Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

''Zvončići, zvončići'': Zašto je Lada Niva“ idealna za Deda Mraza?

 

lada niva dm.jpg

 

Lada Niva je idealan automobil za Deda Mraza u vreme novogodišnjih praznika i deljenja poklona, smatraju u Ladi, a to su pokazali i neobičnim reklamnim videom.

 

Snimak, koji je objavljen na zvaničnom YouTube kanalu Lade počinje pismom koje Deda Mraz dobije od mladića Vadika. On traži da mu Deda Mraz pokloni upravo Ladu Nivu. Deda Mrazu je ostalo tek 15 minuta do ponoći i kako ne bi razočarao Vadika, seda u Ladu Nivu i kreće ka mladićevoj kući uz zvuke poznate praznične pesme ''Zvončići'' u rok varijanti. Međutim, put nije tako jednostavan, pa Deda Mraz mora da savlada zavejane puteve, ali i bespuća, da se probija kroz smetove i šumu pod snegom i to sve veoma brzo. Posle dramatične vožnje, Deda Mraz stiže do Vadika i umesto da mu pokloni Ladu Nivu, on mu daje svoju magičnu palicu, a Nivu zadrži za sebe.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini Božićni poklon 2021.

 

Neočekivani poklon uvek ispuni naše srce nezaboravnim emocijama:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo: Buone Feste

 

Izgleda da Alfa sluša one budale iz Brisela, pa ne koristi nazive ''Božić'' i ''Nova Godina'', već nam samo kaže ''Srećni praznici'':

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes meta osuda u Kini zbog ''uvredljivih'' zapadnjačkih stereotipa o očima modela u reklami

 

mercedes eye.jpg

 

Mercedes je povukao reklamu koju je nedavno objavio na kineskoj aplikaciji za društvene mreže Weibo. Reklama je sadržavala manekenku sa šminkom zbog koje je više nalikovala onome za što određeni korisnici Weiboa tvrde da su uvredljive zapadnjačke reprezentacije Kineza. Reklama je objavljena 25. decembra i već posle 3-4 dana više nije mogla da se pronađe na društvenim mrežama. Mercedes je tek još jedna u nizu kompanija koja je optužena da koristi modele čija šminka preuveličava karakteristike u reklamama.

 

Ranije u toku decembra 2021. na Weibu je takođe nastala galama nakon objavljivanja rekleme Three Squirrelsa, internet trgovine grickalicama. U reklami je bila predstavljena manekenka Cài Niangniang, čije oči su takođe bile našminkane na način koji su kritičari optuživali da su dizajnirane da privlače zapadnjačke stereotipe. Do nedelje, 26. decembra, hashtag na tu temu je prikupio više od 300 miliona pregleda na Weibu. Nažalost, korisnici aplikacije su takođe ciljali na manekenku u reklami, koja ih je tada optužila za cyber maltretiranje i uznemiravanje, i tvrdila da šminka samo ističe njeze oči, a ne preuveličava njihov oblik, i da bi kritičari reklame trebalo da budu inkluzivniji.

 

Sve se više ispituje način na koji su Kinezi prikazani, posebno kod zapadnih brendova. SupChina izveštava da je Gigi Hadid odbačena sa modne revije u Šangaju nakon što je 2017. godine video zapis postao viralan u kojem ona žmiri očima da bi imitirala lice Bude. U međuvremenu, 2018. godine Dolce & Gabbana su se suočili sa bojkotom nakon promotivnih videa prikazujući Kineskinju koja se muči da jede klasična italijanska jela štapićima. Sa druge strane, čini se da postoji određena reakcija na korisnike Weiboa, koji su optuženi da koriste ''cancel kulturu'' za promovisanje nacionalizma.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako će izgledati nove reklame za automobile u Francuskoj

 

reklame 12.jpg

 

Od marta 2023. godine, prema Carscoops-u, reklame za automobile koje se emituju u svim vrstama medija u Francuskoj moraće da budu ukrašene odgovarajućim dodacima.

Na primer, na kratka putovanja najbolje je ići pešice ili biciklom. Možda razmisliti o korišćenju zajedničkih automobila ili za svakodnevna putovanja najbolje je koristiti javni prevoz. Međutim, tu nije kraj jer će oglašavanje u svakom mediju, osim u radijskim emisijama, morati da bude označeno hashtagom SeDéplacerMoinsPolluer.

 

Kazna za nepoštovanje novih propisa?

