Jump to content
FAS Goran
Guest 3917

1.9 JTD vs. 1.3 M-Jet

Recommended Posts

Guest 3917

@neshaoct:

glupo mi bilo da te citiram :lol:

to sam i shvatio iz tvog prvog posta, ali ovo su kao iskustva clanova iz prakse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praksa je vrlo relativan pojam, posebno kad se priča o kolima. Vrlo brzo teme skrenu sa argumenata na lovačke priče, što mi se uopšte ne dopada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 3917

:podrzava

ipade da je stariji JTD bolji od savremenijeg i novijeg MJET-a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam multijeta 1.3.

Održavanje mu je dosta skuplje od 1.9 pošto je nov i razne zamene još nisu napravljene. Čak i proizvodi iste firme (valeo npr.) za mališu su dosta skuplji nego za 1.9.

Remontovan motor u italiji za punta košta: 2000eura 1.2 8v 60ks benz, 2500eur 1.2 16v 80ks i 4.000eur multijet. Za 1.9jtd taj podatak nemam

Turbo rupa mu je jako izražena, nemojmo se lagati. Britanci u auto testovima svi do jednog kažu da je dok se turbina ne razvrti ko "dead horse". Turbina na njemu (punto mk2b) je sa fiksnim krilcima i tek kod grande punta 90ks je sa promenljivim. Sa malo iskustva i ta rupa neće predstavljati neki problem.

Težina auta u putničkoj izvedbi bi trebala da je oko 950kg. No, većina trovratnih 1.3 multijeta su beli vanovi pa sa tim odvratno tvrdim ogibljenjem su teški preko 1050kg (verujte razdrmanim bubrezima mene i moje porodice :) ).

Fiat reče da na jtd-u 1.9 ne primećuje nikakve potrebe za mehaničkim intervencijama do 150.000km a na 1.3 multijetu do 250.000.

Potrošnja će biti oko litre manja na mališi.

Ja ga kupih zato što me je interesovalo šta je to i zadovoljan sam ali ipak glasam za 1.9 JTD

Share this post


Link to post
Share on other sites

poredjenje 1.3 mj i 1.9 jtd je poredjenje baba i zaba

razlika u njima je za 600 kubika i da ovaj jtd ima neku losiju turbinu isao bi bolje od malishe

sto rece jedan pametan

"No Replacement For Displacement"

ali da imam malisu od 1300 ccm ne bih platio oko 24ooodinara za registraciju

pa ko voli nek izvoli :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
razlika u njima je za 600 kubika i da ovaj jtd ima neku losiju turbinu isao bi bolje od malishe

Tako je. Ova dva nisu klasa.

Na kraju, 1.9jtd nije zamenjen sa 1.3mjet om već su se uporedo prodavali.

Za svakog po nešto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda bi pravo pitanje trebalo da glasi: 1.3 multijet 90KS ili 1.9JTD 86KS (2004-) ?

Mališa igra regularno na 90ks u grandepuntu sa drugačijom turbinom pa i 105ks u jednoj izvedbi. Koliko vidim, čipovanje njega na 90ks je svima poznato i razrađeno.

Kubikaža uz savremene turbine postaje sve manje bitna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@space2703

...pa i nije bas, tj. ne slazem se sa tobom.

mali savremeni motori stizu snagom i donekle obrtnim momentom starije vece motore

imaju veci broj obrtaja..........

ali da li ce ikad ti motori moci da predju kilometraze kao i ovi stariji

ovo posebno vazi za krajeve gde ima dosta uzbrdica gde se motor dosta napreze

sumnjam

dajem primer ti sad imas motore 1900 2000 dizele koji imaju po 150-160ks

pa ih ja opet ne vidim u terenskim vozilima vec samo vece kubikaze od 2500 pa nadalje bez obzira na broj konja

kad kazem terenska vozila ne mislim na karavane sa podignutim klirensom vec prave terence tipa patrol toyota landcruiser g klasa aj da pomenemo i terenske pickupove hilux l 200.... patfindera

jednostavno novi malishani moraju da prave veci broj obrtaja da bi radili

e tu se sad javlja problem izdrzljivosti motora na duge staze

kolko god sadasnji materijali i njihova obrada bili usavrseni u odnosu na one materijal od pre 20 godina koji su korisceni u izradi motora postoji neka granica njihove izdrzljivosti

a i ono sto je u nekoj temi dal na ovom ili nekom drugom forumu postavljeno

automobili iako koriste sve vise laganije materijale aluminium i plastiku sve su tezi to vazi posebno za manja kola tipa corse i traze sve vise snage u odnosu starije modele

