Martin 799 Posted October 19, 2009 Naravno Mik, šalio sam se. Sve ima svoju cenu. Kod njega je prednost održavanje koje nije skupo i to je veoma bitno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted October 19, 2009 Ma Maki misli malo mene da nasikira.Ne zna da je tesko pokolebati vlasnika auta koji nema vecih problema sa vozilom.Svaki auto koji ne pravi krupne probleme je dobar auto,i cak onda nije vazno koliko trosi i koliko je brz... Quote Share this post Link to post Share on other sites
fandjo 1 Posted October 20, 2009 Koliko košta taj termostat za 1.9 JTD???Mene je kostao 4000 dinara u ap-sportu u euro autu ima vernet za 4500 i jos neki za 3000.Prodavac kaze da nisu imali zalbi i reklamacija ni za jedan od tih termostata i da su original.Inace zaboravio sam da kazem da mi se palila i chek engine lampica kad mi je bila nisko temperatura motora.Deco,ja jos nisam vozio po hladnoci koja je uspela da skine radnu temperaturu motora.Ona je uvek u zadatim granicama,bez obzira na uslove voznje.Dakle ako nije tako,imate problem.Nema mnogo filozofije.Ustedu na zameni termostata,placate povecanom potrosnjom i ubrzanim habanjem motora.To si upravu nisam bas merio ali kad padne temperatura cini mi se da duplo brze pada kazaljka od rezervoara za gorivo verovatno ECU ukljuci automatski cok a naravno i motor se vise haba kad nije na optimalnoj temperaturi kao na primer hladan start tako da ne treba stedeti na takvim stvarima.nisam do sada imao problema ni sa jednim zamenskim termostatom bez obzira na proizvodjaca,samo neki imaju malo siri opseg pa skala vise malo "seta" nista bitnoMislim da postoji tema na alfa romeo forumu bas o originalima i kopijama termostata i zakljucak je da je najbolji original vernet najmanje oscilacije temperature, dok su neki uzimali po 3x kopije i jedva nesto bolje da su radile od original pokvarenih. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted October 20, 2009 Ma Maki misli malo mene da nasikira.Ne zna da je tesko pokolebati vlasnika auta koji nema vecih problema sa vozilom.Svaki auto koji ne pravi krupne probleme je dobar auto,i cak onda nije vazno koliko trosi i koliko je brz... Bokija, malo sam se šalio, ali slažem se sa tobom. Evo, meni je termostat pod znakom pitanja. Danas je radio dobro, a juče nije...ovih dana ću i to rešiti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted October 20, 2009 Pa malo se nategni da ga dovedes u top formu,a posle samo drzi pravac i ne pustaj da se problemi skupe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted October 20, 2009 Ja pitao za moju Mareu JTD 110 konjaVernet (francuz) 6172 din EuroautoFacet(torino) 4900 din APOginalni+termodavac 9800 din Deltai ostalo mi je da vidim u Lav autu,koji prodaje Beru,nemacke,koja je cena njhovih.E sad opet mi je najsigurnija varijanta,da se konsultujem sa svojim mehanicarem,i najverovatnije ce mi on kupiti,ovaj Facetov,jer po njegovom iskustvu,nije imao ni jednu reklamaciju,na njihovu ugradnju,niti kasnije problema sa nijm u radu,a i daje garanciju na delove koje on kupi i ugradi,sto je jos jedan plus za Faceta . Quote Share this post Link to post Share on other sites
fedja.culum 0 Posted October 20, 2009 uzmi facetov slobodno Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted October 20, 2009 Sad ja imam dilemu.Kada ugasim grejanje, motor se zagreje začas, za par minuta svega, međutim, čim pustim grejanje, mnogo se namuči da nabaci radnu temperaturu. Ako kojim slučajem budem strpljiv da stigne do radne temprature (plafon 10 minuta), ako pustim grejanje na maksimum, probe radi, temperatura krene da pada.Da li je moguće da svojom laganom vožnjom ne uspevam da zagrejem motor dovoljno? Simptomi su isti, bilo na otvorenom ili po gradu, tj. čim malo jače odvrnem grejanje, temperatura ode sa sredine na prvi podeok levo, čak i ispod njega. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted October 20, 2009 Ne valja,mora da drzi zadati rezim temperature motora bez obzira na uslove. Quote Share this post Link to post Share on other sites
