Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

kod 1.7 trbalo bi da postoji tanje crevce koje vodi iz hladnjaka u posudu za antifriz.ako ne gresim jer pricam iz glave u toj varijanti ne treba da ima drugi ventil za ozracavanje

Share this post


Link to post
Share on other sites

dal kod 1.9d se sistem odrzacuje i koliko otprilike kosta da se promeni termostat  i jos koja je radna temperatura od 1.9d,imam digitalni pokazivac temperature i meni pokazuje od 60 do 75 stepeni kad se vozi

Share this post


Link to post
Share on other sites
kod 1.7 trbalo bi da postoji tanje crevce koje vodi iz hladnjaka u posudu za antifriz.ako ne gresim jer pricam iz glave u toj varijanti netreba da ima drugi ventil za ozracavanje

Nije tu, crevo koje ide od hladnjaka od posude je skroz regularno, mislim da se samo spusti do hladnjaka i to je to... nema nista, kazem, jedino sam nasao taj ventil koji se nalazi na tom crevu koje vodi do kabine, nazad...E sad drugi ventil nikako ne mogu da nadjem, izgleda da je bas zeznuto i da je zavuceno negde, nisam hladnjak potpuno pregledao, moracu sutra...

Ako neko imaju jos ideju gde bi mogao biti drugi ventil neka vice... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

termostat je bazdaren na 88+-2C,da sistem se ozracuje,proveri odakle i kako pokazivac dobija signal o temperaturi,za cenu moram da proverim sa ortakom to je njegov sektor,on-kancelarija ja pod haubu

Share this post


Link to post
Share on other sites

sonda je postavljena sa desne strane motora ne znam bas tacno kako se taj deo zove,znaci da ja radna temperetura ok,ako je termostat bazdaren na 88 stepeni,al bi ja sve to prekontroliso,ceo sistem,pa bi svratio neki dan ne znam koji,samo nedeljom ne radim

Share this post


Link to post
Share on other sites

obojica ne radimo samo nedeljom :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima !

Eto imam i ja jedan vrlo nezgodan problem, pa bih bio jako zahvalan ako bih mogao da cujem par saveta...

Imam Tipo 1.6, i imam problem sa dizanjem temperature, koji vec pocinje ozbiljno da mi ide na nerve... Auto nije dugo kod mene, a ovaj problem imam od kad sam ga uzeo... Ubrzo sam primetio da skala ima obicaj da "seta" na desnoj polovini pokazivaca za temperaturu... imam onu digitalnu tablu, i na njoj postoji samo 6 crtica do polovine (90), i 6 do kraja skale (130) ... cim se upale 2 crtice preko pola, vec je skoro dosao do crvene zone.

Auto vrlo brzo dostigne radnu temperaturu... meni u voznji tako krene, podize crtice, pa spusti, i tako u krug...

Desi se da skoci cak i na maksimum (130) ! ... ne znam da li je to bas realnih 130, ali svejedno, to me je naravno jako zabrinulo. Jednom prilikom se tako jako zagrejao da sam lepo mogao da cujem vodu kako zvizdi kad podignem haubu... ne smem ni da ga vozim...

Bio sam kod majstora ovde u Aleksincu... on kao rekao da mi ventilator ne pali na vreme... ja kupio nov termoprekidac 87-92, stavio... ono, i dalje isto...

Onda mi rekao da zamenim termodavac...nasao sam neki polovan u Nisu... stavio danas, ono opet, i dalje isto... citam ranije komentare ovde... i sta znam... ja se slabo razumem u mehaniku... termostat jos uvek nisam dirao, niti bilo sta drugo osim termoprekidaca i termodavaca...

