Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Na autoputu BG-NS,vozio sam mog stila 1.9JTD 115ks i cim sam ga vozio 210 ,radna temperatura mu skocila na 3/4 od maximuma,ako ne i jache,kako smanjim brzinu na 160,tako proporcijalno sa smanjenjem brzine opada i temperatura. Jel normalno da se tako brzo pregreje motor ( NE ULAZI U CRVENO ) , ali znatno mu povisena temperatura?

Vozio sam ga npr 5-6 minuta 210, i povisila mu se temperatura? Sta moze da bude problem tu ?

Nivo antifriza je na maximumu,ne curi on. Inache je mehanicki zapusen egr ventil ( samo napominjem,kontam da to nema veze )

Pritom,sada sam se setio,ZIMI imam od kuce do faxa 13km ( DIF ) , sto znaci da idem uvek malom uzbrdicom preko banovog brda do faxa,i on ne moze da digne radnu temperaturu na 90 stepeni. ?! Jel termostat otisao i jel to ima veze sa vec napomenutim problemom/pitanjem?!

 

Inache u normalnoj gradskoj voznji,ili po autoputu do npr 150-160km/h radna temperatura nikad ne prelazi preko pola

Javljao sam se pre nekog vremena sa problemom. 

Danas sam zamenio,stavio nov termostat,i pri autoputu i brzini od 200km/h vozen 1 minut nije dizao temperaturu. Onda sam ga sada po noci prazne ulice,mlao gazio da ga testiram,znaci crpeo sam od njega bukvalno maximum ,shaltao na 3/3.5k obrtaja ,cisto da vidim ocel povisti temperaturu,i tek mi je posle 5-6 minuta kad sam naglo ubrzao prvom iz mesta podigao za 2milimetra od polovine temperaturu,i ostao tako u mestu jer sam ga odmah parkirao da vidim jel mi radi ventilator. Ventilator radi,ali nije ga ohladio u mestu,i cim sam krenuo lagano temperatura je spala. Jel normalno to ? Jel ok da predje nekad pri bas ostroj i agresivnoj voznji stani kreni/semafori ubrzanja ,za milimetar/dva skalu i da posle vrati?! Brine me da nije hladnjak,a i ne znam kako ce se pokazati preko dana po dnevnim ( paklenim ) temperaturama ?!  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znas kako,ne bi trebalo da prelazi polovinu nikako...Bar ja tako mislim,ali javice se vec neko. Cim prelazi polovinu,nesto ne valja,meni je na primer,bio zapusen hladnjak,ali sreca pa se sve to odigravalo zimi,tako da nisam imao te akcije dizanja temperature i ostalo...ali na letnjim temperaturama,ne smem ni da pomislim sta bi bilo. Sacekaj da se javi jos neko ko je malo strucniji,ali mislim da je problem u hladnjaku. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo 1.6 16v

 

Naime, ovih dana kako je krenulo malo toplije vreme primetio sam da kada se auto zagreje do radne temperature, u režimu stani-kreni (gradska vožnja) kazaljka temperature mi prelazi polovinu. E sad, taj prelazak je do, otprilike, polovine sledećeg polja i onda se odmah uključuje ventilator koji čujem kada radi i on dovede temperaturu do polovine i to je sve ok, međutim, brine me što se posle samo par minuta temperatura opet popenje na preko pola, pa opet ventilator i tako sve u krug. Imajući u vidu da je napolju ovih dana bilo 25-29 stepeni, a ne 40 koliko ume da bude, dosta me brine kako će da se ponaša kada budu one najveće letnje vrućine. Imam li ja neku problem ili tripujem? Pre neki dan, auto zagrejan, ja ispred zgrade otvorim haubu i polako skidam poklopac od posude za dolivanje vode, kad ono voda kao da ključa, u stvari klobuča u posudi. E sad,  pumpa menjana pre oko godinu i stavljena nova, ulja ima i ne troši ulje - provereno, a ne troši ni rashladnu tečnost, međutim primetio sam da kada sam otvorio posudu nivo tečnosti se naglo smanjio pa vratio na otprilike isti nivo kao pre otvaranja. Nisam ozračivao sistem, ne znam baš koja je najpravilnija procedura. Imate li neki savet?

Ja bih prvo ozračio sistem, meni se to događalo posle generalne, mada mi je samo jednom prelazio pola i kad se vrati više se ne diže temperatura. Ozračio sam sistem, stavio grejanje na max i od tad se više ne događa pomenuta situacija.

 

Na autoputu BG-NS,vozio sam mog stila 1.9JTD 115ks i cim sam ga vozio 210 ,radna temperatura mu skocila na 3/4 od maximuma,ako ne i jache,kako smanjim brzinu na 160,tako proporcijalno sa smanjenjem brzine opada i temperatura. Jel normalno da se tako brzo pregreje motor ( NE ULAZI U CRVENO ) , ali znatno mu povisena temperatura?

