Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Ljudi mislim da sam vam pisao ovde da cu da menjam termostat ako ne uspe zatvaranje pukotine, pa evo da javim rezultate

 

Termostat je Vernet, i od svih onih metalnih pipaka, jedini onaj plasticni donji se odvojio od metalnog dela i tu je pishao antifriz. Ivan mi je rekao da je to klasicna bolja Vernet termostatima. Kao test smo naneli na taj deo (ociscen od antifriza naravno) pastu za krpljenje auspuha kojom sam ja uspesno zatvorio neke delove koji nisu legli lepo na mom custom pravljenom izduvu na motoru i to je super uspelo.

Evo, proslo je nekih 2 nedelje od te akrobacije i danas na 2c i posle sat vremena hladjenja auta, morao sam jos malo da pricekam pa reko ajde da testiram. Kresnem auto i ostavim u leru da radi. Do sada je ponasanje bilo da kazaljka ne krene da se dize, a ako sam stao sa zagrejanim autom kazaljka ce krenuti da pada lagano. 

 

Sada, sa upaljenim grejanjem na prvu brzinu i na 20c kazaljka se konstantno dize polako od nule ka sredini.

 

Dakle sa ostacima te paste sam ustedeo 5-6 hiljada :)

Edited by Bocca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citam ovu temu od 2 popodne, pa cu ja sada malo u napad a vi ima da procitate i da mi odgovorite, inace ce bit' belaja :2guns:

 

Prvo cu navesti jedan (los) primer. Kupio brat u dilu sa ortakom Audi A6, sa namerom da njime dovuku neki auto od preko. Taj ortak preuzme na sebe ugradnju plina, kao, ima on neki servis, jeftin, najbolji u svemiru i sl. Sedim ja kuci, kad zvoni tel. Brat me zove, kaze gde da dodjem i da ponesem sto vise vode. Sta se desilo? Pogadjate, nisu odzracili sistem, brat uzeo auto,presao 10km i prokuvao. Tu smo se patili, dolivali vodu, turirali, dok nije spala temp, i dok nije upalio ventilator.

 

Poucen tim iskustvom, pre mesec dana kada sam sa plindzijom dogovarao zamenu plinskog uredjaja na mom Bravu 1,6 sa metalnom granom (obican plin, elektronac), pisao sam vec o tome na raznim temama ovde, napomenem mu da OBAVEZNO, kada skine stari uredjaj i neminovno izgubi deo antifriza, dolije tecnost koju sam kupio i odneo mu, da DOBRO ODZRACI SISTEM !!

 

Sta se desava, i zasto ovo zvrljam uopste? Posto majstor zivi blizu, rekao sam da cu doci oko podneva da vidim kako napreduje, posto je on startovao vec pre 9h. I imam sta da vidim..Prilazim radionici, cujem svoj auto kako se turira, steluje. Super, pomislim, pri kraju je. Dolazim do auta, i umalo se nisam srusio. Turira, vrti one srafove, a ja pogledam u kabinu, temperatura malo ispod crvenog. Ugasim motor, on otvori cep, auto se pusi, skoro da je potpuno prokuvao. Pa dobro covece, jesam ti to pre svega napomenuo?? Jesam ti rekao da sam vec video takav slucaj i da pazis?

 

Samo kratka napomena-menjao sam uredjaj jer je poceo da trosi kao lud, nije bio dobro postavljen, i ledio je. Ali, osim potrosnje, skala temp je UVEK bila TACNO na pola. Zimi, celo leto, u gradu, na otvorenom, uvek tacno na pola. I grejanje u kabini je bilo ULTRA MEGA GIGA NENORMALNO DOBRO. Nikada nije bilo preko 1 na prekidacu. Na prvom polozaju je topio djonove, na minus 10 sam malo grejao pa iskljucivao, takvo grejanje nikada nisam video.

 

Sad se vracam u radionicu..Krene on da doliva, pa da ispusti vazduh na hladnjaku, taman sto je potekao antifriz, krene da zavrce i ostane mu u ruci parce onog plasticnog srafa!!! 'ladno ga je polomio. Ali, polomio je kada je tecnost krenula, pa smo nekim holsrafom sa gumicom za cesmu zapusili rupu. Nista ne curi, ajmo dalje. Krene da odvrce ono kod malog hladnjaka, i pogodite-da, kada je potekao antifriz, krene covek da zavrne i polomi i taj sraf!! I to je reseno nekim holsrafom.

