Ivan 19968 Posted November 17, 2019 Meni ni iz dzepa ni u dzep , kazem ti sta ide po fabrici. Evo spojio sam teme, pa mozes da pogledas dosadasnja iskustva sa G11 i G12. Imas i slicne teme za Stilo: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/44986-stilo-jtd-kada-se-menja-antifriz/ https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/45174-stilo-19-jtd-115-postupak-zamene-rashladne-tecnosti-antifriz/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 73 Posted November 17, 2019 Druze, kupi obicnu destilovanu vodu i dodaj koliko fali. Po tvojoj prici mnogo je i pola litre da dodas. Ako ti sad pokazuje -36 mozda ga razblazis na -30 mada ne verujem ni toliko. 2 Djuk85 and Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9692 Posted January 30, 2020 PolovniAutomobili video: Sve o antifrizu, kako se proverava i menja Provera i zamena antifriza, kako odabrati antifriz za vaš automobil i zašto je bolje da to uradite kod svog servisera, a ne sami: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Che Guevara 140 Posted November 1, 2021 Za Fiat Sedici je takodje propisan Paraflu up sto je crveni g12, ali trenutno je neki tamno zeleni u onoj posudi (verovatno g11). E sad da li to nešto može da smeta motoru, s' obzirom da je temperatura i količina idealna, samo je g11 (verovatno) umesto g12?? Auto je tako došao iz Svajcarske... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Che Guevara 140 Posted November 7, 2021 Količina i temperatura su ok, a cim niko ne odgovara po pitanju g11/12 - pretpostavljam da to nije mnogo bitno i ostavljam kako je... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19968 Posted November 7, 2021 (edited) Pisalo se ranije, cini mi se, o materijalima od kojih su izradjene komponente rashladnog sistema, kao i blok/glava motora i uticaju antifriza sa razlicitim osnovama (G11 i G12, osnova etilen glikol ili propilen glikol). Prelistaj malo forum, nisam se preterano udubljivao u tematiku jer bih svakako sipao iskljucivo ono sto fabrika deklarise. Premali trosak da bih uopste razmisljao, bar ja tako razmisljam (isto kao i za zamenu kocionog ili menjackog ulja). Edited November 7, 2021 by Ivan 1 Che Guevara reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Che Guevara 140 Posted November 12, 2021 Vodena pumpa je menjana pre godinu i po, ne piše al' verovatno je tad stavljen nov antifriz... E sad sto je tamno zeleni, dal je moguće da postoji g12 te boje u Svajcarskoj? Uglavnom, pokazuje -45 i tako ću ga ostaviti još pola godine (ionako neću preci mnogo ove zime), pa onda sipati Paraflu up. Sve to odlazem zbog nesigurnosti majstora (koji je vazda u gužvi) dal ce uspeti da ispere sav ovaj tamno zeleni pre sipanja crvenog... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1506 Posted November 12, 2021 Hyundai vozila, 2021 i godiste i starija, fabricki dolaze sa zelenim G12. Inace Hyundai na reginalnom nivou koristi Shell tecnost. Do skoro sam radio u ovlascenom HY servisu i po uputima Hyundai Srbije sipali smo a i dosipali gde fali Shell G12 crvene boje. 1 Che Guevara reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Che Guevara 140 Posted November 13, 2021 Meni je tad radjen veliki servis u servisu koji zastupa Volvo i Hondu preko 50god, pa sam malo istrazivao i video da i Honda ima neki svoj antifriz (plavi i zeleni), tako da je verovatno to to... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivanaksentijevic 32 Posted November 13, 2021 Pozdrav, Mozda je I glupo pitanje,ali ko pita ne skita. Naime,kupio sam pre 5 meseci nov fiat tipo 1.4 benzin,pa me interesuje da li ima potrebe da proveravam na koliko mrzne tecnost u sistemu,jer pretpostavljam da je antifriz,nisam nesto zagledao. Racunam da je to uradjeno u fabrici I sipan antifreeze kako treba. Sta vi mislite? