Jump to content
FAS Goran
Guest 8643

Paraflu / Antifriz - osnove

Recommended Posts

Sećam se da sam negde imao grafikon koji prikazuje tačku smrzavanja rashladne tečnosti u odnosu na procenat antifriza. Ali nikako da nađem ... Ako neko ima bilo bi dobro da to okači ovde.

Inače, naravno, to mi treba iz praktičnih razloga. Lybra ima 7.27 litara rashladne tečnosti. Sa 3 litara 100% paraflu-a dobijam mešavinu od oko 40% antifriza i 60% vode. Zanima me do koje temperature se ovo neće zalediti. Ako nije dovoljno onda ću da kupim 4 l paraflua.

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče ozračivanja, čitao sam po netu da ima ventil na hladnjaku i na crevu gornjem kod motora. Međutim ja ne vidim nikakav ventil kod creva, samo ima kod gornjeg creva ali na strani hladnjaka gde ulazi to gornje crevo.

Koliko sam shvatio, nek me neko ispravi ako ne znam, samo odvrneš taj ventil prilikom sipanja tečnosti, da ima gde da izađe vazduh kojeg gura tečnost koju usipaš, onda sa otvorenim čepom za usipanje pustiš malko da radi, zatvoriš i njega i to je to? :coffee:

Ne bih se baš reklo da su ventili ali ako bolje pogledaš to su plastični šrafovi koje pomoću šrafcigera odvrneš tj popustiš a posle možeš i rukom. Jedan se nalazi bar kod mene nan 1,9D ispod filtera za naftu a drugi malo ispod tog.

Mada mi je i dalje glupo što ne može da se lepo ispusti sva tečnost i uspe nova.

Saznao sam još davno, hvala u svakom slučaju, evo napravio sam uputstvo kome treba...

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=41100&st=0&p=679322&fromsearch=1entry679322

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lybra ima 7.27 litara rashladne tečnosti. Sa 3 litara 100% paraflu-a dobijam mešavinu od oko 40% antifriza i 60% vode. Zanima me do koje temperature se ovo neće zalediti. Ako nije dovoljno onda ću da kupim 4 l paraflua.

Lancia Lybra

Allestimento : 1.9 JTD

Coppa motore e filtro : Selenia WR 5W-40 - 4,8 L

Impianto raffreddamento motore : Paraflu UP - 7,2 L

Impianto freni e frizione : Tutela TOP 4 - 0,56 L

Cambio e differenziale : Tutela Car Matryx - 1,98 L

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=33480

Nemaš potrebe da kupuješ 3L Paraflu, već sipaš pola od tih 7.2L. Dakle, Paraflu UP, 3.6 L plus toliko destilovane vode. :thumbup:

3L nije neka univerzalna cifra koja ide za sve.

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da je neko primetio da nigde nema crvenog paraflua . . . Pa me zanima jel moguce da sipam nesto drugo sto spada u grupu G12 nakon ispiranja? :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da je neko primetio da nigde nema crvenog paraflua . . . Pa me zanima jel moguce da sipam nesto drugo sto spada u grupu G12 nakon ispiranja? :question:

sipaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ide antifriza u punta 1.3 multijet, hocu da promenim komplet znaci svu tecnost da ispustim i da naspem nov. Pa me zanima koliko litara staje? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da je neko primetio da nigde nema crvenog paraflua . . . Pa me zanima jel moguce da sipam nesto drugo sto spada u grupu G12 nakon ispiranja? :question:

Uzeo sam crveni u plavoj ambalazi, made by selenia... 500din u auto istoku, verovatno imaju vise radnji u zemlji, a nasao sam ga i za 600 din kod privatnika. Na njemu pise da se menja na 5 godina, a brojanje pocinje od trenutka razblazivanja.

Prvi put imam iskustva sa njim, a izgleda i moj auto jer ono sto sam izvadio iz hladnjaka je bilo tamno zeleno, ponekad i crno sa crnim talogom!!!!!! 3x sam sa majstorom ispirao komplet sistem i cela operacija je trajala skoro 2h.

U jednoj prodavnici u kojoj sam uzimao delove za juga mi rece vlasnik da ce za dan-dva da mu stigne paraflu..posle 2 dana mi rece da taj uvoznik od koga nabavlja seleniu nema na lageru niti ce ga imati

Mada od kad sam uzeo punta, kako izadjem na ulicu tako vidim da je svaki treci auto punto, pa se za delove ne sekiram

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ide antifriza u punta 1.3 multijet, hocu da promenim komplet...

