Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

zna li neko koje su TACNE temperature pocetka otvaranja termostata i paljenja ventilatora ...

mislim na vlasnike dijagnostickih uredjaja koji su to kontrolisali ili su imali priliku da vide na dijagnostici u servisu ... 

ne zanimaju me podaci koji pisu na kutijama u koje su upakovani rezervni delovi ( termostat i termodavac )

skale su dosta neprecizne i grube na svim Fiatima ..... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@flooding

 

Moguce je da ti je los satic za temperaturu, koji je cest na Bravi/u. Najbolje bi bilo da dijagnosticki ocitas temperaturu motora. Ako nemas dijagnostiku, iduci put kada ti se desi da toliko skoci temperatura, udari tablu na mestu gde se nalazi satic za temperaturu, i ako se vrati na polovinu znaci da je problem u samom satu.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@flooding

mislim da ti ostane zatvoren termostat ili mnogo kasno otvara zato ti je i prokuvao

Mijailovic P.

dijagnostiku nemam a bas zbog toga da idem u servis .....

da li je neko pratio slucajno .....  

kazu ( po knjigama ) 84 - 87 ( pocetak otvaranja termostata do potpunog otvaranja ),a preko 92 pali se ventilator ... ovo su vrednosti za sve benzinske motore razlika je samo kod nekih gde termostat pocinje da otvara na 82  potpuno otvoren na 84

Edited by amladenbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vozio kod majistora on rekao dihtung glave i glava , cisto sumnjam jer stvarno auto hoce da povuce s malim motorom , motor se grije i onaj satic radi ok , lupo sam po tabli i nista a i kad je blizu H onda otvorim haubu i vidim da je vruc motor , kako cu ispitat termostat ? mozel samo kratko gdje je taj termostat , cudi me sto nemam grijanja u autu i jako se brzo grije , recimo sad ga upalim treba mu 5 minuta da krene da se grije i onda vise i ne staje , kad vozim stoji satic za temp , ja gas on se pocne penjat ... da , jel puno 250€ za zupcasti i dihtung i vodenu pumpu da promjenim , ako je neko mjeno jel ta cijena standard ?  i imam jos nesto da pitam , los mi je ulozak bosch brave , znaci kad palim ja  okrenem kljuc do kraja i onda ga vracam da bi spojio , jel se moze to promjenit   , problem je kod sto ima na kljucu i to je skupo , jel se moze samo taj ulozak promjenit il moram kompletnu bravu i kod i kljuc .... ( jos mi samo to treba haha ) pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako auto dobro ide ne mora da znači da je glava dobra.

Godinu i po dana sam vozio Corsu 1.2 sa krivom glavom i auto je super išao. Išao i na duža putovanja. Samo sam dolivao antifriz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi ako ti divlja temperatura u januaru a ne gubiš vodu ja bih rekao da je termostat.

Ipak čekaj da ti neko od iskusnijih kolega odgovori. Ne bih da ti dam lošu info jer se ne razumem dovoljno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao isti slučaj, ali nisam znao zasigurno!

Imao sam plimski uređaj i zamrzne mi isparivač. Sumnjao na termos. kad ono ispade da je proklizalo radno kolo na osovini vodene pumpe!

Znači,nije izolovan slučaj,dešava se to sa delovima kupljenim u Srbiji!

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ne upita covjeka odakle je ova pumpa, uglavnom nisam moramo radit glavu i dihtung , tu noc kad mi je temp skocila ja sam odma reko pumpa ili hladnjak ili termos jer je to mana na fiatu ,kad ovaj jedan majistor reko glava i dihtung , pa sto odma na najgore haha , uglavnom eto ako nekom se grije motor a nema grijanja u kabini to je pumpa , da ne rade ljudi motor bezveze odma

 

I ja sam staru pumpu uzeo , jednom rukom drziim onaj propeler a drugom okrecem ono gdje ide remen haha , sve proklizalo

Edited by flooding

Share this post


Link to post
Share on other sites

ipad nije , sad radi grijanje i motor se ne grije , odem u grad vozim lagano temp skoci , ja stanem ona spade , ja fino nadjem jedno brdo u trecu i uzbrdo jedno 4 km na 4 k obdtaja , ono malko povis radne , ja stanem  kad ventilator ne radi , krenem nizbrdo nista ,  ....poludit cu s ovim autom haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

odradio sam juce zamenu termostata po najvecem snegu u svom dvoristu ... sve sa odzracivanjem i skidanjem akumulatora i kutijom za akumulator 20 minuta .... sada skazaljka stigne do pola za dva tri minuta i sve vreme ostaje u tom polozaju .... greje isto kao i pre mada sada je mnogo mirniji rad motora ... kupljen vernet termostat 750 dinara u beo-caru ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jutros krenuo na put i posle par km podigne mi temperaturu za 2 polja,stanem sva sreca bila cesma pored,proverim izgubio sam vise od litar vode,pre mesec dana sam dolio isto toliko.Ne znam gde gubim ,nije na vidiljivom mestu.Culo mi se blobotanje u malom hladnjaku,da ne curi tu?Dolio vodi i temperatura je citav put bila stabilna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj sa onim sredstvom za krpljenje hladnjaka. Ako je on bušan rešiće problem, makar privremeno.

