space2703 1 Posted May 23, 2008 Od nedavno vozim ovaj autić pa sam se interesovao i došao do oprečnih informacija. Mnogi majstori kažu da njegov lanac (nema zupč. kaiš nego lanac) može da se ganja dok ne počne da se čuje i onda ga treba menjati. Fiat kaže da se menja na kilometraži slično kaišu, od 80 do 100.000. Pre par dana naleteh na jednog majstora koji tvrdi da je video već tri kojima je pukao lanac i napravio štetu od minimum 600eur. Poslednji kojeg je video pre pucanja imao je lanac koji se nije čuo, ( tihi ubica ) Zna li iko da nekom još pukao lanac ? U čemu je onda prednost lanca u odnosu na kaiš ako puca i menja se na istoj kilometraži? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted May 23, 2008 Prvi put čujem da je lanac veći problem od zupčastog kaiša. Pusti majstora i skini brošuru (verovatno imaš i na kraju uputstva koji si dobio uz auto - ako ne, skini ga sa neta). Tamo lepo pročitaj servisne intervale i pridržavaj ih se apsolutno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted May 23, 2008 Ja sam samo cuo za par slucajeva da su ljudi kupili polovan auto (iz uvoza, nepoznata stvarna kilometraza)) i nisu zamenili lanac pa im je posle nekog vremena puko. Takodje znam i za jedan slucaj da je covek kako bi ustedeo, menjao lanac kod lokalnog "majstora" i stavio mu jeftin "ali dobar", koji je ubrzo pukao. I da, steta koju napravi pucanje istog bude cesto oko 600?‚¬.Ukoliko se pridrzavas uputstva o intervalima zamene, a i po potrebi ranije (ako se cuje), mislim da nemas cega da se plasis. Naravno podrazumevam da se pri zameni stavi "original". Inace, lanac za njega mozes kupiti i u Opelovim prodavnicama delova, mozda cak i jeftinije (ovo "jeftinije" sam cuo, ne tvrdim) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 3241 Posted May 23, 2008 Fiat je u press materijalu tvrdio da taj lanac traje najmanje 250.000 km, koliko su i predvidjeli radni vijek motora.Moguce da nakon te kilometraze pukne, prvi put ovdje citam da pukne nakon 80 ili 100 hiljada km....nije istina sve sto pise na display-u Quote Share this post Link to post Share on other sites
space2703 1 Posted May 23, 2008 Meni reče prvo prodavac na autoplacu koji je prodao more multijetova da se menja na 80 do 100.000. Čudno je i pucanje kod multijetova pošto nijedan nije stariji od 4 godine a dosta su retki auti koji pređu više od 50.000 godišnje (računajući da su svi bili službena vozila). Zanimljivo je da se lanci sjajno prodaju u AP sportu, znači ljudi ih kupuju i menjaju.->nidza> Trazio sam ko blesav, guglovao nešto nalik punto multijet manual i slično i nisam našao ništa....? Quote Share this post Link to post Share on other sites
coanew 0 Posted February 7, 2011 Da li je neko imao ruzno iskustvo da mu pukne lanac na 1.3 MJet , posto sam u razgovoru sa strucnim licima saznao da i ako pukne ne moze da osteti ventile niti bilo sta u unutrasnjosti bloka motora.Ako neko ima neka saznanja o tome neka pise . Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted February 7, 2011 (edited) Lična iskustva nemam, ali, koliko ja znam (ograđujem se unapred) lanac ne može da pukne. (Ovo pišem iz opšteg znanja o automehanici, nevezano za 1.5 MJet)Mana lanca, u odnosu na zupčasti kaiš je da se "rasteže". Naravno ne rasteže se bukvalno, ipak je on od ćelika, ali se svaki od stotine kontakta na lancu mikronski istroše i eto par milimetara dužeg lanca. Pomalo se istroše i zupčanici. Onda se lanac "čuje", tj. zvekeće, a takođe kad se lanac rastegne - razvod nije više precizan. Onda se menja lanac i zupčanici, i miran si neznam_ni_ja_koliko desetina hiljada kilometara. Pošto zupčasti kaiš ima španere, tj. zatezače on je uvek precizan, potpuno je bešuman, ali da se ne bi desilo da pukne, proizvođač nalaže promenu na određen broj pređenih kilometara.E sad, možda se nekom negde desilo da već istrošen i izakan lanac koji maksimalno zvekeće i dalje koristi zj. ne menja ga, pa posle mnogo hiljada kilometara ovaj pukne. Ako pukne, posledic su verovatno kao i kad pukne zupčasti: ventili se rade "po svom", klipovi "po svom" pa ko je slabiji taj hagrabusi. Edited February 7, 2011 by Mihailovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
