Dimitrijus 3 Posted January 3, 2015 Primetio sam da mi se cuje kod malog hladnjaka i ozracio na vreme... Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted January 4, 2015 to sto si primetio moze da bude otvaranje termostata i pustanje tecnosti iz malog kruga kruzenja u veliki ( iz glave motora u hladnjak ) i tada se cuje neka vrsta zuborenja ... obicno se cuje kada je motor vec poceo da se greje ( skazaljka na 1/4 ) a kada je vazdusni cep u pitanju onda se cuje cim upalis motor kao da je neko pustio klikere niz haubu ... ako si odzracio onda je dobro ... ipak prati razvoj situacije ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrijus 3 Posted January 4, 2015 Hvala na brizi... juce sam vozio na duze i sve je ok... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted January 5, 2015 to sto si primetio moze da bude otvaranje termostata i pustanje tecnosti iz malog kruga kruzenja u veliki ( iz glave motora u hladnjak ) i tada se cuje neka vrsta zuborenja ... obicno se cuje kada je motor vec poceo da se greje ( skazaljka na 1/4 ) a kada je vazdusni cep u pitanju onda se cuje cim upalis motor kao da je neko pustio klikere niz haubu ... ako si odzracio onda je dobro ... ipak prati razvoj situacije ...Kod mene ima tog vazdusnog cepa jer prozubori na prvo paljenje ujutru. Nazalost, odzracivanje je nemoguce uraditi propisno jer je zacepljen ''lufter'' blize kabini, a onaj na hladnjaku se moze odvrnuti. E, sad mozda moze samo na tom mestu da se 100% odzraci, ali nisam probao, tj dolivao sam antifriza u posudu dok na hladnjaku nije poteklo. Tad sam prestao i dolio do polovine expanzione posude. Quote Share this post Link to post Share on other sites
majstormica 25 Posted January 5, 2015 Bez onog srafa na crevima za grejanje nema sanse da isteras vazduh. Ako ti se slomio plasticni sraf trebao si staviti standardni m6 sraf sa glavom za srafciger, tako sam ja uradio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted January 6, 2015 majstormica je objasnio moras to da popravis ....samo je zaboravio da ti kaze da navoj na novom metalnom srafu namazes sa litijumskom ili tovatnom mascu da ne zabagri ( da ne zardja pa da ne mozes da ga odvrnes ) .....moze se i odzraciti i preko ekspanzione posude ali to mnogo traje i potrebno je utrositi dosta antifriza ili destilisane vode .... kada izbaci na cepu odvrnuti cep pa doliti do vrha zatvoriti cepa pa opet i tako jedno desetak put ( odokativno jedno 20 litara tecnosti je potrebno baciti ) ... i opet nije sigurno da je sav vazduh izasao ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
majstormica 25 Posted January 6, 2015 Moze da stavi i prohromski sraf, on nece zardjati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted January 7, 2015 da moze ali koja je verovatnoca da ce naci prohromski Quote Share this post Link to post Share on other sites
majstormica 25 Posted January 7, 2015 Ima u gvozdjari samo treba naglasiti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 22, 2015 Deo je prebačen u odgovarajuću temuhttp://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/62083-fiat-punto-mk2-pukao-čep-na-slavini-ka-hladnjaku-za-grejanje/?p=1166790 Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted January 23, 2015 znam da ima ali u kucnom magacinu tesko Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted January 24, 2015 (edited) moja greska post za zalomljen odzracni sraf je ovdehttp://www.fiat-lanc...anje/?p=1166790 Edited January 24, 2015 by amladenbk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Angell 11 Posted March 24, 2015 Ljudi, da li se moze mesati plavi i zeleni antifriz paraflu?Oba izgledaju zeleno, ali na papiru je jedan plav, drugi zelen.Cini mi se da je zeleni g11, za plavi ne znam... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted March 24, 2015 MOraju biti istih oznaka.Ako su oba g11 mogu se mesati, a ako nisu, nikako... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Angell 11 Posted March 24, 2015 (edited) Mislim da su oba g11.Kontam da se sa crvenim g12 ne treba mesati, ali neko kaze da se plavi i zeleni g11 mogu mesati, a neko kaze da se ne sme mesati...Ima li jos neko neki savet? :/ Edited March 24, 2015 by Angell Quote Share this post Link to post Share on other sites