jbg mozda sam u pravu a mozda i nisam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

imao sam prilike da testiram uporedno i 1.3Mjet (burazerov službeni ) i 1.9JTD hlx ( isto službeni koji smo vozili na servis ) , obojica slično vozimo tako da vozač i nije bio neki faktor a i menjali smo kola da bi proverili rezultate. Na startu 1.9 jtd ostavlja mjet za 1.5 dužinu i to je činjenica tu nema priče ali čim mjet pređe tih svojih 3000 obrtaja i turbina da svoj kick razlika se odmah poništava i budu rame uz rame . motor kod 1.3 traži veće obrtaje i traži da se vozi kao benzinac znači do 4000-4500 obrtaja pa tek onda promena brzine . Koliko sam se raspitao po servisima takva vožnja mu ne škodi.

Druga razlika koju sam primetio je potrošnja 1.3 mjet 6.5l sa klimom po gradu šta god mu radio a 1.9 jtd oko 8 l uz to da ga baš i ne derem

Što se održavanja tiče kod Bogunovic su slicne cene servisa za oba .

1.3 mozda ima skuplje delove ali ti delovi spadaju u kategoriju delova koji se ne kvare cesto

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 3917

cinjenica je da je 1,9jtd pogodniji za iole duza putovanja jer se vrti na nizim obrtajima pri nekoj vecoj krstarecoj brzini 130-140 km/h.

ako je cena odrzavanja slicna, a potrosnja drasticno niza (po gradu) onda je 1,3 mozda bolje resenje, mada mislim da bih u ovom trenutku ipak izabrao 1,9.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bolenbgd:

Šta podrazumevate pod "izdržljivost" motora? Nije najskuplja stavka u održavanju da li će neko oglodati cilindar i zameniti klipove, karike i slično posle 300.000 ili više. Novac odlazi na elektroniku, ležajeve, sve i svašta, na gorivo takođe. Šta je sa "izdržljivošću" tih delova? Dokaza o tome da je 1.3 manje žilav od 1.9 još uvek nema a vreme će pokazati možda suprotno.

Ja sam glasao za 1.9 zbog voznih karakteristika, a ako bi gledao finansije ne bih bio siguran šta je bolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez svake sumnje je da je u pitanju dobar i trajan motor. Poslednja generacija Multijeta u Fiatu ima 5 godina garanciju ili 500.000 pređenih km. Servisni interval je sa 20, podignut na 30 hiljada kilometara, ako se dobro sećam podataka sa predstavljanja novog Brava.

Ne vidim da išta ide u prilog JTD u odnosu na novi koncept, sem što ste u konkretno ovoj temi uporedili dva motora drastično različitih kubikaža, a u realnosti mnogo sličnijih performansi. Novi Multijet od 1.6 koji se ugrađuje u Bravo sa 120KS, zapravo ima vrlo slične karakteristike kao JTD 115KS, manje kubika, više konja, više Nm sa max momentom takođe na 2000rpm i drastično većom garancijom (5/500k vs 2/100k).

Svi podaci su iz glave, dozvolite mi da sam pogrešio, ali siguran sam da su cifre, ako ne baš ove, onda veoma blizu.

Ja bih svoju (pre)cenjenu zadnjicu sa velikim zadovoljstvom dao za novog "fićka" i baš ovim motorom iz teme od 1300 "kubika".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da smo se malo udaljili od teme koja je bila 1.9jtd (80 ili 86 ks) vs 1.3mjt (70ks) Punto. ima par lepih poređenja.

Neki uporno pukušavaju da dokažu kako je 1.3>1.9, upoređujući verzije motora 1.3 mjeta (koje nikada nisu išle u mali Punto), sa 8 god. starijim jtdom. Usput najsnažnija verzija 1.3 mjeta zaostaje po snazi i momentu za izvornim 1.9jtd (115ks), ali nema veze jer nisu ista generacija pa ni klasa.

Fiatovi motori sa blokom 1.3 (1248cm3) i 1.9 (1910cm3) su kroz vreme uporedo evoluirali.

Verzije:

1.3 (70,75,90,105 ks)

1.9 (80,85,115ks u verziji jtd, pa zatim mjet 120, 130,140, 150, 182ks biturbo)

Ovaj 1.3 istog godišta uvek će biti slabiji po svemu pa i po potrošnji i od 1.9.

Ispravite me ako grešim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto bi u gradskoj vožnji bio slabiji po potrošnji? Prednost kubikaže i unutrašnjih otpora je očigledna. Na otvorenom pri srednjim brzinama će se sigurno pokazati prednost veće kubikaže. Prosečna potrošnja pri vožnji adekvatnoj za 1300 kubika mora da bude niža.