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 21600 Posted November 13, 2021 Mišljenja smo da sipaš gorivo, voziš se i uživaš. Povremeno izvuci šipku za ulje i proveri nivo rashladne tečnosti na čantri. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9692 Posted November 27, 2021 Antifriz - mnogo pitanja i mnogo odgovora Uskoro ćemo u skoro celoj zemlji imati temperature ispod nule, bar noću, pa je krajnje vreme da i najležerniji vozači provere antifriz. Naravno, nivo antifriza treba: proveravati redovno, bez obzira na godišnje doba. menjati ga na vreme. proveravati mu karakteristike ukoliko smo iz nekog razloga morali da dolivamo vodu. Na koliko godina ili kilometara treba menjati antifriz? ''Stari'' G11 antifriz trebalo bi da se menja na 2 ili najviše 3 godine. Noviji G12, G12+, G12++ i G13 mogu da se menjaju na 4 ili 5 godina. Međutim, nije problem samo u tome na kojoj će temperaturi da se zaledi. Antifriz vremenom gubi svojstva koja štite motor i prateće komponente - to je veoma ozbiljan problem, koji može da dovede do raznih kvarova, curenja i slično. Zato ne treba rizikovati. Čak i ukoliko vam u nekom servisu u kojem proveravate stanje antifriza kažu da je dobar i da može da izdrži do npr. -15 Celzijusa, a vi znate da ga niste menjali 4 ili više godina, definitivno je vreme da to obavite. Koji antifriz ide u moj auto? Pogledajte u uputstvu za vaš auto. Ako ga nemate, nađite ga na internetu, pozovite ili idite u ovlašćeni servis, pitajte na nekom forumu koji okuplja vlasnike te marke. U suštini, svaki ovlašćeni servis mora da zna koji antifriz odgovara vašem automobilu bez obzira na starost, ali i iole ozbiljniji neovlašćeni mora da zna. Generalno su prihvaćene oznake fabrike Volkswagen. Konkretno, oznake G11 (TL-774-C), G12 (TL-774-D), G12+ (VW TL-774-F), G12++ (VW TL-774-G) su VW-ovi standardi, što znači da se odnose na vozila marke VW, Audi, Seat, Škoda i Porsche, ali su vremenom postali neka vrsta ''standarda'' i za sve druge. Drugi proizvođači imaju sopstvene standarde. Postoje i nacionalni i međunarodni standardi. Često se razlike praktično svode na tržišnu utakmicu. To može da predstavlja veliki problem za običnog vozača, koji se našao u potpunom haosu različitih standarda, naziva, oznaka, proizvođača i preporuka: Audi TL774-D, Ford WSS-M97B44-D, Renault Type D, Jaguar WSS-M97B44-D, MB 325.3, SAAB 6901 599, Seat TL774-D, Škoda 61-0-0257, Vauxhall QL 130100, Volkswagen TL774-D... Antifriz za starija vozila je obično G11, odnosno tako se naziva. Uglavnom je plave, zelene ili žute boje. Sadrži fosfate, nitrite, amine i silikate. Nivo silikata u G11 varira. Nekada je bio 1.000 ppm, ali je opao do 250 ppm, što znači da može da se meša sa drugim vrstama antifriza bez ozbiljnih posledica (u relativno kratkom roku). Ipak, to ne preporučujemo! G12 je uglavnom crvene ili roze boje. G12+ je uglavnom crven ili ljubičast i navodno može da se meša i sa G11 (što ipak ne preporučujemo, za svaki slučaj) i sa G12. Postoji i G12++, koji je najčešće ljubičast. Imamo i G13, koji je takođe uglavnom ljubičast. Koji antifriz će vam natočiti u servisu? Proizvođači uglavnom insistiraju da se u auto toči samo onaj antifriz koji ispunjava standard koji su oni propisali. Međutim, čak i ovlašćeni serviseri kod nas će vam ponekad natočiti neki drugi, uz objašnjenje da se njihove specifikacije poklapaju i da nema razloga za brigu. Situacija je sa tim standardima komplikovana