Vozio sam ga npr 5-6 minuta 210, i povisila mu se temperatura? Sta moze da bude problem tu ?

Nivo antifriza je na maximumu,ne curi on. Inache je mehanicki zapusen egr ventil ( samo napominjem,kontam da to nema veze )

Pritom,sada sam se setio,ZIMI imam od kuce do faxa 13km ( DIF ) , sto znaci da idem uvek malom uzbrdicom preko banovog brda do faxa,i on ne moze da digne radnu temperaturu na 90 stepeni. ?! Jel termostat otisao i jel to ima veze sa vec napomenutim problemom/pitanjem?!

 

Inache u normalnoj gradskoj voznji,ili po autoputu do npr 150-160km/h radna temperatura nikad ne prelazi preko pola

Javljao sam se pre nekog vremena sa problemom. 

Danas sam zamenio,stavio nov termostat,i pri autoputu i brzini od 200km/h vozen 1 minut nije dizao temperaturu. Onda sam ga sada po noci prazne ulice,mlao gazio da ga testiram,znaci crpeo sam od njega bukvalno maximum ,shaltao na 3/3.5k obrtaja ,cisto da vidim ocel povisti temperaturu,i tek mi je posle 5-6 minuta kad sam naglo ubrzao prvom iz mesta podigao za 2milimetra od polovine temperaturu,i ostao tako u mestu jer sam ga odmah parkirao da vidim jel mi radi ventilator. Ventilator radi,ali nije ga ohladio u mestu,i cim sam krenuo lagano temperatura je spala. Jel normalno to ? Jel ok da predje nekad pri bas ostroj i agresivnoj voznji stani kreni/semafori ubrzanja ,za milimetar/dva skalu i da posle vrati?! Brine me da nije hladnjak,a i ne znam kako ce se pokazati preko dana po dnevnim ( paklenim ) temperaturama ?!  

 

Zar ne misliš da ga previše forsiraš? Izgleda da u normalnim uslovima vožnje sve radi kako treba!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promenio sam nekoliko majstora ali izgleda da niko ne ume da resi problem. Bravo 1.6 '97 god.

 

Temperatura leti prelazi polovinu za skoro pa dve crtice i tada ukljucuje ventilator i vraca na polovinu. Rade obe brzine ventilatora, akumulator je nov, promenjen je termostat i onaj senzor na njemu isto. Sistem odzracen, ne gubi tecnost i naizgled sve deluje normalno.

 

Drugi problem koji nema mnogo veze sa ovim a nekako su povezani je pri paljenju zagrejanog auta. Sve dok motor ne postigne radnu temperaturu auto najnormalnije vergla i pali (i zimi po najvecim minusima). Problem nastaje kada auto ugasim posle voznje, recimo kada stanem da natocim gorivo. Nakon gasenja, auto jedva vergla dok se malo ne ohladi (5-10 minuta) i ponasa se kao da je akumulator slab. Akumulator nov, punjenje 13,7, anlaser ciscen i podmazivan 6-7 puta (kod raznih majstora koji su pokusavali da rese problem). Na kraju sam kupio drugi anlaser i problem i dalje postoji. Ne treba da napominjem da mi je auto prakticno neupotrebljiv kada su ove vrucine.

 

Ideje, saveti, predlog majstora u Novom Sadu... 

 

Hvala svima unapred

Edited by x-com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem sa startovanjem kada je motor zagrejan je sto motor jedva zavergla. Ako se malo ohladi, anlaser brze vergla i auto upali bez ikakvih problema. Ne verujem da je seznor obzirom da motoru fali brzina verglanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemi sa paljenjem ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=43466

 

Iskustva sa majstorima ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=5125

 

Na temi na kojoj smo samo oko radne temperature, a taj problem koji si ti napisao je pominjan, tako da ti nema druge nego kreni da čitaš temu na kojoj smo. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za lik ka temi sa paljenjem. Iscitao sam je celu i na kraju opisao svoj problem.

Sto se temperature tice, pratim temu od pocetka - zamenjeno je svasta ali problem i dalje ostaje.

Edited by x-com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima

Da li neko zna da li je normalno da po ovoj temperaturi kazaljka za temperaturu u autu skace do gornje granice? Nikada mi se ovo nije desavalo, uvek je kazaljka bila na sredini. Voda nije bila prokljucala, bila je vruca, crevo od vode je bilo vruce, ventilator se palio ali kazaljka pocela da se dize i to nije na otvorenom pri vecoj brzini nego kada je auto stigao na vreo asfalt u grad :)

Klima nije radila jer je to jutros bilo u 7h i nije bilo napolju 40 stepeni

Da nije termostat? Da li termostat mogu samostalno zameniti ili mora majstor?

