Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Na većim usponima, naročito ako zakačim neki kamion, palimi se lampica temperature motora. Naravno iz meni ne poznatih razloga nemam kazaljku iste. Zanima me o čemu je reč i kako to mogu da popravim? Auto je bio Van pre uvoza. Inače je 99-to godište.

Punto 60 Mk1 td 1,7

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo 1.9 JTD 2001 godiste, vozim autoputem konstantno 160-170 km/h i tako sam vozio 200km temperatura najnormalnija, znaci na polovini, klima radi, ne mice se sa polovine... ni milimetar gore, ni dole... a danas se vracam iz beograda, po gradu isto na polovini, ma ni milimetar gore, bas savrseno, i cim sam izasao na otvoren put, vozio 90-100, padne na 2 crtice ispod pola. Znam da to nije zabrinjavajuce, bitno da ne ide gore :D ali sta kada napolju bude -15 ? :) sta moze da bude problem? I koliko sam cuo, temperatura bi trebalo da kada postigne radnu (polovina tacno) da se ne mice sa pola nezavisno da l' ga ja vozio 180 ili 20 ? :)

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ti je sve ok, nego je verovatno auto poceo da dize temperaturu, pa se upalio ventilator i zbog toga je temperatura malo pala, da li se posle vratila na pola ili je tako ostala? ako ti je tako ostala i ubuduce ti se ponovo bude desavalo nesto slicno znaci padne ispod radne onda ti je verovatno otisao davac, znaci nista strasno i nista skupo. samo prati kako ce se ponasati ubuduce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je stajala, nije se dizala tokom otvorene voznje, a ventilator se nije palio. cim sam usao u grad, malo kocenje, pa opet ubrzavanje, opet do pola, cim mu malo dam gas na otvorenom, spusti na jednu dve crrtice ispod pola, a koliko sam cuo, ne smem da forsiram bas puno motor dok ne postigne radnu temperaturu :D (nikada ja ne forsiram motor, al eto, cisto me zanima) koliko kosta davac? i cemu on sluzi tacno?

EDIT : sad tek vidim da si iz batajnice, pa na putu za staru pazovu, stari put, tu mi se spustila temp :D izmedju bataje i np

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa davac meri temperaturu rashladne tecnosti i kada ona predje radnu temperaturu davac upali ventilator, tipa kao neki prekidac za ventilator, i da li ti cujes svoj ventilator u voznji, ja nikada nisam cuo jer on je dosta tih, i dosta tisi od dizel motora, cenu stvarno ne znam, ali kontam da ne dolazi ni do 1000 dinara, a sto se tice forsiranja ladnog motora pogotovo dizela to se odnosi na tek upaljen motor, ladan start ili kako god, a tvoj motor vec postize radnu temperaturu, a moguce da te zeza i termostat sobzirom da u gradskoj voznji radi normalno a na auto putu nemoze da dostigne radnu temperaturu, ali najbolje da posetis majstora, realno ni jedna od ove dve stvari ne bi trebalo da bude nesto skupa, ne znam samo kolika je cena termostata. u svakom slucaju zelim ti da prodjes sto bolje. I kad saznas sta si uradio javi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni liči na termostat koji ne zatvara. Za moj auto je koštao oko 4000 + zamena, ne znam koliko je za JTD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovorima, ujak tvrdi da je to samo analogni merac koji pokazuje bas kako jeste, znaci da je na digitalnom meracu stalno na pola jer ima zakasnjenje , isti princip kao za gorivo na digitalcu stalno je isti nivo, a kod nas analognih se menja u zavisnosti od polozaja automobila, tako da necu nista dirati dok ne dodje zima, ako na zimu ne bude hteo da se penje, onda cu da oteram kod majstora :) hvala ljudi :)

Ventilator cujem samo kada su zastoji bas veliki i kada mi je prozor otvoren, sa zatvorenim prozorom nista ne cujem :)

Edited by MilanceX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na instrument tabli za temperaturu, kazaljka mi zadnja 2-3 dana stalo stoji na prvoj crtici iznad polovine. Juce sam isao malo duze usponom i popela se skoro do crvenog. Tecnosti ima dovoljno, na max. Prije kad kod ugasim auto nakon duze voznje ventilator bi ostao da radi nekih 20-30 sekundi, ali zadnjih dana ne. Da li je to do njega, vodene pumpe? Koji su simptomo otkazivanja vodene pumpe?

Ovo je stanje pri normalnoj voznji zadnjih dana:

instrumenttablafiatbravo.jpg

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvar vodene pumpe se manifestuje povecanjem temperature u agresivnijoj voznji,vecem broju obrtaja na otvorenom putu. Ukoliko je ventilator podicice temperaturu i u mestu. Trebao bi da odes na dijagnostiku u da ispratis vrednost temperature u radu jer postoji mogucost i da je senzor temperature za tablu pobrljavio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je senzor na tabli pobudalio, da li treba mijenjati tablu ili se taj senzor moze sam promijeniti?

Testiracu ventilator u mjestu na leru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ seb

Termostat - prva pretpostavka...

Rešio sam problem. Zaglavio je termostat, srećom kada je bio otvoren ali samo nekoliko milimetara. Takođe sam morao da promenim i hladnjak pošto je od raznih "originalnih" antifriza na našem tržištu bio skoro zapušen( naravno da smo ga rastavili).

Zahvaljujem se svima za ideje o mogućem kavaru, bile su mi od presudnog značaja.

Posebno bih hteo da "zahvalim" radionicama (namerno to pišem) tim i goran što nisu hteli da se bakću sa STARIM automobilom(kako oni to kažu) jer , bože moj mi u Srbiji vozimo automobile godinu, eventualno dve, stare. Naravno da sam pronašao majstore koji su HTELI da utvrde kavar i POPRAVE auto.