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=33480

Fiat Punto

Allestimento: 1.3 M-Jet

Motore: 188A9000

Coppa motore e filtro: Selenia WR 5W-40

Impianto raffreddamento motore: Paraflu UP - 6 L

Impianto freni e frizione: Tutela TOP 4 - 0.45 L

Cambio e differenziale: Tutela Car Technyx - 2 L

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam sa opelovim prezadovoljan, kazu da mu je tacka kljucanja minimum 120*C sto je ujedno i tacka na kojoj se bar kod mog punta pali lampica za pregrejan motor, tako mi je bar dijagnostika pokazala kod majstora, a usput kosta 350 dinara po litri, ja nikakvih problema nisam imao i menjam ga svake godine, tih 1050 dinara je nista, toliko potrosim za 3 dana voznje goriva. Danas sam i zamenuo termostat greje ko besan i postigao je radnu temperaturu nakom 3km predjenih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce sam bio kod majstora i zamenio antifriz, uzeo sam paraflu up G12 crveni. Pre njega je bio neki zelenkasto plav. Kad je zadnji put menjan stvarno ne znam. E sad, stalo je samo 2L antifriza i 2L destilovane vode. U pitanju je Fiat Brava 1.6.16V.

Nesto mi je majstor sumnjiv, prvi put sam bio kod njega, deluje mi da nema pojma oko fiat-a. Prvo se cudio kako to dole izgleda, pa je nekako nasao gde da ispusti stari. Sumnjivo mi je jer mislim da nije ispustio sve.

Posto ste svi pisali da ne valja mesati plavi i crveni, ja mislim da je unutra ostalo bar 2L plavog, sta preporucujete da uradim? Da odem kod drugog majstora i zamenim sve ponovo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

u svakom slucaju je ostalo starog jer ne mozes sve da ispustis, ako si vec kupio crveni on je trebao da ispere sistem pa tek onda da uspe crveni. Iako ne mesam, svaki put isperem sistem da ostane samo cista voda pa tek onda sipam nov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa trebao je, ali ne mogu da verujem koji amater. I jos kad mi kaze nije to problem nikakav, sve je to isto samo druga boja, moze da se mesa. Radi taj posao ko zna koliko godina a ne zna osnovne stvari. Nego mene zanima da li da odem kod drugog majstora i zamenim sve ponovo? Koliki je rizik da ostavim ovako i vozim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mass

sad lepo kod nekog zglavnog majstora, nek sve lepo ispere i sipas novi koje god boje zelis

@stex

mislim da ima razlike zbog viskoznosti i hemijskog sastava jer delovi koji su u kontaktu sa njom su takodje sastavom projektovani da su otporni na sastav rashladne tecnosti kao i gustinu zbog pumpe. Mozda sam odvalio glupost ali cisto logicki razmisljam, ja sam kompresorista pa znam da ulje za kompresore nije isto kao i za sus motore a istog je sastava i istih karakteristika ali je mnogo redje, pricam o mineralnim uljima a isto tako i antifriz koji se sipa u njih je daleko gusci ali im je i vek trajanja duzi. Ja sam u stojadina sipao 100% kompresorski i menjao ga svakih 6-7 godina tek bi tad izgubio svojstva a pumpi nije smetalo sto je antiftiz gust bio ko sae 40 ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

smeju li antifrizi razlicitih proizvodjaca da se mesaju

sad imam paraflu 11 ali posto nemam gde da kupim videh na MOLu neki njihov sa oznakom 11

sme li se to i treba li voda da se dolije da se razblazi ili da cepam 100%

ili da lupim sad vodu pa pred zimu da zamenim u celom sistemu

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

ispravka, imam paraflu 12 ocigledno, crveno je, zamalo da se zajeb...

dakle isto, molov 12, da li mesati sa paraflu 12, toliko

hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

citao tamo vamo i shvatio

zeleni sa zelenim (plavim) a crveni sa crvenim mogu nezavisno od proizvodjaca da se mesaju

izmedju sebe nikako

sipaju se u odnosu 50/50 antifriz/voda, pozeljno destilovana

menjaju se na 2 ili vise godina, crveni bi trebalo da moze i do 5

oprostite na smaranju, pre neki dan mi je bilo hitno pa ne stigoh sve da iscitam, zato i pitah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam godinama sipao glisantin u tipo.

Tada je paraflu bio nemoguca misija za naci u malom mestu.

Nikada ni seleniu nisam sipao.Samo zuti shell( ulje)..I nista mu nije falilo.Samo vise novca ostaje u dzepu.

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji antifriz ide u 2.0 20v? Trenutno je onaj plavi tj zeleni, a ja sam mislio da ide g12 pa ne znam da li da ga menjam?

Edited by neshaoct
prebačen post

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sasha015

Svako pravi kompromis za sebe....

Paraflu i Selenia su ususkani od strane dragog nam proizvodjaca... Moze da se sipa stosta drugo. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...