obložena alkantara kožom. Ona pružaju potpuno siguran ''zagrljaj'' i odlično držanje prilikom oštrih manevara za koje je 595 Competizione kao stvoren, samo što su, kao što se već može unapred zaključiti, veoma tvrda. I što, protivno očekivanjima, vozač i suvozač sede neuobičajeno visoko za jedan ovakav sportski automobil.

 

image.png

 

Zaravnjeni donji deo upravljača je svakako nezaobilazan detalj, kao i komande menjača iza njega. Instrument tabla potiče iz modela 695 Biposto, a tu je i infotejment sistem… Samo, koga još briga za to kada ovaj Abarth pruža daleko bolju zabavu u vožnji nego što je ''prebiranje'' po meniju putem ekrana osetljivog na dodir!?

 

image.png

 

Generalno posmatrano, čini mi se kao da ''progovara'' duh '60-ih godina prošlog veka, ali jednim novim, savremenijim rečnikom. Sve podseća na ono kako je bilo nekada, mada nije to - to! Novo je i drugačije… A svakako bolje i sasvim u skladu sa akutelnim trendovima.

 

image.png

 

Četvorocilindarski motor, sa četiri ventila po cilindru, iz 1.368 ccm radne zapremine, uz pomoć turbo-punjača marke Garret, dostiže 180 KS, pri 5.500 obrtaja u minuti. To je dovoljno da Abarth 595 Competizione u verziji sa MTA trasmisijom, tzv. ''robotizovanim'' sekvencijalnim petostepenim menjačem, stotku dohvati za 6.9 sekundi… A to je sasvim dinamično, zar ne? I maksimalni obrtni moment od 250 Nm pri 3.000 o/min je sasvim dovoljan za utisak o dinamičnosti, i bez napomene da je maksimalna brzina 225 km/h!

 

image.png

 

Dakle, nije samo da se ovaj automobil čuje - budući da specijalni Rekord Monza izduvni sistem, pored dobrog izgleda i odličnog zvuka, uz onaj karakterističan pucanj iz auspuha prilikom oduzimanja gasa, tako tipičan za sportske mašine, dodatno poboljšava i performanse. Sve to doprinosi subjektivnom utisku da ovaj automobil i ide kao tasmanijski đavo! Mada, možda on i nije toliko brz koliko se u prvi mah može učiniti, ali je svakako neverovatno zabavan za vožnju.

 

image.png

 

Mala masa od 1.090 kilograma, što znači 6.1 kilogram po konjskoj snazi, u kombinaciji sa odličnim sistemom oslanjanja, naravno i nešto tvrđim trimom koji će se dopasti samo pravim automobilskim entuzijastima, jer ipak se ovde radi o Koni amortizerima, čine da 595 Competizione grabi kroz krivine neverovatnom dinamikom. Za trenutak, čovek ima osećaj da se nalazi u nekoj ultra-realnoj video igrici. Tome značajno doprinosi i novi diferencijal, opet poreklom iz modela 695 Biposto.

 

image.png

 

Upravljač je precizan, samo možda malo previše servo-pojačan, odnosno, kao da je asistencija prevelika. Naprosto, nedostaje više povratnih informacija sa puta. Razumemo da je to učinjeno za dobro vozača, ali bi proizvođači nekada mogli da malo manje čine u tom pravcu i da ne guraju elektroniku u toj meri u prvi plan.

 

image.png

 

Ukoliko preterate sa brzinom u krivini, Abarth 595 Competizione će se ponašati kao i svaki drugi automobil sa pogonom napred. Dovoljno je da popustite gas, čija je komanda takođe elektronska ''drive-by-wire'' i ne postoji neka mehanička veza već se sve odvija putem potenciometra, pa će podupravljanje prestati. Samo za napomenu, kontrola trakcije se ne može isključiti!

 

image.png

 

Naginjanje karoserije u krivnama je neznatno, a stabilnost na kočenju odlična. Uz to je i Brembo kočioni sistem sa četvoroklipnim aluminijumskim čeljustima i ventilirajućim diskovima, prečnika 305 mm napred i perforiranim od 240 mm pozadi, izuzetno efikasan!

 

image.png

 

I tako… Dok motor reži, turbina zviždi, a gume škripe, teško je racionalno odlučiti se za ili protiv ovog automobila! Jer, koga jednom ovaj ''škorpion'' ubode, protivotrova nema! Taj je zauvek, ako već i nije od ranije, ''zaražen trkačim virusom'' i spreman da oprosti sve ''grehe'' koje ima Abarth 595 Competizione.

 

image.png

 

Cena od 29.850 evra bi mogla da bude jedan od njih, međutim nije, budući su ljubitelji ovakvih automobila, kao što smo već konstatovali, nepopravljivi entuzijasti spremni da žrtvuju sve, pa i komfor zarad ekstravagancije i performansi. Ne smeta im ni buka, ni recimo prtljažnik od svega 185 litara, ni to što će osetiti svaku neravninu na putu!

 

image.png

 

Tu prosto mora da postoji još jedan glas koji sugeriše upravo nabavku ovog automobila. Konačno, taj ''savetodavac'' nema ni rogove, ni rep, ali opasno navodi na greh… Ko je to… Đavo!?

Ma ne, to je sam Abarth 595 Competizione čijem je glasnom zovu teško odoleti!

 

Fotografije: Aleksandar Savin

Tekst: Zoran Živkov/TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/28/2014 at 5:02 AM, neshaoct said:

Godine 1960. debituje i prvi karavan, a uskoro i prve ''kopije'' - Autobianchi Bianchina, Puch 500 i Vignale Gamine.

Na prodaju Fiat 500 Gamine By Vignale

 

fiat%20500%20444.jpg

 

Hexagon Classics u Londonu na prodaju nudi i veoma retki Fiat 500 Gamine, roadster na bazi Fiata 500 koji je između 1967. i 1971. godine pravila italijanska firma Carrozzeria Vignale.

 

fiat%20500%2044.jpg

 

Za dizajn se inače pobrinuo Alfredo Vignale, pri čemu je napravljeno samo 200 primeraka.

 

169009-fiat%20500%204.jpg

 

U svakom slučaju, ovaj konkretni primerak je do sada prešao 12.250 milja (19.714 km), pokreće ga 0.5 litarski dvocilindrični vazduhom hlađeni motor sa 16 kW/21KS, pa ovaj samo 450 kg teški dvosed može do maksimalnih 97 km/h.

 

fiat%20500%204444.jpg

 

Što se dimenzija tiče, Fiat 500 Gamine By Vignale je dugačak tek 302 cm, širok 130 cm, visok 119 cm i ima međuosovinsko rastojanje od 184 cm. Na kraju i cena - 39.995 funti (44.310 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Fiat 500 za 2019.

 

fiat%20500%20om.jpg

 

Kako pišu pojedini italijanski mediji, Fiat bi tokom 2019. godine trebalo da predstavi novu generaciju retro mališana 500, a na ovom nezvaničnom renderu možete videti njegov eventualni izgled. Kao što se i očekivalo, novo izdanje Fiata 500 se izgledom neće radikalno razlikovati od aktuelnog modela. Dakle, evolucija sadašnjeg retro izgleda, uz novu platformu, moderniju unutrašnjost, veću bezbednost i bogatiju opremu. Automobil će biti nešto duži i širi nego sada pa će ponuditi i prostraniju unutrašnjost i nešto veći prtljažnik. Takođe, vozilo će dobiti i 48-voltni mild hybrid sistem, dok dizel motora više neće biti u ponudi budući da umesto toga u gami biti elektreifikovana hibridna varijanta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...