panther 0 Posted October 21, 2009 @NidzaOvo sam i ja sinoc primetio, sednem u hladan auto sa odvrnutim grejanjem do kraja i on posle 10 minuta popne skazaljku do izmedju pola i 0, ja reko ajde da zavrnem grejanje do kraja kad ono posle 2-3 minuta temperatura se popela na pola cim sam ponovo odvrnuo grejanje do kraja pala je za 1mm ispod sredine i nije se dizala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted October 21, 2009 Posto vidim da dosta ljudi ima nedoumice oko toga dal im je termostat stalno otvoren ili ne,evo jednog primera neispravnog rada termostata sa You Tube-a:kao sto vidite clip traje 5 min,i za to vreme kazaljka temp,koja bi trebalo da bude zakovana na sredinu skale,seta gore-dole ,u jednom trenutku oko 3-eg minuta ona dodje na pola ,ali tu ostaje samo kratko i posle toga ponovo ode dve tri crte nize ,sto bi znacilo da tu nesto ne sljaka kako treba . Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted October 21, 2009 E, sad kad stavim nov termostat kod Mikija, ako bude radilo isto, sve ću vas za uši. Dizelka bi trebalo da se u svakom slučaju malo teže greje od benzinca, zar ne?Da li ima ovde neko sa Stilom JTD, da mu sad po ovom vremenu zakuca termostat na pola i da ne mrda koliko god da pusti grejanje do daske ujutru? Quote Share this post Link to post Share on other sites
panther 0 Posted October 21, 2009 Evo veceras sam malo eksperimentisao, auto je bio potpuno hladam i posle nekih desetak minuta voznje skazaljka je bila na plovini (grejanje zavrnuto do kraja), i stajem na semaforu.Dok sam stajao na semaforu odvrnuo sam grejanje do kraja i pustio da duva u 4. brzinu i za par sekundi skazaljka se spustila dovde kao na slici.Nastavljam da vozim sa pustenim grejanjem i skazaljka varira izmedju prve i druge slike, ispod ovoga sa druge slike se nije spustala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kAcA 0 Posted October 21, 2009 (edited) E, sad kad stavim nov termostat kod Mikija, ako bude radilo isto, sve ću vas za uši. Dizelka bi trebalo da se u svakom slučaju malo teže greje od benzinca, zar ne?Da li ima ovde neko sa Stilom JTD, da mu sad po ovom vremenu zakuca termostat na pola i da ne mrda koliko god da pusti grejanje do daske ujutru?Imam ja, skazaljka je stalno na pola!Mada nisam nikad pustio grijanje do daske uvijek je ispod max. (imam auto. klimu)EDIT: sutra testiram pa vam javljam kakva je situacija kod mene.. Edited October 21, 2009 by FIAT driver Quote Share this post Link to post Share on other sites
vukajlo 4 Posted October 21, 2009 I meni se slicno manifestuje kao Nidzi. To sam primetio kada su krenuli prvi hladniji dani, ako ukljucim grejanje na max odmah pri paljenju motora ma nema sanse da dostigne radnu temperaturu u gradskoj kreni stani voznji cak i do 15km voznje, ... greje on toplo (naravno ne odmah) ali nema govora o radnoj temperaturi. (varira oko polovine skale od radne, iliti cetvrtinu ukupne skale). Fora je kad se ugasi grejanje dostigne radnu temperaturu i ako tada upalim grejanje na max manje padne skala. Probao sam vise puta ovo i nije mi nista jasno. Ja kako razumem to bi trebalo da bude zakucano na pola (tj. da malo varira). Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted October 22, 2009 Malo je posle deset minuta.Tad jos nije ugrejao ceo sistem. sistem je topao tek kad otvori termostat prviput i ukljuci ventilator prvi put. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted October 22, 2009 Zar nije cela poenta u termostatu da ne mora da zagreje rashladnu tečnost u hladnjaku, tj. samo je vrlo malo meša sa donje strane? Dobar termostat bi morao da reaguje na svaku promenu temperature motora i da dozira količinu rashladne tečnosti koju pušta. Tek kad se sasvim otvori, a to je pre nego termoprekidač aktivira ventilator, tek onda govorimo o sasvim zagrejanom sistemu.Ja sam uveren da na ovim prelaznim temperaturama, pogotovo na temperaturama ispod, ovaj moj traktor nema šanse da bi upalio ventilator, pogotovo ne u vožnji, već samo dok stoji.Uglavnom, ovo kako mi sad radi nije dobro uopšte. Quote Share this post Link to post Share on other sites
