Jump to content
FAS Goran
MarkoJTD

Šta predstavlja oznaka 4x98 kad su u pitanju felne? / Koja je ovo felna? / Obeležavanje felni

Recommended Posts

roki y10 pozdrav,upravu si druze kad kazes da ima dosta vise felni sa rasponom 4x100,nego 4x98.Inace i ja vec neko duze vreme trazim felne za moj auto,ali evo male pomoci oko svega.Inace od kada sam presao sa 15' koje su bile 4x98 (Punto II) na 17'(4x100) sa Wolksvagena,pa na 4x100 sa Opela nemam problema,ali kao sto rece Beli punto 'ima drndanja',elem svaku rupu na felni koja je 4x100 razbusis za po 1mm(mslm pronadji nekog metalostrugara koji ima stegu i fixnu busilicu,ako ti nemas),a prethodno proveris i centralnu rupu da vidis da li treba da se prosiruje ili pravi biksna,prethodno proveri i precnik glave brezona(mslm da li su dovoljno siroki da drze lepo felnu i posle prepravke,pozeljno je imati 19 brezone,ali ipak ti sve lepo premeri!Kao sto vidis sve je moguce,ja sam skorije hteo da stavim felne sa 5x100,na 4x98(crtao sam i smislio i to je izvodjivo,samo volja!!!)Pozz! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitna je samo veličina centralne rupe koja naleže na glavčinu, ako je ona 58,1mm onda ne bi trebalo da postoji problem, staviš plivajuće šrafove i to je to, nema tu mnogo matematike... Ako je veličina centralne rupe veća, onda se prave prstenovi, a ako je manja, onda se rupa obradi na strugu, samo to ne može ni svaki strug, a ni svaki strugar.. Što se tiče tih stavljanaj 5x100, postoje već adapteri koji rešavaju taj problem, a ujedno posluže i kao distanceri, a sa obzirom da se teško nalaze, opet je najbolja solucija da ti ih neko napravi na strugu i potrebno je imati podeoni aparat zbog određivanja rupa gde će koja da se buši..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitna je samo veličina centralne rupe koja naleže na glavčinu, ako je ona 58,1mm onda ne bi trebalo da postoji problem, staviš plivajuće šrafove i to je to, nema tu mnogo matematike... Ako je veličina centralne rupe veća, onda se prave prstenovi, a ako je manja, onda se rupa obradi na strugu, samo to ne može ni svaki strug, a ni svaki strugar.. Što se tiče tih stavljanaj 5x100, postoje već adapteri koji rešavaju taj problem, a ujedno posluže i kao distanceri, a sa obzirom da se teško nalaze, opet je najbolja solucija da ti ih neko napravi na strugu i potrebno je imati podeoni aparat zbog određivanja rupa gde će koja da se buši..

Dobro,ja sam coveku sve lepo objasnio sta sam sve radio,zezao sam se sa felnama kao da ih prodajem,a ti sve to ponovio u drugacijem kontekstu.ok!A sad da te pitam,da li ti znas kako izgledaju ti adapteri za prelazak sa 4 na 5 rupa?!Posto ih ja nisam video,a drzao sam H&R-ov katalog u rukama! :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

SikterBre je na ovo mislio

Ima raznih kombinacija.

adapter.jpg adapteri.jpg

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako toga nema u nekom katalogu, ne znači da to ne može da se napravi i izvede, majstorluk se nalazi po radionicama, a ne u katalozima i na internetu... Uzmeš parče koje je fi (valjkastog oblika) obradiš ga na recimo 54mm i rasečeš ga na dva dela po 25mm (onih 4mm ode u špon, jer je nož za odsecanje približno 4mm širine), onda podeonim aparatom razmeriš na jednom 4x98, a na drugom 5x100 i probušiš rupe.. Onda oba spojiš jedan uz drugi i obeležiš mesta na kojima mogu da se izbuše rupe, za šraf m10, na par(+4) mesta, a da nemaju dodirnih tačaka. Onda burgijom 8,4 probušiš oba tako spojena. U distancer 4x98 narežeš navoje m10 u sve te rupe, a u distancer 5x100 proširiš rupe na 10 i upustiš ih da inbus glava m10 može da se potopi u njih... Na distanceru 4x98 takođe upustiš rupe tako da mogu inbusi da upadnu dole, a na 5x100 narežeš navoje, odgovarajući korak za šrafove koji ti trebaju.. Time si napravio adapter na glavčini i adapter na felni i ta dva adaptera si spojio m10 šrafovima... Ono glavno je da kada ušrafiš ta dva adaptera jedan za drugi tim m10 šrafovima, da ih izbalansiraš, pa tek onda da ih staviš na auto..