Potpuno je isto, ako ne i drastičnije poređenje u gradskoj vožnji između 1.9 i 2.4. Svaki ima svoje prednosti i mane.

Pa čak i između 1.9 JTD ima razlika. Moj motor troši po gradu manje nego 115KS, iz dva razloga - efikasnija turbina, niži obrtni moment i kraći menjač. Kako krene da se prelazi 80-90 na sat, gde su slični, 115KS je u definitivnoj prednosti. Zbog kraćeg menjača ubrzavaju vrlo slično do nekih razumnih brzina, ali meni već na 120 auto ulazi u previsoke obrtaje za ekonomičnu vožnju i tu već kreće drastičan skok u potrošnji.

Za autić kao što je Punto, 1.3 Multijet je ko budali šamar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zašto bi u gradskoj vožnji bio slabiji po potrošnji?

Kad sam rekao slabiji po potrošnji mislio sam da troši manje. Naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 3917

@kole:

i 1,3 mjet i 1,9 jtd su isli u obican punto.

sto u verziji 2 sto u 2b. tako da ima smisla uporedjivati ih.

u prvom postu sam napisao da se radio poredjenju ovih motora u Puntu 2b!

ne samo u konstrukcijskom smislu koji je bolji, vec sve karakteristike u realnom zivotu:

odrzavanja, potrosnja , registracija i sl....

Share this post


Link to post
Share on other sites

...od 2003. su u ''mali'' Punto išli 1.3 i 1.9 dizelaši, ali najjači 1.3 M-Jet je imao 70KS...

2003 Fiat Punto 1.9 JTD

Kerb weight..............1040 kg

Displacement............1910 cc

Maximum power........83.0 bhp, 61.9 kW @ 3500 rpm

Maximum torque.......196.0 Nm @ 1500 rpm

Fuel system..............Unijet common rail

0-100 km/h..............12.20 s

2003 Fiat Punto 1.9 M-Jet

Kerb weight...............1075 kg

Displacement.............1910 cc

Maximum power.........98.0 bhp, 73.1 kW @ 4000 rpm

Maximum torque.........260.0 Nm @ 1750 rpm

Fuel system................Multijet common rail

0-100 km/h................9.60 s

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.3 MultiJet imam prilike često da vozim kao i 1.9 JTD i moje glas je za 1.3 MultiJet jer osim malo veće snage i startnosti JTD nema neke veće prednosti . U realnoj vožnji isto se ponašaju . Čini mi se da im se ni cena održavanja ne razlikuje nešto puno ali potrudiću se da pronađem račune pa da sve to uporedim da ne pričam napamet ( inače oba automobila su održavana u istom ovlašćeno Fiat servisu )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mislim da je jtd veoma bolje rešenje, a i super je kad te netko pita koji je motor,a ti se isprsiš 1.9, dok je taj 1.3 mjet je bezličan motor, koji nit smrdi nit miriše :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe...dobra konstatacija. :rofl:

Ajde već kad je oživljena stara tema da kažem da vozim dugo 1.9 jtd, i stvarno imam reči hvale za taj motor. Sada kada bih birao izabrao bih 1.3 mjtd defintivno, mada kada bih nabasao na jednog od retkih 1.9mjtd pitanje je da li bih mogao da odolim. U svakom slučaju biram noviju tehnologiju, jer sve odlične osobine koje JTD poseduje, dodatno su unapređene multijet tehnologijom.

1.3 lakši motor i samim tim lepše raspoređena masa automobila. U tom segmentu svakako bolja varijanta od 1.9. Dosta manje troši, a pri tome ide više nego pristojno! Ne znam da li su u starom puntu bile varijante 1.3 sa većom snagom od 70ks. U GP-u znam da imaju jače izvedbe i sigurno bih se odlučio za tako nešto! :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma vjerujem ja da je mjet dobar, al kao što kaže naša poslaovica, dok ne probam lava, za mene je jelen kralj žvotinja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogu reci da je motor 1.3 multijet legenda! samo ih mi dobijemo sa ko zna koliko predjenih km, plus ko zna kakvi majstori rade! u Novom Sadu, jedno tri puta za redom samisao u jedna servis, i odmah nakon toga su mi se desavali problemi (a servis djene-djene poznat kao). Ne znam zasto, ali poslednji put kad mi e otisla turbina vise nikad ni deo u njihovoj prodavnici nisam kupio! Naime, komsija mi vozi 1.9 jtd, spram mog se cuje kao traktor! Garantujem da 1.3. mj moze da oduva u startu tog 1.9. jtd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...