radoje76 0 Posted October 22, 2009 Eto i mene sada u malko hladnijim danima treba mi i do 10tak km voznje da bi se ugrejao...skoro da stignem do posla...ponasanje mislim da je isto kao Pantherovo...provericu sutra...mada ja sada toplije nego pre nekoliko dana...da,imam automatsku klimu...temperatura na max 26stepeni i ventilator do pola...preko toga bih umro u kabini Mislim da je to normalno ponasanje...doduse imam ga samo 3 meseca ali nemoguce da nam svima ne valja ista stvar Quote Share this post Link to post Share on other sites
haze 1 Posted October 22, 2009 pozdrav za sve na forumu, ja sam novajlija pa reko da i ja nešto kažem u vezi grijanja i termostata. Vozim lybru 1.9jtd koja ima stvarno dobro grijanje, temperatura ja uvijek na pola skale. Mislim da ako je termostat ispravan i naravno pokazivač kazaljka mora uvijek biti na pola, najbolja provjera ja na otvorenom putu bez obzira ako je vanjska temperatura u minusu kazaljka ne bi smjela oscilirati (barem ne mnogo). Takođe prije skoro dvije godine sam kupio mareu sa istim motorom (koju sada vozi stari), sa neispravnim termostatom i kazaljka je šetala stalno gore-dole, na magistrali zimi kazaljka se jedva pomakne od dna dok u gradskoj gužvi jedva nabije radnu temperaturu. Konačno nedavno nađoh vremena da zamjenim taj termostat (35EUR)i nakon zamjene nama više oscilacija u temperaturi, grijanje je extra a da negovorimo kako se brzo zagrije. Naravno, suvišno je pričati koliko je to zdravije za motor.Pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted October 22, 2009 Evo veceras sam malo eksperimentisao, auto je bio potpuno hladam i posle nekih desetak minuta voznje skazaljka je bila na plovini (grejanje zavrnuto do kraja), i stajem na semaforu.Dok sam stajao na semaforu odvrnuo sam grejanje do kraja i pustio da duva u 4. brzinu i za par sekundi skazaljka se spustila dovde kao na slici.Nastavljam da vozim sa pustenim grejanjem i skazaljka varira izmedju prve i druge slike, ispod ovoga sa druge slike se nije spustala.Ma to što ti kažeš da ti varira to nije ništa. Ajde molim te pola podeoka. Nisam viodeo jtd-a koji na -10C na otvorenom i ukjučenom grejanju drži tačno na pola. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zaki 0 Posted October 22, 2009 Gde kupiti termostat, meni treba za mog Punta 1.9D u Kit komercu je 4400, a u Ap sportu oko 4900 din, ima li gde jeftinije? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted October 22, 2009 Zaki ,znam da nije malo para,i aj vozim dizela,ali bezi od najeftinijih varijanti delova,ili barem jeftinije od ovoga sto si nasao ,jer moze da ti se desi da kupis najjeftinije ali i najlosije-a termostat,nije bas stvar gde toliko treba stedeti,jer kasnije moze skupo da kosta .Ako je taj u AP-u Facet,uzmi njega,ovde je par ljudi dalo preporuku za njega. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted October 22, 2009 Kod mene se zakuca na podeok levo, ne pada nikad ispod, niti prelazi pola. Očigledno ranije otvara, ali brzo se zagreje. U svakom slučaju definitivno je vreme za zamenu, verovatno i termostata i antifriza. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted October 22, 2009 E da zaboravih da pomenem,kako je doslo hladno vreme,poce i mene da zeza temperatura,nece preko 2 i po crte ,ne marei JTD,i to prvi put za tri godine koliko je vozim ,ja podigoh haubu,da proverim crevo ispred vozaca,koje ide iz termostata,i tako dok je motor na 2 i po crte temperature,kraj tog creva,do hladnjaka-topao ,reko gotovo termostat otvoren. Danas sam imao neku duzu voznju,3 i po sata,mesovito grad,otvoreno,i vozio sam ga i lagano i pustao grejanje na 26 C,na 3-ojku brzinu ,kad ono kazaljka sve vreme voznje na pola i ne mrda .E sad da li je to zbog toga sto je danas bilo 16 C,verovatno da je to, ili sto sam ja u ocajanju,iscukao kuciste termostata sa kljucem za tockove ,onako lagano,da ga ne ostetim-ne znam sta je u pitanju, ali cu videti dal da ga menjam,cim ponovo zahladni,ako ne bude mogao da mi se zagreje i da drzi temp.-sledi menjaza A evo i fotki,u razmaku od neka 3 sata,voznje sa par paljenja i gasenja motora:15:0018:00 Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted October 22, 2009 Ako ponovo zeza uzmi veci cekic... :lol: Quote Share this post Link to post Share on other sites