Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

...Ja samo mislim da je to normalno, pitanje je samo u kojoj meri.

Sedi u moj auto i broj sekunde i delove milimetra u pokazivanju kazaljke kada se uključi grejanje na MAX, a auto stoji u mestu...ili se vozi, svejedno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, hvala, mogao si odmah tako a ne da loviš moje neznanje, skratili bi priču ;)

Meni i dalje nije jasno kako tolika furuna može da ugreje svu tečnost i veliki hladnjak koji piče vetrovi hladni napred, a ne može kad priključiš i jednu kabinu na jačinu 1. ventilatora i grejanje na pola, a do kabine dolazi kilo vode u malecni hladnjak.

Ma turi lepo karton na hladnjak i boli te uvce :) nemoj da se nerviras :)

Na mali hladnjak? :D pošto mi veliki ne krade temperaturu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mene je zezala temperatura kad sam kupio auto i promjenio sam termostat i bilo je OK.

nako 3 mjeseca skala od temperature je počela da skače opet po skali, znači za 2,3 sekunde padne za jedan podiok.

ako auto vozim brže nego obično skala stoji na pola, kad dođem u grad ona laganao padne za podiok ili dva.

kako da ispitam da li je opet termostat ili neka druga stvar koja radi povezana sa njim? auto je Brava 1.9 JTD 105 konja, mart 2000

pozz :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze biti mnogo sta! Treba poci od struje preko kontakata pa instrumenta na tabli , itd. Kad kazem kontakti mislim na kontakte u vezi sa pokazivacem ali i sa senzorom t.(termo blok). Poci od akumulatora , mase i slicno. Naravno , mora se ispostovati jedan uslov a to je da je zapravo ceo rashladni sistem prethodno proveren. Moze lako da se desi i da taj novi termostat bude neispravan. Sve to je najbolje da pregleda jedan solidan majstor ! :smoke:

p.s.

Ovo se odnosi na pomenute skokove kazaljke!

Razlike temp. u rezimima grad i otvoren put su vec navedeni.

Treba citati forum ! :thumbup:

Edited by zulurbr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto ne napišeš gde si kupio auto, ako je neki plac, da stavimo na crnu listu.

nije plac, ali covjek iz Sarajeva, zivi u Bratuncu, Danijel, uvozi pomalo auta iz Italije i prodaje!

E ovako ljudi,u vezi tog oscilovanja temp!

Posto sam ja juce sa servisa (ovlastenog) upravo zbog temperature, i sad sve 120% radi! Auto se prije zagrije bez grijanja,a ako onda se ukljuci grijanje kazaljka mora malo da se vrati da je ne znam sta na ovakvom minusu! Ili ako uz upaljeno grijanje, idete niz brdo (bez gasa), 2-3km mora se lagano hladiti! To je po meni i logika!

P.S. I da auto dostigne radnu temp sad na ovih odprilike -5C uz grijanje treba oko 7-8km prosjecne voznje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kod mog punta(zastava 10 2006god,presao oko 21.000km)NIKAD jos nisam video kazaljku ispod pola,nakon sto je dostigao radnu temperaturu...Mozes i grejanje na 4ku da upalis,dok radi na leru(cesto keva tako radi kad me ceka ispred skole,da mi zagreje auto :blink: ),ali skazaljka ne mrda ispod polovine,eventualno mozda pola crtice i nista vise...a to je nov auto,ne verujem da je u kvaru...

EDIT:Jednostavno,termostat mora,cim krene auto da se hladi,da krene polako da zatvara,i onda jednsotavno ne stize voda iz hladnjaka do bloka,i ne moze da se ohladi...kad ponovo krene da se greje,termostat pocinje da pusta,i tako stalno odrzava radnu temperaturu,a ako termostat otvori do kraja,a temperatura i dalje skace,onda se pali ventilator na prvu brzinu...ako ni to nije dovoljno,onda se valjda pali 2. brzina...za ovo nisam 100%siguran,ali mi se cini da sam negde na forumu procitao to za brzine...

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tako je, Milose :thumbup: kod mene se primeti da slabije greje ako idem nizbrdo, recimo, ali je sad kazaljka na pola stalno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze biti mnogo sta! Treba poci od struje preko kontakata pa instrumenta na tabli , itd. Kad kazem kontakti mislim na kontakte u vezi sa pokazivacem ali i sa senzorom t.(termo blok). Poci od akumulatora , mase i slicno. Naravno , mora se ispostovati jedan uslov a to je da je zapravo ceo rashladni sistem prethodno proveren. Moze lako da se desi i da taj novi termostat bude neispravan. Sve to je najbolje da pregleda jedan solidan majstor ! :smoke:

p.s.

