mladenke 7 Posted January 6, 2015 Vezano za termostat se ne dobija nista stavljanjem kartona. Dobija se da sprecavas hladan vazduh da ulazi u motorni prostor, i samim tim se ne odvodi toplota iz motornog prostora, pa se i neznatno motor brze zagreva. Zato i ima razlike u zagrevanju motora u zimskim uslovima voznje, sa i bez donje zastite motora, kartonom preko hladnjaka i sl. Sto u nekim slucajevima karton moze biti i losa solucija jer ako kojim slucajem treba rashladiti rashladnu tecnost, to je onemoguceno bas zbog kartona. Postoje zastitne plastike na hladnjaku koja idu sa unutrasnje strane hladnjaka, koje ne pustaju hladan vazduh da prodje kroz hladnjak u motorni prostor, ali omogucavaju da vazduh rashladi rashladnu tecnost jer je sama plasticna zastita sa unutrasnje strane hladnjaka. karton nema veze sa termostatom, vec samo onemogucuje ulazak hladnog vazduha u motorni prostor, pa se motor malo brzezagreje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted January 6, 2015 ...i ima smisla u npr. gradskoj vožnji, na kratkim relacijama, do 4-5-10 km i pri jakom minusu (sve ispod -10). Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted January 6, 2015 Ma jedino sto dobijas je da neku nijansu manje hladan vazduh dolazi do bloka. Drugo nista. Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted January 6, 2015 Moj neispravan termostat po gradu podigne skalu do neke crte, ali na otvorenom temperatura opada maksimslno ... uz karton sam resavao problem prethodnih godina, sada i ne vozim auto zimi tako da nemam problema Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted January 6, 2015 Za neispravan to je jedino resenje, ali za ispravan nije nikakvo. Samo webasto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted January 6, 2015 Mićo +111Karton na hladnjak kroz koji ne cirkuliše (ako je ispravan termostat) rashladna tečnost nema nikakvu korist a ni funkciju. Može da bude problema kada se karton nakvasi i zađe među saće.Druga stvar sa prednje strane je i turbina kojoj sigurno prija razhlađen vazduh / kolko tolko. Znači samo oštro sa JTD-om i eto grejanja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted January 6, 2015 Isao ovih dana po Vojvodini, grejanje upaljeno, lagana voznja na vr' gasa i sve radi kako valja. Jedinu promenu sam imao kada je bilo -20 i kada nije skroz zagrejan, stojim i mestu a u autu je bilo hladno pa je grejanje na max-e tada nije bilo sanse da digne temperaturu. Cim se malo smlacilo u autu a auto krenuo, pocela je i temp da se penje do pola.Termostat Vernet stavljen pre dve godine tj gazi trecu zimu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted January 6, 2015 Evo recimo mali Punto 1.3 MJ sa lagano načetim termostatom, jednostavno kad ga maziš pada temperatura i osetno slabi grejanje- baš primetno. Kad ga teraš 140-150 na autputu drži radnu temperaturu (spoljna bila oko -2 C).Dok burazerova Fiesta 1.4 TDCi veoma brzo kreće da greje i baš se oseti vrelina čak i pre radne temperature. Naravno termostat je tu ispravan i odlično se ponaša, čak i na leru sa upaljenim ventilatorom na 2 jako brzo postigne radnu temperaturu. Totti sigurno bolje za da li ima neko pomagalo u vidu el. grejača i sl. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted January 6, 2015 Može da ima dodatni grejač, a i ne mora, zavisi od tržišta i šta je ko tražio kao dodatnu opremu. Vidi se u Etis-u kad se ukuca VIN da li ga ima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3449 Posted January 6, 2015 Ne znam kako vi, ja sam u kupaćim gaćama... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted January 6, 2015 (edited) Danas testirano na mom. Kada je grijanje izgaseno zakuca se kazaljka na sredini i ne mrda ni uz brdo ni niz brdo ni laganim gasom ni jakim gasom. AliKada se ukljuci grijanje situacija se mjenja. Kazaljka zna da opadne za pola crtice ispod sredine i ne vise od toga. I na leru i na ravnom i niz brdo.Inace grijanje je mlako cim krene da se penje kazaljka od temperature a od kada sam blokirao EGR slabije mi dize tempraturu, pogotovo kada ukljucim grijanje cim imalo pocne da grije:-) Edited January 6, 2015 by bojankov Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markoni Bg 74 Posted January 6, 2015 Bas sam hteo da napisem u vezi 1.3 mjt , to isto se i kod mene desava na otvorenom kada gazis drzi temperaturu , u gradu 10-15km normalne voznje kazaljka izmedju pola i radne temperature , nizbrdo + grejanje pada na pola, znaci termostat Quote Share this post Link to post Share on other sites