i prosečan vozač nema način da pouzdano i nedvosmisleno sazna koji antifrizi su 100% kompatibilni. Naročito su problematična starija japanska vozila. Činjenica je da korišćenje pogrešnog antifriza kod mnogih automobila neće izazvati vidljivu štetu ni posle nekoliko godina. Isto važi i za mešanje antifriza koji ne bi trebalo da se mešaju. Pitanje je samo da li želite da rizikujete? Uglavnom, nađite obavezan standard za antifriz za vaš auto i pri kupovini antifriza potražite na pakovanju da li je naveden taj standard. Koji antifrizi mogu da se mešaju? Na ovu temu može da se napiše čitava knjiga, a trebalo bi konsultovati i mnogo stručnjaka. Zato za svaki slučaj izbegavajte da mešate antifrize različitih proizvođača, naročito različite vrste. U antifriz se dodaju razne hemikalije, pa ostaje pitanje kako će one međusobno reagovati. Sigurno neće eksplodirati ili napraviti rupu u bloku motora, ali postoji mogućnost da utiču jedna na drugu i tako smanje antikorozivnu zaštitu u hladnjaku, motoru i pratećim komponentama. U uputstvu uz neke antifrize dobija se i objašnjenje o dozvoljenom mešanju sa drugim antifrizima. Boja antifriza ne znači ništa?! Antifriz je u osnovi bezbojan, ali se nakon proizvodnje dodaje boja po želji proizvođača (ili prodavca). Istina, u najvećem broju slučajeva na osnovu boje može da se prepozna ''vrsta'' antifriza, ali ni tada ne znači da taj antifriz ispunjava standard zahtevan od proizvođača automobila. Kako da saznam koji se antifriz trenutno nalazi u mom automobilu? Ako ste kupili automobil, tražite od prethodnog vlasnika ambalažu antifriza koji je koristio. Ako ni on ne zna i nema ambalažu, najsigurnija opcija je da obavite potpunu zamenu rashladne tečnosti, a neće smetati ni ispiranje rashladnog sistema. Poseban problem je to što uglavnom ne može da se ispusti sva rashladna tečnost prilikom zamene, već uvek ostane određena količina. Koliko će ostati zavisi od motora do motora, a nije u pitanju ni samo količina koja ostane nego i koliki procenat ta preostala količina čini u odnosu na ukupnu količinu rashladne tečnosti u sistemu. Ovo je pomalo kompleksan problem koji u suštini može jednostavno da se reši, ali retko koji vozač se time ozbiljnije bavi ili je uopšte svestan te problematike. Da li treba menjati antifriz nakon kupovine polovnjaka? Da - treba zameniti antifriz nakon što kupite polovan auto pošto ne možete sa sigurnošću da znate kada je ga je prethodni vlasnik menjao. Naravno, ako ste 100% sigurni da zamena nije potrebna, onda ništa ne dirajte. Ako je pao nivo antifriza, čime dopuniti? Najbolje rešenje je da napravite potrebnu količinu mešavine destilovane ili demineralizovane vode i koncentrata antifriza, pa zatim to dolijete. Ukoliko nemate koncentrat antifriza, dolijte destilovanu ili demineralizovanu vodu. U slučaju nužde, možete da dolijete i običnu vodu, tzv. česmovaču. Iako ne bi trebalo da se koristi, ona neće napraviti nikakav problem na kraći rok, naročito zbog toga što mnogi antifrizi imaju aditive za borbu protiv stvaranja kamenca. Ne dolivajte čist koncentrat! Neki vozači misle da će dolivanjem čistog koncentrovanog antifriza, direktno iz originalnog pakovanja (100% koncentracije), dobiti veću zaštitu od niskih temperatura. To je velika greška. Čist 100%-ni antifriz ima višu tačku smrzavanja od rastvora - odnosno mešavine antifriza i vode. Na primer, koncentrat može da se zaledi na -10, dok će rastvor ostati u tečnom stanju do -30 stepeni. Antifriz u koncentraciji od 100% je obično najbolje pomešati sa vodom u odnosu 50:50, ali obavezno pročitajte uputstvo na pakovanju. Možda su navedene i karakteristike