Ovo se odnosi na pomenute skokove kazaljke!

Razlike temp. u rezimima grad i otvoren put su vec navedeni.

Treba citati forum ! :thumbup:

očistio sam masu na mjenjaču, kablove na akumulatoru, senzor za temperaturu na samom termostatu, skidao kontrol tablu imalo kontakte štimao da bolje legne ali kazaljka opet šeta,

kad mi kazaljka dođe na crticu prije sredine zavirim pod haubu, crijevo što ide iz hladnjaka na termosta je hladno što znači da termostat radi a grijanje je standardno dobro.

da mi nije senzor temperature riknuo kako bi njega ispitao ili da nije nešto uz njega?

pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procitao sam celu temu i sve ukazuje na to da imam problem sa termostatom ali reko ipak da proverim :)

Danas ujutru sam proveravao, 5 minuta posle paljenja hladnjak je poceo da se mlaci kao i crevo (oznaceno na slici) i ni posle 20 minuta gradske voznje nije ugrejao na vise od 1/4 sa iskljucenim grejanjem. A po minusima kazaljka se nije pomerala sa nule. U pitanju je punto mk2 1.9d. Ako ga oteram kod majstora jer moze on da proveri termostat bez ugradnje novog? Pitam jer su svi majstori koje sam do sada pitao u fazonu zamenicemo pa cemo videti. Nemam ja para da majstori eksperimentisu na mom autu.

p2090025.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze u principu i da se proveri kad se otvori, ali ako vec dajes pare za ruke za skidanje, dodaj 3-4 hiljade i zameni ga, posto ti je 99,99% vrisnuo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

<<<DeVito>>>

Po svemu sudeci da je pokazivac ili davac temperature neispravan. Medjutim , bilo bi najpametnije da to pogleda jedan strucnjak za autoelektriku .Jer kako si naveo da je temperatura motora i samo grejanje dobro. Izgleda da nije kvar takav da se resi u kucnoj varijanti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem sa radnom temperaturom na PUNTU 1.2 16v sporting 2001 god.U toku voznje mi pokazuje normalnu radnu temperaturu na sredini,a kad stanem duze vreme na leru da radi on pocne da dize radnu temperaturu za jos jednu crtu a nekad i do 3/4.Cim krenem da ga vozim radnu temp. odmah padne na polovinu tj. na normalnu radnu temp.Juce sam presao oko 300km i sve je bilo ok,ali cim sam stao on je podigao radnu temp. za jednu crtu,kad sam krenuo opet sve normalno.I jos jedno pitanje za pomoc.Sinoc odem do grada i motor postignu radnu temp. a on nece da greje u kabini kola tj. unutra.To mi se desavalo par puta pa proradi posle 10 min voznje.Sta je u pitanju?Hvala unapred na pomoci oko ova dva problema :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je Lancia Y 1.2 tako dizala temperaturu i nije imala grejanje..problem je bio u tome sto je vodena pumpa probila i gubila je vodu, i cim izgubi malo vode odma nema grejanja skroz slabo i dize temperaturu krece ka crvenom..problem je bio resen promenom vodene pumpe 2000 din i usput termostata 1000 din, sad greje ko luda,temperaturu zakuca na pola i na +30 i na -15..pu pu da je ne ureknem :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Ako ga oteram kod majstora jer moze on da proveri termostat bez ugradnje novog? Pitam jer su svi majstori koje sam do sada pitao u fazonu zamenicemo pa cemo videti. Nemam ja para da majstori eksperimentisu na mom autu.

p2090025.th.jpg

mislim da se termostat moze lako proveriti tako sto se skine i ubaci u serpu sa vodom i greje :) mozda gresim ali mislim mda je meni tako neko rekao da moze da s proveri :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče odrađen mali servis, i danas dok sam se malo vozao kazaljka temperature sa polovine, gde uvek stoji kad je motor zagrejan, odjednom skoči na 3/4 pa padne opet na pola i onda zakuca do crvenog. Otvorim haubu, nikakve promene oko vode sve radi pun gas. Sve to traje minut-dva i kad pređem preko nekakve neravnine (rupa na putu...)kazaljka se vrati na pola. Menjao sam termodavač pre par meseci pa mislim da nije do njega nešto. Pomagajte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeza te neka masa.Dal na satu ili na cvoristu,ili je na davacu,,,,mora se proveriti redom.rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto radim na tome da uradim proveru (pa i zamenu) termostata/termodavacha/'senzora temperature rashladne technosti' i zamenim antifriz i odzrachim sistem ('zhubori fontana kad dam contact) a sve zato shto mi sheta kazaljka, pothladjuje motor, povecana potroshnja (a nedavno je menjan dihtung glave + sve pride) ((utvrditi koliko prostorno i vremenski sheta kazaljka, da li i kada termostat otvara i zatvara, da li je okisdirao na masi na akumulatoru i na motoru, zashto i gde gubi pomalo antifriza, vodena pumpa, mali radijator ...).