coanew 0 Posted February 7, 2011 pa i na to istezanje sam mislio nego koliko sam cuo ako dodje do takvi havarija ne moze da se desi da klip dohvati ventile kao sto su opeli imali one OHC motore Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 991 Posted February 7, 2011 POZDRAV!Lanac teško može da pukne! Dakle smatraj da ne može da pukne! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 795 Posted February 7, 2011 A pošto nije 100%, šta ako ipak pukne? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 7, 2011 Srodna tema:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=36945 Quote Share this post Link to post Share on other sites
coanew 0 Posted February 7, 2011 mene samo interesuje da lice se dohvatiti klipovi i ventili u slucaju da pukne i to je toako neko zna neka napise pa da zatvorimo temu o pucanju lanca Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 7, 2011 ...posto sam u razgovoru sa strucnim licima saznao da i ako pukne ne moze da osteti ventile niti bilo sta u unutrasnjosti bloka motora.A, šta su ovi ljudi plaćali ~600 eura ako ne može da ošteti ništa... ...Pre par dana naleteh na jednog majstora koji tvrdi da je video već tri kojima je pukao lanac i napravio štetu od minimum 600eur...I da, steta koju napravi pucanje istog bude cesto oko 600?‚¬.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
coanew 0 Posted February 8, 2011 u redu , ja cu ga svakako menjati ako kupim Grande P. 1.3 MJet Quote Share this post Link to post Share on other sites
space2703 1 Posted February 8, 2011 Zajeb kod ovog lanca je što on ima fine španere i ne zvekeće nikad. Na te španere takođe može da se sumnja da li su beskonačnog veka a i sam lanac ne može da se isteže do besvesti. Da stvar bude još lepša, sve je to ispod dekle zaronjeno i zatvoreno pa nigde ništa ne možeš ni videti a ni čuti šta se tu dešava, ne postoji "kontrola" stanja lanca ni španera bez otvaranja dekle a kada se nameriš da otvoriš sve to onda je valjda logično i da zameniš lanac. Ali, onda još jedna dilema koja mene muči: da li su španer i lanac i ti delići koje kupujemo u ap sportu (i verovatno su jeftiniji po nekoliko puta od sličnog iz italije) dorasli zadatku ili je bolje ostaviti originalne fabričke delove? Ja sam lanac u AP sportu dobio u providnoj otvorenoj kesi bez jednog slova štampe na toj kesi šta je to i gledam ga već treću godinu u ormanu i "razmišljam" da li da ga stavim.... Opet, kada je bilo "pucanja" lanca i štete na motoru još nisam pročitao ni čuo razlog pucanja: istegnut lanac, zaglavljen španer ili nešto treće? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted February 8, 2011 Mislim da su nasi majstori sa foruma pominjali da moze da se iskontrolise stanje lanca bez skidanja cele dekle? Quote Share this post Link to post Share on other sites
space2703 1 Posted February 8, 2011 Onda sam propustio čas Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted February 8, 2011 http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=43123&view=findpost&p=707517Ovje post iz Grande Punto 1.3 MJet - zamena lanca? . E sad da li je isto kao i kod nas nemam pojma? Quote Share this post Link to post Share on other sites
