Jump to content
FAS Goran
Guest 3917

1.9 JTD vs. 1.3 M-Jet

Recommended Posts

Ne može da ga oduva, jer sam se potezao više puta, ali isto tako ne ostaje mnogo za ovim 1.9. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.3 zbilja jes odlican motor, gledao sam jednu piceriju ovamo kod nas ,imali su Punto koji je s tim motorom presao preko 500 000 km bez i jednog kvara i dan danas taj fiat radi ko sat :)

ali porediti 1.9 jtd i 1.3 mjet po performansama je poredjenje baba i zaba :)

takodje sam se potezao sa dosta 1.3 mjet-a , a vozim kao sto znate 1.9 JTD 63kw i razlika je velika,konstantno ga ostavlja 1.9

sto se zvuka tice, predlozio bi ja tom komsiji da pregleda malo razne lezajeve i spanere na tog 1.9 ,mozda i veliki servis da odradi,posto pretpostavljam da to nije uradio, i da vidis kako ce da bude tisi :) ja od kad sam na mog Punta promjenio lezaj kompresora klime,prosto ne mogu da vjerujem koliko je tisi!

e i da,sto se potrosnje tice,nije bas taj 1.3 puno ekonomicniji od 1.9, jer sami znate da jak motor lakse nosi karoseriju,cak mi se cini da ovaj 1.9 na otvorenom putu malo vise natovaren manje trosi nego 1.3 u istim uslovima, tako da nije istina da toliko manje trosi ako uopste i trosi manje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoraniću, taj motor je novija tehnologija. Generacija posle jtd-a, odnosno unijet-a. Smanjena mu je kubikaža, a da pritom nisu mnogo štedeli na snazi. Čak šta više, u opticaju su česte varijante koje su mnogo jače od tih 70ks. Taj motor troši manje u svakom slučaju, veruj mi. Nije njemu uopšte teško da se nosi i sa većom masom jer iz ove najslabije varijante se dobija 180 Nm. Primera radi tvoj 1.9 ima 196 Nm. Složićeš se, nije neka enormna razlika. Ako uzmemo u obzir masu jednog i drugog motora, lako ćeš shvatiti da varijanta sa 1.3 motorom ima bolji balans, i sigurno bolju upravljivost. Ako uzmemo u poređenje varijantu 1.3 od 90ks, tu svako nadmetanje prestaje između 1.3 mjet-a i 1.9 jtd-a(naravno, sasvim druga priča je 1.9 mjet, što nije predmet ove teme), što je sasvim normalno. Tehnologija je u konstantnom razvoju, na svim poljima se karakteristike poboljšavaju, i treba biti realan prilikom davanja bilo kakvog suda. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.9 je elastičniji, a to ne stoji u tim brojkama. :-) Zato bi ostavio 1.3 na semaforu i da se brojčići uopšte ne razlikuju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veoma je mala razlika u tehnologijama JTD i MJ (komp, nisam siguran za dizne i više ciklusa ubrizgavanja-mekši rad). Normalno da u gradu manji i lakši (oko 80-90 kg) motor troši manje (fabrika 5,4 vs 6,6) ali na otvorenom mali motorčić brzo gubi dah. Na većim brzinama preko 140, 1,3 troši više i od Stila koji je 300-450 kg teži i 9 cm viši. Ko voli da jurca na auto putu itd 1,9 mu je bolja solucija, smirenijem vozaču i kome je svaki dinar važan + veći deo vremena provodi u gradu logično je 1,3. Klinačke fore ja sam ga ostavio na semaforu i sl nemaju mesta u ozbiljnoj raspravi. Pitanje je do koje snage će uspeti da nasviraju maleni 1,3. Teško da će u njega ubacivati dve turbine i time znatno poskupeti auto. Moja očekivanja plafon 110-115 ks. Po meni hit je 1,6 MJ sa 120 ks. Manji potrošač u odnosu na legendu 1,9 MJ sličnih ako ne i boljih performansi.

Nastavak priče treba prebaciti 1,6 MJ 120 ks vs 1,9 MJ 120 ks.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo sta kaze kalkulator registracije vozila

http://www.registracijavozila.rs/registracija-vozila-kalkulator/

1.9 JTD Ukupno: 25800.00 RSD

1.3 M-Jet Ukupno: 14952.00 RSD

Dakle pri ceni corbe od 150din/l, 1. 3MJET pri svakoj registraciji donosi 72 litre vise corbe u rezervoaru iliti predjenih 1575km vise na putu .(uzeo sam ove gore fabrika 5,4 vs 6,6 podatke potrosnje.)

Tako da za 10 godina ekspolatacije prosecan gedza moravac sa 1. 3MJET se citavih godinu dana vozi besplatno u odnosu na gedzu sa 1.9 JTD.