masaivan 0 Posted January 6, 2015 Testirano uz pomoć elm327 na Stilu jtd.Skala počinje da se pomera kafa pređe 50 stepeni.Prva sledeća crta je 70 stepeni, kako je termostat neispravan nije dizao u vožnji preko 75 stepeni pri spoljnoj temp. Od 3-4 stepena. Grejanje na pola, duvanje 2. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted January 6, 2015 Odavno testirano i označeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
fritz011 0 Posted January 9, 2015 Evo mene i na ovoj temi.Od savrseno ispravnog auta, za tri meseca sam ovde zvrljao na svakoj temi koja postoji. Moram poceti iz off topic-a da bi ste razumeli problem i udelili poneki savet. Dakle, Bravo 1,6 sa metalnom granom i obicnim plinom, savrseno ispravan u ovo vreme prosle godine.(kupljen 3.Januara).Temperatura na pola, kazaljka varira samo za svoju debljinu, ventilator uredno pali, a u kabini je grejanje na 1 i ima jedno 60 stepeni, ubija kako greje.E, sad pronadjete moje postove kako je auto krenuo da trosi nenormalno mnogo, kako (atestiran) plin nije dobro postavljen, itd, itd. Ok, zamenim kablove i svecice (svecice u savrsenom stanju, nema cadji, ulja, masnoce, taloga,..). Potom, zamena isparivaca, sipanje antifriza, sistem odzracen. Posle svih radova, auto manje trosi, lepo ide i na plinu i na benzinu, ali sada nastaje nova muka.Od kad je zamenjen plinski uredjaj, temperatura uporno stoji na dve crte ispod pola, i za toliko je i grejanje oslabilo. Nije me mrzelo, pustio sam ga da radi, isturirao ga malo, i tada skala dodje do pola i pali ventilator. Ali, evo danas, na ovom minusu, isao do grada, obavljao neke poslice, skoro ceo dan bio u autu. Nije to to. Skala u voznji ne dolazi do pola, eventualno na nekoj uzbrdici pridje polovini, pa se vrati na crtu ispod. A na Rakovackom putu, na pravcu kad idem kuci, bude tako-fali mu crta, crta ipo do pola. Znaci stoji malo ispod prve crte (gledano od polovine skale). I opet ponavljam, dok nisam menjao uredjaj za plin, i dok nisam dirao antifriz koji sam dobio sa autom, sve je radilo i vise nego dobro.Procitao sam oko 40 strana ovde, i ukapirao da je mozda novi antifriz nesto zeznuo, ili je dihtung glave krenuo. A opet, kad ostavim auto da radi u leru, dodje do pola, pali ventilator, skala ne skace, nema oscilacije nikakve. Deluje kao da je sve u redu, samo sto skala nije na pola u toku voznje, i grejanje je malo slabije. Termostat? Glava?I jos jedno pitanje za kraj-Ima li veze ako je plindzija dolio antifriz koji mu je iscureo, pa je sada jaka koncentracija? Jer, ovi pre mene su sipali kako treba i sve je i radilo kako treba. A majstor za plin je samo dolio onoliko koliko je izgubio, ali CISTOG antifriza. Ima li veze ako nije odnos pola-pola, ako na primer skoro da nema vode? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3449 Posted January 9, 2015 Nema razloga da antifriz pravi problem. Samo budi uporniji sa isterivanjem vazduha... Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted January 9, 2015 Meni opisani problem liči na termostat. Na Suzi koju je vozio pokojni ćale bila je ista situacija kao kod tebe u zimskom periodu. Isto je bio običan plin u pitanju. On je na hladnjak stavljao, ne karton, nego aluminijumsku ploču i to mu je rešavalo problem. Da je glava otišla gubio bi tečnost a i temperatura bi bila nepredvidiva. Skakala bi gore-dole. Godinu dana sam vozio auto sa krivom glavom i baš zimi mi se najbolje ponašao. U pitanju je bila Corsa B 1.2 benzinac. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fritz011 0 Posted January 9, 2015 Da, to sam zaboravio, ne gubi tecnost. Cak je i ta temperatura vrlo stabilna, skala nista ne luduje, samo stoji na malo pogresnom mestu i malo je slabije grejanje. Dakle, prve sumnje padaju na termostat. Ok, sad je taman napolju malo otoplilo, idem da se igram, da ga upalim, pratim, pipam creva i sl. Hvala i pozdrav!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted January 9, 2015 Gledam sada cene i skup je termostat i za starog Brava. Preko 4000 a daleko jednostavniji od ovoga za Stilo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted January 9, 2015 Pa dobro. Za Stila je 8500 Quote Share this post Link to post Share on other sites
majkicbane 58 Posted January 9, 2015 6500 sam ja platio Behr u Nišu Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted January 9, 2015 Za Stila benzinca je jeftiniji od ovog za starog Brava. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bocca 2 Posted January 9, 2015 6500 sam ja platio Behr u Nišu igor misli na original Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted January 9, 2015 Isto samo drugo pakovanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
paun ts 1 Posted January 9, 2015 Nema razloga da antifriz pravi problem. Samo budi uporniji sa isterivanjem vazduha...Slazem se. Sigurno nije lepo ozracen. Quote Share this post Link to post Share on other sites