Znači princip montiranja je sledeći... Inbusima vežeš distancer 4x98 za glavčinu na kojima su urezani navoji m10, pa na njega našrafiš distancer 5x100 sa m10 šrafovima koji utonu u tu ploču, a na tih 5 rupa stoje navoji na koje ćeš da ušrafiš felnu i sve je to lepo izbalansirano.. Pravljeno na mom strugu u mojoj radionici pre par godina, čovek i dan danas vozi auto sa istim felnama...

Ne znam čemu tenzija?

Edited by SikterBre

Share this post


Link to post
Share on other sites

SikterBre je na ovo mislio

Ima raznih kombinacija.

adapter.jpg adapteri.jpg

Da ima kombinacija,ali sve su sa 4 na 4 i sa 5 na 5,tj.npr. sa 4x100 na 4x108 ili sa 5x98 na 5x110,sto se i vidi na slikama,a i ja video u pomenutom katalogu za distancere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kada ide sa 4 na 5 rupa jedna rupa bi trebala da bude zajednicka.

Al' sam objasnio, oma ti dodje da odustanes :laughing:

edit: slicice ubacene

distancer.jpgDSC_4109sized.jpg

Edited by MilanLaki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako toga nema u nekom katalogu, ne znači da to ne može da se napravi i izvede, majstorluk se nalazi po radionicama, a ne u katalozima i na internetu... Uzmeš parče koje je fi (valjkastog oblika) obradiš ga na recimo 54mm i rasečeš ga na dva dela po 25mm (onih 4mm ode u špon, jer je nož za odsecanje približno 4mm širine), onda podeonim aparatom razmeriš na jednom 4x98, a na drugom 5x100 i probušiš rupe.. Onda oba spojiš jedan uz drugi i obeležiš mesta na kojima mogu da se izbuše rupe, za šraf m10, na par(+4) mesta, a da nemaju dodirnih tačaka. Onda burgijom 8,4 probušiš oba tako spojena. U distancer 4x98 narežeš navoje m10 u sve te rupe, a u distancer 5x100 proširiš rupe na 10 i upustiš ih da inbus glava m10 može da se potopi u njih... Na distanceru 4x98 takođe upustiš rupe tako da mogu inbusi da upadnu dole, a na 5x100 narežeš navoje, odgovarajući korak za šrafove koji ti trebaju.. Time si napravio adapter na glavčini i adapter na felni i ta dva adaptera si spojio m10 šrafovima... Ono glavno je da kada ušrafiš ta dva adaptera jedan za drugi tim m10 šrafovima, da ih izbalansiraš, pa tek onda da ih staviš na auto..

Znači princip montiranja je sledeći... Inbusima vežeš distancer 4x98 za glavčinu na kojima su urezani navoji m10, pa na njega našrafiš distancer 5x100 sa m10 šrafovima koji utonu u tu ploču, a na tih 5 rupa stoje navoji na koje ćeš da ušrafiš felnu i sve je to lepo izbalansirano.. Pravljeno na mom strugu u mojoj radionici pre par godina, čovek i dan danas vozi auto sa istim felnama...

Ne znam čemu tenzija?

Nema tenzije,nego si rekao u prethodnom postu isto sto sam i ja rekao coveku,a ova konverzija nije losa,samo sto sam ja smislio(po meni)laksu i bolju.Evo ovako znaci na nase Italijane sa 4x98 i novije sa 4x100,moze da se izvrsi konverzija sa 5x98 i 5x100,znaci mogli bi da stavimo neke lepe Alfine felne za promenu! :D Znaci za jedan distancer je potrebno u zavisnosti od ET-a felne od 2cm pa na vise materijala.Da kazemo da zelimo da stavimo na Punta ili Stila pomeni najlepse Alfine felne tristar koje su 5x98,prvo izbusimo distancer na 4x98 i centalnu rupu da odgovara glavcini,a onda na tri rupe napravimo ajnzac od nekoliko mm kako bi tu usli inbusi i drzali distancer za glavcinu.A onda izbusimo na istom distanceru onih 5 rupa za felnu,ali tako da je pocetna rupa ona za koju nismo pravili ajnzac za inbus.Narezemo navoje na 4 rupe od tih 5,a petu kroz distncer sa duzim srafom za npr. 2cm srafimo u glavcinu! ;)

kada ide sa 4 na 5 rupa jedna rupa bi trebala da bude zajednicka.

Al' sam objasnio, oma ti dodje da odustanes :laughing:

edit: slicice ubacene

distancer.jpgDSC_4109sized.jpg

E to je to o cemu sam pricao,hvala! :unworthy:

Edited by neo abarth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvodljivo je i tako, ima manje strugarskog posla, a malo više posla oko balansiranja, mada nije uopšte komplikovano :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima!

Pazario sam trokrake felne za mog punta 2 pa imam par pitanja . Radi se o felnama 15 coli , 7J ET35 i razmakom rupa 4x100.

