Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada
Guest 9950

Najlepši auto

Recommended Posts

Na prodaju 1969. Jaguar E-Type sa 2.735 km

 

Jaguar-E-Type%201.jpg

 

H&H Classics će 26. jula na aukciji u Duxfordu na prodaju ponuditi i izuzetno očuvani primerak Jaguara E-Type iz 1969. godine. Radi se o crvenom primeraku Jaguara E-Type 4.2 2+2 Coupe koji je prešao samo 1.700 milja (2.735 km) i koji je do sada imao samo jednog vlasnika, biznismena Petera Ashcrofta.

 

Jaguar-E-Type%2011.jpg

 

Crveni eksterijer i bež enterijer su u originalnom stanju, a kako se procenjuje na aukciji će biti prodat za 100.000 do 150.000 funti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Jaguar E-Type Zero

 

170233-jaguar%20e%201111.jpg

 

Model koji se pojavio 1961. godine je svojevremeno i sam Enzo Ferrari proglasio najlepšim automobilom ikada.

 

170232-jaguar%20e%20111.jpg

 

Jaguar E-Type Zero ima elektromotor od 220 kW i od ovog klasika pravi pravog sprintera, za samo 5.5 sekundi naime stiže do 100 km/h.

 

170230-jaguar%20e%201.jpg 170231-jaguar%20e%2011.jpg

 

Zanimljivo, baterija od 40 kWh ponudiće domet od 270 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parada najlepših Lamborghinija

 

88930112959c39c68e5d39766046651_v4_big.jpg

 

Proteklog vikenda u Švajcarskoj je održan prvi festival klasičnih sportskih automobila marke Lamborghini. "Lamborghini & Design Concours d'Elegance" okupio je neke od najlepših vozila iz istorije ovog italijanskog proizvođača.  Kroz prirodne lepote Švajcarske prodefilovali su izvanredno očuvani primerci modela Miura, Espada, Countach, Diablo, Jarama, Silhouette, 350/400 GT i terenca LM002.

 

179678196059c39d271385a143239950_big.jpg 125432259059c39dd359c47984121539_big.jpg 69035742159c39de7e4744376889871_big.jpg 

 

 18445079859c39e00f3d28697258979_big.jpg 189991991359c39e0c7962e120017855_big.jpg 6649988159c39ef8c7c01255238856_big.jpg

 

Sa svoje strane, fabrika iz Sant'Agate dovezla je neke od najnovijih automobila iz svog proizvodnog programa, kao što su Aventador, Huracan pa čak i Veneno Roadster.  Zvezda ovog skupa ipak je bio jedinstveni koncept Marzal iz 1967, čiji dizajn potpusuje Marcello Gandini iz Bertonea. 

 

preuzeto sa - B92

Edited by Irena HGT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar će napraviti 25 novih D-Typea iz 1955.

 

175992-jaguar d 111.jpg

 

Budući da tržište klasičnih automobila iz godine u godinu ruši rekorde, pa pojedini modeli dostižu i višemilionske iznose u evrima i dolarima, uopšte ne čudi odluka Jaguara da za kolekcionare napravi 25 primeraka D-Typea.

 

175990-jaguar d 1.jpg

 

Ovaj trkački roadster možda i nije onoliko popularan kao E-Type, ali sportskog pedigrea mu ne nedostaje budući da je 24 sata Le Mana osvojio tri godine za redom - 1955, 1956 i 1957.

 

175991-jaguar d 11.jpg

 

Jaguar je pre 62 godine planirao da napravi 100 primeraka ovog automobila, ali napravili su ih samo 75. Kako bi održali obećanje, kompanija će proizvesti preostalih 25 primeraka u izvornom obliku sa šestocilindričnim motorom XK. Kupci će moći da biraju između varijante Shortnose iz 1955 i Longnose iz 1966. Ova potonja ima duži poklopac motora, peraju pozadi i kočnice koje se lakše menjaju.

 

jaguar d 1111.jpg

 

Jaguar nije otkrio koliko će ovi klasični lepotani tačno koštati, ali će iznos biti veći od milion funti po primerku. Britanci su već otvorili knjigu narudžbina... Poređenja radi, D-Typeova tržišna cena na aukcijama iznosi između 10 i 15 miliona američkih dolara, a primerak koji je osvojio 24 sata Le Mana 1956. promenio je vlasnika za 21.78 miliona dolara pre dve godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

================

 

Dotakli su se ove teme u jednoj od prošlih epizoda ''The Grand Tour''-a, i ispalo je da ti novi/stari Jaguari ne bi mogli da se registruju nigde u Evropi (pošto su isti kao originali, a novi su onda za njih važe euro norme kao za sve ostale), pa su čak primerci koje su oni vozili ili bili registrovani kao test vozila, ili su bila samo za radnike Jaguara, tako da je Hamond jedno vreme imao papir da je radnik Jaguara kako bi mogao da vozi njihov auto tokom snimanja emisije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Restauirani Jaguar E-Type - kombinacija klasičnog stila i moderne tehnologije

 

e-type 1.jpg

 

Jaguar E-Type Series 3 iz 1974. godine je uspešno restuiran i opremljen modernim tehnologijama, a za ceo taj proces je bilo potrebno čak 3.000 radnih sati!