Pustim auto da radi, i koliko vidim, ventilator se lepo ukljuci, pa iskljuci, i tako u krug... verujem da ovaj na Tipu ima samo jednu brzinu. Inace, interesantno mi je sto, kad temperatura bude recimo na jednoj crtici iznad polovine, cim se ukljuci ventilator, na tabli mu automatski doda jos 1-2 crtice... i onda, cim se ventilator iskljuci, temperatura se smanji za 1-3 crtice, tacno do polovine... i tako redom. Na otvorenom putu se auto mozda malo sporije zagreva, ali opet, crtice se pale daleko iznad polovine, ponekad cak i do maksimuma, pa se opet spuste, itd...

Ne znam sta da radim... Planiram da odem do Nisa, da tamo potrazim neki servis, ili da prvo probam i sa zamenom termostata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za pocetak proveri mase koje idu na motor.Mozes i sam.Uzmi parce kabla,licnastog,16mm2 i napravi most od minusa na bateriji doneke tacke na bloku motora.Trebalo bi da prestane divljanje kazaljke kad se ventilator upali.Kad to uradis sredi utiske o ostalim stvsrima pa javi sta se promenilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na predlogu bokija... danas sam probao da proverim masu, povezao minus i motor licnastim kablom, malo se majao oko toga, i koliko sam primetio... stvari se nisu menjale... sada sam bolje uspeo da vidim... motor dostigne radnu temperaturu, ventilator krene da radi, i istog trenutka na instrument tabli dodaju mu se jos 2-3 crtice... cim ventilator prestane da radi, pokazatelj temperature se vrati na pola, ili najvise jednu crticu iznad polovine... (?) ... :blink::question: auto mi je radio nekih 15 minuta u mestu, i tako stalno paleci i gaseci ventilator, temperatura mi je jednog momenta otisla i na maksimalnih 130... ali, opet, cim bi ventilator prestao da radi, vracala bi se na pola, ili uglavnom jednu crticu iznad polovine... i tako u krug... eto, ako ima nekih novih komentara...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao isti problem na mom Bravu.Resili smo ga tako sto smo pojacali masu na motoru.Fakat da te negde zeza struja.Moraces malo ozbiljnije da zagnjuris.Ne znam gde si vezao novu masu?Mozda nisi vezao na deo koji je u spoju sa davacima i akumulatorom.Meni je tako divljala kazaljka dok nisam udario pojacanje mase,sad je miran ko devojcica.Pretresi malo spojeve,mora da je tu greska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao sličanu stvar na Tipu 1.4 čim skala za temp. predje sredinu pali se ventilator koji radi desetak sekundi i nakon gašenja skala se vrati na sredinu. Ovakve oscilacije su bile učestale naročito kada je toplo vreme i kada udjem u gradske gužve, ali daleko od toga da bilo šta ključa pod haubom.

kada sam promenio klinasti ili pk kaiš koji je bio star 15 leta oscilacije temperature pod istim uslovima vožnje su se dosta smanjile, odnosno retko je skala prelazila sredinu a rad ventilatora mnogo kraći.

Proveri obavezno stanje kaiša, to bar nije neki ceh a možda pomogne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na predlogu "gaggi", uzecu to u obzir ! Izgleda da me najverovatnije struja zeza, mozda i losa masa... uglavnom, to ne znaci da problem sa dizanjem temperature ne postoji... ja mislim da tu ipak nesto postoji, ali meni je najvaznije da odem negde da se to lepo utvrdi i regulise... nadam se da cu uskoro resiti ovaj problem, i da cu ovde da se pojavim sa dobrim vestima i zakljuckom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na čemu naravno, Ako je za neku utehu ja sam na Tipu imao jako velikih problema sa strujom, naime spoj kabla na šasiji koji ide od minus kleme na akumulatoru (masa) je oksidirao i prouzrokovao niz problema od farova koji tinjaju do gašenja u vožnji pa čak i alarma koji je znao po sto puta da se pali i izludjuje komšije.

Majstor obrusio kontakt stavio novi šraf radilo sve posle bez problema.