Medjutim, kazhe 'drzhi fabrichki termostat dok god nije ZNACHAJNO 'zaglavio' u nekom poglegu. Jer, Facet, koji ce ti dopasti i koliko ce uredno i sa kakvim oscilacijama raditi, pitanje je.

Francuski Vermeo, skuplje, pouzdanije reshenje ali pitanje koliko je uskladjen sa parametrima za Stilo 16v.

Behr, nemachki, ne znam poshto je, kazhe 'ide u prvu ugradnju za BMW' i opet pitanje koliko je uskladjen sa Fiatom...

Tako da.. najpre provera fabrichkog termostata i svega shto ide pride, bar u mom sluchaju, jer tu se sad nalazim, pred tom problematikom. Josh samo da ubedim majstora da proveru obavi valjano (nadam se da ce imati vremena i da zna kako ce to kvalitetno odraditi. U procenu koliko ce to naplatiti ne ulazim, niti je moje (mushterija sam mu 3 godine).. ali, kazhe 'nisam od onih koji kazhu daj novi deo da stavimo pa cemo tu upitnik izbaciti' - hoce da kazhe da brine o mom 'zdravlju', da me ne koshta puno - pa ne proveri Sistem kako valja, pa ne zameni, pa mi opet izbije dihtung, pa opet ravnanje glave..

Reshenje ? Pa.. kvalitetna provera Sistema zahteva znanje, vreme i alate/aparaturu... Ne mora da se ODRADI 20 automobila dnevno, ali mozhe 10 (15). Zarada ne mora biti 50% manja!

ETC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio termostat sa Behr termostatom koji je i originalna ugradnja za novu cromu i ponovo je temperatura tacno na sredini gde i treba da bude. Prva ugradnja Behr je izdrzao tacno 5 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle, moglo bi se reci da me ovaj put majstor donekle spasao od samog sebe i vishka chitanja forumskog tkiva.

Vreme ce pokazati.

Znachi, rashladni sistem OK, termostat, termodavach, ne obara temperaturu pri vecoj brzini, drzhi kazaljku zakucanu na sredini..

Jedino ima neshto crvenkastih, svezhijih, tragova manjeg flisovanja na antifriz crevu ka vodenoj pumpi a ispod izduvne grane.

To pratiti pa eventualno predihtovati (kazhe mor'o bi da skida izduvnu granu da predihtuje to crevo.

Kazhe da je ozrachio sistem kad je menjao antifriz, josh onda.

Kad sam okrenuo Contact kod njega na parkingu nisam chuo strujanje, zhuborenje u kabini. Al' kazhe da mozhe (pogotovo ako flisuje na tom crevu ka vodenoj pumpi da povlachi neshto vazduha u sistem...).

Josh me i chastio i zamenio mi upaljach (imao sam neki polovni-ko nov spremljen od ranije) poshto skroz raspukla ona narandzasta plastika okolo.

Odmah sam chastio i Stila s' malo vishe 'Evro Premium-a BMB 95' na NIS-ovoj kod Mlekare u NS-u (131 din/lit).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

Vozim juce ibarskom, i stanem pored prodavnice.

Ostavim auto u leru, kada upali se ventilator u najvecoj brzini, da bi zatim skazaljka za temperaturu naglo skocila na maksimum.

Brze bolje otvorim haubu, upalim grejanje na max, medjutim grejanje mlako, a voda ne kluca iz hladnjaka, niti se ista desava sto bi ukazalo da je auto prokljucao.

Cak se crevo koje ide iz termostata do hladnjaka moze uhvatiti golom rukom.

Citajuci postove zakljucio sam da je termostat u pitanju, mada me sve nesto asocira na vodenu pumpu.

Trebam ovih dana svakako do majstora, al eto da pitam za misljenje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo termostat pa onda pumpa. U svakom slucaju nece skoditi da se proveri oboje. Ako iz povratnog creva ide tecnost u ex. bocu mislim da nije pumpa.

Kao sto rekoh , proveriti oboje. :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...