Do 50.000 evra. U slučaju velikih budžeta i ogromnih reklamnih kampanja, ovaj iznos ne zvuči zastrašujuće, ali sumnjam da bi iko bio tako užasno voljan izbiti i rešiti se tolike količine novca samo da bi pokazao neposlušnost.

 

 

Ali, ali - ovo nije sve?

Jer dizelaše i benzince ćemo viđati u francuskim reklamama samo do 2028. Nakon ovog datuma biće zabranjeno reklamirati sve što emituje više od 123 g CO2 po svakom pređenom kilometru. Kao rezultat toga, francuski prijemnici od 2028. više neće oglašavati takve ''smrtonosne zagađivače'' kao što je Toyota Corolla 1.2, koja emituje 132-163 g CO2 po kilometru. Prvobitni plan je bio dozvoliti reklame za vozila koja ispuštaju maksimalno 95 g CO2 po kilometru. Yaris Hybrid jedva može da uhvati ovu vrednost, pod uslovom da se računa samo minimalna vrednost iz merenja (87-98 g CO2/km).

 

Možda bi bilo najbolje da se u potpunosti zabrane ove reklame?

Možda bi bilo najbolje da ovakve reklame, prikazuju večno srećne, odmorne, mlade i dinamične ljude koji jure pustim gradskim ulicama i koji odmah nakon posla kreću u paraglajding let, koji završava prelazom u džunglu, nakon čega su, još uvek puni energije i nakon iscrpljujućeg dana imaju dovoljno snage da uđu u detetovu sobu da mu pročitaju priču za laku noć. Imaće oko 3 sekunde da se auto pokaže u svemu tome. Na sreću, najbolji su već kreirani:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW se vraća na Super Bowl, dovodi Arnolda Schwarzeneggera

 

Schwarzenegger u BMW reklami

 

Među onima koji su pripremili poseban video za jedno od najgledanijih sportskih takmičenja u Americi je i BMW, koji nije bio prisutan još od 2015. godine kad je promovisao i3.

Sada je objavljena najava za promotivni video, a u njemu vidimo slavnog glumca i bivšeg guvernera Arnolda Schwarzeneggera u ulozi grčkog boga Zeusa. Sama radnja reklame je nepoznata, ali je sasvim sigurno da će imati veze sa elektromobilnošću:

 

 

I Nissan dolazi na Super Bowl s reklamom pod imenom Thrill Driver, a u glavnoj ulozi je novi model iz Z porodice. Najavni video već ima preko tri miliona pregleda:

 

 

I ove godine će svoju reklamu imati i General Motors, a kao i u prethodne dve godine, fokus će biti na elektrifikaciji. Svoj nastup je potvrdila i Kia. 13. reklama korejske firme na Super Bowlu je duga 60 sekundi, a u glavnoj ulozi je novi EV6:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reklame za automobile imaće nalepnice upozorenja poput onih na kutijama cigareta

 

193887-pariz.jpg

 

Svi oglasi za automobile u Francuskoj imaće uskoro poruke upozorenja slične onima na ambalaži cigareta i alkoholnih pića. Prema zakonu koji će stupiti na snagu u martu 2022. godine, postojaće tri poruke osmišljene da promovišu zelenije alternative automobilima na fosilna goriva:

  • Na kraćim relacijama dajte prednost pešačenju ili vožnji bicikla.
  • Razmislite o tome da povezete nekog sa sobom.
  • Koristite što više javni prevoz.

Štampane reklame moraju imati uokvireno upozorenje koje pokriva najmanje 7% površine oglasa. Tokom TV ili filmskih reklama, upozorenje mora ostati na ekranu dovoljno dugo da bi moglo da se pročita ili mora biti izgovorena jasno. Oglasi takođe moraju da nose hešteg #SeDeplacerMoinsPolluer (''izaberite prevozna sredstva koja manje zagađuju''). Očekivano, proizvođači automobila nisu ovim oduševljeni.

 

''To će stigmatizovati vozače'', kazao je izvršni direktor Hyundaija u Francuskoj. ''Čak i ako prelazim kratku relaciju i moram da idem glavnim putem, neću to učiniti ni peške ni biciklom''. Sa druge strane, zagovornici ove ideje kažu da i ''taj glavni put verovatno ima neku biciklističku infrastrukturu u blizini''. Oni tvrde da kada su upozorenja počela da se primenjuju na cigaretama, ona nisu bila osmišljena da stigmatizuju, već da edukuju.