Možda zaista tu leži problem,kad ga rešiš piši radosne vesti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav momci , evo resih da se i ja prikljucim posle duzeg vremena i citanja vasih postova. Citam ovu temu i vidim da sam u slicnom problemu samo sto je moj model Bravo 1.9 td 100. Naravno temperatura ,temperatura :((. Auto mi je palio prvu brzinu ventilatora za debljinu kazaljke iznad pola ,sada mi pali za jednu ipo crtu iznad pola sto je po komjuteru 98c a na toj brzini treba vec da upali drugu. Zamenio sam termodavac koji po katalugu kaza prva brzina 92c pali a 85c gasi ,druga bzina 98c a gasi 92c. Promenio sam i termostat , davac za kazaljku kabine na termostatu, antifriz paraflu takodje. I opet imam isti problem . Nema vazduha u sistemu ,zracio sam ga vec par puta i nema vazduha. Sticajem okolnosti pre dve godine mi je pukla glava , zamenjena je . I auto je radio normalno do pre mesec dana. Ne bih zeleo da moram ponovo da menjam glavu jer je to skup proces. Ako je ikako moguce UPOMOC

Hvala unapred

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ti je pukla glava izbacivao bi antifriz napolje.jesi li proverio rezistor prve brzine,ako ti je on riknuo i ne moze da upali prvu vec samo drugu direktnu.rezistor bi trebao da ti stoji na nosacu ventilatora hladnjaka malo dole sa suvozacke strane

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala brate , razmisljao sam o tome . ustvari ti mislis na reostate ,postoje dva komada na mom autu , nalaze se na hladnjaku jedan je kod termodavaca a drugi je u donjem levom uglu . cekam da stignu u petak u kit komerc posto ih nema nigde u gradu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma reostat ili rezistor oba su naziv za otpornik.nisam siguran da je to u pitanju bar ne ovako preko postova,proveri prvo pre kupovine novog.po simptomima mi lici da se o tome radi

Share this post


Link to post
Share on other sites

E momci i to sam zamenio , malo je bolje . Jel moze neko da mi kaze , jel nekoga lagala kazaljka za temperaturu ? jedno pokazuje na kontaktu a jedno kada motor radi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da kazem, u vezi svog problema o cemu sam ovde pisao, posle promene i termoprekidaca i termodavaca... ispalo je da je stvar pomalo tragikomicna... ono malo crevo koje valjda treba da vraca vodu u cup za vodu, uopste nije bilo povezano na hladnjak, nego na termostat... tako da... od kad sam ga povezao na hladnjak, temperatura mi vise ne seta na skali, i ne ide u maksimum... to mi je u stvari jedan drug pokazao, toliko o lokalnim majstorima od kojih sam se svasta naslusao... ostao mi je bio samo problem da se temperatura dize za crticu ili dve, ali samo dok radi ventilator, a inace je uvek prikovana na pola... to vec ni jedan autoelektricar kod kog sam bio nije znao da mi resi... e sad... moje novo pitanje glasi... da li je normalno da, kad je motor dobro zagrejan... voda iz onog cupa za vodu krene da izlazi napolje pod nekim pritiskom, kad se odvrne cep ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ako si ga hladnog nasuo do maximuma pa ga otvoris vruce.znas ono sirenje na toploti i to oko termodinamike :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, kapiram. Jesam nasuo vode dok je bio hladan, al' nisam do maksimuma. Do normale. Kad mi se to desilo, bio sam se malo zabrinuo jer sam ranije imao nekih problema sa temperaturom. Onda, pomislih da mozda i nemam razloga za brigu zbog te logike koju i ti pomenu, plus, pokazivac mi je sada u redu. Ali... eto, rekoh, najbolje je ipak da pitam.

Znaci... dobro, nema razloga za brigu, to je normalno.

Hvala, ako i ubuduce postavim neko slicno pitanje, ne zamerite jer moje poznavanje mehanike nije bas za pohvalu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...