Edited by seb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo 1.6 nakon vožnje u gradu, stanem i ugasim auto. Posle 2-3 min. ponovo da upalim auto i dok kompjuter proverava CHECKING OK upali se lampica od temperature ali kazaljka stoji zakucana na pola u tom momentu kao i tokom cele vožnje. Onog trenutka kad zaveregla motor, lampica se gasi i više se ne pali. Ovo mi se ne dešava često možda je ovo drugi put. Lampica se inače ne pali u toku vožnje. Ne zma možda je temperatura tečnosti u tom momentu u hladnjaku bila povećana jer se možda nije upalio hladnjak da bi odradio hlađenje.

Pozzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

...dok kompjuter proverava CHECKING OK upali se lampica od temperature ali kazaljka stoji zakucana na pola u tom momentu kao i tokom cele vožnje. Onog trenutka kad zaveregla motor, lampica se gasi i više se ne pali. Ovo mi se ne dešava često...

Sve je ok.

To ti se dešava stalno, ali nisi primećivao. :thumbup: Problem sa bilo čim postoji JEDINO ako nešto ostane da sija i nakon što upališ motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav eve i mene sa problemom kazaljka mi je uvek bila zakucana na pola (sem u ekstremnim vrucinama gde vozim prvom dugo upali se ventilaor za 1 brzinu sve je radilo besprekorno) dok nisam cukno auto pa menjo antifriz e sad u toku voznje nizbrdo i u samoj voznji auto drzi na sredini nepomera e medjutim na leru padne 1 crtu ispod i kad krenem opet podigne na sredinu, ozracivo sam sistem na hladnjaku i na ulasku u kabinu dva puta da li treba opet ili je nesto drugo u pitanju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

juce opet malo ozracio ali ista prica. Sad je za nijansu bolje vozim auto on dodje na sredinu stanem on spusti 2mm ispod. krenem i vozim on podigne na sredinu i vise ne spusta. Zasto spusti posle prvog dizanja na sredinu da li on mozda nije tad ni dostig'o radnu? :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Previše se ti mučiš i sebi komplikuješ za takvu sitnicu. :thumbup: Dakle, kod majstora da to odzrači kako treba, neće ti ništa naplatiti ili nešto smešno. Ono...kupi im 4 piva u limenci ili dve flaše soka.

Jel' to nije lakše od razmišljanja danima šta bi moglo da bude... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

rece ti covek koji zbog zamene mosta ide kod majstora,a sve to moze sam :rofl: :rofl: :rofl:

sad ozbiljno,nesa je u pravu kod majstora da ti to urade kako treba i neces imati problema ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sto jes jes :thumbsup: tacno to treba dobro ozraciti jer posle jucasnjeg jos malo jutros kad spusti jednu a posle podigne drzi zakucano na pola i sa grejanjem na 4 tacno je negde vazdusni cep ostao sutra teram pa javljam... :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodao covek preko max pola santima zatim uzeo osafio na hladnjaku i gore kod kabine i ponovio par puta dok nije na max sislo sada i u mestu kad je na sredini a upaljeno grejanje ko pre drzi i sa sredine ne pomera znaci samo treba dobro ozraciti hvala svima puno pozdrava...

Edited by Veki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj auto od velikog servisa, dakle od ispustanja antifriza i sipanja novog, sporije dostize radnu temperaturu, nikad je ne prelazi ali ako sporije vozim spusti se za jednu crtu. Tek ako zustrije vozim opet se vrati na radnu. Da li je u pitanju termostat ili je do ozracivanja sistema? Napominjem da mi nisu ozracivali sistem posle zamene pumpe i antifriza!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav

Procitao sam celu temu ali da opet postavim pitanje da budem siguran. Naime, imam Stila 1.6 16v i problem oko radne temperature. Kada se zagreje motor temperatura stoji na pola zakucana, sve dok ne izadjem na otvoren put kada padne temperatura za jednu crticu mozda malo vise, ne mogu tacno da se setim. Znaci kada auto bude rasterecen, temperatura pocne da pada. Sada citajuci celu temu, to je termostat. Sutra idem da kupim termostat, za stila je oko 4000 din, pa da ne bacam pare ako nije to to. Kupicu i antifriz da zamenim, tako da bude spreman za zimu. Da li neko moze da mi kaze jesam u pravu za termostat i ako moze preporuka nekog servisa u Nisu, koji ce da odradi to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cekajte bre ljudi, najnormalnija je stvar da radna temperatura bude zakucana na pola ili jednu crtu ispod, pogotovu na dizelasima sa zapusenim EGR ventilom. Kada se izadje na auto put ili neki malo veci pravac, sasvim je normalno da automobil spusti temperaturu ispod "sredine", pogotovu po ovakvom vremenu... Jednostavno se hladi bolje i otuda manja temperatura motora...

@ dri

Nemoj bezveze kupovati termostat, zameni antifriz samo, jer ti nemas problem sa radnom temperaturom.

Ako bas hocete da budete uvek na sredini i po ovim danima, uvek postoji nacin da se digne temperatura. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mislim da je već bilo reči o tome u ovoj temi, radna T motora mora uvek da bude zakucana, bez obzira na režim vožnje i spoljnu T. Jedna od uloga rashladnog sistema je valjda i da održava optimalnu T motora (a ne samo da sprečava pregrevanje), kako bi se postigao optimalan rad motora u svim uslovima.

@dri

Ovo što si opisao meni liči na termostat koji ne zatvara, bar je kod mene bilo tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...