 

autolib.jpg

 

Upozorenja vozačima u automobilskim oglasima su samo početak i deo veće kampanje. Naime, u Francusko će oglašivači takođe morati da navedu u kojoj klasi emisija se nalaze njihova vozila, što je poput oznaka o količini katrana i nikotina na kutijama cigareta koje su, kako se navodi, podsticalo prelazak pušača na brendove sa manje štetnim nivoima ovih sastojaka. Osim toga, reklamiranje vozila sa visokim emisijama biće zabranjeno 2028. godine, a Evropska komisija želi da do 2035. potpuno zabrani prodaju automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u EU.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes EQS protiv ''mikro'' sna

 

224018-mercedes eqs 1.jpg

 

Kampanja pod nazivom ''Probudite se'' prevazilazi klasične reklamne filmove i priča priču iz stvarnog života.

Oliver Bernotat, dugogodišnji kreativac i reditelj kratkog filma kampanje, ideju je dobio iz sopstvenog iskustva na putovanju. To ga je podstaklo da skrene pažnju na pitanje ''mikro sna''. Na Hochschule Fernsehen und Film Munchen Bernotat je zajedno sa producentima Paulom Šoltenom i Johanesom Bergmanom pronašao mladu ekipu za filmsko ostvarenje. Mercedes je podržao projekat od samog početka u smislu sadržaja i koncepta, pošto su bezbednost i inovacije usidrene u jezgru brenda.

 

224019-mercedes eqs 2.jpg

 

Detekcija mikrospavanja

Attention Assist, ugrađen kao standard, može da otkrije tipične znake umora ili sve veće nepažnje tokom dugih monotonih putovanja i podstakne pauzu porukom upozorenja. Dodatna detekcija mikrospavanja je po prvi put dostupna u modelu EQS. Analizira pokrete očnih kapaka vozača preko kamere na ekranu vozača i upozorava vizuelno kao i zvučno dodatnom porukom. Detekcija ''mikrospavanja'' je aktivna već od brzine od 20 km/h.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britanci zabranili emitovanje reklame za novi Land Rover Defender

 

reklama defender.jpg

 

Marketinški stručnjaci pokušavaju da budu maštoviti i inovativni kada su reklame u pitanju, a gde ćete bolju reklamu za Jaguar Land Rover od naglašavanja terenskih sposobnosti tih vozila.

 

Početkom godine Jaguar Land Rover je pokazao novu reklamu za Defender, pod nazivom Above and Beyond Land uz koju ide slogan ''gde god se nađete''. Međutim, britansko telo koje razmatra pritužbe gledalaca, ASA, je oglas zabranilo.

ASA odlučuje da li su oglasi obmanjujući ili na neki drugi način krše Britanski kodeks o televizijskom oglašavanju. Utvrđeno je da ovaj oglas krši Kodeks, a sve se svodi na činjenicu da se Defenderi parkiraju blizu provaliji. Kamera zumira jedan Defender tokom parkiranja, a naglašava se korišćenje parkirnih senzora, s porukom da je to sistem koja sprečava prevrtanje vozila. Uprkos korišćenju izmišljenih elemenata poput semafora usred ničega ili saobraćajnog policajca koji stoji između dina, upravo je ovaj deo reklame dovoljno uznemirio gledaoce da se žale ASA-i. Bilo ih je samo dvoje, ali ASA je primorana da analizira sve pritužbe i očigledno su bili u pravu: parkirni senzor upozorava na prepreke, a ne na prazan prostor kako je prikazano u videu.

 

ASA-in zaključak je da je oglas obmanjujući i zbog slogana ''gde god se nađete'', kupci su mogli da shvate da se mogu osloniti na senzore za parkiranje kako bi krenuli u prostor koji bi predstavljao ozbiljnu opasnost. Kao odgovor, JLR je rekao da se senzor javio u oglasu jer je otkrio kamene prepreke na tlu, ali argument nije uspeo da uveri ASA-u. Odluka je potvrđena i oglas se nikada neće emitovati u Ujedinjenom Kraljevstvu u ovim obliku:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford kažnjen sa skoro 20 miliona evra zbog pogrešnih tvrdnji o pojedinim vozilima

 

Ford Super Duty 01.jpg

 

Ford je pristao da plati 19.2 miliona dolara kazni kako bi rešio optužbe da je iznosio pogrešne tvrdnje o stvarnoj ekonomičnosti goriva i nosivosti nekoliko njegovih vozila. Fordu će sada biti zabranjeno davanje sličnih lažnih ili obmanjujućih reklamnih tvrdnji koje se odnose na procenjenu ekonomičnost goriva ili nosivost, rekao je u saopštenju glavni državni tužilac Kalifornije Rob Bonta. Kao deo nagodbe, koja podleže sudskom odobrenju, Kalifornija će dobiti približno 1.2 miliona dolara za državno i lokalno sprovođenje zakona o zaštiti potrošača, a Ford se obavezao da će sprečiti buduće nedolično ponašanje.