 

Dodjem do kuce, ma jok, dize temperaturu, a majstor (za plin i lomljenje srafova) je neka 3 kilometra od mene. I, krenem ja metodom "daj sta das". Skinem cep sa posude, turiram auto i dolivam antifriz dok na prelivno crevo nije izbljuvao i klipove, karike, ventile, ali na kraju je krenula samo tecnost i upalio je ventilator i spustio temperaturu (isto kao sa Audijem). Krajnji rezultat-plin je sada u redu, potrosnja znatno smanjena, uredjaj stoji gde se i stavlja na Fiata, zamenjene svecice i kablovi. Ali, grejanje u kabini sa najboljeg na svetu doslo na neko normalno, prosecno, kao u Yugu posle pola sata voznje bez otvaranja prozora. Mislim, greje, bez varijacija, uredno, ali mnoogo slabije nego pre.

 

Sada cu navesti primer od pre 2 sata. Citao sam ovo, kad me je keva pozvala da pokupim nju i bratanicu. Auto je skroz hladan. Za dobre poznavaoce geografije, otisao sam sa starog dela Miljakovca, odmah iznad opstine, do pocetka Knezevca, do kraja Maricke ulice i nazad. Sve zajedno, tamo i nazad, oko 8,9 kilometara. Kada sam stigao do kuce temperatura je stigla do pola, sto mi deluje OK za 15 minuta i toliko kilometara sa skroz hladnim autom, i odmah upaljenim duvanjem (grejanja, da ne bude zabune :smoke:  ). Dakle, na ovih 1,2 stepena i sa tim kratezom od voznje je skala stigla na pola. I stoji na pola, u voznji, u mestu, sa grejanjem ili bez, sto mozete videti i na mom avataru, slikano pre 10ak dana. Naizgled sve u redu (da je bilo tako kada sam kupovao auto mislio bih da tako treba), ali nije kako je bilo.

 

Sta mislite, sta mi je ciniti, posto mi treba auto i ne mogu sad usred zime da menjam hladnjak, creva, mozda i termostat. Da li je mozda ostalo vazduha i kako ga ispustiti kad su oba srafa polomljena, i najvaznije-ima li veze ako u sistemu ima samo antifriza, bez vode? Jer, ja sam mu kupio dve litre da dolije ako nesto prospe, i on je i dolio toliko a u motoru je vec bio Paraflu star oko godinu ipo i merio je do -16 sa onim ispitivacem. Sada mi je koncetracija ko zna kolika. Znaci, ima li jos neka fora da proverim vazduh, i da li auto moze da slabije greje ako je prejaka koncetracija? Na ova dva pitanja se svodi sve ovo sto sam naskrabao.

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pokusao da procitam post, ali nisam uspeo. Na polovini, kod turiranja, sam poceo da se gubim. Kad krenem sa sledecim redom ili se vracam na predhodni procitani, ili preskocim 3 neprocitana. Odustao sam.  :2guns:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, plan B. Iz nekog razloga sam morao da zamenim plinski uredjaj. Majstor ga zamenio, ali posto je neminovno moralo izadji nesto tecnosti, doneo sam mu 2 litre Paraflua. Pre svega toga je skala temperature bila tacno i uvek na pola, a grejanje je razbijalo, neizdrzivo vruce, nikad preko 1 na prekidacu za duvanje. Posle zamene uredjaja, pri ispustanju vazduha, majstor polomi oba plasticna srafa, i na hladnjaku i na onom crevu ka malom hladnjaku.

Vazduh sam izbio zakonom fizike-skinuo cep sa prelivne boce, turirao auto, dolivao antifriz sve dok nije povukao svu tecnost, dok nije pocelo da curi u prelivni sud. Tada je upalio ventilator i spustio temperaturu. Sada je skala tacno na pola, vidi se i na mom avataru, ali grejanje u kabini je mlako.

Zanima me da li moze previse antifriza, prejaka koncetracija, da smanji temperaturu u malom hladnjaku, onom za grejanje. Jer, samo je prebacen plinski uredjaj sa tacke A na tacku B, nista drugo nije dirano, a ja izgubio grejanje u kabini. Ili je ostalo nesto vazduha u sistemu? Ali osim slabijeg grejanja nema drugih simptoma, normalno se greje motor, spusta sauh, normalno ide i mnogo manje trosi. Jasnije sada?  :guitar:

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam procitao ali jedva :geek: oci mi ispale :)

Nigde nov red,nigde nov pasus.

Jako tesko za citanje.

 

Na zalost ne mogu ti pomoci jer se ne razumem u ovu problematiku,ali neko ko mozda zna resenje bice mu odbojno da cita ovako napisan post .

 

Poslacu pp modu za ovaj deo foruma da edituje post. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad dopunjavas vodu u sistemu ili menjas, obavezno pre toga otvori klapnu grejanja u kabini i radi pod otvorenim termostatom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste malo dugacak post, ali sam se trudio da stavim tacku, zarez i sl.

