Jump to content
FAS Goran
Guest 10790

Stilo 1.9 JTD - preheat failure (grejači)

Recommended Posts

Meri unimerom napone pa ćeš da vidiš kad pali i kad ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pali uvek sijalicu grejača, bio debeli plus ili maršavi minus / uvek.

To sam i kazao.Kad otopli provericu pa cu da vam kazem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ce me boli.. :D Pali i na -20 i kusur C i ne zanima me. Interesovalo me samo da li neko zna dal pali i kad :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Našao za Vagena 2.0 TDi , tamo kaže da grejače uključuje kada padne temperatura (verovatno vazduha, meri preko MAF-a ) ispod 14 C tad ECU daje signal centrali grejača i kreće sa predgrevanjem. Kao i Stilo ima brze grejače i za manje od 2 sec dostigne temp od oko 1000-1100 C.

 

Glow_Plug.png Glow_Plug_1.jpg Glow_Plug_2.png 

 

Rad grejača se nastavlja dok rashladna tečnost ne dostigne temperaturu od 20 C ili max. 3 minuta i tada grejači prestaju sa radom.  Ovo produženo vreme rada grejača je iz dva razloga manje buke / mirniji rad i emisije izduvnih gasova.

Za Stila ne bi trebalo da se nešto značajno razlikuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vagen je vagen...:D

Ne mora da znaci da je isti interval zagrevanja grejaca za tdi i jtd,malopre sam probao jedan grejac za jtd treba da ga dam sutra jednom kolegi jer m crko i vreme zarenja mu je oko 5s u pitanju je bosch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta ima veze lampica sa grejacem tu je najbitniji relej on dobija signal od senzora rashladne tecnosti kada i koliko da aktivira grejace.

Inace grejaci nastavljaju rad i posle paljenja bas zbog rada motora dok ne smiri rad,ko sto rece ivan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kako sta ima veze sa grejacem? Da nema, ne bi je ni stavljali onda. Razumem ja vas sta hocete da kazete ali tu nigde nema konkretnog odgovora za stilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jankela aj izdzekaj jedan grejac pa daj kontakt da vidis dal bi ispisao gresku na displeju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vagen je vagen... :D

Ne mora da znaci da je isti interval zagrevanja grejaca za tdi i jtd,malopre sam probao jedan grejac za jtd treba da ga dam sutra jednom kolegi jer m crko i vreme zarenja mu je oko 5s u pitanju je bosch.

 

Kada sam menjao grejač Neša mi reče da kod JTD-a grejači ostanu aktivni sve dok motor ne postigne 50 C.  To mi malo izgleda puno pa će pre biti 20 C ili 3 min max.

Skini poklopac i meri napon unimerom , nek ti neko da kontakt i gledaj pad sa uključenim grejačima (ortaku na Mečki pad je 1 volt sa 12,60 V na 11,60 V) dok vergla pada na 10 V.

Možda je merodavnije kad rikne grejač koliko dugo stoji onaj trougao i natpis Preheat failure.  Jer ECU daje komandu i diktira rad centrali / releju za grejače. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo je 50c,skine se poklopac zakaci tinjalica da se kontakt stoperica i meri se kolko radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da otklonim sumnju na Micu i Ivana,sada sam proveravao grejace da lisu ok i relej i sve je u redu,sad je kod mene +5 odkacio dzek kabla koji ide na grejace i kad dam kontakt ispitao sva 4 izlaza probnom lampom i nije tacno da grejace pali kad je minus a kad je plus(toplo) ne,niti kolko sija sijalica na tabli da toliko rade,vec kad se da kontakt grejaci rade bez prekida izmedju 15s-20s nisam bas mogo tacno da izmerim jer sam sam.Tako da kada se pali na hladno treba sacekati jos koju sekundu posle gasenja sijalice na tabli bar ja tako praktikujem na svakog dizela kog sam vozio do sad a vozim ih vec dosta godina.


I jos nesto probao sam da vidim da liradi indikator neispravnosti grejaca odkacio dzek dao kontakt i odmah je izbacio gresku,e sad kad se sve vrati na svoje mesto upalim auto i posle par sekundi izbaci gresku e sad koliko sam mogo da zakljucim greska nece da se izbrise sama od sebe vec mora dijagnostikom to sam i uradio.Pa sam hteo da kazem oni kojima svi grejaci rade a pali im sijalicu grejaca i ispisuje gresku na displeju trebalo bi da ga prikace da obrisu gresku jer je neko mozda zamenio grejac a nije obrisao gresku pa je kod njih dosao auto tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grejaci rade i na visim temperaturama, uvek duze od lampice na tabli, samo se ni ja nisam bavio time koliko dugo tako da je i mene zanimao rezultat merenja.

Inace, identicno se i ja ponasam kada su nize temperature, sacekam jos malo vremena po gasenju lampice. Kada je toplo, verglam odmah cim se ona ugasi.

Deki, u mom slucaju nije bila potrebna dijagnostika za brisanje greske. Svojevremeno me je par dana zezao kontakt na jednom grejacu. Dok ga nisam sredio kako treba, palilo mi je gresku - malo mrdnem konektor a otpornost sam pratio preko unimera na dzeku releja. Cim mi sa beskonacne otpornosti dodje na potrebnih 1,2 Ohm znacilo mi je da je kontakt OK, a greska se sama ubrzo brisala. Da li posle nekog vremena ili posle ponovnog paljenja ne secam se tacno, ali znam da dijagnostika 100% nije bila potrebna. Kada sam ugrabio vremena sredio taj konektor i sve OK.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce ja nisam vozio da bih znao da lije ugasio,upalio ga par puta nije obrisao pa sam ga prikacio i obrisao ne mogu da tvrdim.A za ono prvo sam znao i tvrdim da je tako jedino mica bio malo skeptican oko toga.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam ispitao ono sto sam vec znao,ostalo tebi prepustam..:D

Tako mi bilo i na kadeta dam kontakt ono lampica kratko a grejaci jos rade,pa onda izvedem direktno zice od grejaca i onda sijalica sija koliko i grejac a to je 30s bilo,tako i ti izvedi ako ti je do sijalicu...;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tih par sekundi / čim ugasi lamicu grejača je dovoljno da brzi grejači dostignu željenih preko 1000 C. Dakle već tada se može startovati. Ja sam bar primetio da lepše upali kada zaverglam vrlo brzo po gašenju lampice nego kada prođe OK i još par trenutaka pa tek onda verglanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cim je tako podeseno tako i treba,nastavak rada posle paljenja je zbog uspostavljanja rada motora.Nije lose kad je bas minus da se saceka 2-3s duze.

Inace jutros bilo oko 0 cim sam ubo kljuc zaverglao sam i upalio isto kao na +30,cisto da vidim da limu znaci grejac na toj temperaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...