paun ts 1 Posted March 24, 2015 Po meni samo G11 sa G11, G12 sa G12, i onda nema brige. Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted September 8, 2015 kojeg su precnika sve selne koje se koriste za sistem hladjenja....trebao bih da menjam antifriz pa da zamenim i selne ... 13-ta godina je to vec ....motor je fiat punto II 1.2 8v 2002 god Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted September 14, 2015 Kada poskidas tvoje stare, odnsese u prodavnicu da uporede i daju ti iste takve nove... Tako sam ja radio na 3 auta do sada... Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted September 14, 2015 to su selne koje se skidaju i stezu sa posebnim alatom koji ja nemam ...hocu da stavim klasicne selne na sraf ...u medjuvremenu sam izmerio precnik creva koji je 40 mm ... selne otvora od 30 - 50 mm precnikaDusane u svakom slucaju hvala za trud .... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted September 16, 2015 Nema veze ni da ih iseces, opet ces po njoj naci drugu... Inace za te selne koje imas na kolima, nije potreban poseban alat, vec ih skidas sa klestima, posto je mehanizam takav da je potrebno samo stegnuti dva gornja kraja, i selna spada.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted September 16, 2015 nisam probao ... probacu ... bar ih necu seci ...mozda ih i vratim nazad ako valjaju ...dinar po dinar .... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted September 16, 2015 Što bi menjao i skidao šelne ako dobro drže ? Pogotovo fabričke.A ako si zapeo imaš ova klješta da kupiš i barataš sa fabrikanama. Druga stvar ako već kupuješ šelne kupi kvalitetne i sa glatkim unutrašnjim zidovima. Ove nazubljene (zbog navoja) oštećuju crevo prilikom stezanja, seku ga. Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted September 17, 2015 treba da menjam antifriz a ne bih u servis ... prosli put je bilo problema ... napukao sraf za odzracivanje pa lose odzracili .. ustvari mozda su i dobro odzracili ali sraf nije drzao nego uvlacio vazduh u sistem ... jedva sam otkrio sta je ... pazio sam na temperaturu vise nego obicno pa nisam dozvolio da se pregreje, iskrivi glavu ili zezne dihtung glave ...ali je bila paklena voznja pogotovo kad je guzva ili mako toplije ... sreca menjali antifriz krajem septembra tako da je zima brzo dosla .... ali nije hteo da greje ...prosle tacno dve godine od zamene ...selne drze ali moram da ih otpustim ( bar donju ) da ispustim stari antifriz zato sam i pitao za selne ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
SolarCoTim 0 Posted September 25, 2015 Zdravo momci , Gubim antifriz , fleka se pojavljuje negde u liniji tockova po sredini nesto malo prema zadnjim tockovima. Kakva su iskustva ?Ulysse 2.0 , 80 kw, dizel , 2004 god. kupljen pre dva meseca, od tada sam presao oko 2000 km. Kupljen sa 203000 i kusur km. Kada sam uradio veliki servis, a tek kasnije video da je umesto crvenog antifriza ( zateceno stanje ) sipan bezbojni. Koji je to tip antifriza( bezbojni ) i da li je mogao da utice na delove sistema ?Auto je uvezen iz Austrije i u njihovom prirucniku ( nemacki prevod ) preporuka PARAFLU 11 ( boja plavicasto zelena- procitao u nekom uputsvu sa neta ) a zateceno , posto je crveni zatecen u sistemu predpostavljam da je bio PARAFLU UP, A kod http://vozilalizov.com/antifriz/fiat/ulysse.html kazu crveni .Sta je bolje PARAFLU 11 ILI PARAFLU UP ? Majstor trazi za ruke 100 e da dodje do mesta gde predpostavlja da pusta i kaze da postoji mogucnost skidanja turbine a to je onda dodatni trosak. Molim za komentar.Do majstora sam dosao po preporuci drugara koji kod njega odrzava fiata,citroena i renoa vec tri god. A da, temperatura ne prelazi 80 C. Hvala unapred Quote Share this post Link to post Share on other sites