 

Evo i treci put-Na pocetku sam opisao kako su tom prijatelju i mom bratu stavili sekvent na Audi koji su zajednicki kupili da bi na njega zakacili prikolicu i dovukli neki auto od preko. Moj burazer je otisao da preuzme auto, koji je par km od servisa prokuvao jer su ostavili vazduh.

 

Posle sam pisao  o svom autu. Kako sam majstoru koji mi je samo menjao plinski uredjaj napomenuo da dobro odzraci sistem da se ne desi isto sto i sa bratovim Audijem. Posto sam bio prisutan pred kraj radova, vidim da majstor vec steluje plin, turira, a skala se penje tamo gde nikada pre nije bila. Opomenem ga, ugasimo motor i krenemo sa izbacivanjem vazduha. Tada on polomi oba plasticna srafa, i na hladnjaku i na crevu kod kabine. Ali tek kada je potekao antifriz.

 

Stignem kuci (3 km), auto dize temperaturu. Shvatam da ima jos  vazduha. Posto vise nemam srafove za ispust, krenem da ispustim principom spojenih sudova-otvorim cep na prelivnoj boci, dam gas da pumpa vrti sto brze, i zaista, na ono crevo koje ulazi u bocu "iskaslje", izbaci mehure vazduha. Tako sam radio sve dok nije potekla samo tecnost. Upalio se ventilator, i skala je pala na polovinu. Dakle, izbacio sam dobar deo vazduha.

 

Sada auto normalno drzi sauh, podize temperaturu relativno brzo, skala je na pola (slika sa avatara), pali ventilator. Naizgled sve u redu, ali sam izgubio grejanje u kabini. Pre svega ovoga je bilo preterano, bolesno vruce u kabini, a sada je onako, blago toplo. U motoru je vec bio Paraflu koji je merio do -16, a posle radova je dodato jos cistog antifriza, sto ce reci da je sada koncentracija ogromna, ne znam da li ima pola litre vode.

 

Na kraju, namecu se dva pitanja.

 

1.-Moze li zbog previse antifriza da bude slabije grejanje?

2.-Mogu li na neki treci nacin proveriti da li je ostalo vazduha, posto mi je majstor polomio oba srafa za ispustanje vazduha?

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da nije dobro ozracen na tom srafu za mali hladnjak, probaj tu da ispustis jos vazduha, ali odvrni grejanje na max.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ako ti kazaljka ne igra onda je OK , verovatno ti smanjio protok ka malom hladnjaku +isparivač uzima toplotu i zato slabije grejnje. Jednostavno secne neko crevo u povratku ka komp. sudu ili slično i grejanke ostaje OK. Ovo bez čitanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovorima, i izvinite za malo duzi post. Ali zeleo sam samo da sto bolje objasnim problem.

 

Da, naravno, sve sam radio sa otvorenim termostatom, antifriz je isti, plavi Paraflu. Sinoc sam na onih stepen, dva iznad nule, odvezao od potpuno hladnog do pola skale, sa ukljucenim grejanjem, nekih 8,9km. Eto, za toliko kratko vreme je digao skalu na pola. Zbog toga mislim da termostat radi dobro. Jedini je odgovor da je mozda ostalo nesto vazuha u malom hladnjaku. A sutra cu svakako da izvadim nesto antifriza i da dolijem vode. Jer, opet ponavljam, auto je ubijao kako je grejao.

 

A sada, evo, dize temp motora uredno, skala je na pola, ali na pola je i grejanje. Otvorena je klapna, citao sam negde ovde na forumu da se cuje kako "cakne, lupne" klapna kada se podesava na prekidacu. To se kod mene cuje, ne sumnjam ni da je do toga. Uostalom, tako je i stajala, niko to nije dirao, otvorena je sigurno.

 

Uhhh, sve veliki majstori..Jeste da mi auto sada lepse radi i normalno trosi, ali da covek polomi oba srafa..Kako mrzim tu nemarnost. Jos mi, posle nekih 15ak dana od ugradnje posalje sms i napise-"Kako auto? Mislim, onaj moj plinski deo?". Ha, kako se lepo ogradio od svega ostalog, majstorski, nema sta.

 

Jos jednom, hvala svima, napisacu sutra kakvo je stanje kad odvadim malo antifriza.

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mala kako ne! 55000din na ovo vreme malo? I ne moj da pricas kako nisi prijavljen, pa sta :D

Fritz, opipaj rukom mala creva koja ulaze i izlaze iz malog hladnjaka, ako je ovo na ulazu vrelo ili toplije od pvog na izlazu, znaci da je nesto do malog hladnjaka, vazduh, zacepljenje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fritz, aj molim te koristi malo enter, odvajaj redove. Ne mogu vise za malu platu koju dobijam kao moderator da svaki cas editujem upise.  :D

 

A vidim ja nesto mu postovi izgledaju skroz drugacije :D Znaci ti si mu lektor i korektor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo za enter-primljeno. Obecavam.