Druga varijanta je glava... Nadam se da nije to.

Inače nemoj sipati običnu vodu nikako. Sjebaće ti kamenac sve.

Destilovana nije skupa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav svima.. Vozim fiat bravo 1.6 16v '98 god.  Ovako, imam problem sa temperaturom. počeo sam da čitam sve postove o ovoj temi ali braćo ima 93 strane pa da skratim...  :)  prokuvao mi je motor, zamenjen dihtung glave ( obrada glave motora pre toga), proveren ventilator ima obe brzine, zemenjen reotsat na ventilatoru i termo-davač ili prekidač ako se tako zove ( nalazi se na hladnjaku sa leve strane) ranije mi je držao temperaturu na pola ( znači ona zadebljana crtica) bilo leto ili zima, posle tih zamena pali kad pređe jednu i po crticu preko pola i spusti tem. do 1 crtice preko pola. Čitanjem postova utvrdio sam da tem mora biti uvek na pola, kao što mi je bila ranije.  Pošto mi je vec jednom otišla glava neću da se to desi opet, pošto idu vreli dani. 

moja pitanja su:

 Da li je moguće da su mi da litrermo davač u prodavnici za dizele ( pošto je za njih koliko ja znam veća radna tem) ili je nešto drugo?

Pomagajte izgubih sve živce, pošto sam čitajući forum zamenio ponovo reostat na hladnjaku misleći da mi ne pali prvu brzinu...   hvala unapred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti nešto znači, i kod mene na istom motoru u toku vožnje je skala malo ispod pola, u stani - kreni režimu ode crtu preko pola i spusti crtu ispod.Čim krene kazaljka preko srednje crte čuje se vent. da se upalio.Tako se ponaša od kad je kod mene, kad je uključena klima onda je stalno na pola ili malo ispod.

Jedino kad je dizao dosta preko pola je kad je hladnjak počeo da pušta i kad mi je crkla druga brzina.

Inače kad sam uzeo auto nisam ni imao prvu brzinu ventilatora i skazaljka je išla ka crvenom i onda se palila druga brzina i braćala u normalu. Tako je vožen dva meaeca po najvećoj vrućini i nije prokuvao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

imas vazduh u sistemu za hladjenje posto verovatno nije dobro odzracen ... desava se to da ostane vazdusni dzep ... treba ponoviti operaciju

mada ako si sve to uradio zasto nisi stavio i nov termostat ????

Edited by amladenbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

tečnost ne gubi za sada.   termostat sam hteo da ostavim za kraj, pošto je proveren laičkom metodom sa vrućom vodom u loncu i navodno otvara..   da li postoje neki releji ili tako nešto pa da je do njih i gde se nalaze. i da li stvarno može da se stavi i termodavač od dizela da da mi zato kasnije otvara. bio sam prekjuče kod nekog autoelektričara i kaže da je sve ok, da rade obe brzine i da je to tako, da ne brinem jer se pali ventilator, a ja znam kako je ranije radio.  nikad preko jedne crte iznad pola nije rasla temperatura... kilmu trebam da servisiram jer nema freona, da nije zbog toga..   hvala na savetima


da još da dodam da grejanje radi savršeno, tako ponekad spustim malo temp. kad sam u gužvi.  uključim grejane i otvorim prozore   :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laicka metoda je vazila kada je jugo u pitanju ...u slucaju sipanja vrele vode preko njega on fizicki otvara i zatvara ali nemas pojma koja je temperatura u pitanju kada pocne da otvara .... kod benzinaca je pocetak otvaranja na 87 a maksimalno je otvoren na 92 ... ako temperatura pocne da prelazi 92 tada se aktivira termodavac i on pali vent i kada temperatura padne ispod 92 tada se i vent ugasi ...

znaci termostat se ispituje preko dijagnostike a ne sipanjem vrele vode ... 

inace nikako skazaljka ne sme da predje srednju crtu na pola u bilo kakvim uslovima voznje  ....

doduse skala je dosta neprecizna ( nevidjen propust konstruktora ) pa se dobro ne vidi na kom mestu stoji skazaljka kada se vent upali niti kada se ugasi pogotovo u toku voznje .... ( cak je i jugo imao bolju skalu )

kada stojis u mestu ako dobro gledas vidi se kada skazaljka predje malo preko polovine belog podeoka na sredini i tada upali vent, isto tako iako je malo pomeranje vidi se kako skazaljka pada i kada se vent ugasi skazaljka ostane da stoji na donjem delu belog podeoka na sredini ....

malo konfuzno ali jedino tako mogu to da opisem pomeranje skazaljke ......

inace termostat i termodavac su uredjaji razkicitih funkcija na sistemu hladjenja motora

termostat sluzi za regulisanje cirkuliacije vode kroz motor i hladnjak a termodavac sluzi samo za startovanje ventilatora hladnjaka

rad oba uredjaja je vezan za temperaturu rashladne tecnosti motora

nikako mi nije jasno to budzenje uredjaja od drugih motora vece ili manje snage a pogotovo od dizelasa na benzince .... zasto bi to neko radio ... pa potpuno drugi rezimi voznje i rada su kod tih motora ... zasto bi neko stavio termostat ili termodavac od dizelasa na benzinac kada radna temperatura dizelasa je 95 - 98 ??????

Edited by amladenbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...