Baci pet ko vozi 1.3 mjet.... :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se eksploatacija gleda samo kroz potrošnju, uvek su argumenti na strani manjeg auta i manjeg motora. Neka cena se mora platiti da li se voziš u Alfi 159 ili u Fiat Puntu. :-)

Znam da bi se mnogi (ako ne svi) vlasnici Punta menjali za 159, a da ništa ne doplaćuju, zar ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo sta kaze kalkulator registracije vozila

http://www.registrac...ila-kalkulator/

1.9 JTD Ukupno: 25800.00 RSD

1.3 M-Jet Ukupno: 14952.00 RSD

Dakle pri ceni corbe od 150din/l, 1. 3MJET pri svakoj registraciji donosi 72 litre vise corbe u rezervoaru iliti predjenih 1575km vise na putu .(uzeo sam ove gore fabrika 5,4 vs 6,6 podatke potrosnje.)

Tako da za 10 godina ekspolatacije prosecan gedza moravac sa 1. 3MJET se citavih godinu dana vozi besplatno u odnosu na gedzu sa 1.9 JTD.

Baci pet ko vozi 1.3 mjet.... :smoke:

E baš mi se za to zdravo....

Zato se uvek nasmejem kada patosiram gas na malčice čipovanom 1.9JTD :) Mnogo lepo puni, evo juče sam ga razvukao na jednoj deonici obrenovačkog puta, od železnika prema bg, vidim nema pandura na parkingu, od 80 do 180 km/h po subjektivnom osećaju jako brzo, ali sam morao da kočim, nisam sam na putu, znate već....

Share this post


Link to post
Share on other sites

znaci stigao si 5min ranije negde a pri tom si rizikovao zivot jer pri 180 nemas amabas nikakve sanse da ostanes ziv pri udesu.

prednost 1.9JTD je sto zivahnije krece i pri brzinama preko 130km/h

prednost 1.3 MJET je u cca 2000eur u dzepu za cca 10 godina eksploatacije.

pa svakom svoje...

ja znam sta je meni draze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne vozim stalno tako jbt, nisam baš toliki ludak, idem uvek po ograničenju. 1.9JTD je živahniji od starta, a naročito pri većim brzinama. A to za 2000€ uštede, pa da tako gledamo svi bi vozili recimo Chevrolet sparka ili Matiza od 800cc na plin, naravno, garant malo troši i mala je registracija, ima 4 vrata....

Kladim se da će za 10 godina pre da ti crkne 1.3MJET nego 1.9JTD. Imaš ko pleve matorih Brava, Marea, Lybri koji su prešli ne zna se koliko. Pričam o vozilima koja su u rasponu od 1999g do recimo 2002g. A kada se taj 1.3 počeo ugrađivati? Baš me zanima statistika. Jeste taj 1.3 dokazano žilav motor, ali me zanimam kakav je posle recimo 500.000km (ako može toliko da pređe uopšte).

Edited by Woodoo
ne citiraj prethodni upis

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nisam rekao da je los taj 1.3 i da je spor, ali da je sporiji od 1.9 jeste! to sam se uvjerio vise puta..

i sto se potrosnje tice,nisam rekao da je ekonomicniji 1.9 ,nego da nije neka razlika u potrosnji i stojim iza toga...

1.3 je zbilja haos od motora (jos je proglasen za naj dizel do 1500ccm), i sto se brzine tice, nije bas 1.9 drasticno brzi ali je brzi i to je cinjenica, 1.3 mu se u gradu mozda i moze drzat,ali cim se 1.9 dovati otvorenog puta, kubikaza pokaze zube i nema tu vise sta da se prica,i prilikom daljih putovanja i konstantnih gazenja 1.9 je u prednosti,lakse ubrzava pri velikim brzinama nego manji 1.3, i kao takav sigurno ne pravi neku razliku u potrosnji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

aj i to cemo izracunati...

1.3 M-Jet Ukupno: 14952.00 RSD

Chevrolet spark Ukupno: 12580.00 RSD

Daewoo Matiz (sa 64KS) Ukupno: 12580.00 RSD

Dakle donose mizernih 15l corbe vise u odnosu na MJET. Potrosnja sparka je priblizna MJET-u tako da ne vidim kako to moze da se poredi. O Matizu sa njegovom monstruoznom potrosnjom (6,6 l/100 km kombiniert) necu nista reci.

Zakljucak: 1.3 MJET je najbolji motor svih vremena... :guitar:

moja poenta je bila da neko ko vozi 5x1.3 MJET po 10 godina ce ustedeti citavih 10000 evra (deset iljada slatkih evrica) u odnosu na nekog ko vozi 5x1.9JTD a pri tom ce voziti vozilo zanemarljivo razlicitih performansi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moja poenta je bila da neko ko vozi 5x1.3 MJET po 10 godina ce ustedeti citavih 10000 evra (deset iljada slatkih evrica) u odnosu na nekog ko vozi 5x1.9JTD

Najviše će uštedeti onaj ko uopšte ne vozi.

Ja sam jedan od onih kojima je ta manja potrošnja 1.3 na sasvim nekom drugom ili trećem mestu prioriteta.

Kao što je već spomenuto i ona je diskutabilna i zavisi od uslova i načina vožnje.

Ne mogu se donositi jednostrani zaklučci. Svako ima svoje viđenje i prioritete.

