Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Oko 4000din je termostat. Sto pre zamenis bice bolje jer motoru ne prija da se vozi non-stop hladan i ti ces imati grejanje u kabini :)

Edited by Niksha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda ti se čini da je grejanje vrhunsko jer napolju nije tako hladno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vec 3 godine vozim sa otvorenim termostatom,jbg uvek se pojavi nesto bitnije.Leti nema nikakve razlike,uvek postize radnu temperaturu.Ali zimi je smor veliki,dok je ovakvo vreme i nekako ali kad padne ispod nule,grejanje je vrlo slabo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa brate ja i sada imam vrhunsko grejanje... mozda ne dize jer ja ne prelazim 40-50 po gradu...?

Vozio ili ne vozio, temperatura mora biti 90°C kad motor radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radna temperatura je kada strelica stoji na pola ? :rolleyes: Danas sam primetio posle 10ak min voznje da mi i dalje stoji odprilike na 1/3 skale,tj da nije dosla do pola, grejanje je ok mada ga nisam ni ukljucivao nesto jako jer ne volim kad je pretoplo u kolima. Pretpostavljam da je to taj termostat i da treba da ga menjam ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mjenjao sam termostat prije godiu i po (ne znam koji proizvođač), simptom je bio da kada idem nizbrdo auto počne da se hladi.

Koliko vremmen/klimetara treba Punt-u 1.9DS da postigne radnu temperaturu ako je vani -2 do 0 stepeni?

Motor postiže radnu temperaturu i kazaljka stoji "zakucana" na polovini ali mu treba barem jedno 25-30 minuta vožnje sa uključenim grijenjem na max i ventilaortom na 1-2. Da li je to normalno?

p2090025.jpg

Neko je već postavio ovu sliku pa ju ja opet postvaljam sa istim pitanjem. Da li crjevo pokazano sa crvenom strelicom preba da je ledeno dok motor ne postigne radnu temperaturu. Kod mene kada je kazaljka na prvoj četvrtini skale (prva deblja crtica) to crjevo bude mlakasto.

Sve mi se čini da je temostat opet zaglavo pa ne zatvara do kraja nego ostane polu tovoren, pa mi se zato motor sporije ugrije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Princip je da su oba creva koja idu-dolaze sa hladnjaka pre otvaranja termostata ( radna temperatura) hladna ! Ako se to desava pre radne temperature jasan je znak da je termostat otvoren (malo ili malo vise) i da je samim tim za zamenu. Toliko ja znam a valjda ce jos neko pripomoci! :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sa uklucenim grejanjem na max kad je napolje 0,-2 normalno je da sporo zagreje posto i radijator za grejanje je mali hladnjak i hladi motor, zato bolje je da drzis grejanje na 1 ili 2, bolje ce da greje i brze ce postici radna temperatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor postiže radnu temperaturu i kazaljka stoji "zakucana" na polovini ali mu treba barem jedno 25-30 minuta vožnje sa uključenim grijenjem na max i ventilaortom na 1-2. Da li je to normalno?

Jeste....samo što nešto ne verujem da je baš pola sata...i to ''barem''... :D

Da ti ostaje otvoren, to bi primetio kasnije tako što bi počela da opada temperatura, ali kažeš da ti ne opada, nego stoji gde treba.

Kao što su ti rekli, smanji grejanje jer džabe držiš na MAX kada je motor hladan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Stilu mi kazaljka za temperaturu stoji na jednoj crti pre polovine skale. EGR ventil je zatvoren, pa me zanima da li je to normalno ili da menjam termostat? Inače grejanje u kabini držim na minimumu. Danas sam vozio uzbrdo i podigao je temperaturu na polovinu skale i čim sam izašao na ravno skala se vratila na staro :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem sa zagrevanjem kabine vozila što je u osnovi sekundarni problem.

Glavni problem je sporo zagrevanje motora. Pod sporo mislim da ni nakon 20-30 km vožnje motor ne uspeva da dostigne 60 stepeni celzijusa (kazaljka bude iznad početnih 50 na instrumentu za jednu svoju debljinu). U stvari, pri ovakvim spoljnim temperaturama koliko god da traje vožnja temperatura ne bude ni blizu 70 stepeni.Čak sam prekrio saće hladnjaka više od 80% površine i ništa se nije promenilo :veryangry: Najčudnije je to što je termostat ispravan, ili ja barem tako zaključujem.

Proveravao sam tako što sam nakon pomenutih 30 km vožnje podigao haubu i primetio da je crevo koje povezuje hladnjak i motor, a nalazi se na desnoj strani vozila potpuno hladno dok crevo na levoj strani ima temperaturu od možda 50-ak stepeni. :question::question: Dodaću još i da vazduh koji se uduvava u kabinu radi grejanja putnika ima sasvim odgovarajuću temperaturu obzirom na temperaturu motora. Molim za vaša iskustva sa ovakvim problemom....

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hladnije crevo mi ima temperaturu okolnog metala (vezni lim ispred hladnjaka) dok toplije crevo ima "neku", daleko višu temperaturu.... Napomenuću da leti nema problema sa pothlađivanjem (uvek 90 stepeni). Ovaj problem sam imao i prošle zime mada nisam ništa preduzeo jer je auto vožen od kuće do posla i nazad što je oko 2.5 km u jednom smeru. Ove zime je često na putu tako da je poželjno kvalitetno grejanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam identičan problem...