po pitanju drugačijeg odnosa koncentrata i vode. Na primer, ako napravite rastvor u odnosu 50:50 (ili 1 prema 1, tj. 1 litar koncentrata na 1 litar vode), dobijate zaštitu do -36 stepeni Celzijusa. Ako smanjite koncentraciju antifriza, pašće i tačka mržnjenja, odnosno temperatura na kojoj će taj rastvor da se zaledi. Međutim, ako stavite previše čistog antifriza, tačka mržnjenja takođe može da padne. Zato obavezno pratite uputstvo na pakovanju. Previše razblažen koncentrat antifriza, odnosno čistog antifriza, neće biti dovoljno ''otporan'' na niske temperature, a pritom neće moći da obezbedi ni druge vrste zaštite rashladnog sistema - npr. zaštitu protiv korozije. Kako mogu sam da proverim antifriz? Možete da kupite razne uređaje (merače) za testiranje antifriza, odnosno uređaje koji će vam pokazati na kojoj temperaturi će se antifriz zalediti. Recimo da ''pristojan'' merač može da se kupi u rasponu od 700 do 1.500 dinara. Ima i mnogo jeftinijih (verovali ili ne), kao i mnogo skupljih. Na vama je da odlučite koji bi trebalo da je najpouzdaniji u odnosu na cenu. Naravno, možete da odete i u neki servis koji ima uređaj za proveru antifriza. Nije antifriz nego rashladna tečnost! Tako je - zvaničan naziv za tečnost u rashladnom sistemu je rashladna tečnost, ali mi u ovde koristimo naziv antifriz da bi tekst bio lakši za čitanje. Naravno, kao rashladna tečnost može da se koristi čista voda ''česmovača'' ili destilovana, tj. demineralizovana voda, bez dodavanja antifriza. Međutim, time može da se izazove kratkoročna i dugoročna šteta na raznim elementima, pa čistu vodu treba koristiti samo u slučaju nužde. Autor: Dragan Romčević preuzeto sa - polovniautomobili.com Quote Share this post Link to post Share on other sites
Macvanin 88 Posted November 30, 2021 Jedno pitanje - Za vikend radim veliki servis zbog vodene pumpe koja je zavrsila karijeru. U autu je naravno crveni G12, ali ne znam ko je proizvodjac (mislim da je serviser sipao Shell-ov pre 3 godine). Posto moram povremeno da dosipam tecnost, da li je problem ako dospem Paraflu G12? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9692 Posted November 30, 2021 11 minutes ago, Macvanin said: Posto moram povremeno da dosipam tecnost, da li je problem ako dospem Paraflu G12? Ako je samo za dosipanje do vikenda, tj. do velikog servisa za ovih par dana - sipaj destilovanu vodu, jer koliko sam razumeo sa druge teme malo tečnosti gubiš...tj. ne treba da doliješ npr. dva litra do vikenda. Ako misliš da i posle velikog servisa ne promeniš antifriz, već samo dospeš potrebnu količinu koja će iscureti na samom servisu zbog zamene pumpe - mislim da ne treba da dosipaš jer je postojeći antifriz ionako star 3 godine, plus kad se radi veliki servis (menja pumpa vode) po pravilu se sipa komplet nov antifriz. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Macvanin 88 Posted November 30, 2021 Menja se antifriz, ovo je samo za dosipanje. Sipam vec dejonizovanu vodu, ali se plasim da ne razblazim mnogo, posto majstor rece da je trenuta zastita -20C. Nece biti sigurno ta temperatura, ali ne znam da li nesto utice na motor ako ga dodatno razblazim sa vodom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9692 Posted November 30, 2021 On 11/27/2021 at 1:11 PM, neshaoct said: Previše razblažen koncentrat antifriza, odnosno čistog antifriza, neće biti dovoljno ''otporan'' na niske temperature, a pritom neće moći da obezbedi ni druge vrste zaštite rashladnog sistema - npr. zaštitu protiv korozije. Ali ćeš ti tako voziti bukvalno par dana čak i ako ćeš daljim dosipanjem destilovane razblažiti preko