space2703 1 Posted February 8, 2011 (edited) Valjda je isto. Ja sam skroz u autu sa informacijama, nisam znao za ovaj sjajan post. Kako i obično bude, moraću zaobići sve lokalce i svratiti do Mikija ili Gorana na kontrolu i odluku o menjaži. Edited February 8, 2011 by bojan2703 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted February 8, 2011 Ja sam uzeo lanac i zubcanike i neku plastiku uz to a mrzi me da to menjam auto mi je presao 147000 ali kako ja to vozim cudime da nije pukao imam obicaj da auto stalno potapam naprimer uletimu krivinu pa pun gas on po suvom u drugoj pise i tako se mlatim tako da ako bude pucanja javljam se mada je lanac tanji da je bar troredi to se ne bi nikad menjalo ovako je ko od kopir aparata mozda malo deblji Uz normalnu voznju sigurno moze 250 000 to je moje misljenje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted February 8, 2011 po nekim fabrickim podatcima lanac se menja na 200hiljada km a da moze da pukne to je 100% tacno i da pravi lepu stetu i to je tacno.po meni nije vredno testiranja ove cinjenice pre mesec dana sastavljao jedan Quote Share this post Link to post Share on other sites
phantom 0 Posted February 10, 2011 OK, to znamo već svi ali zanima me jesi li ti proverio preko tog "prozorčeta" ili šta već naše mašine koje održavamo kod tebe ja, Togo i ko još ... jer ako je tako skupa igranka, ja sa mojim malim kilometažama godišnje mogu da vozim još 5-10 godina i da ne dođem do 200 000 iako formalno pravno na cajgeru mi piše 158 000km, ona servisna IT nalepnica od pre tri god kaže 177000km, do V-servisa imam još 23000km, ali ne bih da bude Quote Share this post Link to post Share on other sites
Coo 1 Posted February 11, 2011 Miki ce bolje da zna, ali koliko sam cuo veci problem je spaner (zatezac lanca ili kako vec) nego lanac. Ako se planira vise od 50k km, bolje uraditi veliki servis, pa znas sta vozis. Nego ono "nece valjda"... Quote Share this post Link to post Share on other sites
TOGO 0 Posted April 1, 2011 Bio danas kod Gorana da proverim lanac. Trenutna kilometraža oko 208kkm. Goran kaže da sam miran bar još 30kkm, a da po želji dođem na kontrolu za 20kkm...Uz članski popust cena provere - 1.600 dinara Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladag 19 Posted August 20, 2022 Imam nekoliko pitanja za naše majstore na forumu. Mislim da će odgovori na njih interesovati većinu vlasnika Punta Eva i Punta III sa 1.3 mjt motorom druge generacije... Kada se desi pucanje lanca (a dešava se), da li dolazi do deformacije ventila ili samo pucaju klackalice? Ima li pravila ili je od slučaja do slučaja? Po teoriji u projektovanju mašinskih elemenata mora se voditi računa da se neki delovi namerno oslabe da u slučaju havarije ne stradaju oni vitalniji. Ali, teorija je jedno dok praksa često dokazuje drugo. Kakva su vaša iskustva sa euro 5 1.3 mjt motorima (Punto Evo i Punto III, Alfa Mito, Opel Corsa) po pitanju izdrživosti lanca? Na nekoliko mesta sam pronašao tvrdnje vlasnika (iz iskustva), da je kod njih ugrađen lanac lošijeg kvaliteta nego na starijim generacijama Punta 2b i GP. Pominje se čak i da im lanac bez znaka upozorenja puca na 100000 do 150000 km. (bukvalno puca na karici, ne prezupči). Imam sada takav Punto a imao sam ranije 2b i GP sa tim motorom. Izgleda da ću sada ipak morati da radim preventivnu zamenu tog lanca (nešto poput zamene zupčastog). Ako lanac puca na karici, onda ne pomaže ni praćenje španera a ni intezitet zveketanja... Koji set preporučujete za ugradnju a da se po vašem mišljenju najbolje pokazao do sada u praksi? Kakva je INA? Da li je isti set na 1.3 mjt prve i druge generacije? Hvala unapred na odgovorima... Quote Share this post Link to post Share on other sites