Auto sam vozio celo leto i bila je kazaljka zakucana na 90. Kako su počeli hladniji dani, ne može da dostigne ni 70. Vozim 20km do posla, bude mi na minimumu. Jedino preko Gazele u najvećoj gužvi dostigne jedva 70, ali čim izađem na otvoreno pada na minimum. Grejanje, naravno, slabo radi, osećam da je motor hladan i, najbolnije od svega, potrošnja raste.

Bio sam pre mesec dana na velikom servisu u "Bogunović"-u, rekao im za problem i oni su testirali. Kad sam došao po auto, kažu mi ljudi termostat je ispravan, merili su: otvara i zatvara, dostiže temperaturu kod njih u garaži. Kao to je kod tih sa 5 cilindara poznato i td. Međutim, ja to nisam poverovao, a sad vidim da nisam jedini sa problemom (i to 1.9 koliko vidim) tako da to ne pije vodu.

Ako neko ima neki savet, neka podeli sa nama, sve sam teme pročitao ali se ne nalazim ni u jednoj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitvno je termostat, ne moras da gledas u pasulj. Idi u neki od preporucenih servisa i zameni, ustedeces toliko para na gorivo, ako budes vozio zimu sa ispravnim termostatom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ću menjati termostat za 10-tak dana, pa ako ti nije kasno javljam kakvi su utisci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiglo me je izgleda nekoliko vezanih problema. Zadnji u nizu, najgori je to sto mi je veceras podigao temperaturu veoma brzo na pola skale. To je odrzavao neko vreme, ventilator hladnjaka je stalno radio a ja u kabini nisam imao apsolutno nikakvo grejanje! Posle nekog vremena je poceo da dize temperaturu preko polovine. Stajao sam nekoliko puta da se malo ohladi, kazaljka je najvise dosla na skoro 3/4 skale! Koliko je to do kuvanja i da li ce biti nekih posledica?

Kada sam podigao haubu, hladnjak je bio leden, znaci nije imao nikakvu cirkulaciju vode! Kolika moze biti steta i sta mi je ciniti?

Sinoc mi je isto tako brzo podigao temperaturu ali je stajala na pola i imao sam grajanje dok veceras ne.

Punto JTD 59 Kw

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je verovatno vodeni cep ili je zaglavio termostat meni se desilo ovo drugo,za posledicu moze da izazove savijanje glave ma da ne verujem da je to napravio.Ja sam mog isto tako vozio i temperatura je isla skoro u max ventilator radio stalno u drugoj brzini nije mogao da ohladi.

ps.Proveri da ti negde na crevima ne ulazi vazduh u sistem za hladjenje pa tako mozda stvara vazdusni cep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo povratno crevo na ekspanzionom sudu mi je puklo, za sada je improvizovano i pomalo tu pusta pritisak i vlazi.

Prelivni_ekspanz.jpg

Ako jeste vazdusni cep, kako da ga isteram?

Jel ima neko sliku motora sa polozajem pumpe? Sada u mraku nisam uspeo mnogo da vidim! Da li pumpu pokrece zupcasti kais ili neki drugi?

Imam klimu i pretpostavljam da se pumpa nalazi odmah iza kompresora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delimicno sam resio problem, jutros sam sipao oko 1,5 l antifriza, ostavljam barice! Sada ne dize temperaturu ali moram da menjam cantru...

pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako, za početak sam siguran da neću imati blage veze šta mi pričate, pošto je moje razumevanje autotehnike ravno nuli. Google je na pitanje fiat punto pregrevanje vratio ovaj forum kao prvu opciju, a Google zna znanje, ako vam on veruje, veruje vam i ja. :rofl:

Dakle, Punto 1.2 2001, savršena sredina temperatura motora... sve do novembraa, kada je u vožnji jednostavno u samo par sekundi otišla do kraja, do vrha, u crveno. E sad, odavno su mi pokazivači na tabli sumnjivi, čudnjivako se ponašaju, a pogotovo mi takav nagli skok nema smisla. Srećom, pumpa na 50m, stanem, dospem gorivo, prošetam, upalim, savršena sredina, krenem dalje, nikom ništa.

Elem, panično skakanje skazaljke se sporadično ponavlja, kako naglo skoči do kraja, tako naglo se i vrati na sredinu. Sve do danas... Znate neki servis u Obrenovcu? Tamo mi je ostao auto. Dakle, pošto je opet skazaljka skočila, moja reakcija "koga-ti-zajeb***", nastavim još malo da vozim, sve dok ne počne da odbija gas i da "lupka". Onda konačno stanem, otvorim haubu, i ovaj, malo se pušilo... Ako je neka uteha, kad se ohladio, normalno je upalio i radio, ali se čak ni ja nisam usudio dalje da krenem. Vratih se alternativno u Beograd.

Pre nego što mi kažete šta mi je sve crklo, jel' smem uopšte da se dovezem u neki servis u Obrenovcu (gde je ta tema o servisima?, gde je servis u Obrenovcu), ili šlepanje?

Da, čini mi se da je danas, pre katastrofe, crklo grejanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavi auto na šlep i neka ti ga pregleda neko od preporučenih servisera sa foruma, ako nemaš svog. Mogu da ti organizuju i šlep, o istom trošku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...