Naime, na ovom modelu su radili ljudi iz odeljenja E-Type UK koji su se pobrinuli za njegov spoljašnji izgled, kabinu i mehaniku. Proces restauracije je obuhvatao ojačanje karoserije, ispravljanje ulubljenja, montiranje čeličnih branika na oba kraja, kao i ugradnju fabričkog tvrdog krova koji je zvučno još bolje izolovan, a montirane su i jedinstvene felne veličine 16 cola.

 

e-type 111.jpg

 

Kada je reč o enterijeru, E-Type tim je instalirao bolju zvučnu izolaciju, za presvlaku su koristili kožu, sedišta su spuštena malo niže i u njih su ugrađeni grejači. Instalirana je i klima, a brzinomer sada pokazuje kilometre umesto milja. Tu je i LED ambijentalno osvetljenje na kontrolnoj tabli, pragovima i u prtljažniku. Naravno, ugrađen je i novi audio sistem sa Bluetooth i iPod konekcijama.

 

e-type 1111.jpg

 

Originalni E-Type, iako je bio (i dalje je) jedan od najlepših automobila ikada kreiranih, nikada nije bio baš pouzdan automobil. Međutim, na primerku sa fotografija su svi problemi otklonjeni s obzirom da je agregat potpuno prerađen. Naime, originalni agregat je imao radnu zapreminu 5.3 litara dok sada ima zapremine 6.1 litar, a opremljen je i novim sistemom ubrizgavanja goriva i novom ECU. Kako je pokazao ''Dyno'' test, ovaj model sada razvija 280 konjskih snaga (209kW) koje se zadnjim točkovima šalju preko petostepenog manuelnog menjača.

 

e-type 11111.jpg

 

I za kraj, ovaj klasični model je opremljen dnevnim svetilma i pokazivačima pravca sa LED tehnologijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni replika Mercedes 300 SL Gullwinga nije pristupačna

 

car special 1.jpg

 

Mercedes-Benz 300 SL je ikona nemačkog brenda, a primerci u izvanrednom stanju donose preko milion evra na aukciji. Za one koji ne žele da daju ovolike pare na klasični 300 SL možda postoji rešenje. To je ovaj specifični 300SL. Pomenuti automobil nije ono što se čini. Zapravo se radi o Mercedesu CLK320 iz 2000. godine sa ''blago'' modifikovanim izgledom. Obzirom da se ispod kože zapravo krije relativno moderan automobil, to znači da dobijate i stvari koje uzimamo zdravo za gotovo danas. Ova replika Mercedesa 300 SL dolazi sa ABS sistemom, vazdušnim jastucima, klima uređajem, kao i raznim drugim karakteristikama koje su bile dostupne u Mercedesima krajem prošlog veka.

 

car special 11.jpg

 

Ispod poklopca motora krije se originalni 3.2 litarski V6 sa 216 KS iz modela SLK. Snaga se prenosi putem petostepenog automatskog menjača na zadnje točkove. Nema informacija od kog materijala su napravljeni delovi karoserije i oplate, ali se može reći da je tvorac ove konverzije uradio odličan posao kada se radi o spoljašnjosti automobila. Ipak, iako će spoljašnji izgled zavarati mnoge, pogled u kabinu otkriva potpuno originalni enterijer modela SLK.

