Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Kod stila dizel, kada je minus napolje, racunaj od kada krenes da mu treba min 5-6km da podigne temperaturu, sto je veci minus to mu vuse i treba naravno. Vrlo malo vremena mu treba da ohladi motor od kada ga ugasis.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kvazarija

Nepotrebno otvorena tema je spojena sa postojecom, pa mozes da procitas iskustva o radnoj temperaturi (poprilicno vezano za JTD/MultiJet) na prethodnih 86 strana.

Pomocu Search foruma ces brzo i lako naci sve ono sto te zanima, tesko da za Stila postoji nesto neobradjeno za ovih vise od 10 godina.

Kao sto kolege rekose (posto kazes da si vozio benzinca), dizel je energetski efikasnija masina, pa mu samim tim treba vise vremena da postigne radnu temperaturu. Ako je termostat OK, kada je dostigne, trebalo bi da bude zakucana na pola. Mada je bilo prilicno diskusije da je upravo na 1.9 MultiJet nesto drugacije dimenzionisano i da zna nekad da obara temperaturu, na vecoj hladnoci kada se stoji u mestu. Ponasanje kod tebe deluje skroz OK, trebalo bi da nemas razloga za brigu. Za pricu o termostatu na 1.9 imas i ovu temu, ako te zanima:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav , Fiat Brava 2002, 1.2, 16v  uocio sam sledeci problem. Kazaljka temperature krene da raste cim vozim po gradu kreni-stani, ako auto radi na leru u mestu, ventilator se ne pali, ne gubi tecnost, niti ulje, ne kuva. Maltretirao sam ga uz brdo nakon sto je psotigao radnu temepraturu jedno 2km u prvu brzinu  broj obrtaja ozmedju 3000-3500, kazaljka ne mrda od sredine.  medjutim, dovezem ga do kuce od posla par semafora i nekih 10km stanem da ga uparkiram i krene  da dize temepraturu, ugasim ga upalim posle par sekundi kazaljka stoji  po sredini, nastavim da parkiram uparkiram kazaljka ode u crvveno, ventilator miran, ugasim ga upalim opet kazaljaka opet na sredini, slusam da li se cuje kuvanje nista se ne cuje, ukljucim grejanje vrelo duva ali opet ventilator miruje.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzor temperature ?
Da li si proverio konektore, ispravnost i sl ?

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk
 

Edited by Woodoo
ne treba citirati upis napisan neposrednog pre tvog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam, samo sam creva proveravao, kontam da nije termostat jer se drugacije temperatua ponasala kada je on crkao pre 3 godine. Ne znam gde se nalaze konektori i koje trba da gledam, gledao sam kako je povezan ventilator posto sam imao lakse cukanje zimus  i hladnjak je morao da se skida pa da jedino tada nisu nesto zeznuli kada vracali hladnjak, opet i prosle godine mi se nekoliko puta desavala slicna situacija sa temperaturom i tada se nije palio ventilator ali sada je to ucestalo, desilo mi e da na temepraturi od 20c vozim 10ak km po ravnom stojim parkiran pored puta on radi u leru 5 minuta i da se podigla temepratu, krenem i posle pa 1km sve se vrati na normalu. Svakako ga vozim od masjtora danas ili sutra na redovan mali servis pa cu i to da vidim sa majstorom. Kada mi se desilo da je temperatura otisla u crveno bio sam an vezi sa majstorom i o mi kaze da je imao tri fiata kojis e slicno ponasali i svima otisla tabla.  Moguce da je kod mene i nesto mehanicke prirode posto termodavac nije menjan od kada je kod mene(od 2012.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce da je do toga, ali neka majstor proveri. Meni na Nivi zbog loseg saca dize temperaturu. Usput neka proveri i sace, vodenu pumpu i da se nije negde zacepio sistem.

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

otkriveno o cemu se radi, sam kabal koji dovodi do  ventilatora je istruleo, zamenjen je i za sada ne dize temepraturu. Vreme ce pokazati da li je onih par puta kada je podigao temperaturu napravio problem motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odradio zamenu antifriza i pre toga ciscenje sa Liqui Moly Kuhler Reiniger.

Rezultat je da osetno brze pocne da greje. Bas sam poredio, jutarnja voznja, ista ruta, identicna spoljna temperatura, sad posle km vec pocne da greje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je ostao vazduh negde sporije bi grejao i dizao temperaturu, verovatno je ciscenje sistema odigralo najvecu ulogu, jer prljavstina tj. unutrasnje naslage fakticki izoluju tecnost za hladjenje od hladnjaka, pa se sporije greje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas sam ocekivao ovo sto je vagenovac napisao. Zato i ceo poduhvat. 

Pre promene, antifriz bio na -18 stepeni, onako mastan. To mi je ukazivalo na to ko zna kad je menjano. I usput ciscenje jer opet, svasta se natalozi a povecacu protocnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je hladnjak prljav teze se hladi sistem.Tj duze treba da oslobodi toplotu.Mislim da to ispiranje nema smisla pošto je sam antifriz tečnost koja čisti.Nekolko sam puta vadio svu tečnost i vraćao u sistem.Nema nikakve rđe niti prljavštine.Ljudima se desi da posle sipanja malo jačeg koncentrata procuri negde jer ispere sitne rupe na hladnjaku koje su se kamencem zatvorile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto je veca izolovanost nekog sistema, to se teze greje i hladi usled eksternih uticaja, tako onda manje efikasno prima toplotu sa motora, ali tako ju i sporije rasipa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav.Svima!