 

40 američkih saveznih država već nekoliko godina istražuje Ford zbog obmanjujućih tvrdnji koje se odnose na njegove hibride C-Max, proizvedene od 2013. do 2014. i Super Duty pick-up kamionete, proizvedene od 2011. do 2014. Istraga je otkrila da je Ford davao pogrešne prikaze uključujući lažno predstavljanje udaljenosti koju potrošači mogu da pređu s jednim rezervoarom benzina, reklamiranje da stil vožnje neće uticati na ekonomičnost goriva u realnosti i tvrdnje o većoj ekonomičnosti goriva u poređenju sa drugim hibridima. Istraga je takođe otkrila da je Ford namerno izostavio standardne stavke teretnog kamioneta, poput rezervnog točka, guma, dizalice ili auto radija prilikom kalkulacije težine da bi tako povećao njegovu nosivost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep snimio reklamu za Wrangler sa dinosaurusima

 

jeep dino.jpg

 

Jeep je pokrenuo globalnu marketinšku kampanju povezanu sa filmskom franšizom ''Jurassic Park''. Filmska saga će se završiti filmom ''Jurassic World Dominion'', koji u bioskope stiže 9. juna.

Zato su se u Jeep-u odlučili na ''poslednju vožnju'' sa dinosaurusima, a u fokusu je i novi Wrangler 4xe. Film će definitivno biti jedan od najgledanijih u ovoj godini, a Jeep želi da iskoristi njegovu popularnost. Reklama donosi priču o vlasniku Wranglera koji je usvojio malog dinosaurusa kao ljubimca, i s njim krenuo u avanture. Međutim, sve je pokvarila ''mama dinosaurus''.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravljena reklama za Yugo

 

yugo reklama.jpg

 

Pogledajte davno zaboravljenu reklamu za Yugo automobile, u spotu pesme ''Miš'' grupe Zana, snimljen 1989. godine. Ljubitelji Yuga mahom ne znaju za ovu reklamu u kojoj se pojavljuju modeli Koral, Kabrio, Milicija, Sanitet i Sport.

Bravo za YT kanal PlastikFantastik Records na čuvanju ovog istorijskog blaga:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li Mask ozbiljno razmatra mogućnost da počne da reklamira Tesline modele?

 

tesla r 111.jpg

 

Kao što znamo, Tesla ne troši bilo kakava sredstva na reklamiranje, a potražnja za elektromobilima ove marke je i pored toga na visokom nivou. Samim tim, Ilon Mask nije najomiljeniji lik u automobilskim medijima, ali postoji jedan drugi razlog zašto bi reklamiranje Tesle imalo smisla.

 

Ilon Mask tvrdi da Tesla nikada nije imao marketinški budžet u tradicionalnom smislu. Američki proizvođač električnih automobila nema reklamne klipove, niti se reklamira na društvenim mrežama, što redovno radi veći deo konkurencije. Umesto toga, kompanija koristi ta sredstva za investiranje i rast. Međutim, dok Tesli možda nije potrebno reklamiranje budući da već sada ne može da zadovolji potražnju, postoji jedan drugi razlog zbog kojeg Mask misli da bi reklamiranje bilo od pomoći. Mada je od njegovog poslednjeg intervjua sa raznim ljubiteljima Tesle prošlo izvesno vreme, i dalje iz podugačkog video materijala pristižu sočni detalji, tako da ne čudi što je on izdeljen u više delova. Najnovija informacija se upravo odnosi na Maskov odnos prema reklamiranju.