 

car special 111.jpg

 

Sada dolazi pravi šok. Iako se Mercedes SLK320 može naći na oglasima za nekoliko hiljada evra, prodavac ove replike traži 198.800 evra. Na kupcu ostaje da odluči da li vredi dati tolike novce na repliku legendarnog Mercedesa 300 SL.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Auto, Motor und Sport'' čitaoci odabrali najlepše automobile

 

Abarth 595MY19 001.jpg

 

Čitaoci jednog od najuglednijih evropskih automobilskih časopisa - nemačkog ''Auto, Motor und Sport''- odabrali su najlepše modele automobila. Izbor je obavljen u 10 kategorija, od malih gradskih automobila do vanova, a lista pobednika je zanimljiva:

  • Mini gradski automobili A-segmenta: Abarth 595/695
  • Mali automobili B-segmenta: Audi A1
  • Kompaktni modeli C-segmenta: Mazda 3
  • Modeli srednje klase D-segmenta: BMW serije 3
  • Viša srednja i viša klasa: Audi A6 Avant
  • Sportski automobili: Porsche 911
  • Kabrioleti: Aston Martin DBS Volante
  • Klasa kompaktnih SUV-ova: Range Rover Evoque
  • Klasa SUV-ova: Porsche Macan
  • Klasa vanova: VW Multivan

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajkula - najlepši auto svih vremena

 

Ajkula - naljepši auto svih vremena

 

Italijanski skulptor i industrijski dizajner Flaminio Bertoni bio je tesno povezan sa predratnom i posleratnom istorijom Citroëna. Zahvaljujući njegovim vizijama i veštim rukama nastao je nezaboravni dizajn modela Traction Avant čijim krajem proizvodnje je na scenu stupila najveća zvezda ove kompanije u njenoj istoriji.

U saradnji sa aeronautičkim inženjerom André Lefèbvreom, Bertoni je stvorio automobil koji su mnogi proglasili najlepšim svih vremena, a među njima i Classic & Sports Car magazin.

Citroën DS se nakon 18 godina tajnog razvoja pojavio 5. oktobra 1955. godine na salonu u Parizu i za samo petnaest minuta kompanija je primila 743 porudžbine. Do kraja dana se ta cifra popela na vrtoglavih 12.000 narudžbina, a do kraja sajma do nezamislivih 80.000 depozita što je rekord koji je postojao 60 godina sve dok Tesla Model 3 nije naručen 180.000 puta u danu kada je predstavljen.

 

ajkula_1.jpg

 

Senzacija poput spuštanja svemirskog broda na pariski sajam nije bila nezaslužena, posebno zahvaljujući aerodinamičnim llinijama, futurističkom dizajnu i inovatnim tehnologijama poput hidropneumatskog ogibljenja, upravljanja i kočenja koje je kasnije dodatno potvrđeno zahvaljujući disk kočnicama u osnovoj opremi što ga je načinilo prvim serijskim automobilom sa ovom opcijom koja nije dodatna.

Obzirom da su bili u posedu kompanije Michelin, Citroën je dizajnirao automobile oko tehnički superiorne radijalne gume još od 1948. godine, te ni DS nije bio nikakav izuzetak. Hidropneumatsko vešanje uključivalo je automatsku kontrolu nivoa i varijabilni klirens, a za ceo sistem zaslužan je kompanijski inženjer Paul Magès. Ovakvo vešanje omogućilo je Citroënu DS da se brzo kreće na tada i dalje ne tako dobrim putevima Francuske.

Pritom, država je u tom trenutku i dalje osećala posledice ratnog razaranja, ali je ujedno grabila za budućnošću i iznova gradila indentitet u novonastalom svetu te je DS bio dodatno važan kao simbol francuske genijalnosti koji je svoje mesto našao na tržištima širom sveta.

 

ajkula_4.jpg

 

Tako je i Amerika tog doba koja je vapila za Space Age dizajnom oberučke prihvatila ovaj automobil reklamirajući ga sloganom "Potrebna je posebna osoba da vozi poseban automobil."

Najbolji opis automobila dao je filozof Roland Barthes koji je u jednom eseju DS opisao "kao da je pao sa neba", što se poklopilo i sa nadimkom automobila gde sa na francuskom DS izgovara kao Déesse, odnosno Boginja. Ujedno modeli označeni sa ID nisu ostali bez objašnjenja jer je francuski izgovor te skraćenice Idée, odnosno Ideja.

Od inicijalnog ID 19 koji je potekao iz Traction Avanta, paleta motora popunila je prostor sve do najsnažnijeg DS 23 u opcijama sa karburatorom i direktnim ubrizgavanjem gde je ova druga varijanta ujedno bila i najsnažnija sa 141 konjskom snagom. Kompanija je planirala i vazdužno-hlađeni flat-6 motor ali nikada nisu imali dovoljno sredstava da prototip puste u proizvodnju.

Pored standardne limuzine, tu je bio i karavan koji je imao čelični krov da bi poslužio kao potpora klasičnom krovnom nosaču kao i dva sedišta u prtljažniku okrenuta jedno drugom, dok je verzija Familiale imala zadnju klupu pomerenu dalje pozadi, a između prednjih sedišta još tri preklopiva mesta. Karavani su svojom osnovom poslužili i kao ambulatno vozilo ili kao automobil za snimanje jer je hidropneumatsko ogibljenje predstavljalo idealno mirnu platformu za snimanje tokom vožnje.