Danas mi je strugar obrusio centralnu rupu po velicini otvora na rezervnom tocku a to je bilo 58,2mm. Sad po netu vidim da ta rupa treba da je 58,1 a malopre sam skinuo tocak i izmerio glavcinu koja iznosi ravno 58mm. Mislio sam pazariti duze sarafe (ne plivajuce zbog cene) pa me zanima da li ce tih 2mm vise u otvoru na felni sa obicnim konusnim duzim sarafima imati uticaj na centriranje felne i moguce nepravilnosti u okretanju tocka? Da li su mi neophodni plivajuci sarafi ili su dovoljni ti duzi?

Moji originalni hvataju 4 navoja a ti duzi bi hvatali 8-9 sto je ok. Druga stvar sto me brine je izbacenost felne, nemam jos montirane gume ali zadnju felnu kad sam nabacio imam utisak da malo prelazi unutrasnju ivicu ruba. ET 35 je koliko sam se pre kupovine raspitao ok ali ovo doduse odokatvno mi deluje da ce biti cesanja. Gume ce ici 195/50 a i zadnjica na mom puntu je kao malo legla. Pozdrav

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice centralne rupe, nije prosirena za 2mm vec za 0.2mm vise u odnosu na glavcinu i to nece da predstavlja problem..

Sto se tice srafova, trebaju ti duzi, jer ti sto kazes 4 navoja sa korakom 1.25 znaci da sraf ulazi samo 5mm u glavcinu..

Ali pazi na ne budu ni predugacki jer mogu da kace nazad u dobosu, tako da probaj da okrenes tocak rukom kad ga usrafis dok ti je auto na dizalici!

Po pitanju montiranja 4x100 felne na 4x98 glavcinu mogu samo da ti kazem polako i strpljivo, lako moze da ti se desi da krivo krene sraf i sjebe navoj u glavcini..

To je od sad posao koji moras da radis sam, nikako vulkanizer!

I za kraj savet iz najbolje namere, cim ti se ukaze prilika menjaj ih za 4x98 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa tačnije to je 0,1mm što znači da će imati pola desete lufta, što ustvari kao ni da ne postoji, tako da je bezbedno... Ako je et35, onda ne bi trebalo da idu van rubova, moje felne su bile et36 i bile su unutra i nisu mi nikad pravile nikakav problem, a to je 1mm razlike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok , hvala puno ... Samo jos jedno pitanje u vezi maximalne centriranosti felne. Posto imam razmak od 0,2mm u odnosu na glavcinu ( 58,2 naspram 58) i ne plivajuce sarafe da li se moze prilikom uvrtanja sarafa desiti da felna bude prilikom pritezanja pomerena u jednu stranu vise , tacnije da bude sa jedne strane otvora i glavcine sa razmakom od 0,2mm a na drugoj da legne knap? I tako pravi problem prilikom okretanja . Ili ce sarafi kad udju u rupe namestiti ravnomerno felnu na glavcinu? Nadam se da ste me razumeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videćeš kad staviš felnu. Recimo Lybrine felne teško nailaze na glavčinu još teže se skidaju. Dok original Stilove lako nailaze, čak pomislim da su se razlokale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje vezano za srafove, duzina je 5cm, duzina navoja 2,5cm, konusna glava. Zanima me koji je korak? (ako to moze da se procita sasledecih oznaka)

10.9 B13

10.9 je tvrdoca materijala, a sta je B13?

Covek ne zna da mi kaze nijednu drugu informaciju, ali evo i slike:

SRAFOVI_ZA_FELNE_slika_O_5132857.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam danas bas stavio felne 4 x 100 na stila, i imaju centralnu rupu 58,1, dok je kod wv centralna 57, a raspon 4 x 100, Moguce je da ima raznih proizvodjaca za Fiat felne, 4 x 98 i 4 x 100 sa centralnom od 58,1.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precnik rupe na glavcini je 58mm sto znaci da precnik rupe na felni mora da bude 58.1mm. To je vazno jer felna treba da bude knap sa rupom na glavcini jer joj je to glavni oslonac,srafovi su tu samo da pritegnu. Svako odudaranje dimenzija utice na to kako ce se felna okretati,pravilno ili ne. Videli ste da imaju i one sisice na glavcini koje dodatno pomazu da felna lepo legne ali to je samo za celicne felne,alu nemaje te rupe (imaju ali su sire da ne bi sisice udarale u felnu i da ne moraju da se odvijaju pre stavljanja alu felni).

Edited by Dr. Tuborg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ljudi, šta znači kad neko kaže da prodaje brezone za alu felne? Jel se to misli na šrafove? (brezon je za mene ona šipka od navoja)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nije samo za tebe, brezon po svom imenu i predstavlja navojnu sipku. Ali ljudi tako zovu srafove neke :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...