 

Najvise sumnjam na vazduh. Pazite, ja sam ovo radio pre nepunih mesec dana. Grejanje je vec bilo ukljuceno i radilo bogovski dobro. Ceo auto je radio dobro, osim potrosnje. Tek nakon zamene uredjaja se smanjilo grejanje. Do tada, do tog dana bukvalno, osim potrosnje je auto savrseno radio-sauh, ler, skala TACNO i UVEK na polovini, grejanje, sve..

 

Covek lomi one srafove za ispust, i posto srecom zivim blizu, dovezem auto koji dize temp preko pola. Posto nemam drugi nacin, odvrnem cep, dam gas, i gledam kako povlaci tecnost u sistem. Kako povlaci, tako ja dosipam Antifriz. Za to vreme se vidi i cuje kako na ono prelivno crevo izbaci malo tecnosti, pa susti vazduh, pa "kaslje" i bljuje sve i svasta. I to radim dok nije potekla samo tecnost, upalio ventilator i skala pocela da pada i stala na pola. Tu racunam da sam "zatvorio" sistem.

 

Avatar je slikan pre 10ak dana. Auto dize temp za 15ak min. Radi lepo, plin je dodatno nastelovan.

 

Jedino, posle svega, se znatno smanjilo grejanje u kabini. Od bolesno dobrog, sada greje kao malo bolji Yugo.

 

Auto je radio danas, i radice ponovo, tako da sada nije merodavan. Sutra kad krenem na posao pipam creva i kontrolisem termostat.

 

Jos jednom hvala na odgovorima!! The end :unworthy:

 

P.S.-Hitno trazi povecanje plate. Malo li je sto pomazes savetima, a jos treba da editujes ovakva piskarala kao sto sam ja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

500 kintaca i ne moram da vodim racuna kako pisem? Daj ruku, pao dogovor :secret: .

 

Najblizi resenju je bio covek koji nije ni procitao ceo post-da, stari uredjaj je bio na 10cm od tog creva, a za novi je produzio pa tu malo krade.

 

Termostat u redu.

 

Odlio malo antifriza i dolio destilovanu-greje bar 30 posto bolje. Sad je bas ono, zadovoljavajuce.

 

Skala na pola, ventilator radi.

 

Hvala svima, tema zavrsena. Kuckamo se u medjuvremenu na drugim temama, a u Martu se spremite za temu oko klime, kad odem u servis da vidim sta joj jeste i sta joj nije. Grejanje smo resili, stize vreme za hladjenje. Do tada, budite mi zdravi, debeli i veseli :guitar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam jedan problem sa fiat bravom , vozio sam par dana i sve ok , cak sam i vece kilometraze presao , oko 400 i sve ok , 1.2 16 v je u pitanju 2000 godina , al ovo par dana temperatura mi skace ,evo kako je sve krenulo a ako neko zna nek rekne sta je pojedo se ziv ... vozim jednom navece pogleda temperaturu ono blizu H , ja stanem ,otvorim haubu otvorim vodu gledam nista se ne pomjera, mislio sam da je vodena pumpa, sacekam jedno pola sata i kuci , sutra pogledam sve upalim auto cekam da dodje na radnu , skinem ono crijevo sto ide sa hladnjaka na bocu kad krenu ventilator i pumpa da rade, evo reko radi sve ,odem krug kad temperatura opet skoro pa max , dodjem kuci cujem neko kljucanje kao cc, ccc, ccc ,ccc , ugasim auto i dalje tako , tamo iza hladnjaka imaju ona crijeva sto idu ovako ,jedno ide u motor ,drugo na klimu ,trece na hladnjak , ono lupa kao da neko baca vodu pod pritiskom u to crijevo , znaci svake 2 sekunde bum i kad stavim ruku cujem udar vode , ajd reko da nije se hladnjak zacepio ,skinem to ,procistim ,opet nije , sad me zanima sta je ,termostat mi pali ventilator , ne znam za te brzine po sto sam kupio auto nedavno .. kratka uputa, vodena pumpa radi , hladnjak cist , ne grije kabina  ,jako brzo skace temperatura kad prodje pola  , na tom crijevu sto izgleda kao T il tako nesto se osjeti neki pritisak sto motor baca al je problem sto je donje crijevo hladno a gornje vruce , nije zacepljeno gledo sam , nisu ta dva crijeva spojena , jedno ide ispod njeg , ako neko zeli mogu sliku poslat .  HELPPP (y)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...