Francuski karoserista Henri Chapron napravio je i kabriolet verziju koju je kompanija preko svoje dilerske mreže ponudila tržištu u periodu od 1958. do 1973. godine, ali je zbog svoje visoke cene prodato tek 1365 komada, što danas dodatno utiče na ekskluzivnost i cenu ovog modela. Chapron je takođe u ograničenom broju komada proizveo i nekoliko kupea, drugačijih kabrioleta i specijalnih limuzina kao što je Prestige - isto međuosovinsko rastojanje ali sa razmakom na sredini i Lorraine notchback zadnjim krajem.

 

ajkula_2.jpg

 

Ukupno je napravljeno 1.455.746 Citroëna DS/ID, a jedan od njih trenutno se prodaje putem našeg sajta. Ova Boginja koja je u našim krajevima poznatija kao Ajkula napravljena je 1971. godine kao model ID 19 Berlines sa zapreminom motora od 1985 cm3 iz 77 konjskih snaga. Prodavac napominje da je vozilo registrovano na BG tablice do jula 2020. godine kao i da je redovno garažiran.

Što se stanja tiče, vlasnik ističe da je u voznom stanju, da poseduje uredne papire i da je solidno sređen - dobro pali, dobro se ponaša na putu, dobro koči, da manje-više elektronika funkcioniše korektno i da su sedišta u pristojnom stanju. Ovaj oldtajmer takođe poseduje sve neophodne papire.

Ono što budućeg vlasnika čeka jeste ulaganje vremena i novca da bi auto ponovo zasijao, a između ostalog treba srediti mehaniku, delimično hidrauliku, limariju sa posebnim akcentom na podove, onda bravariju i enterijer gde tapaciri i nebo predstavljaju prioritet. Svako ulaganje u Ajkulu zahteva izdvajanje nešto ozbiljnijih sredstava u odnosu na druge standardne oldtajmere, ali smo sigurni da će jednog dana ova Ajkula usrećiti nekog novog vlasnika koji će joj nadajmo se zadržati domaće tablice.

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepši ne može biti nikako. To bi moralo biti nešto 'Talijansko, pa sad biraj da l' više voliš Maserati, Ferari ili Alfu. I to će najpre biti neki kupe, gt... Mada ni u kategoriji limuzina, ne bi ajkula bila u prvih pet.

 

Da se razumemo, ja bih rado posedovao ovaj auto. Možda najnapredniji (najinovativniji) auto svih vremena. Kažu da se vozi "kao moderan auto", što je velika stvar za oldtajmer. Obično lepo izgledaju, ali su patnja za vožnju.

Najlepši...

 

 

 

Edited by Smireni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolekcionar platio 800.000 dolara za zapušteni Mercedes 300SL

 

mercedes 800k 003.jpg

 

Mercedes 300SL Roadster iz 1961. godine je nedavno pronađen u zapuštenom stanju u jednoj štali. Ipak, ta činjenica nije sprečila kupca na aukciji koga čeka dugački put za restauraciju. Aukcijski dragulj ''Gullwing'' sigurno spada među najlepše Mercedes modele ikada proizvedene. Pa čak i ako je zapušten i potpuno rđav jer to nije sprečilo anonimnog kupca iz Beverly Hillsa da na aukciji za njega plati 800.000 dolara.

 

mercedes 800k 002.jpg

 

Daleke 1961. godine sa proizvodnih traka je ukupno sišlo samo 256 primeraka, a entuzijasti će odmah reći da je retkost videti ovaj automobil u svetloplavoj boji. Prodaja je uključivala svu dokumentaciju poput originalnog računa za prodaju automobila, korisničkog priručnika, ali i niz servisnih zapisa koji datiraju do 1968. godine pre nego što je, navodno, ubačen u štalu.

 

mercedes 800k 001.jpg

 

Sudeći po opštem stanju i fotografijama, 300SL Roadster je sve ove godine bio zanemaren pa su poneki delovi karoserije i zarđali dok je meki krov u potpunosti uništen. Ipak, pre toga se očigledno koristio i vozio s obzirom na to da je brojač milja ''stao'' na 75.629 milja (122.310 km). Enterijer je takođe pretrpeo oštećenja, ali to ne bi trebalo previše da brine novog kupca. Sudeći po tome koliko se cenovno kreću potpuno restaurirani modeli, ovaj automobil je svakako jedno od boljih ulaganja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...