 

Iznova i iznova smo imali prilike da čujemo iz Maskovih usta kako Tesli nije potrebno reklamiranje, i da shodno tome kompaniji nije potrebna PR služba. Međutim, kako firma eksponencijalno raste i već izvesno vreme pripada ''mejnstrim'' segmentu automobilske industrije, ljubitelji Tesle, vlasnici Teslinih automobila i investitori ohrabruju šefa da revidira svoje stavove. Tokom nedavnog intervjua, Mask je zapravo otišao toliko daleko da je priznao da možda postoje neki benefiti za Teslu vezano za reklamiranje. On u osnovi sugeriše da bi konkurencija mogla da dobije poseban tretman od strane medijskih organizacija, budući da im dotične marke plaćaju za reklame. On kaže da su proizvođači automobila jedni od najvećih oglašivača, kao i da nije verovatno da će neka publikacija objaviti afirmativan članak o nekom od njegovih glavnih proizvoda. ''Postoji argument po kojem bi bilo dobro da se oglašavamo, jer tradicionalni mediji u tom slučaju neće objavljivati negativne stvari o našem automobilskom poslovanju. Ne zaboravimo da je automobilska industrija jedan od najvećih, ako ne i najveći njihov klijent.''

 

U međuvremenu, budući da Tesla ne plaća medijima reklame i nema PR službu koja bi se uhvatila ukoštac sa negativnim člancima, to bi moglo da predstavlja hendikep. ''Dakle, tradicionalni mediji mogu Teslom da se bave onako kako hoće. S tim u vezi, bezbedno je reći da ako objave neki negativan članak o General Motorsu pored reklame General Motorsa, šef marketinga će ih nazvati i upitati hm, dobro, zašto ste to uradili?'', zaključio je Mask. Po podacima agencije Statista, američka automobilska industrija je potrošila preko 12 milijardi dolara na reklame u digitalnim medijima samo tokom 2020. Informacije iz 2021. pokazuju da je Tesla, koji je mnogo manja firma od etabliranih proizvođača automobila, potrošio nula dolara na reklamiranje, ali mnogo više od drugih na istraživanje i razvoj.

 

Interesantno, čini se da Tesla ima koristi od reklamiranja električnih automobila drugih proizvođača, jer oglasi tog tipa privlače pažnju ljudi na segment kao celinu. Pored toga, druge marke često zadirkuju Teslu u svojim klipovima, što takođe preusmerava pažnju na kompaniju Ilona Maska. Zapravo, broj Teslinih porudžbina je naglo skočio nakon poslednjeg Super Bowla, tokom kojeg je emitovano više reklama rivalskih električnih modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Real Madrid i Audi završili saradnju nakon 18 uspešnih godina

 

audi real madrid.jpg

 

Svakoj priči dođe kraj, tako i ovoj saradnji, koja je tokom gotovo dve decenije donela puno razloga za slavlje. Real Madrid već ima zamenu.

Audi je svake godine obradovao fudbalere Real Madrida. Na isporukama tokom ili usred sezone, igrači su zadovoljno pozirali uz ekstremne RS i najveće Q modele. Saradnja je započela još 2003. i trajala do danas. Prema pisanju španske Marce, Real Madrid će u novu sezonu uz pratnju druge bavarske marke. BMW bi uskoro trebalo da postane deo najtrofejnijeg kluba u istoriji...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Real Madrid će koristiti BMW električna vozila

 

bmw real 1.jpg

 

Real Madrid i BMW su potpisali sporazum sa ciljem razvoja različitih inicijativa u oblasti buduće mobilnosti, održivosti i raznolikosti. Događaju su prisustvovali Florentino Perez, predsednik fudbalskog kluba Real Madrid, Manuel Terroba, izvršni predsednik BMW Grupe Španija i Portugalija. Kao deo ovog sporazuma, prvoligaški fudbalski timovi Real Madrida, muški i ženski, košarkaški tim, kao i klupski tehnički tim i rukovodioci, imaće na raspolaganju 100% električna BMW vozila. Klubovi će imati opciju da voze bilo koji od sledećih BMW-a: iX, i4, iX3, i7 ili iX1.

 

Podsećanja radi, Audi je bio glavni sponzor Real Madrida od 2003. godine. Pored toga, BMW Španija i Real Madrid će stvoriti centar za saradnju, ''hab za održivost'', koji će služiti kao generator ideja usmerenih na promociju inovativnih projekata koji imaju pozitivan uticaj na životnu sredinu i društvo. BMW Španija i Real Madrid CF će takođe raditi zajedno na stvaranju ideja i inicijativa koje imaju za cilj promovisanje različitosti. Do povezivanja dolazi nešto više od godinu dana nakon što je BMW-ova italijanska divizija potpisala ugovor sa AC Milanom da postane njegov dugoročni automobilski partner i premium partner. U Nemačkoj, BMW je pre nekoliko godina pregovarao sa FC Bayern iz Minhena da postane njegov glavni sponzor od 2025. godine, ali je fudbalski tim na kraju odlučio da produži ugovor sa Audijem za četiri godine do 2029.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...