Ne znam dali ste se sretali sa sljedećim problemom,pa da vas pitam...Imama problem sa paljenjem motora kad je vruć na Fiatu Stilu 1.8 16v 2002god.
Kad je hladan pali dobro i bez nekih problema ,poslije vožnje i kad digne temp ,svako paljenje je izraženo tako da nabije na 2000 obrtaja te naglo panu na 400-500(nekad se i ugasi naglim padom obrtaja sa 2000 skroz na 0),te kazaljka oda gore dole par sekundi do 1000 dok se ne stabilizuju(ler varira 900-800 gore dole,takođe i kad je hlada.). Ništa ne izbacuje,nikakve greške.
Da napomenem da sam mjenjao klapnu gasa pošto nije htjelo auto da radi kada je protokomjer ukopčan,obrtaji su varirali kao ludi ,ko da radi na 2 klipa. A kad se iskopča onda je radio "normalnije". Ali je trošio ko lud.
Primjetio sam da kazaljka temp malo "oda" gore dole kad upalim auto ,malo pane ispod pa krene pa pane i onda krene lagano pa stane pa krene i tako do sredine. Prošle god sam mjenjao termostat ,nije htjeo podići temp.



Послато са SM-G965F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deluje kao da su neki senzori u problemu, s obzirom na pricu o kazaljci temperature, krenuo bih od njega, pa potom MAP, MAF.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke. Hvala na odgovoru.

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока

Kad otvori termostat tj kad je kazaljka na pola tj 90c ,tj tako pokazuje na tabli. A vamo na senzoru temp je oko 50-60 c . Ovo je slika kad sam otišo jesti i došo vidti ope ,znači po ovom temp je oko 80-90 c a vamo kad sam gledo na senzoru pokazalo 1.20v to znači da je temp oko 40-50 c.1611b23241b8bbd16d051717650e45bf.jpg4b0bcef4154b024ecb12aa2c0faa67aa.jpg4b78151684ccf91862ef8d9c86f20ab0.jpg

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока

Zanima me dali nema još koji senzor tj onaj što pokazuje temp u autu. Negdje na bloku motor il u hladnjaku. A da je ovaj na termostatu samo za paljenje .!?

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako vidim, ovako na brzaka sa eLearn, postoji senzor temperature rashladne tecnosti lociran kod termostata, i senzor pritiska i temperature vazduha u usisnoj grani... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke. Hvala.


Послато са SM-G965F помоћу Тапатока

Možete li mi poslati link eLarn za Stila 1.8 16v?

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam siguran da li je ovde tome mesto ali aj da probam.Imam lancia deltu 1.4 t 110 kw 2008.Letos u toku vožnje na otvorenom putu temperatura je bila po kazaljci standardno 90 stepeni i u momentu se strmeknula na nulu i upalio je ventilator.Takođe upalio je ček endžin i greške asr,hil holder i esp na ekranu automobila.Pošto sam bio na putu posle jedno 300 km je sam ugasio greške i kazaljka se vratila na normalu i ventilator se ugasio a sve vreme je radio do tad.

Od onda do nove godine oko 3-4 hiljade km nije se to dešavalo.Onda je opet počelo i to oprt na putu i opet sve isto.UPali sve te greške i ventilator i posle par stotina km ugasi.Onda su greške učestale pa se palio i gasilo naizmenično na par stotina km.Drugar alfista ima dijagnostiku i pokazao je da ima grešku senzor temperature  rashladne tečnosti.Poništio sve greške i opet isti ciklus par stotina km radi sa uključenim ventilatorom i greškama pa sam sve poništi i radi sve ok sledećih nekoliko stotina km.

Bio sam kod autoelektričara koji je kad je skinuo grešku senzor temperatue i momentalno se ugasio ventilator a kazaljka skočila sa nule rekao da sigurno nije senzor temp jer se ne bi to odma istog momenta desilo.Nije imao nešto vremena i ostavismo poravku za neki drugi put.

Napominjem da me je jesenas zezala brava po malo ali tog momenta to nismo znali pa sam sam očistio sve kleme na akumulatoru i masi .I onu na bloku veliku i više onih malih na šasiji.Sve su delovale dobro a ja sam ih ipak šmirglo naprskao kontakt sprejom i ponovo dobro stegao.To nije dalo rezultate i onda se ispostavilo da je brava..Takođe pred novu godinu je promenjen i aku koji je bio fabriči i imao 11 godina,tako da je i aku nov.Pre montiranja sam ga dopunio i punio punjačem na mesec dana za svaki slučaj pošto sam čuo da hoće da zbog slabog akua zeza.Po naponu bi rekao da je dobar i pali ko mina.

Čitao sam malo,ne sve o sličnim greškama i gde god sam našao tu varijantu sa ventilatorom i kazaljkom i eventualnom greškom niko ne spomilmje i grešku  koju pali u isto vreme od asr,esp i hil holder.

Značilo bi mi neki savet pre ozbiljnog odlaska kod majstora jer mi je onaj što sam bio kod njega rekao da je verovatno kompjuter a to bi mi bila zadnja opcija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sasa ns 1Alternator, punjenje aku, masa... 

Verovatno treba remontovati alternator posto mi se cini da izgubi napajanje na sekund i posle vrati... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...