mere. ----- Ako nećeš da ''rizikuješ'' i zato hoćeš sad za ovih par dana do velikog servisa ipak da dospeš mešavinu sa antifrizom, onda sipaj bilo koji crveni G12 jer taj već imaš u autu. On 11/27/2021 at 1:11 PM, neshaoct said: Činjenica je da korišćenje pogrešnog antifriza kod mnogih automobila neće izazvati vidljivu štetu ni posle nekoliko godina. Isto važi i za mešanje antifriza koji ne bi trebalo da se mešaju. On 11/27/2021 at 1:11 PM, neshaoct said: ...izbegavajte da mešate antifrize različitih proizvođača, naročito različite vrste. U antifriz se dodaju razne hemikalije, pa ostaje pitanje kako će one međusobno reagovati. Sigurno neće eksplodirati ili napraviti rupu u bloku motora, ali postoji mogućnost da utiču jedna na drugu i tako smanje antikorozivnu zaštitu u hladnjaku, motoru i pratećim komponentama. U uputstvu uz neke antifrize dobija se i objašnjenje o dozvoljenom mešanju sa drugim antifrizima. 1 Macvanin reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Macvanin 88 Posted November 30, 2021 Nastavicu sa vodom, ali ako bude bas neki jak minus u najavi, kupicu Paraflu pa cu ga pomesati sa 1l vode. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola 1.6 290 Posted August 28, 2022 Ljudi jedno pitanje. Iz kog razloga se pojavljuje prljavstina iznad antifriza u posudi rashladne tecnosti? Losa tecnost, sipana cesmusa umesto destilovane? Nije kajmak, nesto crno bukvalno ide do nivoa rashladne tecnosti. Pre godinu dana je radjen veliki servis, sipan nov antifriz, menjana pumpa vodena u garanciji. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Old school 35 Posted December 1, 2022 (edited) Kada sam skoro kod mene sipao novi PARAFLU nisam znao da ima nekoliko " vrsta " Porucujem za sinovljevog Grandea iz SLODESA ulje za menjac, antifriz i ulje za kocnice i vidim sada da ima tri vrste PARAFLUA.......UP, 11, i HP Ima li neke bitne razlike???????? Kod mene sam sipao UP..... ......procitah malo specifikacije tako da mu UP i 11 dodju negde na isto a HP je kao za industrijske masine....itd Edited December 1, 2022 by Old school Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokieo 0 Posted May 14 Možda glupo pitanje: Nisotec G12 (crveni) - da li je neko sipao u 500L 1.3 multijet, ako vas ima, kakva su vam iskustva, bude sve OK? Quote Share this post Link to post Share on other sites
zarekg 131 Posted May 14 Da li u taj motor ide neki specijalni antifriz pa pitaš zbog toga ili pitaš kakva su iskustva sa Nisotec antifrizom? Vozio sam ga ja više puta i najveći problem je što mu pukne poklopac na boci pa ne možeš da ga zatvoriš kada ti ostane višak. 2 Woodoo and werp690 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 7699 Posted November 3 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6728 Posted November 4 Vrlo zanimljivo, nikad nisam razmisljao o tome koliko drzi cist koncentrat! On 8/28/2022 at 11:53 AM, Nikola 1.6 said: Ljudi jedno pitanje. Iz kog razloga se pojavljuje prljavstina iznad antifriza u posudi rashladne tecnosti? Losa tecnost, sipana cesmusa umesto destilovane? Nije kajmak, nesto crno bukvalno ide do nivoa rashladne tecnosti. Pre godinu dana je radjen veliki servis, sipan nov antifriz, menjana pumpa vodena u garanciji. Mozda pre tebe dugo nije menjan antifriz pa se nakupilo nekakve korozije, prljavstine, opiljaka raznoraznih pa to sad ispliva na povrsinu. Mozda da odradis ispiranje hladnjaka jednom prilikom. Kod mene u Cliu je bio rozi G12, a treba da ide onaj Renaultov plavi Glaceol i onda sam isprao sistem destilovanom vodom pa nasuo odgovarajuci antifriz. Quote Share this post Link to post Share on other sites