Sledeci vikend moram na odmor pa me ovo bas brine

 

Lancia Ypsilon 1.2

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može biti davač da bude u pitanju ili instalacija do njega, oprati hladnjak pod obavezno, pa onda videti šta dalje, pogledati skalu gde stoji kad se motor ohladi recimo nakon 2-3h stajanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa za pranje hladnjaka i ne treba neka majstorija, recimo poželjno je da motor bude hladniji, neke hemije koja bi to otkiselila i nakon pranja vožnja, rad u mestu i videćete rezultat, lično mislim da je hladnjak prljav i to poprilično

Share this post


Link to post
Share on other sites

odmah idi kod majstora,jer ako ti prokljuca auto, to gotovo uvek znaci iskrivljenu glavu motora. a ako je termostat resen kao kod punta, tesko ces moci samostalno da izvedes zamenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Da li neko zna da li je normalno da po ovoj temperaturi kazaljka za temperaturu u autu skace do gornje granice? 

 

Ne postoje uslovi vožnje u kojima je to normalno bez obzira na temperaturu napolju.

Ustvari, ako vučeš čamac, ili ideš uz veliki uspon 15 minuta sve prvom...e onda to može da se dogodi. Ali pošto ti sigurno nisi vukla čamac, niti išla uz Kopaonik prvom brzinom, onda... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da cak ni u ekstremnim uslovima,kao sto Nesa rece uz ostre uspone i kad nam je recimo prikolica "na ledjima",ne bi trebalo da se kazaljka mrdne bas za toliko kao kod Martalale-do krajne granice! Stavise,ne bi trebalo ni tada da mrdne vise od polovine sledeceg polja,taman za toliko koliko je opterecenje vece,a temostat,paraflu i hladnjak to zbog brzine kretanja i strujanja vazduha,ne stignu da dovoljno ohlade.Bas kao sto temperatura ne sme da padne kada dugo vozimo nizbrdo,a kada je temperatura zasigurno bar 20 stepeni niza od radne.A ipak je i dalje na polovini,zar ne? Isto tako ne bi trebalo da skace ni do krajnjih granica na skali.Treba sve pazljivo isproveravati,i auto ne voziti cak ni do sela kod babe,a kamoli na neki duzi put! 



Ja sam i ovog leta isao u CG na more,i imao prilike da od Baosica do H.Novog milim 10 km u koloni,u sred podneva,sa ukljucenom klimom,na vrelom asfaltu,okruzen vozilima koja takodje greju,bez daska vetra i temperatura nijednog momenta NIJE MRDNULA sa polovine! Moj savet za Martalalu je da,za pocetak,prikacis auto na dijagnostiku,i pratis parametre u voznji,u mestu,pa da tek na osnovu toga preduzimas dalje korake! Mozda je to samo "lazna" temperatura,zbog kako rece Siera,termodavaca,odnosno termoprekidaca,ili zbog instalacije!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, termodavac otisao, bili ste u pravu.

Hladnjak nije prljav (cudi me) i termostat je dobar iako ima 12 godina :)

Videcu sutra kada odem po njega

Hvala svima

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav svima.od kako su pocele ove vrucine temperatura motora mi se popne neki put na 5 crtica,e sad mene zanima da li je to tako normalno ili ne,i kolika je to uopste temperatura na tih 5 crta?hvala unapred :)

 

Multipla JTD

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@triglav

isperi hladnjak ako ne znas kako onda otidji do prvog mehanicara I kupi mu pivo I kazi da ti ispere ladnjak I ne smaraj sa konstataciama da to nije nikakav odgovor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ko moze da tvrdi da covek uopste ima problem...

Na ovakvim vrucinama je normalno da se motor vise greje to jest cesce pali ventilator.

 

@triglav

Da li ti pali-gasi ventilator ili stalno radi?

Samo ako stalno radi onda imas problem,ostalo je normalno.

A ako te bas zanima koja je to tacno temperatura kada je kazaljka na tom mestu otidji kod nekog majstora neka ga spoji na dijagnostiku,pustis da kazaljka dodje tu gde hoces i pitas coveka da ti kaze koja je tacno temperatura motora ako te bas zanima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste da je veca tempertura napolju ali nikako,ni u kakvim uslovima,skazaljka ne sme da prelazi pola. Probaj prvo da isperes hladnjak,da u njega budes siguran. Vidi da li kroz njega prolazi tj.kruzi voda. Ako je to sve ok,onda postoji sansa da je termostat zagavio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...