Kada bih birao između 1.3 mjet i 1.9 jtd izabrao bih ovaj drugi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam samo hteo reci:

...ustedeti citavih 10000 evra (deset iljada slatkih evrica) .....a pri tom ce voziti vozilo zanemarljivo razlicitih performansi.

kao neko ko zivi u Bg-u.

da sam pri gradu i idem na posao cca 40 km u jednom pravcu, drugacije bih rezonovao jer je drugacija matematika...

Edited by 1deki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kole u pravu si , ali što se tiče gradske potrošnje razlika je oko 1,5 l u korist 1,3. Pisao sam, vezano van grada kada ga konstantno voziš 150 tu 1,9 može poprilično (zbog dužeg prenosa i jačeg motora) da uštedi. Niko recimo ne priča o vremenu, šta mi znači da negde putujem 10-12 sati ne bi li uštedeo koji dcl goriva. Ovako ga poteram i svuda sam za 6-7 sati. I opet potrošim manje goriva.

Ima li neko informacije o Astri 1,3 CDTI. Kako se ovo malo motorče snašlo u toj karoseriji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aj i to cemo izracunati...

1.3 M-Jet Ukupno: 14952.00 RSD

Chevrolet spark Ukupno: 12580.00 RSD

Daewoo Matiz (sa 64KS) Ukupno: 12580.00 RSD

Dakle donose mizernih 15l corbe vise u odnosu na MJET. Potrosnja sparka je priblizna MJET-u tako da ne vidim kako to moze da se poredi. O Matizu sa njegovom monstruoznom potrosnjom (6,6 l/100 km kombiniert) necu nista reci.

Zakljucak: 1.3 MJET je najbolji motor svih vremena... :guitar:

moja poenta je bila da neko ko vozi 5x1.3 MJET po 10 godina ce ustedeti citavih 10000 evra (deset iljada slatkih evrica) u odnosu na nekog ko vozi 5x1.9JTD a pri tom ce voziti vozilo zanemarljivo razlicitih performansi.

Bio sam namerno sarkastičan, zaboravio si da sam rekao matiz na plin

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa plinska boca je veca od samog matiza...to o cemu ti pricas je neizvodljivo jer to vise nije auto - no bicikl sa nadrstresnicom..

ta nije dzabe 1.3 MJET ''proglasen za naj dizel do 1500ccm''

Nemci ga rastavili na 100k km i rekli: 'Isuse Boze, pa ovo je ko novo!'...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene je registracija Stila izašla sve sa tehničkim (koji ne plaćam) 14 077 din u maju. I ako gledamo registraciju opet sam bolje prošao. A o uzivanju i komforu vožnje možemo da širimo priču. Ranije je napisano i dalje tvrdim isto. Svaki motor ima svoju nazovi namenu i dvorište u kome se najbolje snalazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... a ja budala platio za stila registraciju i nove tablice 29 000.. gde si registrovao za 14 077 kazi, da idem odmah da uplatim za dve godine unapred :D

osim ako nisi invalid :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ali što se tiče gradske potrošnje razlika je oko 1,5 l u korist 1,3.

ako je ovo gore tacno, onda menjam svoju izjavu u:

ja sam samo hteo reci:

...ustedeti cca 20000 evra (dvadeset iljada slatkih evrica) .....a pri tom ce voziti vozilo zanemarljivo razlicitih performansi.

kao neko ko zivi u Bg-u.

da sam pri gradu i idem na posao cca 40 km u jednom pravcu, drugacije bih rezonovao jer je drugacija matematika...

dakle racunica je zasnovana na premisi da prelazim 15k km godisnje u narednih 50godina (tj. 5x10godina).

da bi moja poenta dobila vise na tezini pretvorimo to u broj prosecnih srpskih plata:

20000evra/350=57 plata

neko ce morati skoro 5 godina da radi za dz da bi vozio vozilo skoro istih karakteristika?!

divim vam se.

zaista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako to dragi Ivane? :D Ja sam za punta plaćao ranije 27000 1.9 jtd. Za alfu me sa novim tablicama izašlo oko 33000 din... :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko nisam omanuo, sabrao sam cifre sa ovogodišnjih uplatnica.

Na kevu sam reg. auto, invalid preko 80%. I kad dodate tehnički 1000-2000 din (ne znam cifru pošto i to neplaćam 5-6 god) bude puno povoljnija situacija zar ne ? Auto put takođe free. Moja mama i 1,9 dobitna kombinacija i motor godine 2011/12. :thumbdown: :thumbdown: i dalje dok neprodam Stila.

Bavimo se motorima kao motorima ? Prednosti i mane, potrošnja itd.

Svaki u svom dvorištu je gazda. Mališa u gradu i na otvorenom (ako voziš kao baba) do brzina ispod 130 a preko toga povoljnija varijanta 1,9.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ne bi trebalo da se hvališ kako registruješ auto, nisi merodavan za poređenje. E i to me nervira u Srbiji, svi bre imaju neke kombinacije, da smuvaju, da urade nešto na kompenzaciju...

Edited by Woodoo
ne citiraj upis iznad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sto onda nevozis 2,4jtd? Isto ti je zanemarljivo veca potrosnja od 1,9, registracija isto oko 15000din, veliki servis nijansu skuplji, a performanse dosta bolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...